Kia spouští celoevropskou službu veřejných nabíjecích stanic

Kia spustila celoevropskou službu veřejných nabíjecích stanic s označením KiaCharge. Zpřístupňuje 160 tisíc nabíjecích míst napříč celou Evropou prostřednictvím jediného účtu.

Nová služba vzešlá z partnerské spolupráce s Digital Charging Solutions (DCS) zpřístupňuje největší síť veřejných nabíjecích stanic v Evropě
foto: Kia

K využívání služby KiaCharge postačuje jediná mobilní aplikace nebo karta. Služba nabízí zajímavé tarify pro všechny zákazníky a je koncipována tak, aby reflektovala individuální potřeby klientů při nabíjení jejich vozidel. Spuštění v České republice je naplánováno na 1. čtvrtletí roku 2021.

Služba KiaCharge, provozovaná v partnerské spolupráci s Digital Charging Solutions (DCS), umožňuje majitelům vozů Kia využívat na 160 tisíc nabíjecích míst napříč celou Evropou (s konektory typu AC i DC).

Po zaregistrování účtu KiaCharge mohou řidiči využívat nabíjecí místa všech hlavních provozovatelů prostřednictvím jediné platformy, což nabíjení zjednodušuje a usnadňuje.

Díky aplikaci eRoaming mohou zákazníci nabíjet vozidla napříč celou Evropu bez nutnosti uzavírat další smlouvy s různými poskytovateli, neboť platby se řeší v rámci jediného měsíčního vyúčtování.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Mnoho potenciálních zájemců o elektromobily stále vnímá dostupnost a praktickou použitelnost veřejných nabíjecích míst jako určitou překážku. Poté, co Kia svým zákazníkům nabídne komplexní a intuitivní službu nabíjení v rámci veřejných nabíjecích stanic, dostupnou prostřednictvím jediného účtu, se život s elektromobilem bude jevit jako reálná volba mnohem vyššímu počtu potenciálních zákazníků.“

Vzhledem k postupnému zlepšování akumulátorových technologií roste i vzdálenost, jakou jsou akumulátorové elektromobily schopny na jedno nabití absolvovat. Například Kia e-Niro s akumulátorem o kapacitě 64 kWh urazí na jedno nabití až 455 km, čímž kombinuje styl a všestrannost crossoveru s dlouhým dojezdem a nulovými emisemi.

Od vozidel se spalovacími motory bude k elektromobilům v příštích letech přecházet stále více řidičů. Podle analytické studie McKinsey ze srpna 2018 lze očekávat, že poptávka po veřejných nabíjecích stanicích v příštích 10 letech vzroste o 35 %.

KiaCharge – jeden účet pro celou Evropu

Kia prostřednictvím KiaCharge a aplikace eRoaming nabízí majitelům akumulátorových elektromobilů a plug-in hybridů komplexní celoevropskou službu veřejně dostupného nabíjení.

eRoaming umožňuje řidiči elektromobilu využívat řadu různých nabíjecích stanic bez nutnosti uzavírat další smlouvy s mnoha odlišnými poskytovateli.

K pohodlí a pocitu jistoty majitelů klasických elektromobilů i plug-in hybridů značky Kia přispěje uvedená služba zejména na dlouhých trasách nebo cestách do zahraničí.

Součástí nové služby pro nabíjení vozidel jsou i webové stránky shrnující všechny podstatné informace, jako např. podrobný popis produktů, nabíjecí tarify, mapu nabíjecí sítě a správu účtu.

Používání služby KiaCharge lze ještě vylepšit mobilní aplikací pro zařízení iOS a Android, podporující chytré plánování tras a snazší vyhledávání nabíjecích stanic, ať již v cíli cesty nebo na trase. Dostupná nabíjecí místa zákazníci vždy snadno najdou pomocí systému palubního infotainmentu.

Pro uživatele služby KiaCharge je síť stanic DCS k dispozici prostřednictvím jediné bezkontaktní karty (RFID) nebo mobilní aplikace. Služba nabíjení je zcela transparentní i z pohledu ceny – v mobilní aplikaci uživatelé najdou v reálném čase informace o sazbách jednotlivých nabíjecích míst. Za používání sítě obdrží zákazník jedno měsíční vyúčtování, nikoli samostatnou fakturu za každé nabití.

KiaCharge nabídne uživatelům řadu různých tarifů v závislosti na konkrétních potřebách a zvyklostech řidičů. Ti, kteří najedou jen málo kilometrů, budou moci platit za jednotlivá nabití bez potřeby měsíčního předplatného.

Naopak ti zákazníci, kteří svůj elektromobil nebo plug-in hybrid používají častěji, budou moci využít kombinaci plateb za jednotlivá nabití a pevných měsíčních předplatných.

Všechny tarify jsou koncipovány tak, aby nabíjení bylo maximálně pohodlné, efektivní a jednoduché, včetně snadného placení a jediného srozumitelného vyúčtování každý měsíc.

Plány na celoevropské rozšíření

Služba KiaCharge bude v září a říjnu 2020 uvedena na sedmi evropských trzích: v první fázi v Itálii, Polsku a Španělsku, poté bude následovat Rakousko, Francie, Německo a Švýcarsko. V posledním čtvrtletí 2020 bude uvedená služba aktivována pro zákazníky ve Velké Británii.

V blízkém horizontu má Kia v plánu rozšířit tento program i na další země. V České republice je uvedení nové služby naplánováno na první kvartál roku 2021.

tisková zpráva

21 Comments on “Kia spouští celoevropskou službu veřejných nabíjecích stanic”

    1. Jezdíte Vy vůbec elektromobilem? Jednorázové nabití umi
      Jezdíte Vy vůbec elektromobilem? Jednorázové nabití umi ze zákona všechny veřejné stanice už asi rok. Jen mezi stojan a Vaši platebmí kartu musíte umístit mobilní telefon. Telefon má snad každý majitel EV. Snad by jste nechtěl aby každá AC sloupek, nebo venkovní DC stanice měla platební terminál?

      Mě osobně vadí rozdílné ceny za dobíjeni až několikanásobně plus nucení do paušalu. Benzín do sekačky koupím za +-stejnou cenu jako platí za palivo třeba autofopravce se sto kamionama.

        1. Nabijeci karticka je nekdy bezpecnejsi nez kreditka. Kdo vi
          Nabijeci karticka je nekdy bezpecnejsi nez kreditka. Kdo vi kdo vam kreditku muze vycist a zneuzit. S nabijeci kartou dostanu pekny prehled, kdy, kde, kolik jsem nabil a kolik to stalo. Ty zahranicni jsou bez pausalu a zdarma. S kreditkou lze take platit, ale tomu se chci vyhnout. Ten napojovy automat nemusi byt vzdy bezpecny.

          1. Všude jinde na placení tu kreditku jistě používáte, ale
            Všude jinde na placení tu kreditku jistě používáte, ale najednou na nabíjení ji použít nechcete a je pro váz lepší nšjaká dedikovaná kartička nebo mobil. Ale no tak… 🙂

            Opravdu mi není jasné, proč ty nabíječky nemají obyč. platební terminál, když jej mohou mít ty automaty na pití a na jídlo, kde se kupují korunové položky a obrat tam nebude nic moc. To se jim vyplatí a nabiječce by se to nevyplatilo?

              1. To už jsou, podle mě, jenom takové výmluvy, abyste našel
                To už jsou, podle mě, jenom takové výmluvy, abyste našel argument pro to, že platit za nabíjení dedikovanou kartičkou (čipem, aplikací) je lepší než platit standardní kreditkou jako všude jinde.

                Jo, nemusíte tou kreditkou platit u pochybných prodejců, ale myslím, že nabiječky by k takovým pochybným snad neměly patřit, nebo ano?

                1. Ja si zase rikam, ze kdybych chtel zneuzit kreditky jinych
                  Ja si zase rikam, ze kdybych chtel zneuzit kreditky jinych lidi, tak si postavim nejaky takovy automat na cokoliv a lide mi ty data daruji dobrovolne. Zda to bude automat na kavu, ci nabijecka je uplne fuk. Hlavne ze nekdo prijde. Nabijecku muze postavit kde kdo. Ani v Paypal nemam ulozenou kreditku. Kdo vi kdo to muze leaknout.

            1. Já myslím , že to proč nemají nabíječky terminál na
              Já myslím , že to proč nemají nabíječky terminál na platební kartu je dané tím, že se stím dříve nepočítalo, možná i možným vandalismem. Terminál na platební kartu mají většinou automaty na veřejných místech, často v budovách. Kolik automatů na platební karty je na odlehlých místech venku?

              Dost možná by platební terminál problém neřešil, terminál Vám pouze srostředkuje platbu jako takovou, ale neidentifikuje Vás jako zákazníka, Váš tarifní program volné jednotky atd.

              Elektřina je trochu jiná komodita jako benzín, nafta, uhlí, kafe
              nedá se uchopit, převést skladovat. Její cena je různá v čase, pro různé zákazníky za jinou cenu.

              Já s tím také nesouhlasím , je jasné že když by se vědělo , že kilowata stojí od 3 – 3,40 Kč podle toho jak máte rychlé nabíjení, jestli je pod střechou , jestli máte možnost toalety
              tak by to bylo ideální ,ale u eletřiny se toho asi nedočkáme.
              Vrchol je umístit nabíječky k benzínové pumpě Benzina expres bez obsluhy a bez možnosti jít na toaletu.

      1. autodopravce se 100 „kamiony“ bude mit zcela jiste v prvni
        autodopravce se 100 „kamiony“ bude mit zcela jiste v prvni rade vlastni distibuci paliv, jen s tim ze palivo dal nepreprodava, tedy z domaciho depa vyjizdi vzdy s plnou za ceny hluboko pod cenama na cerpacich stanicich, tohle mame i my se 17 tahacema 😀 a zadruhe bude vyuzivat nekterou ze sluzeb typu CCS kde jsou urcite benefity i na cenu paliv, a pri 100 kamionech to budou slevy velice velice zajimave :), v radu i 2-3 korun na litr

        1. Cena nafty 25.9.2020 – 26,3 Kč za litr. Z toho:
          8.31 Kč cena

          Cena nafty 25.9.2020 – 26,3 Kč za litr. Z toho:
          8.31 Kč cena suroviny, zpracování, distribuce
          15,53 Kč daně
          0,62 Kč marže rafinérií
          1,84 Kč marže čerpacích stanic

          Kde pane komediante vidíte možnost ušetřit s CCS tři koruny na litr?

                1. Ano, jsem tak natvrdlej, že při průměrné marži 1,9 Kč
                  Ano, jsem tak natvrdlej, že při průměrné marži 1,9 Kč na litru benzínu tam prostor pro slevu 3 Kč prostě nevidím.

                  Taky jsem tak natvrdlej, že vím, že pohyb cen dělá pouze výkyv cen komodity a marže čerpacích stanic (u nich v pásmu 7%).

                  Zato vy jste tak chytrej, že tady básníte o slevě, i když není slevovat kde.

                2. ok tak pomalu abys to pochopil 😀
                  jsem bezny ridic bez CCS

                  ok tak pomalu abys to pochopil 😀

                  jsem bezny ridic bez CCS karty a prijedu treba na cerpacku Shell na dalnici, tam na me z dalky sviti cena treba 31.50 za litr, jako bezny ridic tedy natankuju za 31.50, pokud mam ale CCS kartu, razem mam cenu 27.90 za litr, no jak je to mozne, óóóóóóó jak to ze mam najednou cenu paliva nizsi o 3 koruny a 60 haleru? zeby to bylo presne to, co jsem spal v postu na ktery ty reagujes jak retard ?

Napsat komentář