LISTOPAD 2016: auta do zásuvky mají v Nizozemsku podíl 7 %

Jan Horčík - 15 Prosinec 2016

Norsko se svými 32,5 % a někdy i více zůstává zatím v podílu prodaných aut do zásuvky stále nedostižné. Nizozemsko se však nebojí alespoň zkoušet přiblížit.auto Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid

Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid vypadá pro Volkswagen jako trefa do černého.
foto: Volkswagen

Na konci prosince 2015 skončily v Nizozemsku zajímavé úlevy pro nákup aut do zásuvky. To zapříčinilo téměř 16 000 prodaných aut ten měsíc. Od té doby prodeje elektrických aut v zemi tulipánů vytrvale klesají.

Za prvních 11 měsíců roku 2016 se tam prodalo celkem 11 772 plug-in aut. To znamená, že auta do zásuvky tam mají podíl 3,4 %. Výjimečný je ale listopad, kdy se aut prodalo celkem 2206, což znamená podíl 6,8 %.

Asi nikoho nepřekvapí, že v Nizozemsku hrají prim plug-in hybridy. Tím nejprodávanějším už není Mitsubishi Outlander PHEV, ale podobné Volvo XC90 T8 (163 kusů v listopadu, 1466 za celý rok).

Na druhém místě v celoročním žebříčku je výjimečně elektromobil Tesla Model S (129, 1447). A pak už následují jen další plug-in hybridy: na třetím místě BMW 330e (264, 1385), čtvrté okupuje nejprodávanější vůz listopadu Volkswagen Passat GTE (363, 1280) a páté Mercedes-Benz C350e (236, 979).

Zajímavá je informace, že plug-in hybridních verzí těchto aut se v Nizozemsku prodává víc, než těch čistě fosilních. Například u Passat GTE je to 59 %, u BMW 330e 53 %, ale zdaleka nejvíc i Audi Q7 e-tron, totiž 78 % (141, 647).

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Donald Trump rozšiřuje seznam svých poradců. Do týmu lidí nově jmenoval šéfa Tesla Motors Elona ...

zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/trump-si-do-tymu-privedl-byznysove-magy-sefy-tesly-uberu-a-pepsi-1326702

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... "Kdykoli volejte mým lidem nebo přímo mně, to je úplně jedno. Žádné formality nebudou," řekl Trump ... :)))

Obrázek uživatele Kuk

Tam je kde kdo, třeba Bezos, Tim Cook nebo šéfová GM
General Motors CEO Mary Barra Chosen for Trump Advisory Panel
http://www.thetruthaboutcars.com/2016/12/gm-barra-chosen-for-trump-panel/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Zajímal by mě dlouhodobý ekologický dopad nástupu elektromobility pokud vůbec nějaký bude. Změny ve stavu ovzduší, prašnosti, hlučnosti, vibrací, změny ve výskytu druhů živočichů a rostlin, změny ve výskytu nemocí, počtu úmrtí, porodnosti, kvality života a já nevím čeho ještě.
U nás jsme zažili velkou změnu po 89, najednou dorazili bobři, změnila se čistota vzduchu, možná ubylo inverzi a přibylo slunečných dnů. Asi nastala i rapidní změna v čistotě toků. Ale dorazilo mnohem víc aut a znásobil se provoz teď hlavně i v kamionové dopravě.
Zajímají mě tyto dlouhodobé studie, které ukazují fakta a dávají nám aspoň částečnný obraz o tom co se skutečně děje. Norsko se svým ohromujícim nárůstem elektrosut je ideálním laboratoří pro sledování těchto změn. Nastupuje i Holandsko, v Asii to bude velmi zajímavé sledovat třeba v Indii, Pakistánu či Číně kde se chystají rapdní změny.
Když se prostředí začíná měnit k lepšímu lidem to začíná připadat jaksi samozřejmé a zpětně si neuvědomují tu změnu, zato pokud se to zhorší tak reagují markantněji.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

No upřímně z hlediska ovzduší mi přišly nejlepší 90. léta, protože všude nastoupil levnej plyn a probíhala masivní plynofikace a všichni tím topili. Po roce 2000 se to zase zvrhlo, a teď zase všichni na vsích topí uhlím a inverze jsou stejný jak za komárů.

Když Ostraváci přijeli do Tater, tak se divili. Jak to, že nevidím žádný vzduch ?? :-)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak, bylo to v Tatrách hrozně podezřelé a vůbec nešlo poznat, co do toho vysokohorského sajrajtu vlastně míchají.
V Moravských chemických závodech Ostrava-Mariánské Hory (dnes Borsodchem) jsme v roce 1982 na praxi dělali odběr vzorků pro posudek prašnosti na válcových mlýnech, kde se drtily směsi mezi obrovskými válci až na prakticky pastu. A páč se to svinsky lepilo, ženské s kovovými pohrabáči to ručně strhávaly dolů. Taky z toho byly patřičně strhané, hádali by jste jim tak +20 let navrch.
Bylo tam skutečně vidět co dýcháte, kolegyni na druhé straně ženská viděla jen v obrysech. Pak jsme nasadili bělostný filtr na kompresor a spustili ho. Měl jet 10 minut. Po minutě ho slečna inženýrka vypnula řka, že nový by dlouho nedostala a po třetí minutě by se tenhle zavařil. Filtr byl černý jak bota, mazlavý a vrstva půl centimetru stála za to. Vypadli jsme odtamtud co nejrychleji to šlo. Krásná motivace pro gymnazisty být taky slečnou inženýrkou a nepracovat s pohrabáčem.
V Jižních Čechách se Ostravák poznal na první pohled. Kamkoli usedal nebo se opíral, vždy to místo přejel rukou, ženské rovnou hadrem. Protože tak jsme byli z domu naučení. Dokonce i trávník jsme utírali. Jihočeši z toho byli neustále smíchy v předklonu, protože oni se normálně opřeli předloktím o zábradlí a nezbarvili si košili hnědočerným pruhem. O to hůře pro ně, když navštívili sever Čech nebo Moravy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 83 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 37 tis. km (51 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Když jsem v 90sátym na předměstí v USA chodil po silnici v novejch bělostnej ponožkách a měl jsem je stále bělostně bílé tak se mi trochu zroutil svět a jsem i zaplakal. Stejně tak jsem se mohl bezstrestně válet v bílých kalhotech po kapotě měsíce nemytého auta a nic. Ta nepřítomnost té mazlavé mastné nevypratelné špíny co mně provázela celým předešlým životem, ať jsem byl v městě či na venkově byla omračující. Samozřejmě centra měst na tom nebyla tak dobře, ale celkově to byli nebe a dudy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Já už teď tolik necestuji jako 90. ale nedáno jsem se stavil na chatě a ten kouř u nás na zahradě se dal krájet. Byl jsem v šoku! :O Strašný

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Lidi jsou prostě prasata. Je jim jedno, že nemůžou otevřít okno a venku se dusej, hlavně že ročně ušetřej dvě tisícovky.

Obrázek uživatele Kuk

Představa že vypláznu miliony za pozemek, miliony za barák, přivedu tam rodinu a pak nemůžu ani pustit děti na zahradu protože mi tam sousedi pouštej sajrajt je děsivá... :///

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Jak nám na konci léta potvrdili známí, idylu vidí v Beskydech jen turista. Tam, kde turisti jsou, je to nejen o víkendu jako na Václaváku a klidu si jako místí neužijete ani náhodou. Tam, kde turisti nejsou, bývá obvykle nouze o všechno počínaje dopravou a konče občanskou vybaveností. Místní se obvykle neřadí mezi žádné boháče a tak žijí tak, jak byli doposud zvyklí. Včetně onoho pouštění žumpy do potoka nebo pálení všeho možného v letitých kamnech. Ono totiž ani ten odpad zas není moc kam dávat (nejezdí tam kuka vůz 1-2x týdně jako ve městě). No a že ta stará kamna už příliš nehoří a každé přiložení je vyvalení se oblak dýmu, o zatápění nemluvě, je taky pravda. Navíc třeba v Beskydech leckde je ještě i nouze o vodu, což by člověk nepředpokládal a pitnou berou místní z hlubokých studní o malé kapacitě nebo jde o užitkovou a vaří z koupené. Není to žádný medík bydlet v přírodě. Buď se jí přizpůsobíte a budete ji udržovat čistou, aby se dalo pít z potoka a dýchat všude, nebo si ji můžete předělat k městskému obrazu. Či nechat tak nějak napůl cesty, jak je tomu dnes. Nevýhody města a vesnice dohromady. Bohužel.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 83 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 37 tis. km (51 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Josef

Otázkou je, kde je problém. Já ho vidím v těch lidech.

s penezma nazbit se i v te prirode da postavit nenapadne ale luxusni sidlo se vsi tou mestskou vybavenosti uvnitr :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vdaka tomu su jazdenky plugin z Holandska za zaujímavé ceny. Outlander PHEV už sa dá nebúraný nájsť aj pod 20.000 Eur (samozrejme viac ako 100.000km).

Ampera (1.gen) aj za 12.000 Eur, teda plugin pre širokú verejnosť :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil