Za přítomnosti londýnského starosty Borise Johnson (který bude nejspíš aspirovat na post britského premiéra) se do ulic Londýna slavnostně rozjely čtyři nové elektrobusy značky Optare.
foto: Department of Transport/Optare
Čtyři elektrické autobusy Optare MetroCity obsluhují linku H98 mezi čtvrtěmi Hayes a Hounslow. Cílem je ověřit, zda elektrobusy dokážou obstát v náročné zkoušce intenzivní městské dopravy v takové metropoli jakou je Londýn.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Zároveň jde údajně o první krok na cestě k tomu, aby všechny jednopatrové autobusy v Londýně postupně přešly na pohon elektřinou. Takový plán údajně prosazuje samotný starosta Boris Johnson. Společně s tím chce v centru Londýna zavést světově první ultra-nízkoemisní zónu, a to od roku 2020.
Díky čtyřem novým elektrobusům Optare dnes v Londýně jezdí celkem šest elektrických autobusů. Čína se tomu nicméně může smát, tam je nakupují po tisících. Elektrobusy Optare mají dojezd až 160 km na jedno nabití a rychlodobíjením se dobíjí za dvě hodiny.
Ještě než jsem dočetl
Ještě než jsem dočetl článek už jsem si to směřoval do diskuze abych si zanadával na to že proti číně je to absolutní prd, možná ani to ne… Snad Evropa jednou ten svět dožene a předežene. Nebýt Afriky tak jsme co se týče moderní dopravy na chvostu…
V čem se liší ČR od
V čem se liší ČR od vyspělého Světa. Kolik elektrobusu jezdí v ČR, v pravidelném režimu. Je v tom lepší ČR nebo SR. Gasbusy jsou závislé na Ruském plynu, Co brání většímu rozšíření domácích výrobku v alternativních mediích pohonu, z Libchav zn SOR.