Krajskénabíječky.cz - 10 nových nabíjecích stanic v Moravskoslezském kraji

Jan Horčík - 18 Leden 2018

V Bruntále, Opavě, Šenově, Bohumíně a dalších šesti městech Moravskoslezského kraje lze nově využívat nabíjecí stanice pro elektromobily. Jsou součástí projektu Krajskénabíječky.cz.Krajskénabíječky.cz - 10 nových nabíjecích stanic v Moravskoslezském kraji<br />

Elektromobilisté z Moravskoslezského kraje mohou nově zdarma využívat 10 nabíjecích stanic zcela zdarma
foto: Krajskénabíječky.cz

Moravskoslezský kraj nedávno vyhlásil soutěž o nejlepší chytrá řešení v Moravskoslezském kraji. Cílem soutěže bylo propagovat chytrá řešení, která mají přímý dopad na život občanů – dokáží za pomoci moderních technologií zkvalitnit život, zlepšit služby a hlavně - ušetřit čas nebo peníze.

Jedním ze sedmi vítězných projektů jsou Krajskénabíječky.cz. Stojí za ním společnost ELEKTRO-PROJEKCE, která na něm spolupracovala se společnostmi Siemens (dodavatel wallboxů) a EV-Mapa.cz (IT řešení). Nabíječky tak najdou elektromobilisté jak na webu EV-Mapa.cz (nejrozšířenější platební systém pro nabíjení elektromobilů u nás), tak na specializovaném webu krajskenabijecky.cz.

Na druhém zmíněném webu jsou veřejně k dispozici statistické informace o využití těchto deseti nabíjecích stanic. Zákazníci, ale také potenciální investoři, tak mají možnost ověřit si využitelnost nabíjecích stanic v daných lokalitách.

Wallbox sítě Krajskénabíječky.cz

Wallbox sítě Krajskénabíječky.cz
foto: Krajskénabíječky.cz

Nabíjení na všech nabíječkách je pro rok 2018 zdarma. O nacenění pro příští rok se teprve rozhoduje. K využití je nicméně potřeba registrace ve službě EV-Mapa.cz.

V projektu použité wallboxy společnosti Siemens, jsou vybavený kabelem o délce 7 metrů, ukončeným konektorem Mennekes Typ 2, který je celoevropským standardem. "Musíme se dívat do budoucna a Mennekes Typ 2 je standardem u všech nových elektromobilů v Evropě," komentuje věc Ondřej Vlček.

Majitele automobilů s konektorem Typ 1, tedy potřebují pro připojení k této nabíječce, adaptér Typ 2 - Typ 1, jehož cena se aktuálně pohybuje kolem 3 tisíc korun.

Nabíjecí místo sítě Krajskénabíječky.cz

Nabíjecí místo sítě Krajskénabíječky.cz
foto: Krajskénabíječky.cz

Plány na rozšiřování do dalších měst podle Ondřeje Vlčka, jednatele společnosti ELEKTRO-PROJEKCE, určitě existují, a to nejen v Moravskoslezském kraji. Kromě Wallboxů by se rádi pustili do výstavby také rychlonabíjecích stanic o výkonu minimálně 50 kW.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

SOŠ a SOU Jablunkov - 17.1.2018 - nabíjecí stanice
https://www.youtube.com/watch?v=VLbWrdx4xzs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výborné řešení pro pracovníky krajského úřadu. Když někam jedou na kontrolu, tak mají po dobu práce v cílovém místě možnost nabít. Pro běžného cestovatele však má větší význam jediná rychlonabíječka vzešlá z tohoto projektu a sice v Karviné EVMapou označená jako Karviná SMART-EV. Celý tento projekt vidím v optice Radovana. Siemens si prolobboval odbyt předražených pětikolíků tak, aby měl jak kšeft, tak reklamu. To samé Vlček a jeho projektantská firma.
Zmíněný web krajskenabijecky.cz má z pohledu statistiky efektivnosti utracených peněz právě tu nectnost, že onu zadotovanou rychlonabíječku neobsahuje. Škoda, že na webu nemáme možnost porovnat využitelnost těchto technologií pro běžné občany. Vyzval bych tímto majitele rychlonabíječky Karviná SMART-EV aby se pokusi vtlačit své statistiky do tohoto webu. Pak by se ukázalo, že se nabíjí doma, v práci, a na dlouhých cestách je ve veřejném zájmu zapotřebí budovat spíš rychlonabíjení aby distribuční společnosti cítily tlak v zátylku.
Zahuštění sítě nabíječek je dobrý počin, ale v této variantě sporadicky využitelný. Snad toho využijí krajem zřizované subjekty k nákupu a provozu elektromobilů. Pokud by to samé udělaly superhypercokoli prodejci na svých parkovacích plantážích, bylo by to fajn.

Obrázek uživatele Radovan

Pozor, to není optika Radovana. To je fakt, stejně jako je fakt, že Radovana nenapadlo - a mohlo - že by se právě tato dotace k tomu dala využít. Siemens to napadlo a vyšlo to. Majitelé aut se silnými palubními nabíječkami jsou spokojeni. My ostatní máme možnost dobít si veřejně a zdarma alespoň něco. Pokud nejsme majiteli auta s Mennekes zásuvkou, pak si k tomu musíme pořídit ještě redukci. Nicméně obrovské plus je to, že tam ty nabíječky a parkovací místa jsou. Nebude problém je do budoucna osadit pomalejšími rychlonabíječkami 20 kW v kombinaci CHAdeMO/Combo, když se pro stávajícíh 10 wallboxů s Mennekesem najde místo jinde. Příklad takové je zde na pumpě v Rousínově.

Takže Radovan nehaní, chválí. Haněl by v případě, že by byla vypsána dotace přímo na nabíjení a vyšlo z toho toto. Takhle je spokojen. Za karvinskou rychlonabíječku ještě více spokojen a kéž by takových přibylo i v dalších městech okolo. Za pane Wilczkem jsem se bohužel ještě nedostal.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezky, a co ten blbeček žaluda co tady pred pulrokem sliboval jak zasíťuje republiku nabíječkama... kecy, sliby, bláboly a čekání na dotace ktery se vypaří a kde nic tu nic.

Už vozím v autě 2 kabely. Teď abych pořídil další - i když jen redukci. Super! :-(
A co se týká ohrožení kabelů ze strany sběračů kovů - který kabel je víc v ohrožení? Ten můj, který je v zásuvce jen po dobu nabíjení, nebo ten, který je tam 24/7/365?

---

Nissan Leaf 24kWh, 167.000 km

Ono to chce (i když je to těžké) věc občas zhodnotit s nadhledem. Na počátku zavádění většiny nových technologií panuje chaos ohledně standardů, který se během několika let vytříbí a zůstane pouze jeden, kde ostatní jsou zapomenuty. A nejinak tomu je i u elektromobility. Na tom byli a budou vždy nejvíc biti tzv. early adopters.

Yazaki v EU navíc ani nikdy neměl šanci na úspěch kvůli jeho technologickému omezení na 1f. V každém případě od 1.1.2013, tedy již 5let!!! je definitivně potvrzeno, že standardem pro AC dobíjení v EU je Mennekes. Pak je ještě třeba se podívat na věc ze strany provozovatele stanice. Dnes se mu nadává že tam není zásuvka, ale věřím že už za dva roky se pomalu začne nadávat proč tam není kabel. Protože noví majitelé BEV tyto počátky už nezažili a přijde jim tak logicky hloupé neustále vytahovat kabel z kufru. Přitom takovýto wallbox než shnije tam může vydržet 10let.

Dost dobrá diskuze, a pro mě hodně poučná.
Já dělám jak dotace, tak i nabíječky, rychlé, pomalé, AC nebo DC, co je na trhu, mám to jako hoby.
A pana "vlkouna" sice neznám, ale rád bych mu poděkoval, že do toho Projektu šel.

A MoravskoSlezský Kraj to udělal taky dobře, udělal to totiž tak, ať je ta výstavba co nejrychlejší.
Pokud by totiž šel MS Kraj do varianty Rychlonabíjecích stanic, tak by se z toho stal 5 letý projekt s nejasným výsledkem,
nehledě na to, že úplně to samé už řeší dlouhodobě ČEZ, který na to taktéž získal miliónové evropské dotace, a i ČEZu to jde pěkně pomalu, ale není to jejich chyba.

Problémem je, že vybudování jakékoliv DC stojanové stanice obnáší 1,Byrokracii a 2,Kapacitu :
1. Byrokracii ( Čas ) : Nutné územní a stavební povolení stavebních úřadů u stojanových nabíječek ( u nástěnných nikoliv ).
( a územko + stavebko je na 1 rok až 2 roky, když se daří, no a úplně ten samý problém má i ČEZ elektromobilita s výstavbou, čekají prostě na vyřízení povolení )

2. Kapacitu : Málokterý objekt ve městě má požadovaných ( rezervních ) 130 A pro DC nabíječku 50 kW .
A není jednoduché těch 130 A z ČEZu dostat. Ne že by ČEZ nechtěl 130 A dát ( i pro ně je to kšeft ), ale stávající NN trafa ve městech už jsou většinou plná. Je samozřejmě možnost se připojit na nové VN-NN trafo, ale majitel stojanové nabíječky by musel to trafo VN-NN zaplatit a starat se o něj (cca. 1.000.000 Kč ). Což je pro majitele stojanové nabíječky ekonomicky nesmysl, nikdy by se mu to nevrátilo.

Takže vypsání dotace a vybudování "pomalých" stojanových nabíeček je to nejrychlejší co mohl MS Kraj pro nás elektromobilisty udělat.
A vybudování těch stojanových rychlo nabíječek nechají na ČEZu, stějně by to nikdo rychleji v ČR nevybudoval.
( PS : a 22 kW není vůbec pomalé, pokud má teda elektromobil 22 kW palubní nabíječku, což má ale dneska jen Renault Zoe a starší Tesly, ale určitě to bude časem mít mnohem více značek, věřím že Škoda Vision E určitě ano )

No tak ještě jednou díky moc pane "Vlkoun" a pokud by to šlo, tak přesvěčte MS Kraj, ať tyto místa vyhradí pro elektromobily, dost často tam totiž parkují spalováky :-/
A my jim přece taky neparkujeme před vjezdem na Benzinku ;-)

---

Jan Uherek www.akumulace-energie.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen malý dotaz nestačilo by i trafo za 200 000? proč je tam nutné trafo za milion?

eximettrafo.cz/akcni-nabidka
3-fáz. olejový hermetizovaný transformátor 1000 kVA, venkovní provedení
Typ: TDT 1000 kVA - 22/0,4 kV
Výkon: 1000 kVA
Cena EJT Jevišovice/1ks: 199 850,- Ke bez DPH nebo Cena dle dohody
Množství: 1 ks

Ono nejde jen o trafo, ale hlavně o přivedení toho VN, zpracování dokumentace, povolení a myslím si že ve většině lokalit ten milion bude ještě málo, respektive budete odmítnuti bez ohledu na rozumné peníze.

Na druhou stranu určitě existují lokality, kde VN přípojka nebude problém a za ten milion vás rádi připojí.

Přesně tak :)
To trafo taky někde musíte nainstalovat. Na stožár (to mnohde nepřichází v úvahu), nebo kioskovou bednu. K tomu rozvdaděč VN, NN, kabeláže, práce. Pod 500-600 tisíc to dostanete velice těžko.

Upřímně mě těší mě, že se najdou i lidé, kteří akci ocení.
Vyhrazené stání aktuálně řešíme a věřím, že se to co nejdříve podaří. Ideálně jak ve formě značek, tak nástřiku na parkovací místo (to jde ale až na jaře, ať barva kapku vydrží).
Ondřej Vlček

Obrázek uživatele Radovan

Myslím, že není třeba dělat kolem celého projektu tajnosti. V rozhovoru s panem Vlčkem jsem se dozvěděl, že ne on sám, ale lidé ze Siemensu si vypsání krajské soutěže všimli a napadlo je, osadit chybějící města a místa wallboxy Siemens. Prostě podle nich Chytré řešení. A líbilo se i komisi, která peníze rozdělovala. Mne třeba do tohoto dotačního titulu vůbec nenapadlo něco takového navrhnout, přestože jsem o něm věděl. Opravdu nešlo o žádné dotace na nabíjení, natožpak o vypsání s technickými parametry a požadavky.
Protože rozdělovaných peněz bylo skutečně málo - celý projekt Krajských nabíječek dostal půl milionu, tedy dnešní cenu jedné jediné jakž takž dobře fungující třísystémové rychlonabíječky CHAdeMO/COMBO CCS/Mennekes - povedlo se za málo peněz udělat hodně muziky.
Ano, také nejsem šťastný z kabelu, nicméně většina míst v Evropě tlačí na pomalé nabíjení už ne Mennekes zásuvky, ale nově kvůli bezpečnosti Mennekes kabely se zástrčkou. Problémem se totiž ukázaly právě kupované Mennekes kabely, které elektromobilisté do zásuvek vkládali. Leckdy nebylo jejich řešení na správné úrovni, přičemž nejmenší nehodou bylo uzamčení zástrčky kabelu v zásuvce. Horší pak vyhazování pojistek, různé tavení konektorů atp.. Teče tím 400V a elektřina zabíjí.
Po popisu technických omezení na jednotlivých místech nabíječek mi bylo jasné, že leckde je 3x32A prostě úplně na hraně a proto najdete i slabší nabíječky. Prostě příkonu se nedostávalo. A času na realizaci bylo děsivě málo.
Osobně jsem rád, že se nám zahustila mapa nabíjecích míst a máme tady firmu, schopnou je montovat a starat se o ně.
Pokud časem výrobci elektromobilů přesedlají ze spalovacího myšlení na nezávislé elektrické, dočkáme se i silných palubních nabíječek v autech od 11 kW výše. Jako má už dnes třeba Smart ED, Mercedes B, Renault Zoe a samozřejmě Tesly.
Jezdit od speciálně vybudované rychlonabíječky k jiné rychlonabíječce, protože jinde nabíjíte v řádu třetin či polovin dne, je totéž, jako dnes spalovací auta musí od čerpačky k čerpačce.
Ale to je vývoj a Japonci šli tímto směrem a sdružení CHAdeMO se povedlo, podobně jako Tesle se Superchargery, zasíťovat elektromobilní svět. Díky tomu výrobci v klidu dělají dál i nová auta jen s 6,6 kW palubní nabíječkou, doplněnou o CHAdeMO, případně v Evropě o Combo CCS.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Trojkombinace za pul mega? A kde se to da koupit?

Jinak s temi palubnimi nabijeckami bych prilisny optimista nebyl. Vzpomente si jak DC nabijecky topi. A pokud by to melo zvladnout uchladit auto v parnem lete a navic jeste s baterkou...
Oni v Tesle vedi proc upustili od 22kW. Myslim si, ze tech 22kW je maximum, ktereho se kdy na palube aut dockame. Ale ono to fakt staci.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Uchladit 22kW nabíječku není problém ani v parném létě. Denně používám externí chager 25kW-Chademo a ještě jsem ho za 2 roky nepřehřál.
Problém s takto silnou nabíječkou je ale v tom, že ji prakticky není kam připojit. Pokud není zásuvka na jističi 63A tak všude vyhazuje pojistky. Není to ani tak odebíraným proudem cca 32-40 A na fázi, ale vypíná tepelná ochrana jističů a běžných pojistek 63A jsem už několik taky spálil.
Myslím že Tesla od dualchargeru 22 kW upustila právě z důvodu malé využitelnosti, z důvodů poruch a požáru elektroinstalací, z důvodů poškození chargerů při výpadcích sítě a z toho plynoucí poruchovost a defacto to byly vysoké výrobní náklady i hmotnost na zařízení, které se na 100% nedá využívat, zvlášť v Americe a v EU se proti takovým žroutům co dělají neplechu v rozvodné síti docela bojuje.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Třeba Efacec QC45, kvalitní nabíjecí stanice, klasická trojkombinace 50 kW. Cena kolem pul mil. Kč, má zastoupení i rozšířený servis v čr.
Tyto stanice jsou velmi rozšířené v Irsku, UK, Slovinsku i Itálii.
V severských zemích kde musí vydržet každodenní déšť, sněžení, mrazy--fungují bez problému a v UK kde se používá mozek mají Efaceců většinu a předražených ABB velmi málo.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Mohu potvrdit, jednu stanici máme a sice měla porodní bolesti, ale servis se k tomu postavil čelem a vše rychle doladili. Funguje na výbornou.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Obrázek uživatele Michelin

Děkuji za tip.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Není zač. Efacec má také QC 20 je to hubenější a skladný stroj 20 kW, oblíbený např. v německu u retězce Aldi-Sud, kde ho napájí ze solárů co mají na střechách prodejen. Není tolik energeticky náročný, nicméně cena je téměř shodná jak s QC 45 takže se víc používá model 45, který má více funkcí.
Prodává ho např. p. Radovan Hasala, EV select, Revc -p. Richtr, já s T.Richtrm děláme instalace a servis.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Michelin

No už jen ten problém s magnety a asi bych kolegu ukecal.
Problém je, že ty kabely by měli obávám se životnost tak týden...

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Magnety ?? Kabely životnost ? Nějak Vás nechápu.
Kabely se na nabíječkách zatím neztrácejí, díky bohu, oni jsou běžně totiž celkem nepoužitelné, navíc mají vyztužení, na které by byla potřeba tak flexa nebo speciální kleště i když šikovný róm s se sekerou...

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Michelin

Jo, měl jsem na mysli sběrače kovů. Oni dokážou s pilkou na železo neuvěřitelné věci.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele ePavel

Myslim ze to upousteni od 22kW nabijecek ma jine duvody.
Trochu sobeckost amiku, protoze u nich nebyly vyuzitelne. Na jednofazovych rozvodech proste 96A jen tak nemaji, kdezto 72A jo.
Dalsi duvod je snaha o zjednoduseni vyroby, do auta se již nemontují dvě krabice ale pouze jedna vylepsena, ktera zvlada 17kW.
Myslím že je to velká škoda a další důvod proč nezastavit u WallBoxu, ale na Superchargeru. O chlazeni bych nemel obavu, nabijecky chladi stejny system, ktery musi uchladit zahrivani baterie pri DC nabijeni 120kW

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 220.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

Půl mega je Čína, ovšem se všemi neduhy.

Se silnými DC nabíječkami v autech mám zkušenost jen z toho Zoe, kde jsem to reálně několik dní používal. Pravda, byly Velikonoce, okolí České Sibiře, takže jsem nic takového neřešil. Asi to mají frantíci nějak ošéfované. Každopádně mně 22 kW na palubě nadchlo, ta nezávislost byla parádní.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Renault ZOE umí paulubní až 43kW :)

Zoe ma 43kW nabijacku len vo verzii so starsim, menej efektivnym motorom Continental. Verzia Zoe s novsim a efektivnejsim motorom Renault ma 22kW nabijacku.
Ak by som kupoval Zoe, kupim urcite verziu s 22kW.
Ma nielen efektivnejsi motor, ale aj 22kW nabijacka bude pri pomalom nabijani, ktoreho je mozno 90% podstatne efektivnejsia ako 43kW. Doma/v praci/na chalupe bohate staci 11kW aj menej a vtedy je vykonna 43kW nabijacka urcite menej efektivna ako 22kW.
Zoe s 43kW nabijackou ma vyznam len ak sa Zoe vela pouziva na dlhe trate, ale Zoe je male auto - nevhodne na dlhe trate.

Obrázek uživatele Josef

Souhlasím. Hlavně v ČR je typ 2 zásuvek s 3x63 A jako šafránu.

Obrázek uživatele Michelin

To je slušné. Tak to už chápu, proč má Smatrics v Kitzbuhelu trojkombinaci s AC TYP2 43kW.
Fakt by mě zajímalo jak to v létě uchladí.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Naprostá většina palubních nabíječek je chlazená vodou a má účinnost nad 90% tak v tom problém není. Snad jen ten zmetek od Nissanu má prachbídnou účinnost ostatně jako vše v původním Leafu.

Co se týče té zběsilosti u původní Zoe, tak tam je nabíječka nedílnou součásti pohonu a někde se povídalo (byl na to patent) že si půjčuje vinutí motoru a tranzistory měniče pohonu ke své činnosti. To by celkem i vysvětlovalo naprosto tragickou účinnost při pomalém 1f nabíjení a taky proč se ji poměrně rychle zbavili ve prospěch normálního řešení.

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Protože to není nabíječka jako taková, ale při nabíjení ten systém používá vinutí motoru a další součásti pohonné soustavy (měnič napětí). Proto je také méně účinná.

Chápu to dobře, aby člověk mohl nabíjet musí se nejdříve zaregistrovat na evmapa?

Sice Evmapa je asi dobrý projekt většina ho chválí, ale já osobně bych spíš chtěl už konečně aby všechny ty registrace, karty a omezení nedělali a nastavili to stejné jako u jakékoli benzínky.

Aby mohl přijet kdokoli, načerpat, zaplatit a odjet. To je opravdu tak těžký?

A nemusel řešit nějaký pitomý registrace, nebo ještě hůř karty. Těch mám plnou peněženku.

Proč nejde zaplatit normální kartou, nebo mobilem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zlata EVMapa umoznila davno elektromobilitu a bez dotaci, diky nadsencum, stale funguje lepe nez CEZ, ktery si dovoli nazyvat sve stanice “verejne”, CEZ a spol buduje jen z EU dotaci, ale prekvapive neumoznuje nabijeni bez smluv a pausalu.. O projizdejicich EU turistech, kteri na tyto “verejne” CEZ dobijecky financne prispeli ani nemluve.

My tady tomu říkáme "Jednooký mezi slepými králem".

Původní dotaz byl "proč to nejde" a ne "je tu ještě něco horšího"...

Obrázek uživatele Josef

Pokud otevřete web EVmapy v mobilu, můžete platit kartou i bez registrace. Stačí zadat e-mail a pak se otevře normální platební brána gopay.

Aha to jsem nevěděl, tak v tom případě to je naopak super.
Internet v mobilu má uz snad skoro každý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EVMapa umoznuje nabijet a spoustet stanice i bez internetu, sam bezne aktivuji pouze pomoci tel. cisla, samozrejme je potreba si tam predplatit nejaky kredit, ale to muzete udelat v klidu doma, na cestach pak uz jen prozvonite tel. cislo nabijecky klidne ze stare Nokie nebo Aligatora.

Obrázek uživatele Radovan

A co je mnohými nedoceněná možnost je dálkové zapnutí nabíječky kolegovi v nouzi, který nemá kredit nebo mu klekl mobil nebo zapomněl heslo atd. atd. Prostě kolega stepuje v Olmíku a já mu to z Ostravy za svůj kredit spouštím.
Nehledě na možnost registrace více čísel oprávněných telefonů, takže na můj kredit může nabíjet i manželka. Jen dojede ke stojanu, vytočí na svém mobilu telefonní spouštěcí číslo na něm uvedené a nabíjí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Má to jedno omezení. Paradoxně pro spuštění nabíječky, která je zdarma, je podle mě registrace potřeba.
Ale je to fakt asi půl minuty času.

Obrázek uživatele Radovan

Buďme rádi za evmapa.cz, jediný volně přístupný projekt v ČR všem. Na místech nabíjení evmapa.cz bývá běžně dostupný free internet, registrace chytrým telefonem je otázka chvilky. Spouštíte pak už jen prozvoněním stanice, klidně oblíbeným osekaným modelem našeho pana prezidenta Zemana Aligator. Tady je navíc ještě vše bez placení, stanice jedou rok zdarma.
Normální kartou by se zaplatit dalo, ale znamená to terminál banky a to je díky jejich oligopolu a skoro monopolu karetních asociací (Mastercard a Visa) pěkně drahá věc. Platíte až procenta z tržeb plus měsíční pravidelnou částku bez ohledu na využití. Proto to nejde a vyplatí se jen u velkých nabíjecích míst s několika rychlonabíječkami a pořádným provozem, viz Vystrkov.
Řešení á la benzínka časem půjde, až se na benzínky, tak jako třeba v Rakousku, dostanou nabíjecí stojany. Protože obsluha a zázemí tam je, takže Vás i zkasíruje. Zatím se tomu ropáci brání poměrně sveřepě. Přitom časem vzali na milost naftu pro osobáky, pak různé druhy benzínů a nakonec i plynů. Nejnověji tam mají i stojany s močovinou Adblue a náplní do ostřikovačů skel. I na nabíječky dojde.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Díky za odpověď. Taky jsem rád za každou zásuvky.
Jen ty registrace jsou otravné.
Nebo místo karty by to šlo udělat jako kluci z Ostravy:
https://www.vsb.cz/info/?&reportId=31180&lang=en&block=simple

She tan je zase nutná instalace aplikace do mobilu, takže taky nic moc, ale možná o trochu lepší.

Obrázek uživatele Michelin

Registrace na evmape je i na mobilu zalezitost asi na 2 minuty a osobne si nedovedu predstavit, ze by nekdo v CR jezdil na elektrinu a tu registraci uz tam nemel.
Dobijeni kreditu pomoci platebni karty je pak asi minutova zalezitost, opet z mobilu a to i v prubehu nabijeni, kdyz vidim ihned jak penize ubavaji, a ze asi nebudou stacit.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Tak ještě by to chtělo cedule na hranicích pro cizince, ne... :-/

Radši NewMotion kartu, s kterou mohu nabíjet i v zahraničí než EV mapu (ač jim nemohu popřít úspěch v začátcích elektromobility, ale doba je holt už jinde) a její omezení prakticky jen pro znalé CZ/SK elektromobilisty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ve francii, irsku a uk si s New motion kartou múžeš tak akorát vytřit zadek, ve jmenovanych zemích jsem nenašel ani jedinne misto kde by fungovala.

Obrázek uživatele Michelin

Evmapa uz podporuje i primou platbu platebni kartou bez registrace. Staci nacist qr kod.
Mimochodem v zahranici nas take zrovna nesetri. I u Newmotion se musite registrovat a cekat na cip. Nedavno jsem chtel nabijet u Smatricsu, taktez me registrace neminula, platit jsem to pak musel prevodem do zahranici a urcite bych to nezvladl vyridit po prijezdu k nabijecce z telefonu.

Mimochodem kolik nabijecich stanic jste postavil a jak jste tedy zajistil placeni?

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Začnu od konce. Postavil jsem 2 stanice (nekoupil hotové celky, ale postavil ze zakoupených součástek), nejsou veřejné, resp. jsou u nás ve firmě, takže když k nám přijedete na návštěvu, tak si nabijete. Jellikož jsou privátní, placení jsem neřešil. Kolik stanic jste postavil Vy?

Máte pravdu, že i u NewMotion se musíte registrovat. Nicméně s jednou registrací na NewMotion mohu objet prakticky celou západní Evropu. Kolik Evropy objedete s registrací na EVmapě? Spíše bych tedy uvítal zastřešení nových nabíječek pod NewMotion, aby i cizinci (kteří pravděpodobně již budou mít kartu NewMotion) mohli nabíjet bez problémů i u nás. Že jste měl trable s Smatrics není argument pro "o méně horší" řešení EVmapy. Že je někde něco taky špatně neznamená, že se máme dobře.

QR kód je sice taky možná cesta, ale připomíná mi to drbání levého ucha pravou rukou, když v peněžence máme prakticky všichni bezkontaktní platební kartu. Není lepší použít pohodlnější a již akceptovanou platební metodu? Zkuste na pumpu dát vedle platebního terminálu možnost placení QR kódem a za týden si zjistěte, kolik bylo provedených plateb pomocí platební karty a kolik QR kódem...

Obrázek uživatele Michelin

No kritizovat cizí práci umíte dobře.

Já postavil dvě, a obě veřejné. S povděkem jsem je začlenil pod Evmapu, která mi jednoduše vyřešila možnost aby si tam nabil kdokoli což se už také děje.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

To mi pánové neříkejte, že o sobě při tak záslužné a specifické činnosti, jako jsou rychlonabíječky elektromobilů, navzájem nevíte a neznáte se. Sypme si popel na hlavu, něco děláme v těch elektromobilních asociacích špatně. Ty by nás totiž měly spojovat a propojovat.

U veřej