Lexus UX 250h: svižný crossover se 4. generací hybridního pohonu

Jan Horčík - 31 Leden 2019

Hybridní crossover Lexus UX 250h spojuje hospodárný benzínový čtyřválec 2,0 l a výkonný elektromotor (nebo elektromotory). Systém nabízený s pohonem všech kol E-FOUR používá novou kompaktní převodovku a jednotku řízení energie.Lexus UX 250h: svižný crossover hybrid

Za reálných podmínek v městském provozu může UX 250h využívat elektřinu po velkou část cesty – v závislosti na způsobu jízdy až polovinu času.
foto: Lexus

Nová baterie typu našla v Lexusu UX 250h místo pod zadními sedadly, a tak zbytečně nezasahuje do zavazadlového prostoru a zároveň přispívá k nízkému těžišti. Konstruktéři se přitom nesoustředili jen na co nejnižší spotřebu paliva a emise, ale i maximální potěšení z jízdy.

Při stálé jízdě nebo mírné akceleraci může vůz pohánět samotný přední elektromotor, případně další zadní elektromotor u provedení s pohonem všech kol, odebírající elektřinu z hybridní baterie. V této fázi je vůz prakticky bezhlučný, nespotřebovává žádné palivo a neprodukuje žádné emise.

Lexus UX 250h

Lexus UX 250h
foto: Lexus

Za vyšších rychlostí se tiše připojuje zážehový motor pracující v Atkinsonově cyklu, který podle potřeby využívá točivý moment elektromotoru. Za plné akcelerace se k benzínovému motoru okamžitě připojuje hnací síla elektromotoru. Společně zajišťují suverénní tah, který stojí za lineárním zrychlováním vždy, když je to zapotřebí.

Při brzdění, nebo kdykoli řidič uvolní nohu z plynu, přichází ke slovu rekuperační brzdění, které přeměnou kinetické energie získává elektřinu. Ta se pak společně s elektřinou produkovanou za běžných jízdních podmínek ukládá do hybridní baterie.

Lexus UX 250h

Lexus UX 250h
foto: Lexus

Od roku 1995, kdy Lexus představil celosvětově první prémiový hybrid v crossoveru RX 400h, prodala tato automobilka přes 1,4 milionu hybridů s autonomním dobíjením. Dnes se v Evropě nabízí devět různých hybridních modelů Lexus, od LC 500h a LS 500h s vícestupňovým hybridním pohonem až po super hospodárný luxusní kompakt CT 200h.

Pohon hybridu Lexu UX 250h nemá spojku, jeho součástí je startér i alternátor. Tradičně používaný rozvodový řemen je nahrazen bezúdržbovým rozvodovým řetězem. Tyto komponenty není třeba po celou dobu životnosti vozidla měnit ani opravovat, a tak majitelé UX 250h mohou během pěti let vlastnictví vozu ušetřit zhruba 40 tisíc korun.

Lexus UX 250h

Lexus UX 250h
foto: Lexus

To se týká i akumulátorů, které spolehlivě fungují po celou dobu životnosti vozu. To dokládá rekordních 60 miliard kilometrů, které tyto vozy nacestovaly po celém světě. Přesto na akumulátory platí pětiletá záruka s omezením na 100 tisíc kilometrů.

Nižší opotřebení brzd a pneumatik

Díky systému rekuperačního brzdění v rámci hybridního pohonu Lexus s "autonomním dobíjením", který zajišťuje polovinu veškeré brzdné síly při zpomalování, se výrazně snižuje opotřebení brzdového obložení i kotoučů. Hybridní Lexus během prvních 90 tisíc kilometrů provozu zpravidla nevyžaduje žádnou výměnu brzdových kotoučů a pouze jednu výměnu brzdových destiček.

Vyšší tlak v pneumatikách hybridních vozů kromě toho pomáhá snižovat opotřebení ramene pneumatiky; nižší opotřebení běhounu pneumatik je zase dáno hladkým a lineárním přenosem výkonu i rovnoměrným rozložením hmotnosti vozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co jsme se teda dozvěděli ?
- Že akumulátory mají životnost jako celé auto, ale výrobce pro jistotu záruku omezuje pouze na 100 tis.km ?
- ...kdykoli řidič uvolní nohu z plynu, přichází ke slovu rekuperační brzdění, které přeměnou kinetické energie získává elektřinu.
Jinými slovy tohle auto neumí plachtit ??
- součástí pohonu je startér i alternátor...
Chtějí nám snad sdělit, že takové řešení je něco zcela vyjímečného ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bože ty seš pitomec par excelance. Já s hybridním pohonem Toyoty jezdím denně a tak bohužel vím, jaké nesmysly ty blbe meleš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele ty blbečku ty nechápeš že jsem jen citoval co je napsané v článku?
Tak se laskavě obrať na jeho autora. Že to jsou blbosti vím taky

Obrázek uživatele Josef

Po zkušenostech s i3 se přiznám, že jiné ovládání auta už bych asi nechtěl. Oddělená funkce plachtění se přeceňuje. Respektive plachtit se dá i s tímto ovládáním, stačí to mít v noze. A ta jednoduchost ovládání je nepřekonatelná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zvyk je zvyk. Jelikož jezdím jedním autem, které po uvolnění plynového pedálu hned rekuperuje a u druhého to lze nastavit. Tak musím říct, že se mi už nechce do elmobilu u kterého se musí dělat další úkon. Je to super pohodlné když pustíte nohu z plynu a plachtíte. Pádla pod volantem s možností volit rekuperaci, je pro mne nejlepší volba do elektromobilu. Při testování jiných vozů mi tato možnost chybí. Ale každému vyhovuje něco jiného.

Přiznám se, že se mi v těch pádlech u Ioniqu nepodařilo najít žádný přínos, chvíli jsem si s tím pokoušel hrát, ale pak nastavena max. rekuperace a nazdar.

Obrázek uživatele Josef

Právě že mě by to prostě vadilo, dělat ten další úkon. Přesně jak říkáte. A tím je právě používání těch pádel pod volantem.

Presne- doufam ze to bude mit i dalsi EV stejny jako i3 az budu menit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ruce na volantu zatím po většinu času být musí, ale noha na pedálu ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fuj !!!
Co je to za ošklivou máničku?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud chce někdo benzínovou 4x4, tak to nějaký smysl má, ale cena je nesmyslně vysoká, a kvůli normám EU za rok to budou už dostupněji nabízet i místní automobilky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Táákkk soudruzi dnes mi přidělili lavičku v bohnicích. zítra ji zkusíím :-))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak snad se ti tam bude líbit :))

On už tam je, jen bez lavičky :))

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

Obrázek uživatele Pepa

Máme benzínovou travní sekačku,manželka má problém jí nastartovat,tak sem jí pořídil aku sekačku zelenou lehounkou,kde zmáčkne čudl a jede to!
Jak dojde šťáva dá ji na nabíječku a udělá něco jiného,pak pokračuje.
Ptala se mne co je to hybrid,tak jsem jí řekl,že je to motor, který by v její Esmeraldě v případě, že dojde šťávička pomohla s dobitím batérie a zatím jela záložně na benzín.
Asi to není dokonalý výklad,ale mojka se zaraženě na mne podívala a řekla,že je to blbost!
Jsme s vesnice tak tomu moc nerozumíme,přesto to nechceme!
Počkáme si na Lexus s čudlem - start, bez motoru na benzín!

---

Pepa

Obrázek uživatele Radovan

Značka té aku sekačky prosím? A délka sekání +- prosím? A případné klady, zápory prosím?

Ještě za sebou tahám kabel (sousedi stále smrdí a dělají kravál), ale další bude aku. Zatím jedeme v Ryobi Aku systém One+ https://www.ryobitools.com/products/list/family/one-plus

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Pepa

Manželka tvrdí že je nesrovnatelně lepší,prostě je jednoduchá a lehká.
Doba sečení je podle výšky a hustoty trávy,ale asi 20 min.

GreenWorks GD40LM45 akumulátorová travní sekačka 40 V

Je to průměrná mašinka,stačí!

---

Pepa

Zrovna mají vystavený kousek v akci za 6.000 (2tis. sleva), přihodí soudek 5l Gambrinus a dovoz po ČR zdarma (a ještě sada šroubováků :-D).
Což je sice trochu divné když nevystavený kousek prodávají za 5.600... ?

ceskazahrada.cz (Osík)
ale dodavatele mají i Chodov, Vizovice, Jičín, Smiřice

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Já mám tuto sekačku:
https://www.ryobi.eu/zahrada/sekacky/rotacni/18-v-akumulatorova-sekacka-na-travu-zaber-33-cm-olm1833h
která na část zahrady kterou sekámm cca 600m2 stačí. Doba sekání je 15-25minut dle výšky a hustoty trávy a je to na2-3 sekání. Mám dva aku 4 a 5 Ah.
Déle mám i tento křovinořez na spodní část zahrady, kterou nechávám trochu divočejší:
https://www.ryobi.eu/zahrada/krovinorezy/18-v-akumulatorovy-krovinorez-vyzinac-s-riditky-1x-40-ah-rbc18x20b4

No a spoustu dalšího Ryobi nářadí.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zkuste Stigu. 500m2 na jedo nabiti, žádny problem. Už ji mám 5 let a fachčí jak švícary.

Obrázek uživatele Radovan

Díky moc za tipy. Je třeba posouvat akumulátorovou ekonomiku s vlastní výrobou elektřiny dále. I tohle je cesta, jak postupně mít vše doma elektro z vlastní střechy, nezávisle na počasí a denní či roční době.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezké SUVcko. Ale mám otázku kolik by asi stalo kdyby bylo BEV? Co je obvykle dražší hybrid nebo BEV?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV je obvykle dražší než hybrid asi o třetinu.

pokud vezmu třeba KIU NIRO což je jediná značka snad co dělá všechny tři verze v jednom autě aby to bylo srovnatelné.

V plné výbavě
Nenabíjecí hybrid tj. jak tento lex cca 800 tis.
Nabíjecí hybrid 1,1 mil.
EV s dojezdem 450 Km 1,2 mil.

Takže každý si může vybrat co potřebuje a taky podle požadavků na dojezd.

Cena za ujetý Km je individulání jám používal delší dobu dvě první

HEV 1,9 Kč/Km

PHEV 0,4 - 1,9Kč/Km podle poměru jízd EV , BENzín já mám asi 1,1 Kč/Km

EV 0,4 Kč KM při domácím dobíjení nočním proudem až po 1,5 při rychlodobíjení za 10 Kč /Kwh, mebo čip paušál za 550 Kč měs. to je hodně indifiduální jde i zadarmo.

Hnus. Ekologický a stejně technicky "pokrokový" asi jako dieslová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu. Něco, co tu máme v praxi min. přes 70 let. Stačilo by přidat malou baterku a ekologickou železniční dopravu máme na světě. Oh wait... ale vždyť už máme elektrické lokomotivy (auta). Tak na co pořád tyhle zhovadilosti?
https://www.idnes.cz/technet/technika/sergej-lokomotiva-t-679-1-t-679-5-t-781.A160311_185428_tec_technika_rja

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždy mne překvapuje, že se v komentářích vždy najde někdo takový ... jezdil jste někdy s hybridem? Nikdo netvrdí, že je to něco nového atd. Ale ve městě je to super a jede se velký díl na rekuperovanou el.energii. Škoda slov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

KLsický hybrid tu mal byť pred 20 rokmi a dnes ho mali vo velkom nahrádzať BEV alebo PHEV s poriadnou (nie pidi) baterkou. Keď s tým Toyota prišla, tak to bolo na tu dobu prevratné, ale teraz?! Je to skrátka dávno prekonaná technológia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Najlepšia technologia je skladacia kolobežka,lebo nepotrebuje palivo,všade má parkovanie zadarmo,takmer nulový servis.

Jel jste někdy na koni? Je to super. A super ekologické. Dřív se jezdilo ve městech jenom na koni. Ale dnes už je to kravina. Uznávám. Je jiná doba. A přesně to je v dnešní době hybrid. Dřív to možná bylo super, ale dnes stejná kravina jako jezdit po městě na koni. Už máme lepší technologie. A doba musí jít dál. Nemůžeme se nostalgicky, nebo prostě jen že setrvačnosti držet starých věci. To bychom taky mohli zůstat u benzínu. Ten byl taky před 100 lety něco pokrokoveho. Ale dnes už není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý deň.
Pokiaľ je technologia funkčná,potom nevidím nijaký problém ju používať.

Kůň není stále funkční? Parní lokomotiva není stále funkční? Diesel není stále funkční? Tak proč třeba nevyrábět motory že 70. let se spotřebou 15 l a emisemi jako uhelná elektrárna? Technologie je přeci stále funkční?

Obrázek uživatele Radovan

Jinak ten kůň nebyl ani náhodou bezemisní, města se v době svého růstu doslova brodila ve sračkách, protože nebylo kam s nimi. O nutnosti neustálého dovozu sena na krmení a ustájení nemluvě, navíc to co zbylo po ustájení byl další obtížný odpad. Stačí zalistovat historickými zápisy z jednání městských rad. Proto ta radost z nástupu elektroaut na přelomu století.

Podobný problém byl potom s parními lokomotivami, tramvajemi a automobily. Proto byly také radostně nahrazovány elektrickou trakcí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo a teď ty sračky po tobě máme v sudech v Rouchovanech.
Tak kdy si pro svůj díl konečně přijedeš?

Obrázek uživatele Radovan

Sice asi nikdo nechápe, o čem píšete, ale asi je to tak dobře.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jj ekologická odpověď na koně je hybrid. :-D


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?