Konfigurátor pro Tesla Model 3 bude online na konci července

Na nedávném setkání akcionářů řekl Elon Musk, že konfigurátor pro elektromobil Tesla Model 3 bude online koncem července. Zprvu bude k dispozici minimum možností volby.

Zpočátku bude online konfigurátor pro Model 3 nabízet jen základní volby velkosti kol a barvy. Ukáže nicméně budoucí i volby a kdy budou dostupné.
foto: Electrek.co

„V úvodu bude konfigurátor Modelu 3 v podstatě nabízet jen možnost volby barvy a velikosti kol,“ řekl doslova Elon Musk před pár dny na výročním sjezdu akcionářů Tesla.

Už dříve potvrdil, že cílem u Modelu 3 je maximální snížení nákladů na výrobu, tedy i snížení počtu možných konfigurací z více než 1500 (Tesla Model S) na méně než 100.

Zároveň už dříve potvrdil, že v červenci, kdy má výroba Tesla Model 3 odstartovat, se budou vyrábět nejprve ty nejzákladnější verze auta. Co se týká konfigurace kol, k dispozici budou 18″ a 19″, a pravděpodobně šest barev (bílá, černá, stříbrná, červená, modrá a Signature Red).

Musk nicméně dodal, že konfigurátor bude zobrazovat budoucí možnosti úprav auta včetně hrubého odhadu jejich dostupnosti. Například duální motory přijdou na konci roku 2017 či začátkem 2018.

O elektromobil Tesla Model 3 je nicméně takový zájem, že maximální objem výroby (asi 400 000 aut ročně) je už teď rezervován na 18 měsíců dopředu. Kdo si dnes auto zarezervuje, dostane jej nejdříve v roce 2019. Tesla má tak dnes odhadem kolem 500 000 rezervací na Model 3.

26 Comments on “Konfigurátor pro Tesla Model 3 bude online na konci července”

  1. No jsem někde kolem 110-120tis místa tedy první den
    No jsem někde kolem 110-120tis místa tedy první den dopoledne online objednávek. A ne že bych se základní verzí oproti většině zde nemohl žít, ale přesto pokud by lepší baterka a dual motor s autopilotem a snow paketem byli do cca 1200000+DPH tak bych se asi nechal zlákat. Čekal jsem že to do června/července 2018 dostanu. A teď ta otázka – kdo bude uspokojován jako první ten co je na 153000 místě a chce/spokojíse se základem a je to US nebo ten na 120000 místě a je EU?

    1. Tesla jasně deklarovala, že jako první jdou objednávky ze
      Tesla jasně deklarovala, že jako první jdou objednávky ze západního pobřeží USA, pak východ, pak zbytek světa. Vzhledem k tomu, že důvodem je blízkost servisů kvůli vychytávání much v prvních sériích, tak je 100% jisté, že EU neupřednostní, tečka.

      Spíš bych viděl pravděpodobné, že než se otevře dovoz do EU, tak už bude možné objednávat více konfigurací.

    2. Jen bych chtěl upozornit že první se bude vyrábět verze s
      Jen bych chtěl upozornit že první se bude vyrábět verze s nejvyšší baterii tedy 75kWh s jedním motorem. Článek je v tomto poněškud zavádějící, rozhodně první do výroby NEpůjde nejlevnější tesla se základní baterkou, to je portvrzeno.

  2. Teda, že tohle TESLE ještě někdo baští. Konfigurátor
    Teda, že tohle TESLE ještě někdo baští. Konfigurátor bude hotový až po začátku výroby a dokonce umožní vybrat si barvu karoseria a kola. To je vtip, nebo si fakt dělaj prdel? Barvu si dneska můžu vybrat i u kočárku nebo kola …
    A to ještě po několikaletém čekání od rezervace auta …
    Čím dál více mi to připomíná letadlo. Jediné co je zajímá jsou investoři a cena akcií. Je evidentní, že TESLA žije z investorů, nikoliv ze zákazníků/prodejů. Minimálně všechny jejich kroky tomu nasvěčují.

    1. Pepine, tak to není. Konfigurátor nejprve bude dostupný
      Pepine, tak to není. Konfigurátor nejprve bude dostupný těm prvním 10 tis. klientů z řad vlastních zaměstnanců. To znamená, že první tři měsíce nedostane TM3 nikdo jiný.
      TM3 bude vůz, který za svoji cenu nebude mít srovnatelnou konkurenci. Mnoha lidem se to sice nelíbí, ale na tom není vůbec nic špatného. Mají na to právo i prostor k vyjádření např. na http://www.autoforum.cz.
      Tady na hybridu jsou čtenáři většinou naladěni jinak.
      A Tesla z investorů a z aktuální ceny akcií nijak neprofituje. Tesla zatím investuje a tvrdě pracuje. To je rozdíl. Jak to vypadá, když někdo z něčeho profituje, to se stačí podívat na některé naše miliardáře. To je úplně něco jiného.

    2. Spletl jste si diskuzi. O „letadlech“ je SpaceX, tady se
      Spletl jste si diskuzi. O „letadlech“ je SpaceX, tady se bavíme o autech. Já osobně bych docela chtěl bych mít takovou „vtipnou“ společnost, která se po pár letech na trhu dostala na 2x větší prodeje než Maserati za 100 let. A myslím, že je to docela přesné porovnání, protože Maserati a Tesla mají skoro na chlup stejnou průměrnou prodejní cenu aut.

      1. Jako vtipnou společnost doporučuji např. BYD auto,
        Jako vtipnou společnost doporučuji např. BYD auto, založena 2003. Sice nemá celkové prodeje el. aut jako TESLA, ale zase prodávat el. autobusy nejde ve stejných počtech, jako os. auta. 😉
        Tesla poslední dobou více slibuje, než dělá: 20 nových gigatováren, když zatím není dokončená ani první, několik nových aut, když to zásadní (TM3) zatím ani nevyrábí, atd.
        Nikdo Tesle neodpáře, že rozhýbala trh, ale to na dlouhodobý úspěch nestačí. Jedna věc je mít dobrý/inovativní/špičkový produkt a druhá je přeměnit ho na dlouhodobě fungující ekonomický model. Nějak si pořád nemyslím, že se splní vlhký sen mnoha zdejších diskutujících, že všechny ty hrozné VW, GM, Fordy, Toyoty atd. zkrachují, protože trh ovládne TESLA.
        Je škoda, že tento server a hlavně diskuze čím dál více připomínají spíše setkání členů TESLA kultu, než cokoliv jiného – viz. reakce na můj první příspěvek …
        No, přeji všech diskutujícím, aby se brzo dočkali své vysněné TM3 za 35k $. A v mezičase můžete do práce jezdit na kole. Do nové Tesly pak budete nasedat se stehnama jako Olaf Ludwig – na trénování budete mít určitě času dost 😀

Napsat komentář