Volkswagen XL1 – litrové auto z KataruAUTO
Volkswagen XL1 – litrové auto z Kataru
Formule 1 bude jezdit na elektřinu!ZÁVODY
Formule 1 bude jezdit na elektřinu!
Na letište Ruzyně povede tramvajPRAHA
Na letište Ruzyně povede tramvaj
Elektromobil VW Golf Blue-e-motionVOLKSWAGEN
Elektromobil VW Golf Blue-e-motion

Levné auto Tesla Motors se bude jmenovat Model 3

Jan Horčík - 16 Červenec 2014

Americká automobilka Tesla Motors na svém Twitteru konečně učinila přítrž všem spekulacím. Ani Model E, Model C nebo cokoliv jiného. Nový levný elektromobil se bude jmenovat Model III/Model 3.auto levný elektromobil Tesla Model 3 III auto

Jak bude levný elektromobil Tesla Model 3 vypadat zatím nikdo netuší
foto: Tesla Motors

Nové malé plně elektrické auto Tesla Model 3 se objeví na trhu v roce 2017. Nabídne dojezd kolem 320 km na jedno nabití a cenu kolem $30-35 000. Původně se vůz skutečně měl jmenovat Model E, ale podle Muska vyhrožovala automobilka Ford soudními přemi.

UPDATE 16.7.2014, 13.29: sluší se doplnit, že Model 3/Model III je zajímavě zvolený název i vzhledem ke konkurečnímu . Jak zareaguje BMW a nebude to pro spotřebitele možná poněkud matoucí?

Elon Musk, šéf Tesly, se aktuálně podělil i o další novinku, kterou sliboval už dříve. Majitelé Tesla Roadsteru dostanou možnost upgradovat svou baterii. Díky tomu získají dojezd až 640 km namísto současných 390 km.

Elon Musk/Tesla Motors
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvedený rozsah ceny od 30 do 35000 Eu je poněkud zarážející. Nezdá se vám, autoři článku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já tam čtu 30 000 - 35 000 US doll.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, vyapdá to jako Mondeo (Superb, ...), stojí to jako Mondeo (Suberb, ...). Dojezd 320 km je pro mě dostačující, kromě 2-3 jízd v roce, což se dá lehce pořešit jinak. To bude trhák jak svině. Jen škoda, že tady nikdy nebude 7500$ sleva na elektromobil jako v Kalifornii.

Obrázek uživatele Jolinar

ty 2-3 jizdy v roce lehce poresi rychlonabijecky :)
Tesla ma uz ted zhruba 40 v Evrope. A kdyz zapocitam i jine standardy, tak do roku 2017 to tu bude uplne plne :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Levný elektromobil...pokud by tohle označení mělo dávat smysl, tak by musela být cena okolo 10 000 dolarů.

Obrázek uživatele Jolinar

pripoustim ze pod pojmem levny si clovek predstavi neco se silne podprumernou cenou, ale zas na druhou stranu, prumerna cena noveho auta je zhruba tech $35.000, takze v tom takovy problem nevidim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i3 je zrůdnost co nemá šanci, Tesla je správná volba!

Obrázek uživatele Jolinar

Podle Tesly Model 3 bude koncipovan jako konkurence pro BMW rady 3, nikoli proti i3...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufám, že těch 320 km bude reálný dojezd a ne papírový, jako je těch 500 km u Modelu S, tedy reálných 350 km...

Jsou lidi, co reálně najeli i přes 600km a to nikoliv třicítkou někde na okruhu. Ale je jasné, že lidi, co si koupí tohle auto ho primárně nepoužívají k lehkonohé městské jízdě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Wow wow wow. Chcel som kupit leaf, ale pockam. Toto by som si nikdy neodpustil. Ak ma tesla3 48kwh, tak roadsteru ponukaju dvojnasobok. Teda viac ako model s. Pekne pekne sa to posuva :)

640 km tak to už je dobrá porce kilometrů. To neujede ani některé auto na benzín.
Ono samozřejmě reálně se to bude pohybovat okolo 500 km, ale to je pořád dost.

Obrázek uživatele honYa

Nutno ale dodat, že za každou kWh ve vozidle si budou muset majitelé roadsteru připlatit. Rentabilitě vození takovéto "nádrže" půjde do protívky rostoucí hustota rychlo nabíjecích stanic, naopak naproti půjde snižující se cena kwh. Pokud bych nežil někde v nepřístupném kraji, asi bych si počkal s dojezdem "jen" 250 km (tedy stávající baterií) na příchod nabíječek na trasy kde bydlím, než strkat peníze do 500km baterky na vozidle, kterou však budu moci nabít do plna co třeba každých 30-50 km...

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to je za divnou úvahu, že 500 km Teslu bys musel dobíjet každých 30-50km?Snad 300-500km?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bude MOCI (ne muset) nabít do třeba každých 30-50 km... (vzdálenost nabíječek)

Obrázek uživatele Jolinar

k tomu se slusi doplnit jen:
Kezby Roadster podporoval rychlonabijeni...

Obrázek uživatele honYa

Nevěděl jsem, každopádně to je další silný argument proti investici do tak velké baterky.

---

honYa

Obrázek uživatele Jolinar

jn, zas na druhou stranu, kdyby mel rychlodobijeni na SuperChargeru, byl by to uplny über car :-)

Popravdě řečeno technicky v podpoře superchargeru nevidím vůbec žádný problém, a co se týče obchodního modelu, tak vlastně také ne :)

Jinak by mne zajímalo více info o té nové baterii. Když si to na prstech spočítám, tak pouhou repasí původních 7,9Wh článků Panasonic za 12Wh z Modelu S, nebo dokonce nových 13Wh se dostávám na cca 80kWh resp 87kWh při zachování stejné hmotnosti, která je asi 1250kg.

Takže při současném dojezdu NEDC 392km na 53kWh baterii mi vychází potřebná velikost baterie na 640km právě těch cca 87kWh, takže mi ta úvaha i celkem sedí.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články