Lexus odhalil ceny nové generace řady IS

Jan Horčík - 07 Červen 2013

Poprvé v modelové řadě IS: model Lexus IS 300h s plně hybridním pohonem Lexus Hybrid Drive o výkonu 223 k a průměrnou spotřebou paliva 4,3 l/100 km v nabídce od 899 000 Kč vč. DPH. Nový Lexus IS 250 v nabídce od 799 000 Kč vč. DPH, o 90 000 Kč méně než u předchozí generace.auto Lexus IS 250 interiér

Interiér nové generace modelů Lexus IS 250
foto: Lexus

Lexus IS 250

Nové IS 250 se zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l o výkonu 152 kW / 207 k DIN při 6 400 ot/min a točivým momentem 250 Nm při 4 800 ot/min. a pohonem zadních kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h.

Pohonná jednotka V6 o zdvihovém objemu 2499 cm3 s řetězovým rozvodem DOHC a 24 ventily se vyznačuje mimořádně nízkou hmotností a malými rozměry, používá přímé vstřikování D-4 a proměnné časování ventilů Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent).

Model IS 250 používá šestistupňovou automatickou převodovku Super ECT s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu.

Nabízí řadu technických vylepšení, jako např. rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení dolů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select.

Lexus IS 250 v základní výbavě Comfort je nabízen za cenu 799 000 Kč vč. DPH.

Lexus IS 300h

Nové IS 300h je vybaveno pohonem Lexus Hybrid Drive druhé generace, a prakticky tak potvrzuje zasazení automobilky o další vývoj technologie plně hybridního pohonu; tato varianta přináší výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2, NOx i pevných částic bez kompromisů v otázkách výkonu.

auto hybrid Lexus IS 250

foto: Lexus

Plně hybridní soustava pohonu kombinuje výkonný elektromotor (105 kW / 143 k) s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l (133 kW/181 k) používajícím Atkinsonův cyklus, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR).

Celkový systémový výkon činí 164 kW / 223 k a přenáší se na zadní kola prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission). Novému Lexusu IS 300h dodává potřebnou dynamiku, kdy vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,3 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.

Nový plně hybridní Lexus na druhé straně vykazuje průměrnou spotřebu paliva jen 4,3 l/100 km a v dané třídě špičkové emise CO2 na úrovni od 99 g/km.

Pohon Lexus Hybrid Drive byl speciálně navržen tak, aby zaručil mimořádně dlouhou životnost a nízké náklady na údržbu a zajišťuje modelu IS 300h výjimečně nízké celkové náklady vlastnictví vozu (Total Cost of Ownership – TCO).

auto hybrid Lexus IS 250

foto: Lexus

Hnací ústrojí nevyžaduje žádnou spojku; není zapotřebí ani startér a alternátor – po dobu životnosti vozidla tak není třeba tyto komponenty servisovat ani měnit; rozvodový řemen, tradičně používaný v jiných vozech, byl nahrazen bezúdržbovým rozvodovým řetězem.

Technologie pohonu Lexus Hybrid Drive má příznivé dopady i na opotřebení brzd a pneumatik. Díky rekuperačnímu brzdění, které zajišťuje až polovinu veškeré brzdné síly při brzdění, se výrazně snižuje opotřebení brzdového obložení i kotoučů. IS 300h během prvních 90 000 km provozu nevyžaduje výměnu brzdových kotoučů, pouze jednu sadu nových předních brzdových destiček*.

Podstatně delší je i životnost pneumatik IS 300h. Tlak v pneumatikách, který je v případě hybridních vozů o 20 % vyšší, pomáhá snižovat opotřebení bočnic pneumatiky; opotřebení běhounu pneumatik zase napomáhá snižovat hladký a lineární přenos výkonu i rovnoměrné rozložení hmotnosti vozu. V průběhu 90 000 km je tak zapotřebí pouze jedna sada nových pneumatik*.

auto hybrid Lexus IS 300h

foto: Lexus

Baterie plně hybridního pohonu byla přísně testována z pohledu výkonu i životnosti na základě více než 15 let praktických zkušeností z provozu. Byla navržena tak, aby spolehlivě sloužila po celou dobu životnosti celého vozidla.

Při zvážení dlouhé životnosti komponent a nižších nákladů na servisní práce se očekává, že náklady na údržbu IS 300h budou vůbec mezi nejnižšími ve třídě.

Nový Lexus IS 300h ve výbavě Comfort startuje na ceně 899 000 Kč vč. DPH.

* Průměrná hodnota. Může se lišit v závislosti na způsobu jízdy a dalších faktorech (stav vozovky, klimatické podmínky, zatížení vozu apod.)

Čtyři stupně výbavy

Nový Lexus IS nabídne čtyři stupně výbavy. Již základní výbava Comfort obsahuje vše, co lze očekávat od vozu prémiové střední třídy a Lexus již tradičně tuto hranici posouvá ještě dále.

auto hybrid Lexus IS 300h

foto: Lexus

Mezi prvky základní výbavy tak patří např. automatická převodovka, kompletní bezpečnostní výbava (mj. 8 airbagů včetně kolenních pro řidiče a spolujezdce, aktivní kapota motoru, úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, aktivní brzdová světla, asistent rozjezdu do kopce, unikátní integrované řízení jízdní dynamiky VDIM nebo sledování tlaku vzduchu v pneumatikách), bi-xenonové světlomety a LED světla pro denní svícení, 7“ multifunkční displej, prémiový audiosystém, automatická klimatizace, nebo bezklíčové startování Smart Start. Řadu prvků ze standardní výbavy nového IS by tak bylo nutné u konkurenčních vozů doplnit ze seznamu příplatkové výbavy.

Další stupně výbavy Executive, F SPORT a Premium dodávají vozu výraznější vzhled, přinášejí do interiéru materiály té nejvyšší kvality, nabídnou špičkové ozvučení speciálně pro nové IS vyvinutou audio soustavou Mark Levinson s 15 reproduktory nebo přidávají další elektronické systémy používající nejnovější pokrokové technologie a ještě dále tak zvyšují úroveň pohodlí a radosti z jízdy v novém Lexusu IS.

Lexus IS F SPORT

Lexus IS v provedení F SPORT je možné okamžitě rozpoznat díky exkluzivnímu designu masky chladiče a předního nárazníku. Pomyslný „opasek“ masky chladiče je posazen o něco výše než u standardního provedení, čímž se zvětšila plocha spodní části masky, aby se zlepšily parametry sání v souladu se sportovním charakterem této verze.

auto hybrid Lexus IS 300h

foto: Lexus

Samotná maska chladiče používá jedinečný rastr ve tvaru písmene „L“ a v její spodní části je nápadnější chromový dekor než u standardních provedení IS.

Ve spodních rozích předního nárazníku jsou mlhová světla s LED diodami a aerodynamické prvky typické pro verzi F SPORT, které zajišťují potřebný přítlak i lepší chlazení brzd.

Jedinečná 18″ kola zaujmou designem paprsků ve tvaru písmene „Y“ a prémiovým tmavě metalickým lakováním, které poukazuje na pokrevní příbuznost s modelem LFA.

Vozy v provedení F SPORT se nabízejí v osmi různých barvách karoserie, z toho dvě jsou určeny výhradně pro tuto verzi: modrá zářivá a bílá Nova. Lak bílá Nova byl vyvinut speciálně tak, aby odrážel čistý sportovní charakter nositele tohoto označení, které je reprezentováno supersportem LFA.

Na palubě verze F SPORT pak před řidičem najdeme ukazatel „Innovate“ s pohyblivým středovým kroužkem. Součástí exkluzivního designu sportovních sedadel se skvělou oporou je ‘integrovaná pěnová konstrukce’, díky které se eliminují veškeré mezery mezi čalouněním sedadel a pěnovou výplní. Výsledkem je výtečné pohodlí a příkladná boční opora sedadel.

Mezi speciálními detaily v interiéru této verze najdeme obšití volantu F SPORT a hlavici řadicí páky z perforované kůže, prostorové dekory z kovové fólie, černé stehování sedadel a hliníkové pedály i prahové lišty. Jednou z dvojice různých barevných schémat interiéru je nová úprava červená Dark Rose, která se nabízí výhradně pro verzi F SPORT.

Pro paket F SPORT bylo speciálně naladěno zavěšení předních i zadních kol, stejně tak jako elektrický posilovač řízení (EPS). Výsledkem je lepší ovladatelnost IS bez negativních dopadů na kvalitu jízdy.

Volitelným prvkem IS 300h F SPORT je adaptivní variabilní odpružení (systém AVS). Díky systému AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti IS F SPORT s využitím různých nastavení tlumičů; režim Normal je určen pro každodenní pohodlnou jízdu, zatímco režim Sport S+ je zárukou ještě lepší ovladatelnosti a přesné odezvy od volantu při rychlém průjezdu zatáčkami.

Ceny nového IS ve stupni výbavy F SPORT:

IS 250 F SPORT – 1 089 000 Kč vč. DPH
IS 300h F SPORT – 1 219 000 Kč vč. DPH

Prodloužená záruka Lexus a další služby

Lexus přichází s novou nabídkou Prodloužené záruky Lexus 3+2/160 000 km. Prodloužená záruka Lexus je komplexní pojistný program pokrývající mechanické i elektronické závady vozu na srovnatelné úrovni, jako je standardní záruka výrobce na nové vozidlo.

Prodloužená záruka Lexus navazuje na záruku výrobce a prodlužuje ji o další dva roky na 5 let nebo o 60 000 km na celkových 160 000 km. Součástí programu jsou také bezplatné celoevropské silniční asistenční služby na další dva roky bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Cena prodloužené záruky Lexus pro všechny verze nového IS činí 24 900 Kč vč. DPH.

Noví majitelé Lexusu IS mohou využít také nabídky Lexus ProTect, speciálního prostředku na křemíkové bázi, který zaručí dokonalou ochranu laku, vnitřních textilií a litých kol po dobu celých pěti let od aplikace, na což je zároveň poskytnuta plná záruka, a to za cenu 9 900 Kč vč. DPH na všechny modely IS.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol