Lidl v Horoměřicích na severozápadě Prahy zprovoznil novou rychlonabíječku

Jan Horčík - 27 Červen 2018

Na parkovišti prodejny Lidl v Horoměřicích začala v tomto týdnu fungovat nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily. rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u prodejny Lidl v Horoměřicích

Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u prodejny Lidl v Horoměřicích
foto: Lidl

Zákazníci prodejny Lidl ji mohou využívat zcela zdarma a během svých nákupů dobít svůj elektromobil. Nová nabíjecí stanice je umístěna přímo na parkovišti prodejny nové generace v ulici Suchdolská a je k dispozici všem zákazníkům.

Usnadní tak cesty majitelům elektromobilů v celém Středočeském kraji. Parkoviště u této prodejny Lidl je vůbec největší v České republice a nabízí 184 parkovacích míst.

Rychlonabíjecí stanice využívá elektrickou energii pocházející z obnovitelných zdrojů. Rychlonabíjecí stanice u prodejny Lidl splňuje tři mezinárodní normy nabíjení.

Pro nabíjení stejnosměrným proudem vozidel vyrobených v Asii (CHAdeMO), vozidel vyrobených v Evropě (Combo 2) a standardní nabíjení střídavým proudem (Type 2 Standard).

Tato stanice je proto vhodná pro všechny typy elektromobilů dostupné na trhu. Dobíjet si tu elekromobil bude možné v průběhu otevírací doby prodejny.

Horoměřická prodejna je po Praze, Brně, Ostravě, Pruhonicích a Pardubicích již šestou prodejnou Lidl s nabíjecí stanicí. Další v letošním roce přibude u prodejny Lidl v Hradci Králové.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyzývám grafiky zda by nemohli dát do placu tiskový podklad pro dvě písmena stejné barvy, velikosti, fontu jako má na panelu slovo "DOBÍJECÍ". Rád bych vytisknul "NA" pro přelepení textu do technicky správné konečné podoby slova "NABÍJECÍ". Snad to Lidlu nebude vadit. Byl bych totiž nerad pokud by se našli týpci, kteří by přišli na to že můj vůz připojený k nabíječce je málo dobitý a za pomocí např. kamenů mi vůz dobili s tím, že to mají plakátem dovoleno.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon, omlouvám se. "NABÍJENÍ" místo stávajícího "DOBÍJENÍ". Asi prchlivost cloumala mým majestátem při psaní příspěvku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CEZ včera otevřel novou nabíječku ve ValMezu:
2x DC (Masarykova 791, 757 01 Valašské Meziříčí 1)
1x AC (Soudní, 757 01 Valašské Meziříčí 1)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, ve ValMezu kde je rychlá nabíječka Inchanet je nabíjecí stanice ČEZu potřebná jako sáňky v létě. Místo aby osadili Lipník kde se rozdvojuje D1 a D35!. Nebo Osoblažský výběžek. Pitomci ekonomističtí jejichž jedinou snahou je aby sousedovi chcípla koza. Místo pokrytí celého území ČR a až potom zahušťování je důležité co nejvíce naškodit jak konkurenci tak samotným elektromobilistům aby náhodou nejezdili do zapovězených oblastí! I ten Bruntál bych více pochopil přestože tam krajská nabíječka je, avšak pomalá. Jdu blejt.

Proč proboha nepřidají i klasickou 230V/16A zásuvku pro elektrokola a motorky? Ok, dobře, není tam, tak jakou přechodku potřebuji, asi samici Type 2 Standard a vytáhnout si jednu fázi na klasickou 230V zásuvku? A bude to fungovat, nebo je tam třeba v konektoru něco "uzemnit" aby se nabíjení spustilo? Potřebuji to pro svou motorku, která má palubní nabíječku 230V, díky.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

https://r-evc.com/cs mail nfo@r-evc.com tel+420 773 663 764
tady to koupíš hotový. Sám ji mám, funguje bezchybně.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, no. Kup si konektor Mennekes Type2 jednopólový vypínač a odpory 1K5, 2k7 a 1k2. Jak na to viz. en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196 student elektrotechnické průmyslovky to má za večer spíchnuté.

Tak jednoduché to není. Potřebuješ ještě kontroler, který "domluví" se stojanem sepnutí stykače.

A neděje se to právě těmi rezistory na pomocných kontaktech? Nikdo nikde nezmiňuje, že by byla třeba další jednotka...

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Ano, máte pravdu.
Je tam sice PWM komunikace ve směru od wallboxu k autu, ale na sepnutí stykače to není nutné ze strany auta nijak zpracovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci se Vas nejak dotknout, ale tohle je stanice za milion a urcite nepotrebujeme, aby tam sosali nejaci motorkari se zbastlenym adapterem, uz dost ze nejaka Tesla nici v Cesku CHAdeMO nabijecky s nekorektni redukci. Tohle jen potvrzuje mou teorii, ze dat tyhle nabijecky zdarma je problem a stejnak budou za par tydnu nefunkcni a vydrancovane jako ta v Nove Dubnici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nono, a kdo jsi Ty, že jsi více než motorkář? Nevím co by originálním konektorem měl ničit? NIKDO nebude dobrovolně místo konektoru strkat dráty do Mennekes zásuvky. Snad možná v nejvyšší nouzi. Zase takoví blbci u nás nejsou. Třeba si udělá na motorku mennekes konektor a Ty s tím nic nenaděláš. Holt bude nabíjet jako každý jiný.

Strkáním drátu do Mennekes zásuvky si stejně nepomůžeš, piny jsou normálně bez proudu. Je tam stykač.

Kdyby tam dali Schuko zasuvku, tak tam lide budou luxovat a co ja vim jeste delat. Lidi jsou luza a proto je vse nutne zajistit.
Z typ 2 zasuvky jen tak stavu nedostanete. Auto a zasuvka se musi nejdrive dohodnout a pak se teprve zapne napeti na zasuvce typ 2. IEC 61851 nebo SAE J1772 resi protokol mezi autem a stanici.

Fakt ? A já tam někdy luxuju !! A co mi Leo uděláš ? :)
Někdy se ta doba na nabíječce dá smysluplněji využít než jen tak sedět v autě. Samo že múžu luxovat doma, ale raději tu půlhodinu věnuji svým dětem. Energii co ten vysavač sežere je jen kapka v moři a nikde není psáno že je to zakázáno.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Ja vam nic neudelam. Ja sam bych elektrinu k necemu jinemu nez k nabiti HV baterie nepouzil. Pripada mi to nevhodne. Asi jako kdyz nekdo ma malou popelnici a cpe domaci odpadky do mestskych kosu nebo na parkovisti na dalnici. I to delaji nekteri. Princip je stejny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fajn, a zakazovat lidem vysávat si 12V vysavačem ze zásuvky zapalovače je taky mimo mísu?
Jinak Leo kecáš. Bez elektřiny bys nenapsal svůj příspěvek na který reaguji. Takže Ty sám používáš elektřinu i k jiným věcem než k nabití HV baterie.

No já v tom tedy vidím velký rozdíl. Čez mi za odebranou elektřinu pošle fakturu a věřím, že mu je ůplně jedno jak a čím elektriku propálím, hlavně že zaplatím paušál a fakturu jinak by asi došlo k rychlému omezení služeb. Ano souhlasím, že nabíječky jsou primárně určeny k nabíjení.
Mimo jiné zákazníci už dlouho žádají ČEZ o platbu za odebranou energii. Já třeba platím cca druhým rokem paušál a nabiju si u nich jednou či dvakrát měsíčně, připadne mi to tedy nejdražší možné nabíjení, mít však Teslu a propálit denně 100 kW, to by se mi asi naopak líbilo :)

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale ale. Nevyhrožuj že to nespustí. Je to pěti součástkách v ceně 50Kč + konektor. Bohužel i konektor je ve dvou provedeních lišících se délkou konektorové části. Delší je pro zasunutí do stojanu (ČEZ, Lidl....) , kratší pro sosání z kabelu (např. krajskenabijecky.cz , foto viz. evmapa ).

Nespustí. Potřebuješ kontroler a ten se ti do padesátikoruny určitě nevejde. :-)

Nějak jednoduše to jít musí, chlapci v Americe si instalují do kufru na motorku 3 DigiNow 3.3kW chargery a připojují to právě na Type2, asi se s nimi budu muset spojit, jak to obcházejí...

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

https://twincar.sk/chargers.php#Type2CEE
kto pogugli, zisti, ze je tam len par pasivnych suciastok medzi pp, cp a zemou.

Trochu jsem to popletl. Ten mikroprocesor nepotrebujete. Ten je treba, kdyz si delate domaci nabijecku pro EV. Vy potrebujete typ 2 konektor 75 USD a elektroniku ktera simuluje elektromobil. Na webu jsou navody, tak hledejte pod SAE J1772 a potrebujete tu cast ktera je v kazdem EV ktere nabiji z typ 2 zasuvky. Bacha, 230 V zabiji. Nejspis tam je ochrana na 30mA. Ale kdo vi.

Naa www.ev-power.eu muzete koupit mikroprocesor ktery ten protokol zvlada. Stoji kolem 60 EUR. Plus stykac a typ 2 zastrcku za 75 USD a trochu basteln to muzete udelat. Take je treba neco malo elektroniky pro simulaci elektromobilu, jinak to nesepne. Ale prosim at neodpalite tu nabijecku kterou potrebujeme.

Edit:mikroprocesor neni potreba, viz nahore

Děkuji za info, pogooglím :) Jinak bez obav, vyhlášku 50 mám, jen jsem se do této oblasti ještě nepodíval.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

tu je navod aj s obrazkami
http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/14713-nabijanie-z-dom%C3%A1cej-zasuvky?p=22097#post22097

pre pouzitie na type2 stojane s kablom treba type2 (male) konektor na redukcii skratit o 9mm.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebo přímo koupit MENNEKES TYP2 Mode3 konektor který je o těch 9mm kratší a tím simuluje konektor zabudovaný v autě. Výrobci to udělali schválně. Tak aby to joudové nemohli splést. Bohužel tím spíš uškodili v době začátků elektromobility, ale časem se to s navyšováním počtu nabíjecích stanic utřepe.

Kde sa da taky skrateny type2 male kablovy konektor kupit?
Male type2 zasuvka (taka ako je v EV) sa samozrejme da kupit, ale nenasiel som taky skrateny kablovy male konektor.
Google mi nepomohol, stale ma odkazoval na standardny type2/type2 mode3 kabel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zkus položit dotaz v sampru (sampro.cz) dělaj tam tuto redukci: wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-mennekes-J1772-typ1-typ2-32a-5m~zRT2MT1F0M25.html
Pokud je Krajčír obchodník, tak Tě do zadele nepošle.

Obavam sa, ze skrateny typ2 konektor legalne neexistuje, prave preto, aby sa typ2/typ2 kabel nedal pouzivat ako predlzovacka.
Kedze na niektorych miestach potrebujem nabijat daleko od zasuvky (32A petkolik), hodi sa mi pouzit typ2/typ2 kabel ako predlzovacku.
No typ2 konektor som neskracoval, ale vyrobil som si typ2/typ2 redukciu z dvoch typ2 zasuviek (male a female) - je to sice o jeden spoj navyse, ale viac sa mi to paci.
http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/nab%C3%ADjacie-stanice/1569-aupark-ba?p=20852#post20852

Obrázek uživatele Radovan

Paráda. Tak se plní sliby. Kam se hrabe ČEZ, o EOFFu nemluvě.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Proč pořád tak útočně, vždyť se právě otevřel Valmez. Tedy ne že by to bylo třeba právě tam, našly by se lepší lokace, ale pokrok to je.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Radovan

Protože ten stav a přístup je setrvalý. Otevřít rychlonabíječku právě ve Valmezu beru jako v podstatě podraz na Kubišovy, kteří ji tam mají léta a dlouho ji poskytovali zcela zdarma. Čili snahu o likvidaci soukromníka. Ostatně totéž udělali Čezáci v Rousínově chvíli poté, co tam dal pomalejší 20 kW rychlonabíečku kolega Kaštovský. Podobně to lze vnímat v minulém roce, když to udělali v Pardubicích. Přitom jediné, co v Pradubicích a Valmezu dali oproti soukromníkům navíc, je Combo CCS.
Místo toho, aby dávali rychlonabíječky tam, kde to je opravdu potřeba - Třinec, Hranice na Moravě, Vsetín, Opava, bruntál, Šumperk, případně u svých obou jaderek na jihu, kde mohly být už dávno. U Temelína je kulové, u Dukovan pomalá. A jih republiky je taky pole neorané - Znojmo, Tábor, České Budějovice, Příbram......
Na mapě už sice Valmez mají, ale v Novinkách o tom ani slovo, poslední zpráva z 15.6.2018:
Novinky
15 Červen 2018
Na safari elektromobilem! Safari Park Dvůr Králové nabízí veřejné dobíjecí stanice ČEZ.
12 Červen 2018
Ministerstvo životního prostředí jezdí elektromobilem od ČEZ
11 Červen 2018
Informace k provozu sítě rychlodobíjecích stanic.
prostě tenhle postup sice přináší další nabíjecí místa, ale košer se mi rozhodně nezdá. Je to ve stylu počty splníme a ještě přitom jiného sejmeme. 2 mouchy 1 ranou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jen dočasu, než to zpoplatní za kWh nebo časově.
Možná celou síť někomu prodají a bude vymalováno.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Dobře víte, jak dlouho trvá vyřídit všechna povolení pro umístění a zapojení nabíjecí stanice. Předpokládám, že to prostě právě teď vyšlo na Valmez. Vždyť to nemůže být reakce na InChanet, ten tam není měsíc nebo dva. A nemyslím si, že za tu cenu, co tam Kubišovi mají to vydělává. Mimochodem CCS tam je odpočátku. A Rousínov? To je jiná rychlost. Přesně místo pro Ostraváky na cestě do Brna, tak buďte rád, že tam je.

---

ecotaxiolomouc.cz

Mám info. že bude brzo otevřena i ve Svitavách a v Přerově od ČEZu.
Buďme rádi. ;)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Radovan

Jenže oni to deklarovali v době, kdy už tam ta stanice ve Valmezu dávno byla. Vydali po získání dotace na stavbu sítě rychlonabíječek seznam některých míst, kam je určitě dají. Takže to nebylo o povoleních.
CCS Combo máte pravdu, můj omyl. Stojan se několikrát měnil co se konektorů a zásuvek týče, ten stávající má CCS Combo a CHAdeMO.
Ano, Rousínov je jiná rychlost, o tom žádná. Jen to načasování je podivné. My Ostraváci jsme samozřejmě za rychlonabíječky směr Brno rádi, nicméně daleko více jsou potřeba na poli neoraném Ostrava-Olomouc. Z Olomouce na Brno už léta funguje Vyškov.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně vystihnuto. Zlatá česká klasika: "panebože dej aby mu jeho koza zdechla". Jó za toto jsme zde cinkali. Hlavně TRH jsme žádali. Neřekli nám, že to bude trh jen pro někoho a ovce že jsou jen holeny.

Das ist gut. Bravo LIDL.

Už tam někdo byl?
Podle Google maps i Mapy.cz to na "vůbec největší parkoviště u prodejny Lidl v České republice" rozhodně nevypadá.

---

Nissan Leaf 24kWh, 238.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 11.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebuďte z toho Lidlu tak hotoví, prodává s větší marží než v Německu, a tam většinou s modernizací postaví dobíječku i na kola se zásuvkou 230V. Ale lepší než nic, a dobíječky s koncem pracovní doby vypnou?? V Německu, pokud není závora, můžu přijet a dobíjet

Obrázek uživatele spetak

Lidl závory na noc nespouští a nabíječky nevypíná. Jedou nonstop. Odstěhuj se třeba do Drážďan. Ušetříš.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Nevím jak v Drážďanech, ale v Rakousku a v Itálii sice na parkovištích nemají závory, ale nabíječky mimo otvírací dobu obchodu jen svítí, ale nejdou spustit.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akorát že už jsem viděl přímo v Horoměřicích na vyhrazeném místě pro elektroauta zaparkované klasické spalováky. Národ debilů....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to je sockrocanížel normální že díky socdem politice posledních 18ti let se socka tak namnožila, nabyla sebevědomí ve svý nevědomosti že celý národ je plný debilů kerý si na invalidku žijí vcelku fajn ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Líp bych to nenapsal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PODPORUJEME německý LIDL !! (za elektronabíječky) v likvidaci elektroignorace
Penyhoubyceny a
ferdAlbert :))))

Obrázek uživatele spetak

OFF
Poslední zpráva z Čezu : do konce léta (teda neřekli mi kterýho ,,,) má být umožněno jednorázové nabití pomocí mobilní aplikace !!!
Předpokládám, že do té doby se jim "poruchu" nepodaří odstranit a nabíjení bude volné pro všechny.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na konferenci Elektromobilita pro města zástupce ČEZ zmínil, že by to mělo být "do několika týdnů", tak doufejme, že skutečně myslí tento rok.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za mne - vůbec mi nevadí dnešní stav. Nemusí spěchat. Jo a aby nebyla mejlka, ano platím si paušál. A přes to mi to nevadí. Nemusím hledat klíčenku. Je to pohodlné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem s nimi mluvil osobně na stánku všichni stáli kolem mě a jasně jsem se zeptal, kdy to bude a jasně odpověděli "do poloviny příštího roku".

Obrázek uživatele M.Krupka

Ještě několik nabíjecích stanic u Lidlu po republice a ČEZ bude muset přehodnotit strategii s platbama i paušálem. Do Prahy na vlastní elektřinu a zpět přes Lidl.:-)
Už dnes je zajímavé cestování mezi KV a Plzní, kde si stačí cucnout v Toužimi a nabíjecí stanice ČEZu v Plzni i v Karlových Varech nepotřebujete. A pokud se do toho pustí ještě Globus, bude radost cestovat na elektřinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, každá rána ČEZu do zátylku dobrá. Za to že od ledna roku 2009 blokovali malé FVE na střechách kam patří a naopak kšeftovali s připojováním velkých parků které měly rezervovaný příkon z dřívějších let. Jak to se mne ani neptejte. Až zdechne, tak na jeho hrobě budu tančit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosim prosim LIDL Breclav, potrebujeme nejakou nabijecku uz konecne, jih Moravy je zeme rychlonabijeckama nepolibena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejbližší máš hned za SK hranici u dálnice na Bratislavu ( odbočka Moravský Ján) - motorest U Janickov.
A potom v Hodonine u Kauflandu.

Obrázek uživatele spetak

B R A V O L I D L

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Takže jih Čech zase bez výhledu? Škoda... Ale stěhovat se nebudu, je tu hezky, jen to nabíjení...

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele spetak

Vydrž Prťka, vydrž .....

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den.
Horoměřice je severoZÁPAD Prahy :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pravda, díky!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Nejspíš si to spletli s Hovorčovicema.. To by se mi líbilo víc :P

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon