Lidl má novou nabíječku v Písku, E.ON v Troubsku a Hustopečích

V minulých týdnech byly v Troubsku a Hustopečích na jižní Moravě otevřené a spuštěné dvě rychlodobíjecí stanice pro elektromobily společnosti E.ON. Lidl postavil novou v Písku.

Nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily E.ON v Hustopečích.
foto: E.ON

Uživatelé najdou nové nabíječky E.ON v Troubsku u čerpací stanice MOL (GPS: 49.1736197N, 16.5112892E) a v Hustopečích u čerpací stanice Shell (GPS: 48.9323806N, 16.7483692E). Jedná se celkově o 47. a 48. veřejnou stanici, kterou E.ON v České republice provozuje a první dvě zprovozněné tento rok. Další již postavené čekají na své spuštění.

Rychlodobíječky mají k dispozici dva konektory standardů CCS Combo 50kW a ChadeMO 50 kW a jeden Mennekes-Type 2 – 43 kW. Dobít svůj elektromobil mohou registrovaní zákazníci v systému E.ON Drive i neregistrovaní.

Těm stačí mít u sebe mobilní telefon s připojením na internet a zaplatit mohou pohodlně platební kartou. Stanice jsou k dispozici nepřetržitě 24 hodin denně a sedm dní v týdnu. Více informací o platebních podmínkách najdou uživatelé na www.eon-drive.cz.

V Písku je od tohoto týdne v provozu také nová nabíjecí stanice pro elektromobily. Zákazníci prodejny Lidl ji mohou využívat zcela zdarma a během svých nákupů dobít svůj elektromobil.

Nová nabíjecí stanice je umístěna přímo na parkovišti nové prodejny v ulici Nádražní a je k dispozici všem zákazníkům. Usnadní tak cesty majitelů elektromobilů v Jihočeském kraji.

Zákazníky může potěšit i informace, že nabíjecí stanice využívá elektrickou energii, která pochází z obnovitelných zdrojů. Mohou si tedy být jisti, že skutečně načerpají zelenou energii a navíc zdarma. Jde o další krok společnosti Lidl směrem ke zdravějšímu životnímu prostředí.

Nabíječka pro elektromobily u prodejny Lidl v Písku

Nabíječka pro elektromobily u prodejny Lidl v Písku
foto: Lidl

Nabíjecí stanice umožňuje dobíjet 2 vozidla současně maximálním dobíjecím výkonem 22 kW střídavého proudu. Nabíjení umožňuje nabití baterie z 0 na 50 % za pouhou půlhodinu, což je ideální čas na nákup.

Navíc používání stanice je velmi jednoduché. Dobíjet si tu elekromobil bude možné v průběhu otevírací doby prodejny. Tato stanice je proto vhodná pro všechny typy elektromobilů dostupné na trhu.

Písecká prodejna je po Praze, Brně, Ostravě, Pruhonicích, Pardubicích, Horoměřicích, Hradci Králové již osmou prodejnou Lidl s nabíjecí stanicí. Další příspěvkem Lidlu k elektromobilitě je v případě písecké prodejny zprovoznění dvou dobíjecích stojanů na elektrokola.

tisková zpráva

15 Comments on “Lidl má novou nabíječku v Písku, E.ON v Troubsku a Hustopečích”

  1. To je zvláštní, jak jsou ty korporáty hloupé a neschopné
    To je zvláštní, jak jsou ty korporáty hloupé a neschopné čerpat ze svých zahraničních zkušeností. Aldi zavedlo hned několik běžných zásuvek ke svým obchodů před cca 10 lety a sem tam i Mennekes. Když se ptali lidí, proč to nevyužívají, odpovědí bylo, že se jim na 20 minut nevyplácí vytahovat kabel, když většina aut měla (a má) malou palubní nabíječku, obvykle 3,6 kW. Za 20 minut nabijí 1 kWh, to je na necelých 10 km. Takže Aldi pochopil a nyní montuje obvykle 1-2 pomalé rychlonabíječky do 22 kW výkonu. Tam lid stojí pravidelně. Jednak jen vrazí kabel ze stojanu do auta, druhák zdarma načerpají +-7 Wh. A také odběry a rezervované příkony nemusí být tak velké. Pak ten samý korporát dělá něco podobného v ČR a po 50 kW rychlonabíječká začne v druhém kole montovat ty pomalé. To nevymyslíš…..

  2. Nevím,jak jinde,ale v Pardubicích u Lidlu potkáváme až
    Nevím,jak jinde,ale v Pardubicích u Lidlu potkáváme až příliš často nabíjející se ioniq taxislužby,to je pak celkem naprd… Ta nabíječka se miji účinkem – za poslední tři nákupy jsem ani jednou čas tam strávený nemohl využít k přidobití, protože i druhé místo bylo obsazené (ale nakupujícím,což beru…).

    1. Buď rád, že nabíjí taxikář. U nás kousek od
      Buď rád, že nabíjí taxikář. U nás kousek od stanoviště taxíků na vlakovém nádraží byla postavena nabíjecí stanice. Taxikáři mají nastartované spalovací vozy jen aby jim nebyla zima a nabíjecí stanice zeje prázdnotou. Máme nabíjecí stanici a stejně si smrdíme přímo pod nosem v centru města, vedle zastávky autobusů.

      1. Ptal jsem se taxikáře, jestli uvažuje přejít na
        Ptal jsem se taxikáře, jestli uvažuje přejít na elektromobil. Ne
        Když jsem se ho zeptal proč? Odpověděl – není tu kde nabíjet, nemám na to a nechci si brát půjčku – takže pokud budou jezdit čeští taxikáři dál na ičo, tak sice mají drahý provoz, ale není tam ta investice, takže vlastně žádná motivace..

        1. No právě, že když jezdí na IČO, jako OSVČ, tak by tam
          No právě, že když jezdí na IČO, jako OSVČ, tak by tam ta movivace měla být, ne? Snížit si náklady na provoz a být více konkurenceschopný oproti ostatním taxikářům. Neříkám hned vyměnit auto za EV, ale až stávající doslouží, tak pak vzít nějaký Ioniq s dojezdem po městě 200 km, to by i mohlo stačit. Stejně nejezdí v kuse 24 hod. Těch cca. 200 km za den udělá 50-60 tisíc ročně, vezme tarif taxi od ČEZ a jezdí za padesátník.

          1. Teoreticky ano, ale pokud bydlí na sídlišti v paneláku,
            Teoreticky ano, ale pokud bydlí na sídlišti v paneláku, tak zpravidla nemá vlastní dobíjení a pořád je tam tam prvotní investice – jasně dá si to do nákladů, ale na druhou stranu, kdo by šel do takového dluhu? Přiznám se, že to úplně nesleduju, ale to tak potkávám taxíky, tak jsou to auta někam do půl mega.. pak chápu, že i získat nějakou formu úvěru na auto za mega může být problém, i kdyby do toho rizika chtěl jít..
            Ono pořád platí, že nejblběji se podniká s vlastními penězi, vnímání rizika je diametrálně jiné

            1. To jo, pokud nemá vlastní nabíjení, musel by nabíjet na
              To jo, pokud nemá vlastní nabíjení, musel by nabíjet na placené DC. Ale tomu se stejně nevyhne jako taxikář, ne? Prostě když dojde šťáva, nemůže čekat přes noc na pomalé dobití, ale nabije na rychlo DC někde ce městě. Pokud by vzal nějakého toho Ioniqa za 700-800 (teď jich pár bylo), tak už to moc daleko od Octávky není, resp. auto za mega… půlku „na dřevo“ a půlku půjčku a splácet bude vlastně to, co by za spalovací auto dal za palivo.

              Ale ano, máte pravdu, s vlastními penězi to znímání rizika je úplně jiné.

    1. 11km je ve většině případů polovina denního
      11km je ve většině případů polovina denního nájezdu…
      Mě by spíš štvalo věčně ten kabel vytahovat ze stabilního fleku v garáži – skoro bych začal uvažovat o zabudování do motorového prostoru (a kabel s navijákem z vysavače).

  3. Lidl – nabíjení AC 22 KW (reálně kromě nějakých spec.
    Lidl – nabíjení AC 22 KW (reálně kromě nějakých spec. Tesel nemá žádné auto interní nabíječku silnější než 11 kW). A za půl hodinku tím nabít z 0 na 50%, to musí být nějaký max plugin hybrid s 10 kW baterkou…nebo špatně počítám?

        1. A to musi byt jen ty s 22kWh baterkou aby 11kWh odpovidalo
          A to musi byt jen ty s 22kWh baterkou aby 11kWh odpovidalo 50%.
          Novejsi ZOE maji kolem 40kWh, tam uz je 30 minut na 22kW nabijecce jen 25% kapacity. Ale presto muzeme byt Lidlu vdecny ze ty nabijecky provozuje. Bohuzel v mem okoli nikdo nic neinstaluje.

Napsat komentář