Dobře informovanému magazínu Electrek.co se podařilo zjistit, že připravované kredity pro síť nabíječek Tesla Supercharger mají pomoct zlevnit Tesla Model S a Tesla Model X.
foto: Tesla
Z původní zprávy o Tesla Supercharger kreditech plynulo, že primárně jsou určeny pro Tesla Model 3. Později se ale objevily informace, že podobné kusy kódu byly nalezny i ve stránkách „My Tesla“ u majitelů Tesla Model S a Tesla Model X.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Spoluzakladatel Apple: Tesla je největší disruptor
Je tedy víceméně jasné, a zdroje Electrek.co to potvrzují, že Tesla se chystá představit systém „Supercharger Credit“ také pro své dva stávající elektromobily. Umožní tím snížit jejich pořizovací cenu, a to podle odhadů až o $2500.
Je možné, že představení programu Supercharger Credit je naplánováno souběžně s plánovaným vypuštěním nové verze operačního systému/firmwaru Tesla v8 nebo 8.1.
Majitelé elektromobilů Tesla si budou moct nakupovat „Supercharger Credits“ v podobě bloků po kWh. Ceny budou záviset na lokálních cenách elektřiny. Hádáme, že v první fázi bude program přístupný pouze v USA a později se rozšíří také do Evropy a dalších regionů.
Placení bude fungovat přes stránku My Tesla, kde si uživatelé s pomocí kreditní/debetní karty kredity jednoduše nakoupí. V budoucnu chce Tesla monetizovat čas strávený u nabíječek Supercharger i jinak – např. nabídkou mytí auta. Tento pilotní projekt už běží ve Fremontu.
Co je ale možná úplně nejdůležitější, přechod na možnost nákupu Supercharger kreditů by mohl naznačovat možnost otevření sítě i pro jiné automobilky. Elon Musk nedávno naznačil, že Tesla Motors jedná s některými evropskými výrobci elektromobilů.
podla mna bude nasledovat
podla mna bude nasledovat obmedzenie neobmedzeneho, uplne zastavenie neobmedzeneho, symbolicke poplatky, uplny prechod len na kredit.
tento scenar som uz videl tolkokrat, ze len naivny hlupak nevidi co sa deje naozaj.
Off
Nikola tahahače po 2
Off
Nikola tahahače po 2 letech vývoje a 3 měsíce před uvedením prototypu dělají salto mortale, ruší pohon na baterky a turbíny a vrhají se na vodík!!! LOL
Buď jejich mormonští investoři nemaj rádi baterky, nebo narazili na patenty kolem turbín a nebo je to celý blamáž na investory. Možná jim Elon udělal čáru přes rozpočet.
To teda hodně smrdí tím že vezmou prachy investorů a vezmou draka :)) Prostě další vaporware scam s naleštěnou vizualizací 🙂
Off
Předhazuji vám další
Off
Předhazuji vám další projekt solárního vozítka od naivních děcek z Mnichova k rozcupování místnímy odborníky. Pochutnejte si 😀
https://electrek.co/2016/09/02/sono-motors-sion-solarcar-crowdfunded/
Přijde mi to jako krok
Přijde mi to jako krok správným směrem, zvlášť pokud je to míněno i jako podaná ruka ostatním vlastníkům EV.
Musk nabízel svou SC síť
Musk nabízel svou SC síť ostatním už dávno, ale nikoho to nezajimalo. Tady je vidět jak moc je ostaním automobilkám nějaká elektromobilita ukradená a že to není jenom o tom narvat plechovku tužkovkama a jedéém…
Chevrolet uvedl, že žádnou nabíjecí síť budovat nebudou. Pořád dělaj jen to co musej a ani krok navíc. Elektroauta jim vylepší imidž, zlepší vyžadovanost ekologičnost portfolia a vy si je nabijte kde chcete nám je to úplně u zadele.
I nějakej šéfíček z Porše řekl, že jejich elektroauto slouuží jen k tomu aby udělali úlitbu předpisům a dál mohli vyrábet svý spalovací sračkomety dokavad to půjde.
Asi to pojal tak, že prachy
Asi to pojal tak, že prachy leží na cestě a když je nezvednete vy, tak je zvedneme my. V podstatě ho to nestojí nic, protože kredity bude prodávat pro M3 a adaptér si lidi koupí buď u něj, nebo u Číňana. Zvýší si tak efektivitu nabíječek.
Mám pocit, že klasickým automobilkám ujíždí další vlak. Napřed samotné EV, nedávno kšeftík s baterkami a teď ty nabíječky. To bude ještě zajímavé…
Ujíždí jim celý Silikon
Ujíždí jim celý Silikon Valej
https://electrek.co/2016/09/02/tesla-glass-top-secret-program/
Ideální by byly kredity
Ideální by byly kredity pro všechny.
Tesla otevřela první 20 stojanovy SC v Evropě (v Norsku, na výpadovce severně od Osla). Největší mimo USA. Na místě jsou podle článku na electrek.co i další stojany s 2xCHAdeMO 2xCCS a dvěma konektory AC 22kW.
Off topic:
Má nějaký
Off topic:
Má nějaký majitel Leafu zkušenosti s nabíjením pomocí benzínového elektrického generátoru? Předpokládám, že by to mělo jít. Na Youtube jsou videa, kde to vypadá, že to funguje.
Díky za odezvu.
Jo viděl jsem někoho z
Jo viděl jsem někoho z fimovýho štábu jak si generátorem dobíji Leafa v Kalifornii na lokaci mimo město. Ale v emerice je benál levnej.
http://www.mynissanleaf.com/v
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=5792
Na YT je video jak nabíjí
Na YT je video jak nabíjí teslu 1km/hod.
Pokud na trhu bude
Pokud na trhu bude benzin/nafta_Generátor a na výstupu bude šademo, tak to má smysl. Jinak NE, i když to funguje, páč ten generátor dělá hezkej sinus, ale kolíše freqence, což tak moc nevadí i napětí, což taky nevadí bo leaf umí vstup i 120V.
Stačí?
Chademo by melo vyznam,
Chademo by melo vyznam, pokud da generator vic, nez zvladne interni nabijecka, jinak je to vcelku jedno, na kterem konci kabelu ta nabijeci elektronika je (zvlast kdyz uz je v aute jednou namontovana a zaplacena). Nemluve o tom, ze samotny chademo konektor stoji tolik jako cely spickovy 3kW generator.
Souhlas, ale ztráty nejsou
Souhlas, ale ztráty nejsou zanedbatelné, proto to DC. Ale když si chce někdo dělat hybridního leafa, tak ten generátor může zapojit jednoduše řečeno přímo na baterii a může ject a nabíjet naráz.
Anebo ssebou vozit pár m2 PV panelů…
Ekonomičtější je ale nabíjet u evémapy za 10,-
Třeba se autor Q pochlubí, co hodlá podstoupit s lupínkem.
A ktere ztraty jsou tam
A ktere ztraty jsou tam navic?
I kdybych nakrasne k tomu (spalovacimu) motoru nemel pripojeny alternator (generuje AC), ale dynamo (s komutatorem, leze z toho neco vzdalene pribuzne DC, spis to vypada jak kopecky), tak to zdaleka nema parametry, ktere potrebuji li-ionky, aby je to po par cyklech neznicilo. Takze tam zase bude muset byt ten kus elektroniky, co uz je v aute, jedine, co ubyde je usmernovac (4-6 „diod“) – a ten uz se umi udelat s celkem minimalnimi ztratami. Ale i kdybych tam dal „blbe“ schotky, tak to je ubytek pul voltu na 400V, cili ztraty navic 1 promile… A naopak jsme „dostali“ komutator a uhliky (zpusob odebirani energie z tociciho se rotoru).
Ale no tak, dynamo? A
Ale no tak, dynamo? A dneska? Co asi tak vyrábí z kopce leaf a jde to do baterie (až 30kW) a jmenuje se to el.proud?
Jo a ztráty jsou v autě při konverzi AC->DC a ty jsou flus/mínus 10%. Škoda benzínu!
Ano, dynamo je mechanicky
Ano, dynamo je mechanicky zdroj stejnosmerneho napeti (DC), alternator stridaveho (AC), oboje jsou podskupiny generatoru. A oboji muze byt provedene moderne/nemoderne.
Motor Leafu pri jizde z kopce („prekvapive“) vyrabi stridave napeti (trifazove), ktere se na 99% procpe (zase) skrz palubni nabijecku do baterie. To zbyle 1% je, ze maji druhou nabijecku integrovanou ve vykonovem rizeni motoru.
Leaf totiz nema stejnosmerny komutatorovy motor (ktery by se krmil DC), ale synchronni motor s permanentnimi magnety, ktery se budi trifazovym AC napetim (a naopak, kdyz s nim tocime, tak zase trifazove AC vyrabi).
Inu zajímavý text. Leaf
Inu zajímavý text. Leaf (ať motor má 3F či víceF) vyrábí a dodává proud zjednodušeně řečeno přímo do baterie, páč ta palubní nabíječka je jen 1F a jen 3,5kW avšak leaf z kopce nabíjí v malých krocích 0 až 30kW. Tož leaf vyrábí DC (ať leze z motoru cokoli).
Tak problém s kopečky
Tak problém s kopečky vyřešil myslím už pan Gramme a dořešil Lilienfeld když přišel s elektrolytickými kondenzátory. Ale je otázka jestli to má nějakou zásadnější výhodu proti 3f můstu. Snad jedině možnost regulovat napětí.
Opravím vás trochu, i kdyby se tam daly jakékoliv normální diody, tak budou ztráty zanedbatelné. Úbytek napětí je tam bažně kolem 0,6-1V v propstném směru a i ty nejlacinější udrží 1kV. A bavíe se o nákladech pár korun.
A to se nebavíme o tom že i usměrňovač jde dneska udělat celkem chytrý, buď na bázi tyristorů nebo FET tranzistorů.
Tesláci maj 3. vánoce
Tesláci maj 3. vánoce 😀
http://www.youtube.com/watch?v=zuSTlkOYF_w
+1
+1