Ženeva: BMW představí ActiveEŽENEVA
Ženeva: BMW představí ActiveE
Peugeot 308 e-HDi mikrohybridTEST
Peugeot 308 e-HDi mikrohybrid
Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Dejte auto a autobus je zdarmaSVĚT
Dejte auto a autobus je zdarma

Londýnská veřejná doprava testuje bezdrátové nabíjení

Jan Grohmann - 02 Září 2014

Londýnský městský dopravní podnik TfL (Transport for London) začne příští rok s testováním bezdrátového nabíjení autobusů na zastávkách. Test obstará čtveřice hybridních „double-decků“ Alexander Dennis Enviro400H vybavených bezdrátovou indukční nabíječkou.3D Tiskárna

Hybridní autobus Alexander Dennis Enviro400H.
foto: Alexander Dennis

Alexander Dennis Enviro400H je typický červený londýnský autobus s dvěma palubami pro cestující. Pohon zajišťuje elektrický motor o výkonu 120 kW (163 koní), který získává energii z li-ion baterií o kapacitě 4,8 kWh nebo z elektrického generátoru poháněného 4,5l dieselovým motorem Cummins o výkonu 138 kW (187 koní).

Podle firemních tiskových materiálu Enviro400H vypouští do ovzduší až o 30 % emisí CO2 méně, než konkurenční autobusy stejné třídy. Díky bezdrátovému nabíjení navíc mohou autobusy Enviro400H jezdit déle na energii z baterií a dále snížit lokální emise.

Testovací čtveřice autobusů Enviro400H s bezdrátovým dobíjením bude jezdit na trase 69 mezi Canning Town a autobusovým nádražím Walthamstow. Obě stanice získají bezdrátové nabíječky zabudované v zemi na stojáncích autobusů.

TfL nezveřejnila odhady úspory paliva při používání bezdrátového nabíjení. Na stránkách TfL se pouze dočteme, že autobusy mohou pracovat v čistě elektrickém režimu po "významné období, kdy jsou v provozu s cestujícími".

"Autobusy ( Enviro400H - pozn. redakce) mají dieselový motor, který bude použit jen v případě, pokud je baterie v autobuse vybitá. Předpokládá se ale, že to bude jen malé množství času, což znamená, že se emise těchto vozidel výrazně sníží,“ stojí v tiskové zprávě TfL.

V současné době jezdí v Londýně 600 hybridních autobusů. Avšak již v roce 2016 počet vzroste na 1700, což představuje 20 % celkové flotily londýnských autobusů. Stejně tak Londýně jezdí šest elektrických autobusů a také několik pokusných vodíkových vozidel.

Nízkoemisní autobusy mají pomoci rozjet vytvoření tzv. ultra bezemisní zóny v centru Londýna ULEZ (Ultra-Low Emission Zone), kde se mohou bez problémů dostat pouze elektrická nebo hybridní motorová vozidel.

„Pokračujeme v hodnocení nových technologií v hlavním městě, které mohou přinést skutečné výhody pro životní prostředí,“ říká Mike Weston, ředitel autobusové dopravy na TfL.

„Tahle zkouška (bezdrátové dobíjení – pozn. Redakce) dieselelektrických hybridních autobusů s prodlouženým dojezdem, využívající nejnovější technologie indukčního nabíjení, může být krokem vpřed k získání čistších dvoupatrových autobusů v londýnských ulicích. Pozorně budeme sledovat výsledky zkoušek, která nám mohou ve větší míře pomoci příjmout tuto novou čistší technologii v Londýně,“ dodává Weston.

 

Není tam překlep?
Na baterku o velikosti 4,8 kWh by takhle velký autobus ujel maximalně 5 km a to podle mne jen želví rychlostí :-) Tam asi mělo být 48 kWh. Ale i to si myslím je dost málo na autobus. Ten by si podle mne zasloužil minimálně 100 kWh.

Obrázek uživatele Radovan

Tak já tedy nevím. Mám malý městský Peugeot Ion pro 4 lidi a baterku 16 kWh a dojezdem max.150 km. Tady je dvoupatrový městský autobus se 4,8 kWh a měl by po většinu času jezdit na elektřinu? To budou ty zastávky s indukční dobíječkou muset být asi setsakra blízko, nebo ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Dobrý den,
technická specifikace (http://www.alexander-dennis.com/wp-content/uploads/2012/11/e400h_spec_sheet.pdf) říká, že autobus má dvě baterie 12V, 200 Ah - tedy 2x2400Wh - 4,8 kWh.

To vypadá na normální čmoud s elektrickým přenosem výkonu z motoru na kola. Baterka 24V/200Ah je zjevně startovací. Je to ukázka, co všechno jde vydávat za hybrid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale jaký smysl by pak mělo to indukčně dobíjet? To spíš v té specifikaci údaje o trakčním akumulátoru úplně chybí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ale na 100% nejsou trakční baterie, ale standardní olovo 24V palubní sítě.

Obrázek uživatele honYa

Škoda, že ve zprávě není více upřesnění jakého výrobce se bude bezdrátová nabíjecí technologie používat. Také formulace "nabíječky zabudované v zemi na stojáncích autobusů" je zavádějící -> je myšleno, že budou zalité v betonu vozovky v místě informačního stojanu zastávky?

---

honYa

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články