Lokomotivy Siemens Vectron schváleny v Německu

Lokomotivám Siemens Vectron se vstup do nového roku vydařil. Německý spolkový drážní úřad vydal v prosinci 2012 rozhodnutí o schválení typu elektrických lokomotiv Vectron o výkonu 6 400 kW, s nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h, ve čtyřsystémovém i čistě střídavém provedení.

Nová elektrická lokomotiva Siemens Vectron
foto: Siemens

Schválení v Německu má pro Vectron velký význam. V zemích evropského společenství totiž platí princip Cross Acceptance a to znamená, že udělení typového schválení v členském státě EU je výchozím předpokladem k udělení schválení v ostatních státech unie zjednodušeným způsobem.

Při schvalování v dalších zemích se provádí jen zkoušky, které souvisejí s odlišnostmi místní infrastruktury vůči infrastruktuře státu, kde schválení již bylo uděleno.

Vectron v září loňského roku získal jako první lokomotiva na světě také certifikát shody s technickou specifikací pro interoperabilitu evropského vysokorychlostního železničního systému pro subsystém kolejová vozidla (TSI HS RST) a s dalšími relevantními TSI, které se na ně vztahují, a to od německé instituce EBC.

železnice vlaky lokomotiva Siemens Vectron

foto: Siemens

„Tento dokument je důležitý pro homologování vozidel ve všech zemích Evropské unie,“ říká Roman Kokšal, ředitel dopravní divize Siemens v České republice a dodává: „Mezi prvními zeměmi, kde bylo získáno osvědčení o schválení typu národním drážním úřadem, bylo Rumunsko, Polsko, Švédsko, nyní se připojilo Německo a máme v plánu získat schválení i pro provoz lokomotiv Vectron v České republice.“

Lokomotivy Vectron jsou vývojovým pokračováním předchozích typů Eurosprinter a Eurorunner. Zachovávají a prohlubují jejich pozitiva – vysoký výkon, vysoká produktivita, vysoká spolehlivost, nízká spotřeba energie, nízké náklady na údržbu, šetrnost k okolí a životnímu prostředí.

železnice vlaky lokomotiva Siemens Vectron

foto: Siemens

Přitom přinášejí nové hodnoty – evropskou interopreabilitu, ve smyslu nejnovějších požadavků a předpisů EU, variabilnost a flexibilitu. Lokomotivy Vectron jsou řešeny tak, že jejich vybavení lze pružně přizpůsobit požadavkům pro jednotlivé železniční tratě, včetně různých typů jejich napájení a zabezpečení, i potřebám provozu v uvažovaném provozním nasazení v Evropě.

Toto přizpůsobení (použitím či nepoužitím komponent určitého napěťového systému, zabezpečovacích zařízení a dalších doplňků) je možné učinit jak při výrobě konkrétní lokomotivy, tak i v průběhu dalších let jejího provozního používání. Základem tohoto principu je otevřenost systému, založeného na standardně definovaných rozhranních jednotlivých komponent.

tisková zpráva

7 Comments on “Lokomotivy Siemens Vectron schváleny v Německu”

      1. Je jina doba,a je otazkou co
        Je jina doba,a je otazkou co dnešni vlastnik a akcionař s českou firmou zamyšli.Muže v tom byt jednak politika,jednak utlumeni konkurence.Ale zde nejsme na politickych strankach bulvaru.Jen doufejme,že v 21.stoleti nebudou zašlapane projekty postfirem českeho střibra.

    1. Samotná lokomotiva nic moc,
      Samotná lokomotiva nic moc, pro lepší aerodynamiku by ale musela být o dost delší o tu špici. Ale mělo by to smyl jen vepředu, vzadu je převážně vagón se stejným profilem. Takže špice vzadu na lokomotivě by aerodynamiku zhoršila. A vzhledem k tomu že lokomotiva má dva předky, tak je nějaká špice nesmysl.
      Když se vezme lokomotiva s celým vlakem a stovky tun nákladu, tak součinitel vychází ze všech dopravních prostředků a množství nákladu asi nejlépe. Kdyby stejný náklad převážely stovky kamionů, tak by byl jistě celkový součinitel horší.

Napsat komentář