Kombinace LPG a nafty šetří dopravcům náklady

redakce - 24 Duben 2013

Neustálý růst cen benzínu a nafty nutí české dopravce k hledání alternativních cest ke snižování nákladů. Jednou z možností je přestavba naftových vozidel na systém Dieselgas, který umožňuje kombinovaný provoz na naftu a LPG.auto Kombinace LPG a nafty šetří dopravcům náklady

Kombinace pohonu na naftu a propan-butan (LPG) se nejlépe hodí pro dodávky a velká nákladní auta
foto: diesel-gas.cz

U jednoho nákladního vozu je díky systému dieselgas (LPG+diesel) možné ušetřit přes 130 000 tisíc korun ročně. Firmy s velkým vozovým parkem tak mohou díky přestavbám za rok ušetřit až několik milionů korun.

Systém Dieselgas během provozu vstřikuje do sání motoru řízené dávky LPG,“ vysvětluje Lubomír Sáček, odborník na palivo ze společnosti Flaga. Drahá nafta je tak z části (20 %) nahrazena levnějším plynem. Tímto se snižují náklady na pohonné hmoty, systém má navíc pozitivní vliv na chod motoru.

Roste totiž jeho životnost a prodlužují se intervaly na servisní prohlídky,“ popisuje Sáček. Využitím LPG, které se řadí mezi ekologická paliva, navíc dochází ke snížení vytvářených emisí.

Dieselgas je vhodný pro všechny typy naftových motorů. Vzhledem k relativně vysoké ceně za montáž tohoto systému, která se pohybuje okolo 70 tisíc korun, ho však využívají především dopravní a logistické firmy.

Při 100 000 ujetých kilometrech za rok se investice do jednoho vozidla v průměru vrátí již za 5 až 6 měsíců. „Kromě kamionů se využívá také pro dodávky, autobusy nebo zemědělské a stavební stroje,“ popisuje Sáček.

Podle druhu dopravního prostředku se také vybírá nádrž, ve které je LPG umístěno. Pro dodávky se používají nádrže ve tvaru kola, které jsou obdobně jako u osobních aut na LPG umístěny v zavazadlovém prostoru.

Kamiony pak používají válcové nádrže. „Rozměry a objem LPG nádrže jsou individuální a určují se podle kapacity naftových nádrží a montážního prostoru ve vozidle,“ uzavírá Sáček.

Co je Dieselgas

Dieselgas je systém, který při provozu vozidla vstřikuje do naftového motoru kontrolovanou dávku LPG (zkapalněného ropného plynu). LPG nahrazuje 20 % nafty a zajišťuje dokonalé hoření paliva.

Tím dochází ke zvyšování účinnosti motoru, což se projevuje v nižší spotřebě paliva. Systém Dieselgas je vhodný pro všechny naftové motory.

Výhody systému Dieselgas

  • Zvýšení účinnosti motoru
  • Úspora paliva
  • Snížení škodlivých emisí
  • Prodloužení servisních intervalů
  • Prodlužování životnosti motoru
  • Zvýšení dojezdové vzdálenosti vozidla
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na hromadném schválení se intenzivně pracuje, to myslím není takový problém. Dieselgas má určitě široké využití a je to skvělá kombinace. Jediné co prozatím není moc dořešeno je provozem "rozkalibrování" dávkování LPG a nedokonalá samoadaptace(cca50.000km) což v lepším připadě vede k menší úspoře nákladů(větší spotřeba nafty)nebo k předávkování LPG v některých režimech které vede v nejhorším případě k destrukci motoru - Což u kamionu není zrovna levná záležitost. I když se sleduje samozřejmě teplota výfukových plynů prozatím to není moc dolazeno. samotná cena zařízení bude určitě postupem času daleko nižší až cca o polovinu. V setech pro dieselgas není nic "drahého" běžné komponenty používané v přestavbách pro benzin motory(reduktor,vstřikovače,vedení...). Nejdražší je zatím know-how. Držim palec at už je možnost přestavby i OA.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potřeba ještě doplnit o další náklady :

1. Přetypování vozidla pro provoz i na LPG ve státní zkušebně
2. Pravidelná roční revize systému LPG instalovaného ve vozidle
3. Pravidelná technická prohlídka systému LPG před vlastní pravidelnou technickou prohlídkou vozidla
4. Při delší životnosti vozidla výměna komponentů LPG - hlavně tlakové nádrže pro plyn.

Ale o tomto se v článku raději mlčí, tak jako o omezeních, která pro LPG platí - např. nemožnost parkování ve většině podzemních parkovišť, omezení jízdy v některých tunelech apod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chcelo by to asi aj nejake podrobnosti. Netreba pred instalaciou LPG do naftoveho motora najprv znizit kompresny pomer?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vo firme mám 4 pikapy benzin / LPG a 4 dodavky... ak sa pytate dodavka na LPG ?! kupili sme pred 4 rokmi Opel vivaro 2.0 benzin, mylsim ze uz sa nevyrabaju a uz su 4 roky na LPG a slape to ako hodinky a neviem, ci sa este nejake ine dodavky vyrabali na benzin a jazdia cisto na LPG okrem startu, ale to som odbocil...

Pred 2 tyzdnami sme kupil volvo FL a tento clanok ma zaujal...
Ta uspora moze byt aj vyssia pretoze mi jazdime denno denne a zvlast mestska a medzimestska doprava cize tam ta uspora na nafte moze byt este vecsia... a ciastka za prerobenie cca 2500 eur a rocna uspora cca 3000 eur... do roka sa to vrati a to je novy stroj tam sa to obzvlast oplati kedze to auto bude na cestach 10/15 mozno aj viac rokov...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online