LEDEN 2017: Norský prodej elektroaut s podílem 37,5 %!

Norsko začalo nový rok stylově, když tamní řidič zařídili za leden 2017 rekordní podíl aut do zásuvky 37,5 % na prodejích nových aut! Registrováno bylo celkem 4898 elektromobilů a plug-in hybridů.

Druhým nejprodávanější autem bylo v lednu 2017 v Norsku BMW i3
foto: BMW

Norsko je celosvětově výjimečný úkaz a zároveň i důkaz, že když se chce, tak to jde. Země, která z klimatického a geografického hlediska má pro rozšíření elektromobilů snad ty nejmenší předpoklady, se naopak stala světovým premiantem.

Nejprodávanějším autem do zásuvky za leden 2017 bylo v Norsku BMW i3 (622). Nejprodávanějším autem vůbec byl ale Volkswagen Golf s celkem 738 kusy, z čehož 235 byla elektrická verze Volkswagen e-Golf a 257 byla plug-in hybridní verze Volkswagen Golf GTE.

Automobilka Tesla si v Norsku za první měsíc letošního roku připsala 238 kusů pro Tesla Model X a 129 pro Tesla Model S. Třetím nejprodávanějším autem byl Volkswagen Passat GTE, hned za ním pak Volvo XC90 T8.

21 Comments on “LEDEN 2017: Norský prodej elektroaut s podílem 37,5 %!”

  1. A to ještě spousta Norů čeká na Amperu, která bude v
    A to ještě spousta Norů čeká na Amperu, která bude v jejich podmínkách konečně pořádně použitelný elektromobil za relativně nízkou cenu. Pak si spalovací auto koupí už jen člověk, který ho používá velmi specificky nebo blázen.

  2. Bývá zvykem odpůrců tvrdit, že elektromobily nikdo
    Bývá zvykem odpůrců tvrdit, že elektromobily nikdo nechce, protože mají malý dojezd. A bývá zvykem odpůrců tvrdit, že v Norsku se elektromobily prodávají proto, že jsou díky dotaci levnější než spalovací. Ano, jsou dotované, ale nejsou levnější než spalovací. Naopak cenově jsou spalovací verzi podobné. A z toho plyne, že ani to, že by elektromobily nikdo nechtěl kvůli malému dojezdu není pravda. Když elektromobil stojí podobně jako spalovací, téměř 40% zákazníků volí elektromobil, i když má menší dojezd.

    1. Blbost, nori zdanili lidem benzinove automobily sazbou
      Blbost, nori zdanili lidem benzinove automobily sazbou prevysujici 200%. Například nejlevnější model Škody Fabia v Norsku stojí 536 tisíc korun. Tak nekecej, že elektro nejsou levnejší než spalovací… Vw golf 1.2 tsi stojí co Tesla

        1. A tak je to správně. Osobně bych zdanil automobil přesně
          A tak je to správně. Osobně bych zdanil automobil přesně podle toho kolik emisí při provozu vypouští. Ať si lidi koupí kouřící naftu, ale ať společnosti zaplatí za to že znečišťují ovzduší. A Ještě bych zašel dál. Chceš topit uhlím – pořádně zdanit (a polské uhlí 2x tolik), za to že sousedům usiluješ o život. Nebo rovnou raději zakázat. Buď to s ekologií myslíme vážně a nebo je nám to jedno.

          I kdyby nakrásně byly u nás na vesnici všechny auta na elektriku, tak to bude znát tak maximálně od jara do začátku podzimu. Pak stačí jeden soused co ušetří pár korun za „kvalitní“ polské uhlí a saze má na oknech půl vesnice.

            1. Proč nechápeš smysl toho komentáře? Vždyť je to
              Proč nechápeš smysl toho komentáře? Vždyť je to jednoduchý jak facka. Pokud se opravdu každý bude chtít podílet na zlepšení životního prostredi, musí si uvedomit, že každou troškou může přispět do mlýna. Tím je mysleno, nakupovat takové věci a materiály, které životnímu prostředí škodí co nejméně. Ať už je to nákup ekologictejsiho paliva pro topení, či nákup automobilů, který skutečně využiji pro svoji potřebu.
              Na druhou stranu chápu, že kde není podpora a osveta, tam to jde velice těžko. Ať už po finanční stránce, či psychologické.viz nákup zbytečně velkých osobních aut, jen z důvodu ukázky, jak jsem velký podnikatel a jak na to mám….

          1. Zijem v Dasku.
            Najlacnejsie je dialkove kurenie.
            Fjernvarme,

            Zijem v Dasku.
            Najlacnejsie je dialkove kurenie.

            Fjernvarme, gennemsnitspris (0,60 x 20.000): 12.000 kr.
            Nyt gasfyr, A-mærket (0,80 x 20.000): 16.000 kr.
            Nyt oliefyr (0,97 x 20.000): 19.400 kr.
            Elvarme, brændeovn (virkningsgrad 70 %) og varmeflytning: 20.600 kr.
            Elvarme, brændeovn (virkningsgrad 40 %) og varmeflytning: 22.900 kr.
            Elvarme: 35.000 kr.

            preklad:
            Topení, průměrná cena (0,60 x 20.000) 12.000 Kč.
            Nový plynový kotel, A-mark (0,80 x 20.000) 16.000 Kč.
            Nový hořák olej (0,97 x 20.000) 19.400 Kč.
            Elektrické topení, krbová kamna (účinnost 70%) a přenos tepla: 20,600 kr.
            Elektrické topení, krbová kamna (účinnost 40%) a přenos tepla: 22,900 kr.
            Elektrické vytápění: 35,000 kr.

            Je tu konkurencia.nasa dedina ma pole s kolektormy sezony zasobnik.plynovy kotol tepelne cerpadla, teplu vodu do kazdeho domu. Pripojka do domu (vymenik) stoji cca.20000.ale plynovy kotol 30000 Tepelne cerpadlo 50000 az 200000. Najdi si obrazky Fjervarme Tørring. 12000 rocne je mojich 13 dni v praci.

            1. OK. Tak proč ještě není ekologická daň z krávy a
              OK. Tak proč ještě není ekologická daň z krávy a hovězího?! Klidně ať si je někdo chová a maso dováží, ale ať zaplatí zněčištění planety.

              Když bude hovězí víc než losos, třeba začneme chovat lososy na maso místo krav. Jen s tím mlékem to bude asi trochu problém.

      1. Presne tak, kdyz se rekne A, musi se rict i B.
        To si pak

        Presne tak, kdyz se rekne A, musi se rict i B.

        To si pak kazdy rozmysli, jestli si koupi Teslu, nebo za stejne penize tojkove Bavo. Feldu, nebo Leafa.

        Jinak ale samozrejme socialisticky pokrytecka zeme. Sami tezi, prodavaji a prachy z toho maj. Kdyby to mysleli vazne, tak vsechny tezebni veze zavrou.

          1. Já sice Nory 2x nemusím, páč jak přesně píšete, tak
            Já sice Nory 2x nemusím, páč jak přesně píšete, tak těží a prodávají ropu a mají skoro 100% čisté elektřiny díky přírodě, takže podmínky takřka ideální, ale co se jim musí nechat, že rozumně investují. Pominu Norské fondy, to je de facto v konečném důsledku vměšování se do záležitostí jiných zemí silou financí, ovšem když je srovnám s ručníkáři všech arabských zemí, kteří na ropě doslova žijí, tak tady vidíte investice do státu a do čistého prostředí a na druhé straně sjezdovky a zimní stadiony v poušti, policejní Lamborghini, obrovské klimatizované paláce, umělé ostrovy, auta ve zaltém laku v garážích v desítkách kusů na jednotlivce a prostě jen brutální spotřebu a luxus na druhou. O terorismu nemluvě. Když si mám vybrat mezi šejkem a Vikingem, volím ještě pořád Vikinga 🙂

  3. Nový VW e-Golf se už začal prodávat v Norsku. Přišlo mi
    Nový VW e-Golf se už začal prodávat v Norsku. Přišlo mi divné, že by se tam prodával ještě starý. Koukal jsem na stránky Norského VW a ve standartu má 7,2 kW palubní nabíječku a tepelné čerpadlo. Jen takové krátké info

Napsat komentář