Lightning Strike: bleskově rychlá elektromotorka za dostupnou cenu

Jan Horčík - 29 Březen 2019

Kalifornský výrobce elektromotorek Lightning Motorcycle představil svůj nejnovější stroj Lightning Strike. Elektrická motorka má max. rychlost až 241 km/h.elektromotorky elektrická motorka Lightning Strike

Většina komponent pro elektrickou motorku Lightning Strike se vyrábí v Číně, většina z nich v továrně v Čchü-čou jižně od Šanghaje. Skládají se pak v San Jose v Kalifornii. Elektromotorky Lightning se zatím prodávají jen v USA, ale během letošního roku by se konečně měly dostat i do mezinárodní distribuce.
foto: Lightning Motorcycle

Elektromotorka Lightning Strike je k dispozici ve třech variantách: Strike Standard, Strike Mid Range a Strike Carbon Edition. Všechny využívají stejný kapalinou chlazený elektromotor, liší se však výkonem, max. rychlostí a kapacitou baterie.

Cena elektrické motorky ve verzi Strike Standard začíná na $12 998 (v přepočtu 286 000 Kč). Specifikace jsou: výkon 67 kW/245 Nm, max. rychlost 217 km/h a 10kWh baterie. Dojezd činí 113 až 161 km.

elektromotorka Lightning Strike

Lightning Motorcycles se zabývá vývojem a výrobou elektrických motorek už od roku 2006. Firmu založil Richard Hatfield v San Jose a začínal konverzí superbiku Yamaha R1 na elektřinu. Později začala vyrábět elektromotorku LS-218 Superbike, nejrychlejší na světě.
foto: Lightning Motorcycles

Palubní nabíječka má výkon 3,3 kW, za $1500 lze dokoupit 6,6kW upgrade. Hmotnost je 206 kg. Strike Mid Range pořídíte za $16 998, baterie má 15 kWh. Dojezd činí 169-241 km a hmotnost 211 kg. Jinak stejná jako Standard.

U Strike Carbon Edition začíná cena na $19 998. Výkon je 90 kW, 6,6kW nabíječka je standardem, dojezd činí díky 20kWh baterii 241-322 km. Hmotnost stoupla na 220 kg. Všechny verze mají k dispozici CCS konektor pro rychlonabíjení.

Zpět na HybridPřidat komentář

Jednu takovou motorku do každé domácnosti světa ať se ta naše planeta pěkně zelená! Samozřejmě ironie.

---

Za souseda raději dieselprase než li ev pošuka co si myslí že když bude mít před barákem x EV a najezdí s nimi ročně x tisíc kilometrů tak tím zachraňuje svět.
Ti z vás kteří touží po bez emisním životě osvobození od zlé špinavé ropy mohou navštívit korejský poloostrov v jehož severní části probíhá již několik desetiletí eko projekt s názvem Severní Korea. Při vstupu vyfasujete rýč a motyku. Poté se můžete kochat bez emisní sílou vašich paží.

Oproti Zero to ma jednu kriticku vyhodu. CCS.

---

30.000 km s Citroen c-zero :)

dal som to dole, kam to patri.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak s tim kroutakem :-) bude retez v haji kazdych 999km :-(

Pripomina mi to neblahou diskusi o vymene poloos u TMX. Verim, ze oba vite jak retezovy prevod funguje, ale anonym stoura ve slovickach a to nikam nevede. Lepsi je to nechat vysumet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky mne ta podobnost napadla, ale jaxme se dozvedeli, kroutakem to neni a poloosa tmx je ničena odstredivou silou :-))

Poloosy TMX nici zavist :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Žadný řetěz není namáhaný krouťákem,ale lineární silou + odstředivou silou na řetězových kolech. Tvoje tvzení poněkud postrádá logiku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimava informace. A tvoja linearni sila se vezme gde? A ta odstrediva sila vytahuje retez v jeho delce proc, gdyz jde o smer kolmy na osu delky retezu?
Polepsi se a vysvjetli.
Apropo.. koliks najel na motce?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lineární síla se samozřejmě bere na obvodu hnacího řetězového kola a je daná poloměrem hnacího kola a momentem na něm. Nicméně tento moment se liší od momentu motoru. Takže vyvozovat namáhání sekundárního řetězu z momentu na rotoru elektromotoru je čirý nemysl.

Ad odstředivá síla - ta samozřejmě řetěz namáhá také v tahu, jako část reakce setrvačného působení hmotnosti článků při jejich dostředivém urychlování při pohybu na obvodu řetězového kola.

A na motorce jsem najel odhadem 300 tis.km, z toho cca 80% v terénu. Je to dost abych o mechanice pohonů už něco věděl ?

Pokud tam mají karbonový řemen jako ZERO, tak bych se nebál. I u ZERO SR s krouťákem cca 150Nm je doporučená výměna po 40 000km.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nejaky slusne pouzitelny skutr za pouzitelnou cenu by nebyl? Tam staci i malickata baterka, ktera pri i pri dnesnich cenach musi byt "za pakatel"....

Obrázek uživatele Michelin

Tak tohle uz je pecka. Je mi jasne, ze ta cena nebude tak optimisticka, ale i tak to bude na urovni toho co se tu da dnes sehnat, ovsem s konecne pouzitelnymi parametry.
Na tuhle krasavici cekam. Neni to sice chopper, ale holt s elektrikou musi zatim clovek delat kompromisy.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na okruh dobrý, na jízdu na nic, pokud bude jezdec využívat dynamický potenciál, tak s tím rozumný výlet nedá, na normální jízdu to bude nepohodlný (pokud člověk nění sádlo máslo zaměření), jak každá zalehávačka. Ale super pro lidi, co jsou do všeho doslova po hlavě...

PS, jak jsme se bavili o automatických převodovkách, tak jsem si na poslední cestě do Alp uvědomi, co mi na nich tak děsně vadí - to naprosté podtáčení motorů (řadit na 1300 - 1500 otáček a občas i níž je pro motor pekelná věc), dnešní downsizingové keply jsou na to dvojnásob náchylné.

Obrázek uživatele Michelin

Na zalehavacky taky nejsem, ale kdyz neni z ceho vybirat clovek holt musi neco ozelet.

Jasny. Neni nad auto bez razeni, nejlepe ciste elektricke.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

Měl jsem nedávno půjčenou 530d s automatem a i přes podtáčení na 1200 otáček si motor jen chrochtal. Ale jezdilo se mi s tím podstatně hůř než s i3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak snadno zničit motor? Podtočit, zatížit a nejlépe se studeným olejem a aktivovaným start/stopem....Motor mnohem lépe snáší plný výkon v max otáčkách, než tohle - v max otáčkách nejvíc hrozí chcípnutí bez nedochlazení turba
A ano 3 litrový motor a ještě 6V tohle snáší o řád (vydrží to pár desítek tisíc km dýl) líp než ušmudlaná turbama dopingovaná malorážka a nejlépe s lichým počtem válců.
Když chcete srovnání - o minulém víkendu jsem svez z něčím, co se dneska označuje youngtimer (pro mě spíš poctivé skutečné auto). Nemělo to nic krom mechaniky a špičkového podvozku s hnaným zadkem a nic se mi tak dobře neřídilo za posledních půl roku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další chytrolín, co rozumí motorům líp než konstruktéři.
Víš, chlapče, dnešní motory mají jinou techniku než škoda 1000MB.
Moderní motor má rozsah použitelných otáček od nějakých 1200.
"Podtáčení" znamená, že motor začne vibrovat, ne, že odborník, co pobral v hospodě všechna moudra světa má špatný pocit.
Právě chytrolíni, kteří šíří bludy jsou ti, co jezdí s o polovinu vyšší spotřebou, páč si myslí, že jsou chytřejší než konstruktéři.
Pokud má motor výkon 100kw při 4000ot. a na udržení rychlosti 50km potřebuje 10KW je nejvhodnější točit takové otáčky, které právě pro tento výkon mají maximální účinnost, což je zhruba 80% výkonu v daných otáčkách. Točit při nízkém potřebném výkonu vyšší otáčky znamená nejen vyšší spotřebu a emise, ale i vyšší tepelné ztráty, opotřebení motoru, degradaci oleje atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vím, spalovací motor a jeho zatěžování byl součástí mé disertační práce :oD
Bohužel dneska už to nejsou motory z 1000MB, aby je ani uživatel točící 1200 RPM nezabil. Zdravím chytrolína krásného hrázného do hospody :oD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PeaK::
"....co se dneska označuje youngtimer ..."
_____

Mercedes W201, BMW E30 - nejlepší vozy 80. let.
Jednoduché, odolné, vysoká životnost, snadná údržba.

Zlatá éra je pryč...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Michelin:
To nejsou použitelné parametry. Kam se s tím dohrabeš, kousek za obec?

Mám ZERO SR 2018, baterie 14,4kWh peak, využitelných cca 10,5kWh a ujedu s ním v provozu do práce 200km na jedno nabití, to je málo? A to jsem na semaforech vždy první a brzdou provozu na okreskách rozhodně nejsem. Když se chci rozumně svést - co mě provoz dovolí - tak cca 150km dojezd. Maximálku 177km nemám kde vyžít. Ale jasně, na krev by to dalo tak 100km, víc ne.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Walker:
Vysoká hmotnost, špatná ovladatelnost.

Nevšiml jsem si, vyměnil jsem za CB500 (najeto 96 000km), hmotnost stejná - 196kg a ovladatelnost výborná. Já jsem po 12 000km naprosto spokojen, baterie bez degradace, vše funguje jak má. Já nemám důvod se vracet zpět na fosila, chápu že to není pro každého, proto máme možnost volby, já si zvolil ticho, čistý vzduch, žádné vibrace, minimální údržbu a teď už nulové náklady na elektřinu (dobíjím doma z FVE).

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Obrázek uživatele Michelin

Ty jo. Tak to bych nekdy rad pokecal. Zatim na to nejsou penize, ale stopro chci za rok dva vymenit tu svou starickou masinu za neco na elektrinu. Zajimali by me zkusenosti od takhle zkuseneho uzivatele.

Na Zeru jsem se uz byl i projet, ale nejaky wow efekt se bohuzel nedostavil. Taky me zklamala absence rychlonabijeni, takze na moje vylety do Alp by to nebylo. Tedy cekam dal co cas prinese.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Pokecu ne nebráním (Brno a okolí), neříkám že vím všechno, ale než jsem ji koupil, tak jsem 2 roky studoval zkušenosti majitelů. Zrovna dnes jsem po zimě "formátoval" baterku, taky proto, že vydali novou verzi SW pro battery management. Naštěstí nic nepokazili a motorka funguje jak má dál :)

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Obrázek uživatele Michelin

Tak super. Poslete mi prosim na michelinx zavinac email.cz na sebe email a ja se ozvu az budu mit do vasich koncin cestu.
Diky

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Walker:
Ovladatelnost - tedy se omlouvám, špatně jsem se podíval.
196 kg je ale pro mě moc.

Obrázek uživatele Michelin

Tak si kupte Babetu. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Radovan

Za sedmičku je zadarmo http://www.motoscoot.cz/Babetta-210-d3827012?cid=79901
Ale dá se vznést dotaz i na ePionýra (jde o motorku, ne o chlapce s hračkou Vyděržaj pijaněr) http://www.motoscoot.cz/E-Pionyr-d3826910?cid=79801.
Nejlehčí asi bude Jawa ekolo http://www.motoscoot.cz/Jawa-e-kolo-d3826943?cid=301

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkné. Bylo-li by to za tu cenu a s tímhle dojezdem, tak super. Obávám se, že realita bude zase od slibů vzálená.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomiq:
Akční rádius cca 50 km, takže k ničemu.
Leda vystřelit z města, udělat smyčku a zase domů - k takový jízdě nepotřebuju drahý těžký krám.
Naopak do 50 kg s max. rychlostí 70 - 80 km/h by se do města hodilo - bez zbytečných nesmyslů, kapotáží, schránek na blembák apod. Baterka vyměnitelná do minuty, jednu budu mít v práci, jednu doma, jednu ve vozidle. Při 12 kg by mohla pobrat 3 - 4 kWh, na dojíždění stačí.
Ale to nikdo nevyrobí, bo nefrčí zájem. Kdo by se patlal se snahou udělat to do 40 kg hmotnosti bez baterky...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Co třeba elektroskútry Citis z HECHTu?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Mam aj taky skuter, konkretne iocsooter 1500GT, kategoria do 45km/h, realne do 55km/h. Povodne s olovom, po 8mich rokoch prevadzky s olovom, baterie vymenene za LIFEPO4.
https://www.youtube.com/watch?v=sE67vxiqAyc
45km/h kategoria je fajn do mensieho mestecka alebo na dedinu, no do vecsieho mesta je treba skutrik, co stiha spolu s autami minimalne 70 km/h. Pomalsi skuter je v meste nebezpecny.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně jezdil jsem s EON Emax 90S po Praze a okolí a už na 4proudovkách se poslušně řadil do odstavného pruhu, abych nepřekážel. Tam je třeba mít kolem stovky. Ideálně tedy EON Emax 120S.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vysoká hmotnost, nízká rychlost, špatná ovladatelnost.
Nevhodné.

Obrázek uživatele Radovan

Je to v podstatě kategorie Akumoto, které jsem taky sedlal a působily na mne jako hračky. Slušná byla až jejich osmdesátka, protože byla robustnější a uměla jet rychle, ale tam zase už nešly vyndávat baterky. Na blbnutí stačí i tohle https://www.sunway.cz/kolobezky/289-tmax-scooter-eec-ce60-chopper-60v-1500w-harley-style.html#/895-barva-cerna, jezdil jsem na tom v Ostravě po výstavišti na i-Mobilitě. Jen to neochotně zatáčí.
V Brně na Amperu jsem vyzkoušel Prase a dobrý.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Motocykel s rychlostou 80km/h nemoze vazit 50 kg. Ak ma byt ako tak bezpecny, musi vazit minimalne 100kg.
Mam 125kg skuter s bateriami 76V/82Ah (cca 6kWh) vyskladane z Samsung 18650 a trochu potunovany, ze ide 100km/h. Stal ma 5000eur bez DPH.
http://www.kbm-motors.com/?page_id=159

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ju:
Nechtěl bych, 125 kg je moc.
Do 50 kg lze postavit, baterka do 12 kg + 38 kg. Nutná jednoduchá koncepce, bez zbytečných volovin.
Příklad:

elektrickysvet.cz/produkt/elektricka-kolobezka-flash-rider-sy9-2000-w-cerna-baterie-21-ah

Pre samovrahov uplne super :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ju:
Koloběžka je nevhodná, ale uvádím ji jako příklad, že LZE postavit vozidlo do 50 kg a rychlosti 70 - 80 km/h.

Dle mých představ by musel být sklon vidlice cca 60°, o cca 2 - 4" větší kola. Nejlépe mírně zvětšený minibike či minicross.

Sám jsem vytvořil zkušební přestavbu z minibiku, ovšem stylem "co dům dal" a mám jen 280 W sériový motor.
Vypočtenou rychlost 26 km/h jsem dosáhl. Akumulátory jsou 2-3 kusy 12V 12Ah v sérii.

Obrázek uživatele Hynek

Uz jsem to tu někde psal, takový stroj existuje, 52kg, 6kw max 70km/h a je i homologovaný. https://www.sur-ron.cz

Citujem z jeho popisu:
"tento motocykl neplní vyhlášku MD č.341/2002Sba ani evropskou normu EN15194 a není možné jej provozovat na veřejných komunikacích je určen pro ofroad použití na nespevněných plochách"

Obrázek uživatele Hynek

A co třeba kliknout na odkaz homologovaná verze? https://www.sur-ron.cz/homologovana-verze/

Homologovana ako L1E, 2kW/45km/h. Je to nebezpecna hracka, do vecsieho mesta nepouzitelne.
Motocykel do mesta ma byt minimalne kategorie L3E t.j. do 11kW elektrickeho vykonu a musi svizne dosiahnut maximalnu rychlost s rezervou 80 km/h inak nestiha s autami a je nebezpecny.
Pre kategoriu L3E musi byt pomer vykon/hmotnost mensi ako 0,1kW/kg, cize ak ma mat vykon 10kW musi vazit najmenej 100kg.
Cize neexistuje moznost homologovat pouzitelny motocykel s nizkou vahou.

Obrázek uživatele Hynek

Na riditkach přepínač mezi 2kw a 6kw takže je to lehké, 80 to jede a na silnici to může. Ano, nemělo by se na tom jezdit více jak 45, ovšem toto omezení max rychlosti nesplňuje 90% L1E strojů v ČR a nikdo to neřeší, takže bych byl úplně v klidu.

V klidu do prvej havarie s urazom.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol