Liberec má první veřejnou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily

redakce - 07 Březen 2017

Obyvatelé a návštěvníci Liberce mohou ode dneška využívat služeb první veřejné rychlodobíjecí stanice pro elektromobily, která zvládne nabít 80 % kapacity baterie za 20-30 minut.auto rychlodobíjecí stanice ČEZ ABB URDS

Rychlodobíjecí stanice dodává společnosti ČEZ švýcarská ABB
foto:

Společně s další stanicí tzv. normálního dobíjení je v provozu na parkovišti OC Nisa – největšího obchodního centra v regionu. Obě zařízení umožňují dobíjení všech nejrozšířenějších typů a značek elektromobilů.

První liberecká veřejná rychlodobíjecí stanice pro elektromobily dnes začala sloužit obyvatelům a návštěvníkům krajské metropole pod Ještědem. Společně s jednou tzv. stanicí normálního dobíjení je k dispozici na označeném místě v areálu parkoviště Obchodního centra Nisa.

Rychlodobíjecí stanice zvládne nabít 80 % kapacity baterie za 20-30 minut. Stanice je vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až do 50 kW.

Nabíjení elektromobilu v druhé – klasické – dobíjecí stanici je náročnější na čas. Ten ale řidiči mohou vyplnit nákupy a zábavou v obchodním centru Nisa. Projekt Elektromobilita ČEZ momentálně provozuje po celé ČR 70 veřejných dobíjecích stanic (z toho 26 rychlodobíjecích)

V rámci celého severočeského regionu aktuálně funguje 14 veřejných dobíjecích stanic Elektromobility ČEZ, z toho 7 rychlodobíjecích. Na místních silnicích se elektromobily vyskytují poměrně často. Elektrický vůz Nissan Leaf v barvách Elektromobility ČEZ využívá například Krajský úřad Libereckého kraje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ponekud OT, ale lepsi tema tu neni - zapas s nabijecimi stanicemi v USA aneb 800mi road trip s Boltem

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Přes 1200 km elektromobilem to je výzva!

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele Cipísek D

http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/5873.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže žádná dobíječka, jen PR článek ČEZu, no potěš koule......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, jeste otevrena neni, jsou okolo ni pasky, neda se k ni zajet. Ale da se k tem paskam stoupnout tak, ze Chademo s adapterem do Tesly akorat dosahne. Prave tak nabijim...

Vim, ze to me popularite tady neprida, ale jsou vazne (skoro) vsichni (pro ty, co to nepochopili, NADSAZKA) elektromobiliste bezohledni sobci?
Co na tom, ze majitel nabijecky paskou zjevne (dobre, pro uzivatele s alespon prumernou inteligenci) vyjadri, ze nechce, aby u ni nekdo nabijel? JA mam prece PRAVO.
Totez, jako tu pred casem nekdo psal, ze mu to v Globusu zakazali, pak ho odpojili a stejne se znovu pripojil...
Totez, jako potreba nabijet DC do finalnich 96%, co na tom, ze auto, ktere prijelo dve minuty po me uz pres hodinu ceka... Zdravim sedeho iona v MB.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Ano, chce to více ohleduplnosti vzhledem k nízkému počtu nabíjecích stanic a rostoucím počtu elektromobilů.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jste si někdo naklonoval čip? bych se přidal.....607069105

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hovado

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Šnečí rychlostí,jak je u ČEZu známo, a s maximálními dotacemi je to bohužel hrůza.To co předvádí tato ze 75% státem vlastněná firma je tristní. A tarify, férové??-tech se dočkáme možná za rok. 14 let jezdím v EV, ale rok od roku horší.......

Jeste aby CEZ umoznil individualni placeni a davam palec nahoru.Ma nekdo info jak to s placenim za kWh vypada?

Obrázek uživatele Josef

Psal jsem do ČEZu, jestli by nebylo možné se zúčastnit testovacího programu nových tarifů, který má začít v půlce roku. Odvětili, že s veřejností se nepočítá. Takže hádám, že se dočkáme na začátku příštího roku.

Pokud jsou schopni to otestovat vlastnimi silami, proc by meli angazovat verejnost, ktera si (s trochou nadsazky) bude chodit stezovat na FB nebo ruzna fora, jakmile nebude neco podle jejich predstav?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zkuste nadhodit že u nich ČEZu máte jak smlouvu na eletriku tak na mobil pripadne plyn.... treba budou vstřícnější ;)

A taky že maj sloužit lidu :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Cipísek D

taky že mají, vlastní je totiž lid prostřednictvím státu

https://www.cez.cz/edee/ww3/cs/akcie/akcie.jsf

Lidi nebojte se ČEZu, napište jim email a kopie odpovědi odpovědí zároveň mediím ;)
PS: novy obrazek, konečně sem si přečetl pořádně návod jak na něj, funguje to paráda :)) Ještě ty html odkazy kdyby admin povolil by bylo supr ;))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

optimisto, jim stačí pár autíček co mají a co mají příspěvkovky od nich půjčený, jsi jen člověk, daňový poplatník-tak přispěj!!

mě odpověděli, že se naopak s platbami za individualní jednorázové užití stojanu vůbec nepočítá....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

To snad ne. Jak to maji vyresit zahranicni ridici? To musi predem uzavrit smlouvu aby mohli parkrat nabit? Doufam, ze v ramci dotaci z EU na nabijecky takove reseni nebude mozne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podivej, vy.ebali s malými FVE a přetoky na 3fázových přípojkách měřením po fázích, což odporuje evropským zvyklostem, tak co by nevy.bali s EU i v elektromobilitě?

Fakt jsou v CEZu tak pomali? Vsude kolem maji uz jiste zkusenosti s ruznymi modely a tak staci vybrat ten nejlepsi a nejefektivnejsi. Ale vypada to zase na nejaky novy pokus ala zlate ceske rucicky. Bude to dlouho trvat a bude to stat za ...

Von se ČEZ možná i časem rozpadne :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ePavel

Palec nahoru!
Teď ty Budějice, Písek, Humpolec, Olomouc, Svitavy...

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Tohle je hádám spíše práce OC Nisa. Všechno ČEZu připravili a ten tam jenom usadil nabíječku...

Obrázek uživatele ozana

Ti asi byli ochotní pronajmout kus parkoviště ČEZu zdarma na 10let, jen pro možnost využití v PR aktivitách.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

To by bylo smutné. Ale i tak lepší, než drátem do oka...

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Liberec patří mezi 10 největších měst v CZ, dokonce možná 6. největší, konečně v roce 2017 se mu dostalo té cti mít nabíječky. To to tedy trvalo. Navíc docela důležitá strategická poloha. Alespoň tentokrát v čezu někdo zapřemýšlel.

ona to není až tak aktivita čezu...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A čí asi? Když nevíte, tak laskavě neztrácejte čas lhaním...

právě že vím.
Ovšem je zajímavé, že s takovýmito stupidními poznámkami jako máte vy se ozve vždy jen nějaký anonym. Až se podepíšete, tak na vás budu konkrétněji reagovat, jinak si dál můžete plácat ty své výkřiky do prázdna....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele ozana

Kde je v Česku to parkoviště, kde už je vodorovné (i svislé) značení připraveno na nabíjecí stanici, ale ta tam už více než rok (nebo i dva) není přítomná?

Nebylo to taky nekde u Liberce?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

jo, přesně - těch míst bylo víc.
A ještě příklad z Olomouce, kde kvůli obstrukcím právě ze strany čezu, je jedna rychlonabíječka víc jak rok stále zabalená, nezapojená, na paletě ve skladu....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Cipísek D

no tak víš co TESLA na VYSTRKOVĚ u HUMPOLCE taky nebyla samosebou ale někdo to musel vošéfovat... ;)

http://kcc-hho.webnode.cz/akce/elektrohrdina/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

dvojklik na Odeslat a rázem je tu dabl komentář ;) smažte to klidně

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

A kdyby se vám to ČEZský nabíjení zdálo moc drahý...

https://api.plugshare.com/view/location/111376

...tak si můžete klidně i našlapat :))))

http://www.nisaliberec.cz/sluzby-zakaznikum/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Slapani v OC Nisa: Ja nejezdim mobilem ale elektromobilem.

Někdo nepozná rozdíl, tak se nediv.
elektro...bil jako elektro...bil!

Obrázek uživatele Cipísek D

ses padlej na hlavu boco myslis ze nerozeznam dobijecku? to bylo pro zasmani ty debile :) je to lepší nebo počebuješ přidat ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

No a hlavně, že jediný kdo se tu rozčiluje, jsi ale Ty.
:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nerozciluju, ale tak smyslem tady je se :
POUČIT
POBAVIT
a PŘEDAT TO DALŠÍ GENERACI
a ne se tady pobít ;)

Tak proč mu nadáváš?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Cipísek D

odpovedel sem mu na otazku jeho jazykem. jak se do lesa volá ... nj uz nebudu lidem nadavat slibuju ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Nevíte náhodou, zda ABB nechystá nabízet nabíječky s větším výkonem? Stávající stanice je vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až do 50 kW.
Nicméně se mi zdá, že za takové 3 roky bude tato rychlost nedostatečná a standard bude někde okolo výkonu 150 kW.

Samozřejmě že už jsou dávno přichystané. V USA už je testují v "běžném" provozu.

http://insideevs.com/evgo-abb-first-150-kw-dc-fast-charger-california/

Obrázek uživatele Cipísek D

nj ČEZko východní evropa. A co taková ABB 150kW asi tak stojí?

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

No, co jiného říci, než že z toho mám radost a blahopřeji ČEZu. Jen by to chtělo trochu posílit ještě Jižní Čechy, Moravu a dálnici D1 a už to bude vypadat zajímavě.... Jinak ale musím říci, že za poslední rok, nebo rok a půl se situace v ČR výrazně zlepšila, jen tak dál.

Obrázek uživatele Cipísek D

jesis dobře četl tak ČEZ jich má ještě 99 ks připravených, ale chce po tobě půjčit pozemek s přípojkou na 10ti letý pronájem grátis prý ;) Víte někdo o nějakým vhodným fleku??

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Neblázni, buďme rádi za každou dobíjecí stanici - kdyby za Tebou přišla Tesla, že chce zadarmo pozemek a že tam udělá svou dobíjecí stanici, tak by jsi hrdostí skákal jako malé dítě. (já taky) Myslím, že by především města a obce měly s ČEzem spolupracovat a udělat něco s infrastrukturou. Ano, nepochybně je to do budoucna pro ČEZ kšeft, ale myslím si, že kdyby tady nebyl ČEZ, tak by všem elektromobilistům bylo daleko víc ouvej, protože těch dobíjecích stanic by tady bylo hodně poskrovnu a těch pár nadšenců, kteří zdarma umožňují pomalu nabíjet na svých dobíjecích stanicích, které si sami zaplatili, tak Ti by zasluhovali velký diplom a uznání.
Já myslím, že důležitější je, zda tady máme někoho, kdo dominantně bude poskytovat nabíjení při cestách, abychom nedopadli, jako v Německu, kde musíte mít 5 karet, aby jste byl schopen na cestě své vozidlo nabít (je to tam roztříštěné).
Takže je dobře, že tady ČEZ investuje a rozšiřuje dobíjecí stanice.

Obrázek uživatele Cipísek D

Je samozřejmě dobře že ČEZ neprošvih tu dotaci a použil ji ale je to málo. Od giganta navíc v rukou státu v roce 2017 tedy 17ct let novýho tisíciletí se očekává prostě víc ;) Taky si "Myslím, že by především města a obce měly s ČEzem spolupracovat a udělat něco s infrastrukturou " ale nespolupracují. Když sem v 2013 žádal starostku 10tis města o přihlášení do programu ČEZ dobíječky tak mě odpověděla: "A kdo by tady jako dobíjel? Vždyť jediný hybrid tady mám já". A když sem žádal starostu 1tis obce o přihlášení do programu ČEZ dobíječky tak mi odpověděl: "Důležitější je cyklostezka, pak kanalizace, pak nevímco a až možná někdy víš co" :)))) Tak asi tak nějak v ČEZký zemi ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Hmm, tomu rozumím, to prostě musí být tak trochu srdeční záležitost. Ale není všechno jenom špatné, já osobně na takové funkci sedím a jsem starosta malé obce u dálnice a naše obec se s Čezem dohodla a už tady u nás rychlodobíjecí stanice stojí. Sice z toho zatím nic nemáme, ale jsem fanda a naše obec chce jít příkladem. Není to jenom o dobíjecích stanicích, ale o celkovém přístupu, takže je to i o odpadovém hospodářství (třídění odpadů), úsporném vytápění v budovách, zateplení, alternativní zdroje energie (fotovoltaiky) LED veřejné osvětlení, ČOV a podobně, prostě ekologie v širším měřítku.

O jakou rychlonabíjecí stanici se jedná, protože dost lidí si plete ryclonabíjení a nabíjení?

Stejnosměrný proud (DC) s výkonem cca 50kW. Je to v podstatě stejná rychlonabíječka, která je v záhlaví tohoto článku vyfocená. (Pracovníci ČEZu jí dokonce nazývají ultrarychlou)
Vedle ní pak stojí ještě jedna nabíječka na střídavý proud (AC) se standardními zásuvkami (až 400 V 32 A, tedy výkon cca 22 kW)

Jo má to má někdo štěstí na starostu.
Ale na mapách čezu- elektromobility není, tak jestli ji nemáte v utajení ?

Jde o nabíjecí stanici:

Hrušovany
Hrušovany, Vysočany, okr. Chomutov
Podél silnice D7 asi 10 km od Chomutova směrem na Prahu

GPS 50.391, 13.528

STANDARD DOBÍJENÍ
Rychlodobíjecí stanice
CHAdeMO 50 kW;
Combo 50 kW;
AC Mennekes 32A/400V

Na stránkách elektromobility jsou oba nabíjecí stojany vedle sebe vyfoceny.
http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

Dělá mi to vždy velikou radost, když tam vidím vždycky někoho dobíjet.

Kdyby jste mi poslal na sebe kontakt, tak bych to předal u nás v Olomouci, Přerově, Prostějově a Kroměříži aby věděli jak se to dá s čezem dohodnou. a na to by se u Vás informovali, pokud by trochu měly zájem ale to už nejsem schopen ovlivnit.

Děkuji
e-LUKY@email.cz

Obrázek uživatele ozana

e-Luky se ptal na tu vaši. Asi Cerhenice, ne?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Jde o nabíjecí stanici:

Hrušovany
Hrušovany, Vysočany, okr. Chomutov
Podél silnice D7 asi 10 km od Chomutova směrem na Prahu

GPS 50.391, 13.528

STANDARD DOBÍJENÍ
Rychlodobíjecí stanice
CHAdeMO 50 kW;
Combo 50 kW;
AC Mennekes 32A/400V

Na stránkách elektromobility jsou oba nabíjecí stojany vedle sebe vyfoceny.
http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

Dělá mi to vždy velikou radost, když tam vidím vždycky někoho dobíjet.

Obrázek uživatele ozana

Jo, Hrušovany ....

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Co všechno taková dohoda obnáší? Jaké jsou podmínky čezu a k čemu se naopak zavazují oni? Možná tohle je cesta, přimět město aby jednalo s čezem, když má tolik plonkových stanic k instalaci...

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obecně oni vše zaplatí. Obec poskytne pouze pozemek k vybudování stanice (většinou u již existujícího parkoviště) a dokud nebude nějaký minimální odběr (definovaný počtem odebraných kW) tak je nájem zdarma. Jakmile dosáhne odběr nějakého limitu, pak začne obec dostávat nájem. Myslím, že je to celkem korektní.

Obrázek uživatele ePavel

Děkuji za cenné informace.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Držím palce. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě proto, že jste fanda, tak jste tomu pomohl, ikdyz chápu, že jste musel presvědšit i radu. Jenže né každý starosta je fandou, né každý elektromobilista je radní a přece jenom, pro obec je opravdu důležitější ČOV a kanalizace.

Obrázek uživatele Cipísek D

Řekněte rovnou že to jsou dobíječky ABB TERRA 53

http://new.abb.com/ev-charging/multi-standard

... prý jich má v zásobě ještě 99 ;)

http://www.hybrid.cz/cez-zrychli-dobijeni-elektromobilu-na-45-stanicich#comment-90949

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Nevíte náhodou, kolik taková rychlodobíjecí stanice může zhruba stát? Myslím jen ta nabíječka od ABB. (bez přípojky a výkopů a montáže a podobně) - myslím nějakou katalogovou cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Terra 23CJ = 19500,-
Terra 23CJG = 22500,-
Terra 23CT = 19500,-
Terra 53C = 22500,-
Terra 53CJ = 24500,-
Terra 53CJG = 27500,-
Terra 53CT = 24500, -

ceny v eurech bez DPH

Děkuji za brilantní informaci.

Bratru nějakých 800 tisíc bez DPH.
Při odběru více kusů cca 20, ji měl čez po slevě za 700 tisíc kus.

Uff, tak to je pálka....

Na těch 40ks teď dostali dotaci z EU ve výši cca 80-90%, takže za ty prachy to nevzat?

Ty dotovane nabijecky maji byt rozmistene rovnomerne nebo jen nejake 2 hlavni tahy? Nekde jsem videl mapu a tam byl tusim jen smer rozvadov a D1 a jeste neco.. jinak dalsi oblasti ani tuk..

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D.

Je to dotace z fondů EU a myslím jen EU na posílení hlavních tahů v Evropě, takže budou asi jen na hlavních tazích přes ČEZko..
Spíš by mne zajímalo jak to bude zpřístupněný, protože na čip by to nebylo pro zahraniční řidiče a pro ně je ta dotace na nabíječky určená i když to dostal ČEZ.

Obrázek uživatele Josef

ČEZ vymýšlí nové možnosti tarifů, podle mého názoru tam bude i možnost nabíjení přes platební kartu nebo nějakou online službu typu EV mapy.

Obrázek uživatele ePavel

Klíčové bude, jak bude to zpoplatnění vysoké. Pokud to bude něco na způsob evmapy tak začínám pomalu vybírat spalovací dodávku. Vždy když stojím na Vystrkově je mi to vysloveně líto. Tady je vidět jak se dá vypnout nabíječka.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

No jo, holt s elektromobily dá se říct první generace je to problém. Kdybychom měli aspoň 45 kWh baterii, tak by to zase takový problém nebyl.

Ne, ne, ne.
To není problém, problém je, že to staví náš ČEZ.
Až to se toto změní, změní se i přístup.
Stejné to bylo s povolováním FVE pro občany a dnes je staví občanům i ČEZ.

Nečekej, že stát udělá něco pro elektromobilitu, udělejme pro ni něco společně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

udělejme pro ni něco společně... jak?

Obrázek uživatele ePavel

Ano, určitě je to tak. Takže tu máme první generaci EV, která po takto zpoplatněných nabíječkách netankuje, protože je to ekonomický nesmysl. A potom tu máme druhou generaci, která tu netankuje, protože se bez nich obejde. Tak přemýšlím, která z těchto variant zapadá třeba do obchodního modelu evmapy?

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

Vazne se zabyvame myslenkou vystavby nabijecich stanic. A at to kalkuluju jak chci vychazi to i pri cenach jake ma evmapa na nenavratnou investici.
Kdyz date za trojkombinaci 3/4 milionu plus ostatni naklady na vyrizeni uzemniho souhlasu a samotnou stavbu je navratnost v nenavratnu.

A pozor Evmapa stavi za svoje. Dosud na komercne provozovane nabijecky zadne dotace nenbyli.
Taky je treba nekoukat jenom na ty ceny, ale precist si v napovede co je to FCP sleva. Pak to hned vychazi jinak.

Mimochodem u sousedu treba na Green Way na Slovensku kde kdyz si nebudete platit nejakej pausal nechate tam za nabijeni kalhoty.
S New Motion jet treba do Rakouska taky zadna hitparada.

Proste se musime smirit, ze dokud nebude jezdit tolik ev aby ta nabijecka hucela alespon pul dne v kuse a mela tak sanci se splacet i pri nizsi cene nabijeni, pak to delaji vsichni jejich provozovatele jako charitu a netreba je kritizovat.

Ono to ma taky jen nejakou zivotnost a az ta krabice ztichne a majitel si rekne uz nemam chut vyhodit dalsi statisice za skatuli co nic nevydelava a jeste poslouchat jakej jsem zlodej tak se zase vratime do praveku.

---

To Tesla dává křídla. 38tis.km

Obrázek uživatele ePavel

Ja taky uvazoval a mate pravdu, je to pro firmy jako my, vy nenavratne. Na to nelze použít klasický model levně nakoupím a draze prodám. FCP sleva je pěkná věc, ale třeba na Vystkově se neuplatňuje, protože eon je názoru, že je to jen obcházení zákona. Jsem přesvědčen, že jediný, kdo na tom NEmůže prodělat je čez, eon, pre. A to ne kvůli prodeji elektřiny u rychlonabíjecích stanic, ale prodeji elektřiny pro domácí nabíjení. Domácnost, která má EV spotřebuje v garáži násobně více elektřiny, než zbytek domu. Jsem také toho názoru, že DC nabíjení bude postupně ustupovat a nastupovat budou silné palubní nabíječky typu ZOE. Proč stojí DC nabíječka od ABB pomalu víc, než celé auto, které má podobnou v sobě? Ano Slovensko to ukazuje, že nabíječky provozované za soukromé peníze se neuživí. Každý kdo má tu možnost nabije raději pomaleji na pětikolíku a ten kdo má EV první generace jezdí na delší cesty spalovákem. Já když jsem pro šváru koupil leafa ve FR, tak jsem pro něho poslal odtahovku i s řidičem, protože to vyšlo levněji, než smartics.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

U těch špatných zákonů už to začíná.
Když Vás donutí účtovat minutově namísto odebraných kWh tak je něco špatně.
Mimochodem i na tom už lidi z Evmapy s ostatními pracují. Zdá se, že se jim podaří protlačit změnu zákona díky, které by mohli účtovat skutečně odebrané kWh a pak už to zase bude mnohem veselejší a hlavně transparentnější.

Jinak s cenami těch DC nabíječek rovnajících se ceně auta máte naprostou pravdu. Spíše na jejich výrobce bychom tedy měli žehrat. Věřím, že s poptávkou se najde někdo kdo v tom uvidí prostor na trhu a dočkáme se levnějších (a přesto kvalitních) alternativ.
Co třeba Sampro, že by rozšířilo portfolio? :-)

---

To Tesla dává křídla. 38tis.km

Obrázek uživatele ePavel

I když myslím, že podle vyjádření ERÚ lze prodávai DC proud aniž by člověk porušoval zákony vztahující se na prodej elektřiny ze sítě. Logicky když zpracovatel prodává máslo, už to není mléko...
Ono taky bude úplně jiný pohled na placení 10kč/kwh v době, kdy EV bude stát podobně jako spalovák. Ale pokud se tyto ceny nastaví nyní, bude to dusit rozvoj, vlastně samotný nákup EV.
Na rozšíření portfolia to nevidím, něco roky vyvíjet a pak jen zjistit, ře už to ostatní prodávají za třetinu toho co před tím... Navíc si opravdu myslím, že obsluhovat neminoritní počet EV DC nabíječkama je nereálné.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Greenway ještě provozuje pětikolík?

Obrázek uživatele ePavel

Greenway ne. Pokud máte v autě 22kw nabíječku můžete si po Slovensku jezdit vesele i bez greenway.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

Poraďte kde se dá na Slovensku levně nabíjet z pětikolíku. Chystám se tam.

---

To Tesla dává křídla. 38tis.km

Obrázek uživatele ePavel

Tak cestou na Podhájskou nabijete v Bratislave v Bory Mall na chademu a ještě se docucnete v Šale u teska na chademu.
Já jsem nabíjel cestou do Prešova v Žilině a v Kapušanoch, v obou případech tesla wallbox.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

Díky

---

To Tesla dává křídla. 38tis.km

Ad "prodej elektřiny pro domácí nabíjení", jak tu psal Radovan, ma sice dvojnasobny odber, ale polovicni tarif, takze z hlediska CEZu nula od nuly posla. A kdyz CEZ zrusi levne elektromobilni tarify (aby vydelal), tak bude za toho spatneho znovu. Takze proc se snazit, elektromobilni obci se proste nelze zavdecit... :(

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

Za poloviční cenu z pohledu odběratele. Cena "noční" elektřiny je i pro čez v nákupu daleko nižší, takže vydělá i na ní. A v mem pripade je to odber sedmi násobný. Ono u Radovana určitě taky stoupne po tom co vrátil čip.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Super! jedinej smer kde jsem nemel rychlonabijecku.Druha bude u dalnice ze smeru od nemecka na cerpacce Robin Oil takze oba smery pokryte tak ted nejake EV :)
S potapeni v nemecku uz nebudu mit v budoucnu problem :)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D.

Obrázek uživatele ozana

Stopujte, jak dlouho bude trvat marketingovému oddělení ČEZu, než tu stanici vloží na vlastní mapu NS.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

Uběhlo 24hodin a nic.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Jestlize neni oficialne otevrena, proc by ji pridavali na mapu? Zdejsi kritici budete prvni, kdo bude rvat, ze vas tam mapa poslala, ale nedalo se nabit...

Vložil/a Anonym (bez ověření), St, 2017-03-08 07:58
No, jeste otevrena neni, jsou okolo ni pasky, neda se k ni zajet.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Liberec, 7. března 2017 – Obyvatelé a návštěvníci Liberce mohou ode dneška(!) využívat služeb první veřejné rychlodobíjecí stanice pro elektromobily, která zvládne nabít 80 % kapacity baterie za 20-30 minut.
Zdroj

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

Cca 21 hodin od vydání tiskové zprávy.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Na plugshare uz je;)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D.

Obrázek uživatele ozana

Samozřejmě že už tam je, stejně jako na openchargemap.org a chargemap.com jsem to zadal, hned po zveřejnění, já.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele Cipísek D

a to mě chlape řekni proč tam pro lidi rovnou nehodils odkaz?

https://api.plugshare.com/view/location/111376

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak splněno a 1/4 letní prémie jsou v kapse.
Další možná na další 1/4.

Obrázek uživatele Cipísek D

do roka a do dne ;)))

http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Nevadi, aspon nebudou dlouhe fronty :-))

Na tuto zpravu jsem cekal uz dlouho. Hurrraaaa. Muzu s Ionem jezdit do Liberce a okoli.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26