Kia Niro EV – elektromobil už v roce 2018, specifikace jako Ioniq

Crossover Kia Niro nás v hybridní verzi nezklamal a elektromobil Hyundai Ioniq Electric nás doslova nadchnul. Obě auta staví na stejném podvozku a Kia teď potvrdila, že příští rok představí také plně elektricko uverzi Kia Niro EV.

Elektromobil Kia Niro EV přijde na trh v roce 2018, nabídne ale stejnou 28kWh baterii jako dnešní Ioniq Electric. Bude to v konkurenci aut jako Tesla Model 3 či Opel Ampera-e stačit?
foto: Kia

Kia Niro tak půjde ve stopách svého jihokorejského příbuzného Hyundai Ioniq, který je k dispozici jako hybrid, elektromobil a brzy také plug-in hybrid. Jen u Kia Niro se to načasování poněkud liší.

Venku je už hybridní verze, na konci letošního roku přibude plug-in hybridní a teprve příští rok plně elektrická Kia Niro EV. Plug-in hybridní Kia Niro nabídne čistě elektrický dojezd asi 40 km. Plně elektrická asi 200 km.

Bude totiž stavět na stejné technice jako dnešní Hyundai Ioniq Electric, tedy 28kWh baterii. To je trochu s podivem, protože už zhruba na rok 2018 Hyundai slibuje elektromobil s dojezdem přes 320 km.

10 Comments on “Kia Niro EV – elektromobil už v roce 2018, specifikace jako Ioniq”

      1. Možná to bude tím, že spalovací novináři testují
        Možná to bude tím, že spalovací novináři testují elektromoíbil. Je to stejné chucpe, jako když mi v recenzi borec na třílitrovou Fabii napíše, že motor sice díky své konstrukci a projevu na dálnici hrozně řve, ale že si prostě pustíme rádio hlasitěji. Oni prostě žijí v tom, že správné auto řve, smrdí a kouří. To je vše, nemohu jim to mít za zlé.

  1. Jestli to je pravda, tak jsem zklamaný, vkládal jsem do Niro
    Jestli to je pravda, tak jsem zklamaný, vkládal jsem do Niro EV velké naděje, doufal jsem ve větší baterku a pohon 4×4. Tímto to pro mě končí, poslední naděje je to zmiňované Hyundai SUV EV plánované na příští rok. Nebo Tesla 3 4×4, ale ta bude mít moc nízko podvozek… 🙁

    1. Pokud potřebujete 4×4 jako nutně tak to je pro Vás určitě
      Pokud potřebujete 4×4 jako nutně tak to je pro Vás určitě smutná zpráva. Osobně si myslím že jestli bude 4×4 tak jen jako plug-in.
      Za mě musím říct že jsem s NIRO hybrid spokojenej. Možná se zdejší skalní příznivci aut na baterie budou zlobit,ale v určitých situacích hlavně tedy v zimě jezdí ten hybrid snad levněji než čistá elektrika , záleží za kolik je proud tedy.

      Trasa projetá po okreskách, 110 Km Jablonec, Liberec, Frýdlant, Hejnice a zpět, celkem jsem 10x zastavil a opustil na 10 min – 1 hodinu auto.Na zimních pneu 18R 225/45 venkovní teplota kolem nuly klima na 20 st.c.

      Výsledná spotřeba 4,2 L/100 Km benzínu- to je jak 36 Kwh elektriky po 3,5Kč nebo pouhých 18 Kwh po obvyklých 7 Kč což chtějí u většiny dobíječek.

      Samo pokud má někdo el. za 2 Kč jezdí levněji

  2. Na Slovensku sa o konkurenciu s Opel Ampera-e nemusi bat.
    Na Slovensku sa o konkurenciu s Opel Ampera-e nemusi bat. Tento tyzden som bol informovany, ze Opel importer neplanuje na Slovensku ziadny predaj Ampera-e 🙁

    A to kvoli tomu, ako slabo sa Oplu predaval hybridny Opel Ampera 🙁
    Dufam, ze pre rok 2018 zmenia postoj.

    BTW: Ako to je s Opel Ampera-e v Cesku?

    1. V prosinci mi importer tvrdil, ze v kvetnu tu predvadeci kus
      V prosinci mi importer tvrdil, ze v kvetnu tu predvadeci kus bude, podle „obecnych“ informaci jsme zbytek Evropy, takze konec roku, nekdo dalsi tu vcera (?) psal, ze mu prodejce rekl, ze nejmene dva roky nic. Takze si muzes vybrat, muj tip je spis ta horsi varianta 🙁

Napsat komentář