Čínská společnost BYD dodala do Los Angeles první z 13 kloubových elektrických autobusů. Každý je vybaven baterií o kapacitě 547 kWh.
foto: BYD
Osmnáctimetrové autobusy BYD jsou součástí kampaně na elektrifikaci autobusové dopravy společnosti AVTA. Nový elektrobus má 60 míst k sezení a dojezd 440 km. Plné dobití baterie trvá dvě až tři hodiny.
NEPŘEHLÉDNĚTE Belgická města nasazují elektrické autobusy
Plných třináct autobusů má být dodáno do roku 2018. Vypadá to jako slušné číslo, ale v Číně se elektrobusy prodávaj po tisících – jezdí jich tam asi 250 000.
V Česku má největší flotilu elektrobusů Třinec, kam jich nedávno dorazila desítka. Na závěr dodáme, že BYD vyrábí primárně v Číně, ale jednu továrnu má také v USA.
Mě to přijde nedomyslený. Proč sebou ten bus tahá takové
Mě to přijde nedomyslený. Proč sebou ten bus tahá takové tuny baterek?
To není efektivnější řešení, například nabíjet za jízdy z trolejí. Nebo měnit na konečné baterii za nabitou?
Jestli jsem správně převedl jednotky, tak má hmotnost 21,6 tuny a 7,9 tun uveze.
Technický parametry toho kloubáku + lepší fotka pro pana
Technický parametry toho kloubáku + lepší fotka pro pana Horčíka
http://www.byd.com/usa/bus/k11-electric-transit-bus/
Fotky reálného autobusu.
http://www.aceqinvestment.com/EN/byd-motors-wins-americas-largest-electric-bus-order/
https://readtiger.com/img/wkp/en/BYD_K11_articulated_bus_at_MIT,_March_2016.JPG
BYD zrovna otevřel fabriku v Maďarsku. Kapacita 400
BYD zrovna otevřel fabriku v Maďarsku. Kapacita 400 autobusů ročně.
http://www.byd.com/news/news-390.html
Investice do jejich fabriky ve Francii
http://www.byd.com/news/news-389.html
A di Caprio je jejich ambassadorem v Číně
To je pecka
To je pecka
Z mého pohledu není nijak překvapující hodnota 547kWh. To
Z mého pohledu není nijak překvapující hodnota 547kWh. To co je třeba kladně hodnotit, že když se chce tak lze vyhradit dostatek instalačního prostoru pro dojezd použitelný v běžném provozu DP (pravděpodobně hodně na úkor cestujících, pokud je ale většina baterie na střeše tak klobouk dolů).
Jinak opět standardní technická poznámka. BYD využívá své vlastní články technologie LFP, které jsou sice na špičkové úrovni pro danou technologii, nicméně pořád disponují minimálně o polovinu nižší energetickou hustotou oproti jiným technologiím jako jsou např. NMC a NCA. Tzn. při použití současných modulů Tesla by při stejné hmotnost bylo možné do vozu instalovat 1MWh! nebo o to vůz odlehčit.
???
A proč by měla baterie zabírat místo cestujícím? A
???
A proč by měla baterie zabírat místo cestujícím? A proč by měla být na střeše a ne radši v podlaze?
Podle mě to už je normálně sériově navržený masový elektrobus, s logickým uspořádáním komponent.
Pokud má sloužit hlavně pro dopravu v centrech měst bez kopců, tak ta o něco větší váha tohoto typu baterií zas tak nevadí.
Ono je to složitější.U předpisových nízkopodlažních
Ono je to složitější.U předpisových nízkopodlažních autobusů do podlahy nedáte nic, takže jakýkoliv rozměrnější hardware musíte dát buď na střechu nebo obětovat část prostoru pro cestující, nejčastější je kompromis kombinující obojí. I když je otázka, jestli v případě nějakého skateboard řešení by se tam i v případě nízkopodlažního řešení nevešla jedna vrstva malých stojících článků obdobně jako u Tesly.
U klasických, kde nastupuje po schůdkách je samozřejmě místa v podlaze hromada, takže pro městský provoz OK. U dálkovějších se ale zase ten prostor využívá pro zavazadla, ale to nebude tento případ.
Je to tak jak píše ctirad. Kdyby se kompletně
Je to tak jak píše ctirad. Kdyby se kompletně překonstruoval rám nízkopodlažního vozu a zároveň by se nedbalo na předpisovou nízkopodlažnost, tak by se tam 10cm vysoká krabice asi vešla. Jenže v dnešní době je ten předis svatý, takže se dnes tak čím dál tím více přechází na uložení baterie na střeše.
Vpravo v liště na mne na hybridu bliká baner od EVC s elektobusem kde je ten problém názorně vidět.
Tak jsem se ještě rychle podíval do nějakých materiálů
Tak jsem se ještě rychle podíval do nějakých materiálů a tam píší, že ty baterie mají sice o 25% nižší energetickou hustotu (na litr), ale o 30% nižší váhu.
Technologii LFP už nějak moc nesleduji, ale myslím že teď
Technologii LFP už nějak moc nesleduji, ale myslím že teď jsou články BYD na úrovni 350Wh/l a 150Wh/kg, což je na danou technologii špičková hodnota. Technologie NCA je již nějaký ten pátek spolehlivě na 750Wh/l a 260Wh/kg na úrovni článků.
Tak to je MEGA…
Číňania sú s elektromobilitou na míle
Tak to je MEGA…
Číňania sú s elektromobilitou na míle ďaleko v porovnaní so zabrzdenými a skorumpovanými európskymi automobilkami, ktoré iba chŕlia elektronické koncepty.
A nebo je to tím, že Čína dává dotace přímo
A nebo je to tím, že Čína dává dotace přímo průmyslovým výrobcům, kdežto EU platí hlavně na spotřebu a zeleným obkecávačům.
no to je ale celkem fuk že €U ty prachy šustruje do
no to je ale celkem fuk že €U ty prachy šustruje do €jroúředníka, podstatný je výsledek a to že Čína je daleko před €U kde čucháme leda tak ke kytičkám teda spíše raka z laufu ;))
Je faktem že čínani mají vlastní tisíciletou čínskou medicínu když to €JROpani mají chemický farmaceutický průmyslový ksindl kerý je na burze aby ze závodů ve výrobě jedovatých sraček jeho managéři měli o to vyšší platy ;))
Je faktem, že ta slavná čínská medicína plundruje
Je faktem, že ta slavná čínská medicína plundruje planetu protože pro údajná afrodiziaka a jiná „léčiva“ rozemílaj rohy nasorožců a spoustu jinejch živočichů.