Lidl má novou nabíječku v Písku, E.ON v Troubsku a Hustopečích

redakce - 18 Únor 2020

V minulých týdnech byly v Troubsku a Hustopečích na jižní Moravě otevřené a spuštěné dvě rychlodobíjecí stanice pro elektromobily společnosti E.ON. Lidl postavil novou v Písku.rychlonabíjecí stanice E.ON v Hustopečích

Nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily E.ON v Hustopečích.
foto: E.ON

Uživatelé najdou nové nabíječky E.ON v Troubsku u čerpací stanice MOL (GPS: 49.1736197N, 16.5112892E) a v Hustopečích u čerpací stanice Shell (GPS: 48.9323806N, 16.7483692E). Jedná se celkově o 47. a 48. veřejnou stanici, kterou E.ON v České republice provozuje a první dvě zprovozněné tento rok. Další již postavené čekají na své spuštění.

Rychlodobíječky mají k dispozici dva konektory standardů CCS Combo 50kW a ChadeMO 50 kW a jeden Mennekes-Type 2 - 43 kW. Dobít svůj elektromobil mohou registrovaní zákazníci v systému E.ON Drive i neregistrovaní.

Těm stačí mít u sebe mobilní telefon s připojením na internet a zaplatit mohou pohodlně platební kartou. Stanice jsou k dispozici nepřetržitě 24 hodin denně a sedm dní v týdnu. Více informací o platebních podmínkách najdou uživatelé na www.eon-drive.cz.

V Písku je od tohoto týdne v provozu také nová nabíjecí stanice pro elektromobily. Zákazníci prodejny Lidl ji mohou využívat zcela zdarma a během svých nákupů dobít svůj elektromobil.

Nová nabíjecí stanice je umístěna přímo na parkovišti nové prodejny v ulici Nádražní a je k dispozici všem zákazníkům. Usnadní tak cesty majitelů elektromobilů v Jihočeském kraji.

Zákazníky může potěšit i informace, že nabíjecí stanice využívá elektrickou energii, která pochází z obnovitelných zdrojů. Mohou si tedy být jisti, že skutečně načerpají zelenou energii a navíc zdarma. Jde o další krok společnosti Lidl směrem ke zdravějšímu životnímu prostředí.

Nabíječka pro elektromobily u prodejny Lidl v Písku

Nabíječka pro elektromobily u prodejny Lidl v Písku
foto: Lidl

Nabíjecí stanice umožňuje dobíjet 2 vozidla současně maximálním dobíjecím výkonem 22 kW střídavého proudu. Nabíjení umožňuje nabití baterie z 0 na 50 % za pouhou půlhodinu, což je ideální čas na nákup.

Navíc používání stanice je velmi jednoduché. Dobíjet si tu elekromobil bude možné v průběhu otevírací doby prodejny. Tato stanice je proto vhodná pro všechny typy elektromobilů dostupné na trhu.

Písecká prodejna je po Praze, Brně, Ostravě, Pruhonicích, Pardubicích, Horoměřicích, Hradci Králové již osmou prodejnou Lidl s nabíjecí stanicí. Další příspěvkem Lidlu k elektromobilitě je v případě písecké prodejny zprovoznění dvou dobíjecích stojanů na elektrokola.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

To je zvláštní, jak jsou ty korporáty hloupé a neschopné čerpat ze svých zahraničních zkušeností. Aldi zavedlo hned několik běžných zásuvek ke svým obchodů před cca 10 lety a sem tam i Mennekes. Když se ptali lidí, proč to nevyužívají, odpovědí bylo, že se jim na 20 minut nevyplácí vytahovat kabel, když většina aut měla (a má) malou palubní nabíječku, obvykle 3,6 kW. Za 20 minut nabijí 1 kWh, to je na necelých 10 km. Takže Aldi pochopil a nyní montuje obvykle 1-2 pomalé rychlonabíječky do 22 kW výkonu. Tam lid stojí pravidelně. Jednak jen vrazí kabel ze stojanu do auta, druhák zdarma načerpají +-7 Wh. A také odběry a rezervované příkony nemusí být tak velké. Pak ten samý korporát dělá něco podobného v ČR a po 50 kW rychlonabíječká začne v druhém kole montovat ty pomalé. To nevymyslíš.....

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

tleskám za volbu AC ... to by mělo být u všech Lidlu, klidně i víc vedle sebe místo těch DC stojanů kde vídám většinou nějakého obejdu dřepícího ve voze

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Nevím,jak jinde,ale v Pardubicích u Lidlu potkáváme až příliš často nabíjející se ioniq taxislužby,to je pak celkem naprd... Ta nabíječka se miji účinkem - za poslední tři nákupy jsem ani jednou čas tam strávený nemohl využít k přidobití, protože i druhé místo bylo obsazené (ale nakupujícím,což beru...).

---

Peugeot iON

Obrázek uživatele M.Krupka

Buď rád, že nabíjí taxikář. U nás kousek od stanoviště taxíků na vlakovém nádraží byla postavena nabíjecí stanice. Taxikáři mají nastartované spalovací vozy jen aby jim nebyla zima a nabíjecí stanice zeje prázdnotou. Máme nabíjecí stanici a stejně si smrdíme přímo pod nosem v centru města, vedle zastávky autobusů.

Ptal jsem se taxikáře, jestli uvažuje přejít na elektromobil. Ne
Když jsem se ho zeptal proč? Odpověděl - není tu kde nabíjet, nemám na to a nechci si brát půjčku - takže pokud budou jezdit čeští taxikáři dál na ičo, tak sice mají drahý provoz, ale není tam ta investice, takže vlastně žádná motivace..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Marek_

No právě, že když jezdí na IČO, jako OSVČ, tak by tam ta movivace měla být, ne? Snížit si náklady na provoz a být více konkurenceschopný oproti ostatním taxikářům. Neříkám hned vyměnit auto za EV, ale až stávající doslouží, tak pak vzít nějaký Ioniq s dojezdem po městě 200 km, to by i mohlo stačit. Stejně nejezdí v kuse 24 hod. Těch cca. 200 km za den udělá 50-60 tisíc ročně, vezme tarif taxi od ČEZ a jezdí za padesátník.

---

Lexus GS 450h Premium

Teoreticky ano, ale pokud bydlí na sídlišti v paneláku, tak zpravidla nemá vlastní dobíjení a pořád je tam tam prvotní investice - jasně dá si to do nákladů, ale na druhou stranu, kdo by šel do takového dluhu? Přiznám se, že to úplně nesleduju, ale to tak potkávám taxíky, tak jsou to auta někam do půl mega.. pak chápu, že i získat nějakou formu úvěru na auto za mega může být problém, i kdyby do toho rizika chtěl jít..
Ono pořád platí, že nejblběji se podniká s vlastními penězi, vnímání rizika je diametrálně jiné

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Marek_

To jo, pokud nemá vlastní nabíjení, musel by nabíjet na placené DC. Ale tomu se stejně nevyhne jako taxikář, ne? Prostě když dojde šťáva, nemůže čekat přes noc na pomalé dobití, ale nabije na rychlo DC někde ce městě. Pokud by vzal nějakého toho Ioniqa za 700-800 (teď jich pár bylo), tak už to moc daleko od Octávky není, resp. auto za mega... půlku "na dřevo" a půlku půjčku a splácet bude vlastně to, co by za spalovací auto dal za palivo.

Ale ano, máte pravdu, s vlastními penězi to znímání rizika je úplně jiné.

---

Lexus GS 450h Premium

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já mam v E-Golfu palubní nabíječku 3,6KW, za půl hodiny nabiju tak na dalších 11 km :) V Něměcku stavěj u Aldi (Lidl) 22kW DC nabíječky, což je už jiný kafe a pořád ta cena takovéhle nabíječky není astronomická.

11km je ve většině případů polovina denního nájezdu...
Mě by spíš štvalo věčně ten kabel vytahovat ze stabilního fleku v garáži - skoro bych začal uvažovat o zabudování do motorového prostoru (a kabel s navijákem z vysavače).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Tiež si myslím, že také 20kW DC pri obchodoch je lepšie riešenie ako AC. Ale zas AC je lepšie ako žiadne. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidl - nabíjení AC 22 KW (reálně kromě nějakých spec. Tesel nemá žádné auto interní nabíječku silnější než 11 kW). A za půl hodinku tím nabít z 0 na 50%, to musí být nějaký max plugin hybrid s 10 kW baterkou...nebo špatně počítám?

Obrázek uživatele Marek_

Nemá to Renault Zoe? Což je snad druhý nejprodávanější EV v Evropě.

---

Lexus GS 450h Premium

Kolik jich je asi v Česku? 10 je moc.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 34 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 52 tis. km.

A to musi byt jen ty s 22kWh baterkou aby 11kWh odpovidalo 50%.
Novejsi ZOE maji kolem 40kWh, tam uz je 30 minut na 22kW nabijecce jen 25% kapacity. Ale presto muzeme byt Lidlu vdecny ze ty nabijecky provozuje. Bohuzel v mem okoli nikdo nic neinstaluje.


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol