Chystá baterie pro domácnostiTESLA
Chystá baterie pro domácnosti
Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!
Model X - první fotky!TESLA
Model X - první fotky!
Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi TEST
Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi

Liberecký kraj vyzkouší elektromobil Nissan Leaf

redakce - 05 Březen 2015

zdomácní na ulicích a silnicích pod Ještědem. Hejtman Martin Půta dnes převzal od zástupůců ČEZ vůz zapůjčený Krajskému úřadu Libereckého kraje od projektu Elektromobilita ČEZ.auto Nissan Leaf elektromobil elektroauto

Hejtman Martin Půta a zástupci společnosti ČEZ Společně podepsali memorandum o spolupráci při rozvoji elektromobility v Libereckém kraji.
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Běžným dopravním prostředkem na silnicích v kraji pod Jizerskými horami a Ještědem by se měly stát elektromobily. Projekt Elektromobilita totiž dnes zapůjčil Krajskému úřadu Libereckého kraje na 3leté vyzkoušení model Nissan Leaf.

„Vítáme možnost vyzkoušet výhody elektromobilu, k nimž patří zejména tichý a nízkonákladový provoz. Je to v souladu s naším zodpovědným působením v oblasti životního prostředí. Elektromobil budou využívat naši zaměstnanci při jízdách za pracovními povinnostmi,“ říká Martin Půta, hejtman Libereckého kraje.

Jízdní vlastnosti předurčují elektromobil ke spolehlivému zvládnutí všech úskalí zdejšího náročného podhorského terénu. Nissan LEAF je 5-ti dveřový hatchback s pohonem předních kol, bez emisí výfukových plynů. Dojede až 199 km a zavazadlový prostor má obsah 370 l.

„Jsme rádi, že Liberecký kraj podpoří projekt Elektromobilita ČEZ a současně jde ve využívání a propagaci elektromobility příkladem i dalším subjektům v oblasti státní správy a samosprávy,“ uvedl Ivo Hlaváč, člen představenstva a ředitel divize vnější vztahy a regulace společnosti ČEZ, a. s.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no, a to este pozor,aby se nevytvorila ze soukromych nabijecek zahrada,jako podobne se solarnimy lány!
A to zase dupne stat z CEZ a zatrhne to, jako ze se nemuze obcan levne obohacovat na energii , ba zadarmo svitit!
Zatim se v uvozovkach jezdi +- zadarmo.
No sem zvedav, jestli prolomime hranice zavisti soused sousedovi, a nebudem si prestrihavat kabel viz. nefunkcni ci neexistujici slibovane dobijeci stanice!

já bych si s dovolením taky jeden Leaf vzal na otestování, třeba na rok. Výsledek testu by bylo pozitiva: tichý chod, minimální provozní náklady, ekologický provoz bez lokálních emisí a minimální servisní náklady. Negativem by bylo relativně krátký dojezd a to zejména v zimě. To by byla krása..... Opravdu, propagaci elektromobility si představuji trochu profesionálnější.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Ale to přece vůbec není problém. Sice ne na rok, ale i tak je to přínosem. Stačí kontaktovat Nissan CR paní Smékalovou z fleet prodejů a na týden můžete Leaf vyzkoušet. Aktuálně jsou volné termíny od konce dubna. Dodávku Nissan ENV200 kombi pro 5 osob dokonce i na 14 dní, protože jich mají více. Aktuálně volné termíny koncem března. Informace je z minulého týdne.

Leaf od středy zkouším v Ostravě a v úterý ho budu vracet. Včetně převozu Ostrava-Praha a zpět (zatím velmi spokojen). Dodávku jsem měl minulý týden a aktuálně je v Ostravě, obsazená do 23.3.2015.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

tak to je tip - díky, vyzkouším

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli chtějí propagovat elektromobilitu tak ať koupí Teslu, s tímhle odstraší všechny, dojezd sotva 200km a vypadá to tak, že by se spousta lidí stydělo do toho i sednout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

200 km - hahaha, také jsme ho měli na týden půjčený. Bylo to tedy zrovna v době teplot okolo -3 stup. A realita ve skutečně běžném firemním použití (mnoho zastávek - rychlé přesuny) byl reálný dojezd DO 80km !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na rozdíl od vás anonyme, Liberecký magistrát chápu a fandím,je to o ekonomice a hospodaření s finančními zdroji! Podobně se zachovala radnice u Prahy! Jen je velká škoda, že jsou to stále pouze ekovlaštovky! A ty bohužel ekomobilitu nedělají! Proč je tak těžké ve městech prosadit v obecní sféře nejen elektromobily a elektrokola a skútry ale i vozidla na CNG včetně MHD. SOR - Libchavy obě verze má ve svém výrobním programu. A jediným snad známým zákazníkem v tomto segmentu je i do budoucna magistrát Hradce Králové!

Ale jděte. Kolik myslíte, že toho asi úředníci přes den najedou? Jestli 30 km, tak je to moc. Tady na úřadu mají iMievy a drandí s nima od nevidím do nevidím.

Obrázek uživatele Radovan

Souhlas, taky mám klon iMiev, konkrétně Peugeot Ion už 11 měsíců a po městě a blízkém okolí v rámci dne plně dostačuje. Teď zkouším Nissan leaf, tam je dojezd papírově o 50 km větší a je to poznat. Zřejmě bych ho dobíjel ne jako Ion v létě co 2-3 a v zimě co 1-2 dny, ale v létě co 3-4 a v zimě co 2-3 dny.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Tak něco na něm bude, když je to nejprodávanější elektro auto na světě. Nejhezčí určitě není, ale je hezčí než třeba fiat multipla, což tedy není elektro. Napadá mě jen proč zrovna tento kraj, proč ne všechny, nebo proč to nepůjčili třeba nějakému hospicu nebo charitě, které by toto auto lépe využili. Pokud to myslí vážně s podporou elektromobility, měli by popohnat stavby dobíjecích míst, což je dle mého názoru základ pro subjekt, kdo tu elektřinu dodává, respektive vyrábí.

Obrázek uživatele Radovan

To je největší kámen úrazu, neexistující veřejná nonstop přístupná síť rychlodobíječek i pomalých dobíječek. Viz můj příspěvek níže, převoz Leafu Ostrava-Praha minulý týden.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak doufám, že si to brzo z čezu někdo vykouší, jak leaf dojede 199km. Ať zkusí třeba trasu Brno - Ostrava to je cca 170. Alespoň si vyzkouší, že by bylo rozumnější postavit nabíječku v Olomouci. Teda hned po tom co postaví ty potřebnější, jak je vidět na jejich novém webu. Tedy další čtyři kousky v Praze, U teplárny v Trmicích, u elektrárny v Prunéřově a u elektrátny Ledvice

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale Pavle toto už si vyzkoušel Radovan - a reportáž najdeš na Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Ano, přetrpěl jsem si to s Ionem loni v dubnu. Nicméně letos jsem jel Praha-Ostrava s dodávkou Nissan eNV200 a minulý týden s Nissanem Leaf. Připravuji o tom pro Hybrid.cz 2 články. Jen ve stručnosti 3 postřehy:

- oproti Ionu, městskému vozidlu s papírovým dojezdem 150 km, je Leaf meziměstský vůz s papírovým dojezdem 199 km. Má i větší baterie, 24 kW oproti 16 kW ionu. Ano, i větší spotřebu, ale záleží, jak jezdíte. Nejlépe se to pozná na rychlosti. pokud budu Ion honit kolem 80 km /hod., tak dojezd bude sotva stovka. Když jsem totéž po konzultacích s majiteli prováděl na D1 a R48 s Leafem (80 do kopce, jinak 90-100), udělal Leaf např. mezi Vyškovem a Ostravou 132 km a ještě mu zbývalo 23 km. A to byl ve Vyškově dobit jen na 95%.

- průser je ČEZ. Maxiprůser. Spolehl jsem se na jeho novou pomalou nabíječku v Herálci u Humpolce na ČS Agip. Výsledek bylo 7 hodin strávených dobíjením z jeho sloupku ze zásuvky 230V 16A (kabelem dodaným Nissanen 230V 10A, takže kolem 2,2 kW za hodinu). A to jsem měl sebou i originál kabel Nissanu Mennekes 32A, jenže ČEZu tam nejela zásuvka Mennekes 400V 32A na dobíjecím sloupku. Tam bych dobíjel až 11 kW za hodinu. Tedy až pětkrát rychleji. Supermaxi průser je pak to, že ČEZ o tom nedává vědět ani svým platícím tarifním zákazníkům programu Elektromobilita, že nějaká závada je. Takže sice platíte, ale jezdíte naslepo a bez záruky. A gigaprůser to, že ČEZem na stojanech a cedulích u dobíjecích míst uváděné číslo servisu 800 366 245 se hlásí jako Telefonní číslo neexistuje. Ignorantství na druhou. Řeším to s nimi.

- v úterý jedu Leafem zpět z Ostravy do Prahy a cestou budu ČEZ paradoxně okázale ignorovat, i když si ho platím. Budu dobíjet na spolehlivých soukromých rychlodobíječkách a tomu přizpůsobím trasu. Konkrétně Ostrava-Vyškov 130 km po D1 a R48, 2 hod.+0,5 nabíjení. Vyškov-Troubsko 44,3 km po D1 exitem 194B 0,5 hod.+1 hod nabíjení. Troubsko-Pardubice 130 km exitem 182 na D1, z exitu 162 Velká Bíteš a přes Vysočinu, tj.Žďár, Ždírec, Chrudim, 2 hod.+0,5 hod nabíjení. Pardubice-Praha 94 km 1,2 hod přes Lázně Bohdaneč, Chýšť na exit 68 po D11,exit 8 na 611 přes Horní Počernice do Vysočan. Cca 8 hodin přeprava.

Shrnuto je to po 11 měsících od dvoudenního převozu Ionu v dubnu 2014 díky soukromníkům o hodně lepší, díky ČEZu stále stejně na nic.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Technická: Nemá Leaf v základu na palubě jen 3,3kW a za příplatek 6,6kW z AC? Tedy těch 11kW by se tak jako tak nekonalo?

Jinak díky za zajímavé postřehy ze života a hlavně ten nevděčný boj s větrnými mlýny ČEZu.

Obrázek uživatele Radovan

Legrace je, že vlastně nevím, jakou palubní dobíječku mnou zkoušený Nissan leaf má. V papírech k němu to nikde není, tedy s výjimkou klasické všeobjímající publikace k obsluze vozu, kde na každé druhé stránce je uvedeno u funkčnosti nebo vybavení oblíbené (v závorce) Dle specifikace modelu.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Pokud má Leaf v ČR Yazaki zásuvku (jako že asi má) tak je z toho hned jasné, že umí jen jednofázové dobíjení, tedy 3,3kW/16A nebo 6,6kW/32A (za příplatek 24 800 Kč)

3-fáz. jde jen po Mennekesu, což byl ostatně ten hlavní důvod pro jeho vznik.

Obrázek uživatele Jolinar

pokud vim tak bezne napeti je 230V a tedy 32A je vice nez 7,3kW :-)
Proto ma taky Tesla 22kW 3-fazove nabijeni.

No to záleží na tom jestli se bavíme o tom co leze ze zásuvky, nebo co leze z nabíječky do baterie. Předpokládám, že výrobci u nabíječek udávají výstupní výkon a tento údaj beru jako relevantní. Takže z 32A zásuvky do baterie Leafu láduji jen 6,6kW.

Ta Tesla taky do baterie nepustí plný rating zásuvky 22kW(zas tak dobří Elonovi melodyboys nejsou), ale jen cca 20kW.

Obrázek uživatele Jolinar

hmm, to mate asi pravdu. Pak ale nechapu proc to jedni prezentuji jako vstupni vykon (Tesla) a druzi jako vystupni (Nissan). Chapu kdyz se neshodnou na konektoru, ale zrovna na marketingu by se mohli shodnout snadno pac vetsi cislo je dycky lepsi :-D

EDIT: navic vystupni vykon je dost blby udaj, protoze si nemuzu podle neho nadimenzovat jistic. Napr kdyby Renault Zoe uvadel vystupni vykon pro jednofazove nabijeni 10A tak by tam musel napsat 1.2kW, coz je samozrejne dost spatne :-D
(pro neznale: Renault Zoe umi sice nabijet az 43kW, ale pokud nabiji jen jednofazove, ucinnost silne klesa az k 50-60%)

No ono je také možné, že by to mohl být pěkný podnět na obchodní inspekci pro klamání zákazníka. Přiznám se nepátral jsem jak to je s nabíječkami, ale u motorů norma jasně stanovuje, že na štítku bude uveden výstupní výkon. Na druhou stranu ono to asi v příručce k vozidlu bude uvedeno správně a tyto rozpory jsou pouze příčinou totální neznalostí základních principů u obchodníků, respektive i přímo u marketingového oddělení.

Jinak s tím, že ten údaj o výstupním výkonu je pro dimenzování jištění nešikovný souhlas, ale pak lze zase udávat i proud ze sítě.

Nejvíc vtipný je marketingový model Nissanu, kde koupím vůz se standardní 3,3kW nabíječkou, ale k němu dostanu z fabriky jen 10A nabíjecí kabel. Tudíž pokud chci využít plné možnosti, tak si musím rovnou dokoupit Wallbox, protože předpokládám, že originál 16A kabel ani Nissan nenabízí a s neoriginálním patrně přijdu o záruku :(

Obrázek uživatele Jolinar

Pokud vim, tak k novym Leafum (nebo snad iOnum?) uz se zase dodava 16A kabel, ktery ma tepelnou pojistku na zastrcce do zasuvky.

Ale jinak Tesla to mela taky tak, k Dual Chargeru (22kW prikon) dodavali jen kabel na 3x16A... Ted Dual Charger zrusili uplne a uz se da pouze dokoupit v obchode samostatne po zakoupeni vozidla :-(

Já koukal na ofiko CZ stránky Nissanu a tam je pořád 10A kabel. Na UK webu zase píší o 3,6kW a 6,6kW nabíječkách - no prostě hokej. Jinak ke kabelu uvádějí samé důležité info, jako že je 6m dlouhý a že váží 3kg.

V UK mají dodávat kabely dva, jeden ?A do zásuvky a druhý 32A přímo do infrastruktury, tedy bez EVSE.

Tu Teslu jsem nejprve pochopil, jako že tu druhou nabíječku mi dají v obchodě sebou do síťovky, montáž zvládne doma každý sám :)

Obrázek uživatele Jolinar

omlouvam se :D
mel jsem samozrejme namysli e-shop a instalaci v servisnim centru :D

Obrázek uživatele Jolinar

Pokud vim tak trifazove dobijeni ma v Evrope jen Tesla Model S (11/22kW), Renault Zoe (43kW), Smart ED s priplatkovou nabijeckou (22kW) a snad i novy Mercedes Benz ED (11kW). Vsichni ostatni maji jen 1-fazove 16 nebo 32A.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji Radovane ! Měl jsem ale na mysli vaši zkušenost z kdysi dovolené Ostrava- Víden-Bratislava-Ostrava. Rozhodně jste názorným příkladem popularizace elektromobility na ČSkomunikacích! Děkuji!

Jak jsou na tom ostatní (PRE, EON,...)? Občas by se mi hodilo někde dobít skútr, ale jakýkoli měsíční paušál by mi to rázem ekonomicky znehodnotil. A taková ta amatérská dobíjecí místa fungující stylem: "zavolejte mi a když budu doma, budu mít čas, bude se mi líbit váš obličej a obloha bude mít správný odstín zelené, hodím vám přes plot prodlužku" ignoruju zase já.

Obrázek uživatele Radovan

Hodně podrobná mapa na webu občanského sdružení Elektromobily
http://www.e-collegium.cz/web/e-mobilita/nabijeci-stanice nebo na webu ASEP.cz http://www.asep.cz/interaktivni-mapa-dobijecich-stanic . Ano, je tam i spousta amatérských, ale leckde se bez nich neobejdete. Některé, jako třeba moje zásuvka v Ostravě-Plesné 230V 16A, jsou k dispozici nonstop včetně parkovacího místa a nočního osvětlení. Zdarma neboli platba dobrovolná. Ale najdete tady i třeba 2 rychlodobíječky CHAdeMO NetDataComm pana Tinky v Brně a Troubsku u Brna, nonstop a zdarma. Zároveň si u něj můžete koupit dobíjecí kabely a redukce pro různé zásuvky a dobíjení viz http://www.evselect.eu/. Tady je podobně jako u pana Richtera http://r-evc.com/cs/ pěkně vysvětleno, který kabel je k čemu a jak rychle jde z jaké zásuvky dobíjet. Jinak soukromníky neradno podceňovat, viz chystaná stanice CHAdeMO ve Valašském Meziříčí pana Kubiše, prvního majitele Nissanu Leaf v ČR a jednoho z prvních majitelů Tesly Model S v ČR, který také nyní nabízí kabeláž viz www.inchanet.cz.

Pražská energetika viz http://www.premobilita.cz/a seznam viz http://www.premereni.cz/data/sharedfiles/dokumenty/prehled-instalovanych-prepointu.pdf. Půjčují i elektrokola viz www.prekolo.cz. Karta je zdarma, platí se až doba strávená nabíjením.
EON viz jeho web http://www.ekobonus.cz/ekologicka-doprava . Nabíjecí stanice jen v rámci sezónních půjčoven elektrokol a elektroskútrů na lipně a Vranově. Slušná mapa dobíječek včetně RWE, ABB a ČEZ.
ČEZ viz www.elektromobilita.cz, ale jen přes paušál 182,- Kč /měsíc za přístupový čip.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejsem si jistý, jestli tímhle krokem ČEZ opravdu k propagaci elektromobility přispěje...

taky se může snadno stát, že reálné nevýhody budou nového uživatele automobilu dráždit daleko silněji, než ony výhody jako tichý provoz a nízké provozní náklady.

Kdyby chtěl ČEZ udělat něco rozumnějšího, tak může začít nabízet podnikům typu pekárna operativní leasing na Peugeot Partner Electric nebo něco takového.

Pak může začít v městech lobovat za znevýhodnění spalovacích pohonů zásobování v centrech měst.

A celé se to dá podpořit na vládní úrovni rétorikou o uvolňování klíčové infrastruktury ze závislosti na ruské a islámské ropě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ANO!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Správná cesta. Je potřeba rozšířit informace o elektromobilech a rozšiřovat síť rychlonabíjecích stanic.Sám jsem majitelem elektromobilu Citroen Czero s naprostou spokojeností.

Obrázek uživatele Radovan

Moje řeč. Spokojený majitel Peugeotu Ion a elektrokola Agogs SilverGo. Příležitostný zkoušeč Smart ED, skútru EoN Emax 90S, několika skútrů Akumoto, Nissanu Leaf, Nissanu eNV200 a pokud se zadaří, tak i Kia Soul EV, VW eUP, VW eGolf a Tesla Model S.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

No tak nevim. Je to opravdu takova senzace ? Jeden Nissan Leaf "zdomacni na ulicích a silnicich v Libereckem kraji" ? Titulek jak odnekud z mongolske stepi..

---

heros

Obrázek uživatele Jan Horčík

Senzace to určitě není, ale také nejsme žádný "senzační" web :). Elektromobilů tu nicméně pořád jezdí jen pár stovek a proto si myslíme, že každá zpráva o veřejné propagaci elektromobility stojí za zveřejnění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leaf využívá taky Krajský úřad Moravskoslezského kraje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chceme foto a clanek

Obrázek uživatele Radovan

http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/4848.html
nebo http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/scripts/-41189

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Rozumim..Ma poznámka není také nic proti webu, ale spis proti politice státu.V době, kdy na zapad od Plzne jezdi ve mestech cele flotily taxiku a firemnch aut na plne elektr.pohon, tak tento fakt v clanku vnimam spis jako ostudu..Jinak samozrejme panbuzaplat.

---

heros

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel, to je čezká realita. A přesně jako to kdysi komentoval jeden vtip o nedostatkovém zboží v Sovětském svazu, výstavka je putovní. Takže ČEZ postupně půjčuje auta městům a krajům ČR a tak se elektromobilita dostane opravdu všude. Ale tak trochu po našem, po čezku.
Ovšem pokud si naivně myslíte, že alespoň tady plní, co slíbil, pak se šeredně mýlíte. Viz http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/4866.html. "Karviná je dalším centrem elektromobility v ČR. Veřejnou dobíjecí stanici plánují ČEZ spolu s městem zřídit v listopadu." (myšleno 2014) A máme březen 2015 a není tam samozřejmě nic.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je potřeba nevolit €jrokrocany!

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články