Elektrické novinky se na nás v posledních dnech jen sypou. Hybridní Lamborghini Sián bude nejsilnější, které kdy bylo vyrobeno.
foto: Lamborghini
Lamborghini Sián je hybridní supersport, který namísto li-ion baterií využívá superkondenzátory. Ty se původně objevily už v Lamborghini Aventador, ale tady mají 10x vyšší kapacitu.
foto: Lamborghini
foto: Lamborghini
Elektrický pohonný systém sestávající z elektromotoru a superkondenzátorů váží pouhých 34 kg, ale nabízí poměr hmotnost/výkon na hodnotě 1,0 kg/0,75 kW.
foto: Lamborghini
foto: Lamborghini
Elektropohon je doplněn o benzinový spalovací motor V12. Celkový výkon Lamborghini Sián je pak 602 kW a max. rychlost přes 350 km/h.
Kromě titulu nejvýkonnějšího Lamba si Sián připisuje také prvenství nejrychlejšího, když dokáže 0-100 km/h zrychlit pod 2,8 sekundy. Světu se auto představí na autosalonu ve Frankfurtu už za pár dní.
foto: Lamborghini
foto: Lamborghini
foto: Lamborghini
Môže mi niekto vysvetliť načo je tam ten elektropohon s
Môže mi niekto vysvetliť načo je tam ten elektropohon s výkonom 25,5kW ?! (1kg/0,75kW)
Na využití rekuperované energie uložené do
Na využití rekuperované energie uložené do superkondenzátoru.
Jediné hybridní řešení, které dává smysl – funkčně neomezující, přidává to výkon a vyrovnává jeho průběh a nic to neváží.
Středověké elektromobily s chemickou baterií proti tomu působí vysloveně směšně.
25kW výkon?! Od superkondenzátora by som očakával
25kW výkon?! Od superkondenzátora by som očakával rekuperačný/dodávaný výkon aspoň 500kW, a nie 25 🙂
P.S. pre mňa je zasa stredoveký, pohon využívajúci spalovací motor. Každý to asi vidíme inak.
Protože cílem není auto pohánět elektromotorem a táhnout
Protože cílem není auto pohánět elektromotorem a táhnout s sebou tunu baterií jako Tesla, nebo přehřívat převodovku zbytečně výkonným elektromotorem. Je to KERS.
Aventador se středověkým spalovacím motorem zajel Nurburgring za 6:44, zatímco obézní Tesla dostala po cestě deset infarktů a doplazila se v čase přes deset minut, a to ještě na zkrácené trati o kilák a půl, takže v horším čase, než zajel Ford Transit. Pomalejší je v tabulkách jen Trabant.
Čtyři roky po tomhle ponížení, kdy je předjela i poslední tuzingová popelnice, jde Model S na další pokus. Úplně nevěřím, že nebudou podvádět, ale i tak to bude zajímavé. Hlavně po tom debaklu se závodním Modelem S, co nezajede na normálním okruhu dvě kola.
Na to aby som využil potencial SC stačí výkonný menič,
Na to aby som využil potencial SC stačí výkonný menič, elektromotor a samotný SC. To s tým prehrievaním prevodovky nechápem, keď už s parametrov takéhoto riešenia je jasné, že sa to bude používať iba krátky čas a to pri brzdení a rozjazdoch. Všetok ostatný čas musí byť v činnosti spalovací motor.
Čo sa týka Tesly S na okruhu, tak to bude zrejme tým, že je to rodinný sedan a nie závodný špeciál. Ale som zvedavý ako to dopadne.
„… namísto li-ion baterií využívá superkondenzátory.
„… namísto li-ion baterií využívá superkondenzátory. Ty se původně objevily už v Lamborghini Aventador, ale tady mají 10x vyšší kapacitu.“
A k čemu tam těch 6 hrnečků za 4 000 $ v tom Avetadoru vůbec bylo?
Aby nemuseli vozit chemickou baterii pro povinný startstop.
Aby nemuseli vozit chemickou baterii pro povinný startstop. Protože každý ví, že těžké chemické baterie jsou pro kriplkáry.
A takovoudle ploštici vyráběj jen proto, aby tomu někdo s
A takovoudle ploštici vyráběj jen proto, aby tomu někdo s Teslou SP natrh zadek na sprintu a dal to na YT? 😀
Dost možná to trhne TMX P almara :)))
Lol, ty retarde, tohle je zavodni auto na okruhy, ne na
Lol, ty retarde, tohle je zavodni auto na okruhy, ne na sprinty 😀
Lo ty troubo, prober se z diskotéky, Tesla je jen 7 místnej
Lo ty troubo, prober se z diskotéky, Tesla je jen 7 místnej rodinnej sedan do města a ne na sprinty 😛
Myslíš ten Tesla slimejš, se kterým si každý dragster ve
Myslíš ten Tesla slimejš, se kterým si každý dragster ve sprintu vytře?
Dragster s životností pohonu několik minut (nebo spíš
Dragster s životností pohonu několik minut (nebo spíš vteřin) vs velký rodinný sedan Tesla S?
Toto už je ale solidní argumentační nouze 🙂
A proč? Copak se ve sprintu měří počet sedadel?
A proč? Copak se ve sprintu měří počet sedadel?
Nádherné auto a super posun techniky. S Teslu X se to
Nádherné auto a super posun techniky. S Teslu X se to samozřejmě srovnávat nedá, ta je ošklivá a tohle je nádherný supersport 🙂 Jedno je rodinné vozidlo, taková obrácená lžíce pro starší lidičky, kteří již mají problém s nohama a do nižšího se jim špatně leze nebo jsou líní. Druhé vozítko je jasně pro zábavu a proč také ne. Chlap si auta stejně kupuje spíš na hraní. Nic proti Tesle, ale srovnávat tyto dvě auta nemá vůbec smysl. Já si na hraní objednal Teslu 3 Perfonmance 🙂 Uvidíme co to umí 🙂
Bravo, Lamborgini. Skvělý hybrid. Přesně takový, aby
Bravo, Lamborgini. Skvělý hybrid. Přesně takový, aby dával smysl.
Skoro tak rychlý jako rodinná Tesla Model S 😀
Skoro tak rychlý jako rodinná Tesla Model S 😀
+1
🙂
+1
🙂
rodinné SUV Tesla X je rychlejší, tedy pro chabé rozumem
rodinné SUV Tesla X je rychlejší, tedy pro chabé rozumem dobré 🙂
design, komfort a luxus ale jistě bude mnohem lepší, což je ostatně snad i Dacia 🙂
Rychleji? Nebo ma vetsi zrychleni? Zklamu te, ale vetsina lidi
Rychleji? Nebo ma vetsi zrychleni? Zklamu te, ale vetsina lidi nejezdi jen rovne. Ona je prave docela zabava jezdit ty zatacky a tam s obludou X nemas sanci. Navic, vazne si nekdo normalni koupi X?
Strašná zábava jezdit zatáčky ve městě. Jo aha na
Strašná zábava jezdit zatáčky ve městě. Jo aha na zatáčky si musíš počkat až na víkend, protože ve městě je to jen vod semaforu k semaforu a pak hurá k dálší zácpě. he he 😛