Kutil napájí svůj ostrovní dům energií z baterií elektromobilu Tesla Model S

Jan Horčík - 15 Září 2016

Jason Hughes se proslavil jako hacker, který odhalil přípravu 100kWh baterie pro Tesla Model S/X. Aktuálně předvedl světu svůj ostrovní dům v Severní Karolíně, který napájí solární elektrárnou a bateriemi z Tesla Model S.auto Jason Hughes ostrovní dům solární elektrárna

Obří solární elektrárna na téměř ostrovním domě Jasona Hughese má výkon 44,4 kW. Energii ukládá do dvou velkých 85kWh baterií, které Hughes vymontoval z havarovaných elektromobilů Tesla Model S. S konceptem ukládání energie do těchto baterií přišel dřív, než samotná Tesla představila své domácí úložiště Tesla Powerwall.
foto: Jason Hughes/skie.net

Obří solární elektrárna na domě Jasona Hughese má výkon 44,4 kW. Skládá se ze 102 solárních panelů. Je připojena k dvojici 85kWh baterií z havarovaných elektromobilů Tesla Model S.

Sám Hughes má v garáži jeden kus Tesla Model S, jeho žena druhý. Celá jeho domácnost je elektrická. Vaří, vytápí i jezdí díky elektřině.

Na celém ostrovním systému pracoval asi jeden rok. Inspiroval ho jeho otec, který s ním už v jeho 9 letech vytvořil malý pokojový ostrovní solární systém, kterým si napájel počítač, osvětlení a další příslušenství pokoje.

Hughes přiznává, že elektřina je v jeho oblasti levná, a že po finanční stránce se takový projekt nevyplatí. Ale jemu nejde jen o finanční stránku. Chtěl si prostě dokázat, že něco takového je možné.

ZAJÍMAVOST: Podívejte se, jak Jason Hughes rozebírá baterii z Modelu S

Díky tomu si už rok užívá ostrovního systému. Za 365 dní mu vyrobil 43 929 kWh, které také spotřeboval. Z toho 11 259 pro nabíjení svých elektromobilů. Přiznává ale také, že ze sítě musel nakoupit 703 kWh, a to především v zimě, při špatném počasí, nebo když dvakrát nastala chyba v prediktivním algoritmu.

Během celých 222 dní ale také velkou část energie přicházející ze slunce promhral, odhadem až 15 MWh. Prostě proto, že baterie doma i v autech byly plné a nebylo elektřinou co napájet. Proto teď vymýšlí, jak energii dál chytře zužitkovat, aby nepřicházelo vniveč.

Zpět na HybridPřidat komentář

Před pár dny jsem si říkala, proč kupovat 10x6kWh domácí baterie od Tesly za cca 2,5mil (+ dalších cca 600tis za 10kW sol. elektrárnu), když by mělo vyjít levněji koupit novou či použitou baterku z EV. A hle.
Tohle se mi opravdu líbí. Baráček, elektrárnička, baterčičky, tepelná rekuperacička, tepelné čerpadlíčko (země-voda), elektroautíčko (400km EV či 150km sériový plugin hybrid s extenderem) a další serepetičky... A jéje, to jsem se zase zasnila. :-/

Už jen stačí aby to někdo zacáloval :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ale tatí, to mi chceš jako velice decentním způsobem naznačit, že mám zvednout zadek od Pokémonů a jít makat? Ale když já už jsem ve dvěstě padesátém čtvrtém levelu. A to jsem si myslela, že mi to koupíš. Áchjóó =(

Že ti ten šmidlifón rozstřelím brokovnicí! :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Moc hezký koníček. Jen tak dál.
Mě by bohatě stačil čtvrtinový výkon

Jeho fotky
https://www.dropbox.com/sh/3945sqtx3fviouc/AADUUye2EKAh0N5VHlySbcT2a?dl=0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To muselo dát strašný práce! Přitom taková blbost...

Co je na tom úžasného, že někdo někde (zřejmě bez práce, pokud se nudí) vydělal obrovské peníze a pak je cpe do takovéto 3,1415927čoviny, která nedává žádný smysl.

Obrázek uživatele Jolinar

ze nekdo ma vetsi znalosti jeste neznamena, ze bez prace vydelal obrovske penize a ve volnem case si vylepsuje domek?

Obrázek uživatele ozana

Kdyby to prochlastal a prošoustal, dalo by to větší smysl?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Aspoň si máš nad čím zanadávat :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nenadávám, usmívám se a kroutím hlavou :-)

Co to má za panely, cca 440W/kus ? Kolik má baterie z modelu S napětí (kvůli typu měniče)? A ví někdo, kolik má napětí bateire současný Nissan Leaf? Až jich pár u nás havaruje, nebo bude na odpis, zkusil bych si také pohrát :) Počítám ale, že bude mít nějaký hybridní měnič vlastní konstrukce, píše se tam o prediktivních algoritmech, takže to nebude seriový měnič, možná silová část, ale logiku si asi dělal sám...

přesně tohle mě napadlo, když jsem viděl ten domek s panely. Vychází mi to na 407kWp na jeden panel - ty panely vypadají celkem normálně a takový výkon na jednom panelu jsem tedy ještě neviděl.... :) Spíš bych to viděl na chybu v kopírovaném textu redakce.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Podívej na YT tam už pár týpků Nissan baterky rozkuchalo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jesli neví co s elektrikou tak by moh udělat občasnou veřejnou free nabíječku. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Tedle týpek si zvlášt koupil vod Tesly celou samotnou baterku a pak ji rozkuchal ještě v době, kdy jsme teprve zjišťovali co to Model S je. Viz to známé video na YT ;)
https://www.youtube.com/watch?v=070JJwgupRw

Teď nedávno překopal starou Teslu manželky na model s autopilotem. Stálo ho to asi 7000 $ a podle jeho slov už by se do toho příště nepustil. Asi pěknej vopruz :)
Příplatek za AP verzi byl myslím jen 2500 $ :D

Chlapec asi není žádný vořezávátko:D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

To jsou zase komentáře.
Buď závist, nebo zesměšňování.

Já naopak takový lidi obdivuji

A závidím také. Ale to, že něco takového nedokážu udělat sám. I když bych moc chtěl. Přesně jak to říká v článku. elektřina je levná, šetřílkům se to nevyplatí. ale tady nejde o peníze.

Taky mne napadlo vzít nějaký rozbitý elektroauto a vymontovat z něj baterku, asi by to bylo levnější než ji kupovat. Ale neumím si představit jak bych to zapojoval, takový kutil źase nejsem.

V Americe je právě levnej i benzín.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

> Proto teď vymýšlí, jak energii dál chytře zužitkovat, aby nepřicházelo vniveč.

tezba Bitcoinu :)

Náhodou, nie je to zlý nápad :D
Prípadne zohnať výkonnú mašinu a v časoch prebytku ju prenajímať nejakému cloudu ;)

pri dnesnich cenach za cloudove reseni ti preju hodne stesti, pronajem ti nezaplati ani cenu za elektrinu co to sporada, obcas si delam virtualni stroje pro rendrovani na Amazonu, a za cenu jakou to stoji by se to v CR nevyplatilo, behem par minut si muzu zvirtualizovat treba 10 tisic rendernodu (moje domaci rendernody v cene 13 tisic a 27.2GHz Intel + 64GB maji spotrebu 150W) a rozsirovat o dalsi nema cenu, online renderfarma nebo cloud jaky nabizi Amazon vyjde mnohanasobne levneji, a jim se to vyplati prave proto ze to delaj v tak velkem meritku, radove stamiliony az miliardy jen za cloudova centra

Teď se zrovna v Písku prodal nějakej cloudouvej startup za miliardu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

no protoze s tou miliardou to ma jiz cenu, v malich podminkach se to nema sanci zaplatit, v tech velkych naopak ano

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já už myslel, že si s Modelem S dojede k Superchargeru, tam zadarmo dobije a pak tu energii spotřebuje v domě. To by byl "hack"!

To přece není problém.:) Stačí koly TESLY najet na válce pohánějící elektromotor. TESLU v garáži přes pneumatiku opřít čumákem o zeď. Zapneš a tradá z TESLY máš generátor (pravda se sníženou účinností, ale máš). Řekněme pro případ nouze nejvyšší. :)

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Budu za hnidopicha, proc tomu rika ostrovni system, kdyz v pripade potreby odebira ze site?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jo.A stejně tak tam může prodávat přebytky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde pracuje, a kolko zaraba ? Ak nie on, koho vykoristuje ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NO jedno je jistý, pro šáde v kolbence rozhodně nedře :))))

Obrázek uživatele Martin67

Když jako hacker dokáže rozklíčovat firmware Modelu S, kde vypátral už počátkem roku příchod 100 kWh baterie, tak to asi nebude žádný začínající programátor. Můžeme předpokládat, že je dobrý a tím pádem na vrcholu "potravního řetězce" :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Republikán? Podle názorů spíše socialista ne-li komunista.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Názor? Kde? Já vidím pouze dotaz na jádro pudla. A to, že se Ti jádro nelíbí svědčí spíše o těžkém bolševickém poškození Tvého mozku. Jedině bolševici (a dnešní managorové z nich vstanuvší) řídili co si můžeš myslet a na co se nehodí se ptát.

Obrázek uživatele ozana

Opravdu je jádrem pudla kolik vydělává nebo technické řešení, které vytvořil?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Taky mám v plánu něco vzdáleně podobného a lámu si hlavu s tím stejným, létě svítí moc a v zimě málo.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter


185.66.36.26