Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi TEST
Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročněBYZNYS
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročně
Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-BhAUTO
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-Bh

Kia zahájila sériovou výrobu elektromobilu Soul EV, bude i v ČR

redakce - 13 Červen 2014

Společnost Kia Motors zahájila sériovou výrobu nového elektromobilu Kia Soul EV. Soul EV patří mezi vozidla s nulovými emisemi a do historie značky Kia vstupuje jako první elektromobil Kia, který se bude prodávat mimo Koreu.auto elektromobil výroba kia Soul EV

Elektromobil Kia Soul EV se začne prodávat mimo Koreu ve druhé polovině roku 2014. Dojezdová vzdálenost modelu 212 km je nejlepší hodnotou ve své třídě.
foto: Kia

TISKOVÁ ZPRÁVA

První vozidla, která sjela z výrobní linky, jsou určena pro vybrané evropské trhy. Prodej v Evropě včetně České republiky bude zahájen ve druhé polovině letošního roku. Soul EV je vyráběn v korejském závodě Kia Gwangju. Zpočátku se počítá s výrobou 5 000 elektromobilů ročně.

„Nový Soul EV je skutečným průkopníkem programu čisté mobility Kia, protože poskytuje zákazníkům šetrnou dopravu ohleduplnou k životnímu prostředí,“ poznamenává Arnošt Barna, obchodní ředitel společnosti Kia Motors Czech.
 
Přestože se jedná o první elektromobil automobilky Kia, který je prodáván v globálním měřítku, představuje Soul EV již druhou generaci akumulátorových elektromobilů. V konstrukci jsou využity bohaté zkušenosti z vývoje elektromobilu Kia Ray EV a každodenního provozu flotily vozů Ray EV během uplynulých tří let.
 
Soul EV přebírá kultovní designérský styl druhé generace modelové řady Kia Soul, a je tedy elektromobilem s jedinečným vzhledem, který dokonale splňuje požadavky obyvatel měst pro každodenní provoz díky rekordně dlouhému dojezdu, prostornému interiéru a velkorysému zavazadlovému prostoru.

Soul EV má v evropské verzi kombinovaný dojezd 212 km díky vysokokapacitní sadě 192 lithium-polymerových akumulátorových článků s kapacitou 27 kWh.

Elektromobil Soul EV vděčí za svůj výjimečný dojezd především hustotě energie akumulátorových článků 200 Wh/kg, která je nejlepší v automobilovém průmyslu, a celé řadě nejmodernějších systémů s nízkou spotřebou energie, mezi něž patří nové tepelné čerpadlo, chytrý systém přívodu vzduchu a nový individuální ventilační systém.

Uvedené systémy maximalizují dojezd efektivním využíváním energie pro funkce topení, ventilace a klimatizace. Soul EV používá také rekuperaci kinetické energie pro nabíjení akumulátoru při setrvačné jízdě a brzdění.

Zdrojem hnací síly je elektromotor o výkonu 81,4 kW (110 k), který bez jakékoli prodlevy poskytuje úctyhodný točivý moment 285 N.m. přenášený na přední kola prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.

Soul EV si zachovává dynamický charakter konvenčního modelu Soul, což dokládají předběžné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 145 km/h.
 
Sada akumulátorových článků je uložena pod podlahou interiéru. Toto umístění přispívá k nízkému těžišti, které je rovněž zárukou vynikající úrovně jízdního komfortu, ovladatelnosti a kultivovanosti provozu.
 
K nabíjení elektromobilu Soul EV lze využít jakoukoli běžnou domácí elektrickou zásuvku. Palubní nabíječka s výkonem 6,6 kW na střídavý proud umožňuje plné nabití akumulátoru elektromobilu Soul EV během pěti hodin. Osmdesátiprocentního nabití lze dosáhnout za pouhých 25 minut s nabíječkou o výkonu 100 kW na stejnosměrný proud (33 minut při 50 kW).

Nový Soul EV obdržel jako první automobil na světě ekologický certifikát UL, který dokládá použití 23 942 gramů bioplastů a 10% podíl uhlíku s organickým původem v materiálech.

Mezi recyklovatelné materiály v interiéru modelu Soul EV patří bioplasty, biopěny, biotkaniny a bioplsti na bázi PET z organických surovin. Používané materiály mají nízký obsah těkavých organických látek. Uplatnění nalézají také nově vyvinuté antibakteriální materiály a laky.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K tej slovenkej sieti link: www plug-in.sk/docu/zoznamLokalit.pdf Je to kompletný zoznam vrátane presného miesta a parametrov stojanu. Kedže sa mi nechce prihlasovať tak za www som nedal bodku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odkaz funguje bez prihlaseni i bez bodky =)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekne ale stale to nieje ono. Podla mna elektromobil zacne byt pouzitelny az s bateriami od 50kWh. Toto bude mat realny dojazd tak 100-120km. Az s bateriami od 50kWh sa dojazd zvysi na 200-250km a to uz je pouzitelna hodnota.

Záleží na ceně. Mě by 120km dojezd bohatě vystačil na 95% mého ježdění, ale nejsem ochoten za to zaplatit cenu benziňáku vyšší střední třídy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při úvahách o ceně je třeba uvážit, že za palivo benziňáku dáte za jeho život ještě asi jednou tolik, kolik činí jeho cena.

To je sice pravda, ale ani ta elektřina není zadarmo a to auto bude nejspíš v elektrické verzi více než 2x dražší než spalovací verze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, zrovna nedávno jsem si to počítal pro náš konkrétní případ a vyšlo mi, že jenom za naftu dám za 10 let a 250 000km
390 000Kč (6 litrů na 100km), za elektřinu bych za stejnej nájezd dal 72 000Kč (20kWh na 100km). Takže až bude dostatečnej výběr (hezké, velké auto s novým dojezdem 200 včetně zapnutého topení - po deseti letech může dojezd klesnout na 150 - to je moje potřebná hraniční hodnota), tak může mít cenu 450 000 (auto co kupuju teď) + 300 000 = 750 000 bez DPH. Nevýhoda bude ve vyšší jednorázové investici, výhoda bude v doufejme nižších servisních nákladech oproti dieslu. Maj na to deset let, když to zvládnou dřív, možná udělám rychlejší obměnu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik váží a kolik stojí?

Trochu bych měl pochybnosti o výdrži Lipo akumulátorů. A to jak časovou, tak i cyklovatelnou.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Váží asi 1430 kg. Cena zatím nebyla oznámena.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Buďte v klidu. Soul bude mít buď NMC nebo NCA články stejně jako všechny ostatní současné EV. Ozančení jako "lipo" je archaizmus z dávných dob, kdy si lidi chybně navykli říkat kulatým článkům "lionky" a placatým "lipolky".

Obrázek uživatele Radovan

Sákryš. Ještě 100 km navrch v dojezdu a bylo by to ideální i v ČR s jejím nepokrytím rychlonabíječkami. Navíc v tomto voze budou jezdit rodiny, takže větší zátěž a bagáž, dojezd půjde dolů rychleji než v městských malých vozech. No, dojezdově nepotěšili. Ale stačí se přestěhovat na Slovensko a tam už soukromníci otevřeli rychlonabíječky v každém okresním městě.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Obrázek uživatele Jan Horčík

"Ale stačí se přestěhovat na Slovensko a tam už soukromníci otevřeli rychlonabíječky v každém okresním městě." - takové informace nemáme, jste si tím jist?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Všiml jsem si toho na webu sme.sk http://auto.sme.sk/c/7201806/cesta-z-bratislavy-do-kosic-stoji-elektromobilom-menej-ako-10-eur.html?ref=avizocl , jde o firmu Greenway http://www.greenway.sk/, jejich prezentace zde http://www.greenway.sk/sk/blog/view/video-prinasame-elektromobilitu-na-slovensko : GreenWay Operator sprevádzkoval sieť 15 rýchlonabíjacích staníc pre elektromobily na trase Bratislava – Košice, čím efektívne prepojil metropolu západného a východného Slovenska a umožnil tak používanie ekologickej dopravy pomocou elektromobilov na celom území Slovenska bez obmedzenia. Ovšem marně hledám mapu těchto stanic, je tam jen takový schématický obrázek.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Áno. Neviem ako je to s platením ale viac na greenway.sk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano otvorili..je ich 15 a kto si zaregistruje elektromobil myslim do augusta ma nabijanie zdarma.

Obrázek uživatele Radovan

Nalezeno. Ti Slováci jsou docela dobří tajiči(tajič je ta nejsprostší nadávka pro spolubydlícího na koleji, který Vám zatají toaletní papír v době, kdy máte průjem). Takže celý web o nabíječkách http://www.plug-in.sk/ a k tomu v pdf návod a seznam s adresami a mapou http://www.plug-in.sk/docu/zoznamLokalit.pdf . Teďka zkusím zjistit, nakoľko sme aj po tých rokoch od seba bratia a či ma zaregistrují ako Čehůňa do konca životnosti voza odoberať elektrinu zdarma.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdenabijat.sk
alebo
wheretocharge.eu

greenway nabijacky su tie s cervenou ikonou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Líbí! A cena?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zatím nebyla oznámena. Očekáváme ji pro ČR blízkou 700 000 Kč s DPH jako v případě Leafu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tak to hodně štěstí :(

Obrázek uživatele Jolinar

A ze by rekli jakou 100kW nabijecku maji na mysli to je ani nenapadne :(
Ze by CHAdeMO odhalilo nejakou novou verzi?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebojte se, že v pravou chvíli Kia bližší informace zveřejní, je na to ještě čas. Kia Soul je rovnocenným automobilem jako každé jiné, a věřím, že během pár týdnu nebo měsíce bude pro zájemce o KIA Soul el. u prodejcu. Většina ostatních výrobcu elktromobilu též v prvotních informacích do detailu nezabíhají. Kia rozhodně není firmou "utrženou z palmy". A stejně jako jiné jihokorejské firmy si již našly místo na světových trzích. VW a Škodovka je v tomto konzervativnější.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jde o tiskovou zprávu, žádné další podrobnosti bohužel zatím neznáme. Ale pokusíme se vyzjistit :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články