Supelehké jízdní kolo z nylonuAIRBIKE
Supelehké jízdní kolo z nylonu
Konečně dobíječka na D1!ČESKO
Konečně dobíječka na D1!
Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!
Elektromobily - La Jamais ContenteHISTORIE
Elektromobily - La Jamais Contente

Kia zahájila prodej nového elektromobilu Soul EV

redakce - 15 Září 2014

V pátek proběhlo slavností uvedení elektromobilu Kia Soul EV na český trh. Certifikovaný dojezd NEDC činí 212 km, cena pak 849 980 Kč vč. DPH. Auto jsme měli možnost si vyzkoušet a byli jsme nadšeni!Nové elektromobily Kia Soul EV jsou k dostání už také v České republice. Čekací doba na dodání jsou 4 měsíce (tak jako u jiných typů aut)

Nové elektromobily Kia Soul EV jsou k dostání už také v České republice. Čekací doba na dodání jsou 4 měsíce (tak jako u jiných typů aut)
foto: Kia

TISKOVÁ ZPRÁVA

Společnost KIA MOTORS CZECH dnes odstartovala prodej zcela nového elektromobilu Kia Soul EV. Praktický vůz určený převážně do městského provozu prezentuje řadu inovativních technologií - nová technika topení, ventilace, klimatizace snižující spotřebu energie, akumulátor s nejvyšší hustotou energie ve své třídě a řadu dalších novinek.

První elektromobil Kia s pohonem předních kol, dojezdovou vzdáleností 212 km a elektromotorem o výkonu 81,4 kW (285 N.m.) nabízí zrychlení z 0 – 100km/h za necelých 11,2 s a maximální rychlost 145 km/hod, patří do segmentu B-SUV.

Soul EV přebírá kultovní designérský styl druhé generace řady Kia Soul, která získala mnohá ocenění za design. Unikátností elektromobilu je prostor uvnitř vozu, který byl zachován jako u modelu Soul se spalovacím motorem. Jediná změna se dotkla prostoru pro nohy na zadních sedadlech, kde se o 8 cm zvedla podlaha. Rozměr karoserie zůstal též beze změny: délka 4 140 mm, výška 1 600 mm, šířka 1 800 mm, rozvor kol 2 570 mm.

Kia Soul EV je držitelem ekologického certifikátu LCA uděleném společností TÜV Nord, a potvrzuje tak vynikající ekologické vlastnosti s minimálním dopadem na životní prostředí po celou dobu životnosti vozu. Elektromobil, jehož domovem je městský provoz, splňuje požadavky obyvatel pro každodenní dopravu díky rekordně dlouhému dojezdu, prostornému interiéru a velkorysému 281 litrovému zavazadlovému prostoru.

Dle typu veřejné dobíjecí stanice bude možné Soul EV dobít na 80 procent kapacity baterie za 5 hodin. V případě rychlodobíjecí stanice se interval zkracuje na pouhých 33 minut. Z běžné domácí zásuvky je čas pro 100 procentní dobití elektromobilu prodloužen na 12 hodin.

„V České republice chceme tento vůz nabízet hlavně těm zákazníkům, kteří mají ekologické smýšlení. Primárně se jedná o firemní klientelu a již dnes evidujeme poptávku od řady z nich. Mezi ně patří energetické společnosti, firmy zabývající se elektronikou a také od takzvaně zelených společností“, říká Vlastimil Čepička generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.

„Poptávka po našem elektromobilu celosvětově převyšuje nabídku a tak v horizontu jednoho roku počítáme s prodejem v řádu jednotek kusů,“ řekl Arnošt Barna, obchodní ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.

Soul EV je nabízen s jedinečnou zárukou Kia na 7 let/150 000 km. Stává se tak jediným elektromobilem nabízeným s takto rozsáhlým záručním krytím.

Kia Soul EV bude v České republice nabízena ve třech variantách dvoubarevného provedení a jednou specifikací. Bohatá výbava Premium obsahuje: automatickou klimatizaci, integrovanou 8“ navigaci s DAB, 16“ kola z lehkých slitin, světlomety denního svícení, LED zadní kombinovaná svítilna, projektorové potkávací a dálkové světlomety, přední mlhové světlomety, 3,5“ OLED přístrojová deska, tempomat s omezovačem rychlosti, kožený volant – vyhřívaný, vyhřívaná přední sedadla, el.ovládání předních a zadních oken, el.ovládaná vyhřívaná, sklopná zpětná zrcátka, parkovací sensory vpředu a vzadu, parkovací kamera, osm airbagů, ESP, ABS, BAS, EBD, VSM, TCS, HAC, TPMS.

Elektromobil Kia Soul EV ve výbavě Premium bude nabízen za 849 980 korun. Součástí nabídky je i výbava na přání Paket Seat, která za příplatek 25 000 korun nabízí sedadla čalouněná světlou kůží, vícestupňové a ventilované vyhřívání předních sedadel a vyhřívání sedadel pro cestující v druhé řadě. Dvoubarevné provedení karoserie je zahrnuto v ceně vozu.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Radovan

„V České republice chceme tento vůz nabízet hlavně těm zákazníkům, kteří mají ekologické smýšlení. Primárně se jedná o firemní klientelu a již dnes evidujeme poptávku od řady z nich. Mezi ně patří energetické společnosti, firmy zabývající se elektronikou a také od takzvaně zelených společností", říká Vlastimil Čepička generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.
„Poptávka po našem elektromobilu celosvětově převyšuje nabídku a tak v horizontu jednoho roku počítáme s prodejem v řádu jednotek kusů,“ řekl Arnošt Barna, obchodní ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH."
Přeloženo stejný magorismus jako u PSA a Peugeot Ion / Citroen C zero před 4 lety. Nesmyslná cena, prodej pár desítek ks ČEZu, následné předváděčky a zbytek času auta stojí jako výstavní kousky na různých akcích. Jsem jediný, kdo si myslí, že výrobce vyrábí pro zisk a obsazení trhu nebo se něco změnilo a já si toho nevšimnul?

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No když si vezmu běžnou Kia Soul a udělám rozdíl v cenách tak bych s tím autem musel jezdit asi 150 let, aby to mělo i ekonomické opodstatnění. Tady už pak nejde o fandy ekologie, ale o narcistické zkušební jezdce, kteří svým nákupem spíše udělají službu automobilkám. :) :)

Obrázek uživatele Jolinar

Jiste, to muzete tvrdit o kazdem drazsim aute :)
By me zajimalo jak dlouho by jste treba musel ridit to nove hybridni Porsche 918 Spyder jen na elektrinu, aby to melo ekonomicky smysl :)
Zatimco vy asi v elektrickem pohonu nevidite zadnou pridanou hodnotu, jsou jini kteri ano a jsou ochotni si za to priplatit...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenomže zde porovnal stejná auta jenom jiný pohod.

Zatímco vy porovnáváte Cesnu a F15. Pak samozřejmě návratnost nelze "počítat".

Ale chlapec má pravdu, kolik stojí přestavba EVC? 300k? A to musí dodat někdo kompletní auto se vším (včetně motoru).
Kolik by stálo auto, kdyby to nebyla přestavba? (Tedy vyhodit a neplatit motor, nádrž atd.?). Byli by jsme na ceně auta kolik 500k? Pak mi někdo ukáže auto a řekne 800+ a levněj to nejde, co si mám myslet...

Takže ne, púán měl pravdu a Vy jste porovnal ferari ze škodovkou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já v něm naopak vidím velký smysl, jen nevidím souvislost mezi smyslem pro tento pohon a cenové politiky jednotlivých výrobců.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím s panem A. Barnou v ČR se bude jednato jednotky prodaných kusu. Ekologické smýšlení člověk muže mít ale také musí mít finanční jistotu. Tím nechci říci, že Kia Soul EV je špatným a nezajímavým autem. Přeji všem uspěšným Čechum s finančním zajištěním nabídka elektromobilu ruzných značek je k dispozici a Kia Soul EV k nim rozhodně patří.V benzinové verzi není svezení nijak špatné a zde je plusem tichá jízda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vypadá to na skvělý elektromobil,ale tou cenou to pro obyčejné lidi zase zabili.Doufal jsem že KIA nasadí rozumnou cenu,ale zase zvítězila ta úmyslná předraženost jako u VW.

Obrázek uživatele Radovan

Z té předraženosti všech výrobců elektromobilů z řad klasických automobilek přímo čiší snaha tento trend zabít. Kecy o velkých nákladech a malých sériích neberu. Jestli mohou inovovat spalováky co 3-5 let a facelift dělat co rok, tak totéž lze u elektromobilu. Jestli mohou chrlit velké série zcela nových vozů a koncepcí u spalováků, mohou totéž u elektromobilu. Pomalu konkurence a vznikající trh ojetin tlačí ceny dolů. Ale stále ještě magoři z PSA nabízejí oficiálně na webech prodejců Peugeot Ion a Citroen C Zero za 750 tisíc s DPH v ceníkových cenách. Ano, po zájmu o vůz jsou ochotni jít dolů. Dokonce sem tam nějaká nabídka jde hodně dolů i na webu prodejce i bez zájemce, Ale je to málo a pomalu. A ať mi nikdo neříká, že všichni mají stejné náklady, když se elektromobily střední třídy pohybují všechny od 700 tisíc výše (Leaf, Golf, BWM, Soul....).

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Viktore souhlasím, že pro obyčejné lidi elektromobily dlouho k mání nebudou. Cena elektromobilu je diametrálně jiná a vysoká všeobecně u všech výrobcu. Právě proto je asi v článku ta zmínka o fandech do ekologie s nabitou prkenicí volných peněz. Také proto Kia počítá s kusovým prodejem kde se nebude jednat o desítky ani stovky.

Obrázek uživatele Aas

Vedel by som si predstavit elektromobil aj pre beznych ludi. Nieco male na individualny dojazd za pracou. Ale automobilky nechcu predavat jednoduche (bez vybavy) male (lacne) auta. Chcu predavat za draho a budu ta presviedcat, ze potrebujes take a take vymozenosti.
Paci sa mi Toyota i-Road. To by som si hned kupil, keby to stalo tolko co Thalia alebo Dacia. Ale toyota to nema zaujem predavat.
A povedzme si: Kolko uz moze do toho stat bateria, ked to vazi cca 400kg? Staci 6kWh a bude to mat este vacsi dojazd ako Twizy len preto, ze k tomu japonci dali aj okna.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články