Lucid Air: elektromobil nápadně podobný Modelu S, dojezd 640 km, výkon 1000 koní

Jan Horčík - 15 Prosinec 2016

O čínsko-americkém start-upu Lucid Motors/Atieva jsme nedávno psali. Teď automobilka konečně odhalila svůj první stroj: elektromobil Air se slibovaným dojezdem 640 km a cenou "přes $100 000".auto elektromobul Lucid Air

Elektromobil Lucid Air jako by Modelu S z oka vypadl...
foto: Lucid Motors

Jestli se ptáte proč Lucid Air tak moc připomíná Tesla Model S, je odpověď jednoduchá. Ve firmě pracuje několik lidí z Tesla, kromě jiného i původní šéfinženýr Modelu S Peter Rawlinson.

Luxusní sedan Lucid Air byl představen v oblasti San Franciska, kde sídlí také Tesla Motors. Překvapí extrémně luxusní interiér se dvěma pohodlnými křesly vzadu.

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Co se týká technických specifikací, chce automobilka Lucid Motors nabídnout dvě verze s bateriemi 100 kWh a 130 kWh. Takhle vysoké kapacity údajně dosáhla díky spolupráci se Samsung SDI.

Max. dojezd je avizován 640 km, duální pohonná jednotka (opět podobná Tesla Model S) nabídne výkon 1000 koní a zrychlení 0-100 km/h během 2,5 vteřiny. To jsou prakticky totožné parametry jaké nabízí Tesla Model S P100D.

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Lucid Motors tvrdí, že cena elektromobilu přesáhne $100 000. Prvních 255 vyrobených aut, "Launch Edition", má stát $160 000. První zájemci už si mohou auto rezervovat, pokud se odhodlají složit zálohu $25 500. Takových se asi mnoho nenajde.

Nová automobilka slibuje ale i levnější verzi se standardními zadními sedačkami, která bude stát asi $65 000. Tyto je možné si rezervovat za $2500. První auta mají vyjet z nově budované továrny v Arizoně v roce 2018. Mají být "připravena" pro autonomní řízení.

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors

Lucid Air elektromobil

foto: Lucid Motors
tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Cipísek D

Klid soudruzi, tadle kraksna jsou jen pindy bandy zaplacených bílých blbých zlatem placených koní jejichž cílem je jen odpoutat pozornost od TESLY :))) Pár čmáranic a kde nic tu nic, jen si vzpomenme jak Elon tezce budoval Teslu. Takže Lucid Air a sériová výroba za 2 roky?? hahaha dobrej vtip :)))))))))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano dábel je v detailech.
Je zajímavé že se tu nezmínilo jak na Tesle v Norsku vysoudili díky lživým údajům vrácení cca 200tis na autě ( asi 170 lidí).
To by se asi místním teslo tleskačům moc nelíbilo že.

Musí bejt těžký žít s mindrákama :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jo to musí, jak je ,pro všechny slepé Teslo tleskače, vidět.
Místo toho, aby byli rádi že někdo něco dělá, je lepší vše ostatní jen hanit.

panove, na tomhle se tesla vychvaluje do nebes. pokud chcete nedejboze o tesle diskutovat nezaujate, jste opravdu na spatnem miste. bezte si na nejake smradometove dinosauroautomobilove servry ;)

https://goo.gl/images/5fkWBm

Komu to připomíná Tesla model S ať zvedne ruku. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Teslu nedela jen design, baterka a motor. Nejvetsi prim hraje zakaznicky servis. Zatim se s takovym servisem nemuze pochlubyt zadna jina automobilka. Vyrobit takovou karu asi neni slozite, komponenty jsou na trhu a staci poskladat do nejake karoserie. Vse ostatni kolem je o dost slozitejsi.
Za par let bude mozne postavit vlastni EV z komponent volne dostupnych na trhu, skoro jako dnes nejaky multicopter/dron.

myslis ten servis kde se v nekterych servisnich mistech Tesly musis i na banalni opravy objednat az mesic predem? jo to je opravdu super servis

Web s videem. Vtipná ta sada vyklápěcích pidi světílek :)
Zatím je to spíš vic koncept než produkční verze. Půdorysně překvapí kolik místa zabere prostor za zadníma sedačkama. To asi hodně sežere z prostoru kufru. Asi bude extra malej na velikost auta. Víko od kufru bude stejný jako u TM3 je s o kus větší dírou, pochybuju źe se bude otvíret i se zadním sklem.
https://lucidmotors.com/

Rezervace
https://lucidmotors.com/car/reserve

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Jolinar

taky souhlasim s diskutujicimi ze to Model S vubec nepripomina... Jiste to pro nej bude prvni konkurence, ale jinak? Kde lidi vidi tu podobnost nechapu :-D

V ceně, v dojezdu a že je to na elektriku a z Kalifornie. Tím to hasne :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele honza.t

Hurá a přeju mnoho štěstí na cestu. Konečně řádná konkurence, sice zase jen v luxusním sektoru, ale pořád lepší než nic. Hlavně je sympaticky tah na bránu co se týče dojezdu. Další hřebík do rakve spalovákům. Výroba aut není procházka růžovým sadem tak ať maj co nejmíň dětskej nemocí a stíhaj vyrábět. Evidentně to není 5ti místní auto :) Asi jim bude citelně chybět, že nemaj síť superdobíječek, přecijenom při těch kapacitách.
Za chvíli ukáže svůj už více reálnej kousek Faraday tak aspoň lidi získaj pocit, že se opravdu něco děje a nepřející budou nuset svůj vztek rozdělit mezi více značek :)

Model S to připomíná akorát tím, že to má 4 kola a volant jinak vůbec. Čumák je úplně jinej, zadek taky, zadní sloupky jsou naprosto jiný, sedačky taky a boční prvky maj taky vlastní charakter. Akorát ty prořezy na prazích působí poněkud prapodivně. Takže kromě velkýho dotykáče na vejšku tam není podobnosti ani zbla. Myslím, že velmi zajímavé budou reálné výkony Samsung baterky, především v poměru ke hmotnosti a ve formě konstrukce. Vlastnosti autopilotů mě až tak nevzrušují, pokud je funkční a neškodí tak je to jen plus. Výměna předního skla bude pěkně masná u Modelu X to koštuje 2500 $.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

U modelu X stoji vymena predniho skla 1400e. Pred dvema tydny mi to potvrdili z Videnske Tesly po te co se dotazovali az za velkou louzi. Potreboval jsem to vedet kvuli nabidce na pojistku s pripojistenim skel.

---

Elektromotorista cekatel.

Matně jsem si pamatoval částku z tohoto članku. Výměna přišla majitele na 2300 $
Tesla Owner Says It'll Cost Him $2300 to Replace Model X Windshield
http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/news/a29409/tesla-model-x-windshield-replacement-cost/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ono se toho napíše.

Asi jako když se skoro všude psalo, že kdo si objedná Teslu ještě do konce roku bude mít doživotní nabíjení na superchargerech zdarma.
Ve skutečnosti je ta podmínka obsáhlejší, že musí být auto také předané do 31.3.17, a to už ani u modelu S, který má kratší dodací lhůty nejde stihnout, i když ho objednáte dnes.

---

Elektromotorista cekatel.

Obrázek uživatele Jolinar

porad muzete vzit nektery, ze skladovych (<50km) vozu nebo predvadecich/nahradnich (>50km) vozu

To co jsem objednával skladem nemají, ale ještě jsem to stihnul. Slíbili, že i když to nedodají do konce března tak free nabíjení mít budeme.
Spíš jsem to uváděl jako příklad jak se někdy dezinformuje:
http://www.hybrid.cz/tesla-oznamila-konec-nabijeni-zdarma-prichazeji-kredity

tady píšou, že:
"
Zároveň ale ujistila majitele všech až do 1. ledna 2017 objednaných vozů Tesla, že oni budou mít i nadále přístup k síti Tesla Supercharger zcela zdarma

a tady:
http://www.teslarati.com/tesla-begin-charging-supercharger-access-supercharger-credits/

se můžete dočíst to co mi potvrdili v Tesle, tedy že:
"
Oznámení říká, že změny nebudou platit pro každého, kdo si objedná novou Teslu před 1. lednem 2017, za předpokladu, že dodávka bude dokončena před 1. dubnem 2017
"

Zdá se to jako drobnost, ale nebýt toho, že jsem se byl ve Vídni na to Xko podívat tak bych to stoprocentně propásnul.

---

Elektromotorista cekatel.

Ďábel je v detailech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

nevim proc, ale ja v tom Model S teda nevidim vubec, naopak v tom vidim prvky uplne jinych aut

zbejva jen Lucid Motors poprat stesti at se jim auto povede a je treba kvalitnejsi nez zminena Tesla S, pri cene $65000 by to byl v roce 2018 asi velice solidni kauf v pripade te 100kWh baterky a beznych zadnich sedacek, snad bezne verze nebudou mit vyrazne horsi kvalitu a pouzite materialy interieru :)

Do roku 2018 se toho dost změní, fain vize....

---

FVE,TČ,Eltra,Leaf,Ion,Fiat 500E-karabag;

No rekneme ze ony podobnosti s model S jsou dany z velke casti i tim, ze to moc jinak delat nejde.
Pokud chcete slusny dojezd, tak musite mit dobrou aerodynamiku, coz zasadne ovlivnuje tvar auta.
Pokud ma auto podavat velke vykony, tak potrebujete minimalne 2 motory, nebo jeden a prevodovku, coz ale neni uplne idealni)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aerodinamika ma dopad na dizajn, to ano. Ale ze sa to da robit aj inak dokazuje Prius.....ten je fakt skaredy.

Inak mne to model S nepripomina vobec.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

Půjčte si elektromobil Tesla Model X!Řízení stanic pro elektromobilyPůjčte si elektromobil TeslaProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyEVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicElektromobil a akumulace energie s dotací