Kdo vede světový žebříček výrobců elektrických aut? Tesla zatím ne

Díky mravenčí práci lidí z EV Sales Blog, kteří pravidelně sestavují žebříčky prodeje aut do zásuvky z celého světa, známe i přehled největších výrobců.

Tenhle obrázek by se poeticky dal nazvat třeba „Na úsvitu elektromobility“.
foto: Renault

Největším výrobcem aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, je za 1. pololetí letošního roku nedávno vzniklá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Celkem prodala téměř 62 000 aut.

Nejprodávanějšími modely jsou u ní Mitsubishi Outlander PHEV, Renault Zoe a Nissan Leaf.

Teprve na druhém místě je americká automobilka Tesla se 47 000 vozy. Ta prodává elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X, ke kterým aktuálně přibyl také Tesla Model 3.

Pokud se podaří rozjet jeho masovou výrobu – do konce roku by se ho mělo vyrábět 5000 kusů týdně – poskočí Tesla s velkým náskokem na první místo.

Na třetím místě žebříčku největších výrobců plug-inů za letošního pololetí je překvapivě BMW s 42 573 kusy. Bavorské motorové závody mají dnes už velmi slušnou nabídku plug-in hybridů a navíc se stále dobře prodává i elektromobil BMW i3.

Teprve na čtvrté příčce je čínská automobilka BYD s 35 758, následuje taktéž čínský BAIC (30 151) a pak japonská Toyota (26 920), které pomáhá jediný model: nová Toyota Prius Plug-in hybrid.

Až za Toyotou jsou Volkswagen (25 711) a GM (23 104). V první desítce se umístil ještě čínský Zhidou (18 718) a poslední je Hyundai-Kia (15 049).

94 Comments on “Kdo vede světový žebříček výrobců elektrických aut? Tesla zatím ne”

        1. Pokud by chtěli dělat něco pořádně a na špici, museli
          Pokud by chtěli dělat něco pořádně a na špici, museli by investovat do všeho. Kolik myslíte, že Tesla už za ty roky nainvestovala sama do sebe a svého rozvoje? A to je zatím stále na začátku. Apple je značka založená na výjimečnosti a to se u aut blbě uplatňuje. Luxusní mobil si může relativně dovolit i chudák, byť třeba na splátky. Ale luxusní auto si ten chudák nikdy nekoupí.

    1. neb Apple je hlavně sračka a podle toho se taky chová a
      neb Apple je hlavně sračka a podle toho se taky chová a uvažuje prioritním cílem Apple je vytáhnout co nejvíce peněz od ovcí bez mozku, Google aspoň něco užitečného dělá pro nemajetné lidi, můj osobní názor, který nikomu nevnucuji :-))

    1. nejak si porad odporuji. Drive tvrdili, ze zadne baterky
      nejak si porad odporuji. Drive tvrdili, ze zadne baterky vyrabet nebudou, jen vyrobni linky. ted pry ze vyrabi baterky. Ale komu to vlastne budou prodavat? Zatim nikde v tisku nikdo o he3da nemluvi. Teda az na he3da samotne. Oni se vychvaluji jako Trump.
      prosim nekoho z Karvine, aby se tam jel kouknout, co ze se tam deje. Nejspis si pridali svou tabuly na nejako rozestavenou tovarnu, nebo neco podobneho.

      1. Co tam chceš vidět?
        „Na staveništi v současnosti pracuje

        Co tam chceš vidět?
        „Na staveništi v současnosti pracuje vrtná souprava, která vrtá sondy pod piloty. Větší ruch na stavbě nastane v září, kdy se začnou provádět injektáže a rozběhnou se další stavební práce,” upřesnil nám včera v rozhovoru Radomír Prus, který je investorem ve společnosti HE3DA.“

      2. To mlžení není v této branži nic neobvyklého. Nicméně
        To mlžení není v této branži nic neobvyklého. Nicméně vidím zde jistý posun neb od jara je konečně (snad po 3 letech) k dispozici technický list k 270Ah vzorku té jejich upravené NMC technologie, který parametricky odpovídá 10let starým žlutým LFP Winstonům. Tudíž konečně se je vůbec o čem bavit. Druhý posun vidím v tom, že se začali mnohem více prezentovat jako výrobce celých baterií pro stacionární systémy a elektromobilitu odsunuli do pozadí. Tudíž já jim vzhledem k tomu jak se v PR chová světová konkurence LG Chem, Samsung apod. nemám co vyčítat, naučili se v tom chodit rychle a to co dosud dokázali si již zaslouží ocenit.

        Mimochodem i taková Tesla a jmenovitě Elon s JB si docela slušně zahrávají s vypuštěnými informacemi o jejich formátu 21-70. Osobně i zde očekávám výstup v podobě Cimrmanovského výroku, který dokonale ilustruje tuto branži: „A tak jsem si trochu zapřeháněl…“

        1. Dejte sem odkaz na ten technický list. Podle všeho to
          Dejte sem odkaz na ten technický list. Podle všeho to vypadá, že má baterie asi poloviční hustotu energie oproti bateriím do BEV. Proto se do tototo segmentu nesnaží ani proniknout. Zajímala by mě životnost. Vydrží baterie větší počet Cy nebo má nějakou jinou přednost než tu, že separátor vydrží i vysoký žár (asi dobré při zkratu)?

            1. Puvodne se vytahovali, ze maji nejaky zazracny patent na
              Puvodne se vytahovali, ze maji nejaky zazracny patent na nejake vlisovane piluky nebo co a tim ze maji nekolikanasobnou kapacitu oproti konkurenci. A ted ukazujou prachobycejnou vrstvenou baterku. Kdyz to porovname s jednoduchou rolovanou baterkou od Tesly, ktera spociva z pouhych 3 folii, tak se ptam, cim nas tady he3da zase balamuti. Kam se podela ta jejich super-hyper kapacita?

              1. Ono to může být i tak, že buď nemají výzkum dotažený
                Ono to může být i tak, že buď nemají výzkum dotažený do konce a tak využili to know how, které už mají nebo v horším případě došli do slepé uličky. Myslím, že pan Procházka nanotechnologie umí a že prostě potřebuje další peníze na výzkum. Tak uvidíme, co bude dál.

                1. Je to běh na dlouhou trat.
                  Nelze prodávat akumulátory a

                  Je to běh na dlouhou trat.
                  Nelze prodávat akumulátory a tvrdit, že vydrží (10 let?), když ještě ani jeden vyrobený článek nedosáhl 10let v provozu.
                  Životnost akumulátorů je potřeba prakticky ověřit. Zrychlený laboratorní test nedokáže nasimulovat pozvolnou chemickou degradaci. Nemalý podíl na životnosti akumulátorů má nesprávné použití a Spatně navržená / vyrobená BMS, při úplném selhání nenávratně poškodí Akumulátor.
                  Potom se Nelze divit názoru Lidí. Akumulátory stojí za !H…o!, že za to může nesprávné použití nebo vadná BMS a ne akumulátory je nezajímá . .

  1. v Evropě se rozhodně TM3 množit jako houby po dešti
    v Evropě se rozhodně TM3 množit jako houby po dešti nebude. Je to politická záležitost a se clem a daní to je 2*násobný špás co NISSAN z Sunderlandu 😉 A i kdyby snad měl tendence začít, vosolí mu to €jropská vláda, přece nepoloží germánský áftamabílky přemýjšlejte 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    1. Muzete prosim popsat jakym zpusobem by se mela dat cena v
      Muzete prosim popsat jakym zpusobem by se mela dat cena v Evrope umele zvysovat? EU ma jasna pravidla pro mezinarodni obchod a ty plati pro vsechny stejne. Clo na osobni auta z USA je 10% a DPH je ta sama jako pro vsechny auta dle jednotlivych zemi EU. V CR konkretne 21%.
      Pokud by se TM3 vyrabela take v holandskem zavode Tilburg, tak by se clo neplatilo. Akorat by byly clem zatizeny komponenty ktere by pochazely mimo EU.
      Samozrejme ze Tesla muze urcovat rozdilne ceny pro jednotlive trhy. To delaji ale vsechny automobilky.
      O nejakem vosoleni nemuze byt ani rec. Mate jeste nejake fake news o EU?

      1. ?? cožéé zas, clo a daň udělá svý a zbytek jsou
        ?? cožéé zas, clo a daň udělá svý a zbytek jsou spekulace €jroúředníka, zapoj mozek a fantazii :)) hele milionáři epl a je tam přeteslováno!! :)))

        seznam.cz/zpravy/clanek/pracuji-v-apple-ale-nesmim-vam-to-rict-takhle-brutalne-prisna-pravidla-v-praci-nemate-35240

  2. Je až neuveritelne, ako všetci dlhe roky ignoruju
    Je až neuveritelne, ako všetci dlhe roky ignoruju požiadavku trhu na plnohodnotne rodinne EV za primeranu cenu.
    Predaje všetkých zástrčkových aut len tak paberkujú a vôbec by ma neprekvapilo, keby model3 mal viac ako 50% predaja všetkých „zástrčkovcov“ v roku 2018.

    Žial je to výsledok dlhoročných kartelových dohôd autobobilevého priemyslu, ropákovcov a pod a ešte to hodne piatkov potrvá, kým sa zostávajúcim 90% obyvatelom otvoria oči.

    1. Jste si jistý, že až se ty „oči otevřou“, budou chtít
      Jste si jistý, že až se ty „oči otevřou“, budou chtít elektroauta ? Že vy jste zrovna jejich příznivec, dobrá, ale vaše „vzdechy“ zavání sociálním inženýrstvím a to už tady bylo a asi je….
      Takový zvuk Alfy Romeo 164, 6 válců, 3L objem, 200HP..na to žádné elektroauto nemá… 🙂
      Nebo starší Jeep, když sečtu kupní cenu ojetiny, něco nedrahých náhradních dílů, instalace lpg a předpokládané náklady na palivo za 8let, jsem na kupní ceně elektroauta !!!
      Jasný, Tesla X je skvělá, budu navštěvovat prodejny, ale jezdit stále v ropaku na lpg…. 🙂

        1. Aby lidstvo bylo schopno přežít, tak elektromobily jsou jen
          Aby lidstvo bylo schopno přežít, tak elektromobily jsou jen jedna část jak toho přežití dosáhnout. A přiznejme si že tou nejmenší částí.

          Přestat v takové míře jíst maso, pro maso chované zvířata jsou největší ekologickou hrozbou naší planety.
          Přestat vymýšlet nesmysly ohledně BIO v energetice a palivech. Čím snížíme kácení stromů a zabírání půdy pro plodiny které nám nic nepřináší a pouze na papíře se tváří ECO.
          Zredukovat veškerou dopravu na zemi a přestat převážet jak náklad, tak lidi sem a tam jen kvůli zisku jednotlivců a bez ohledu na emise. Tuto část by mohl do budoucna změnit Hyperloop, proto mu fandím.

          1. Největší hrozbou pro lidstvo je chamtivost „moderního
            Největší hrozbou pro lidstvo je chamtivost „moderního světa“, kvůli které se zde lidi množí jen nedostatečně. Projevem chamtivosti, krom plna jiných věcí, je též i neochota automobilek vyrábět cenově dostupné elektromobily.
            A na druhé straně hrozby je přemnožení lidí v částech světa, kde se nenaučili pracovat, spotřebovali už zdroje obživy, ale dál se množí nezvladatelným tempem. No – Římská říše také zanikla z obdobných důvodů …..

        2. EV nutnost…
          …nemyslím jen EV, ale myslím, že řešení

          EV nutnost…
          …nemyslím jen EV, ale myslím, že řešení jsou hybridy něco jako hybridy Toyoty. Není třeba tolik baterek a v konceptu hybridu rozhodně spalováky neudělaly poslední krok. Zrovna teď ráno v rádiu se mluvilo o struktuře škodlivin z aut a např. prach z brzd je velmi významný a k tomu ještě něco (zapoměl co) a prý palivo není nejvýznamější škodlivina…
          … Tak to nahrává hybridům, zvláště plug-in….

          1. A já zase jsem toho názoru, že takzvané hybridy jsou
            A já zase jsem toho názoru, že takzvané hybridy jsou technická zhovadilost = dva automobily v jednom (zákazník platí skoro dvakrát jedno auto, a stejně bude spalovat ropu). Prach z brzd je u elektromobilů minimální- u některých řidičů skoro žádný, to je nějaká zmatená informace o struktuře škodlivin z auta.
            Než současné hybridy od Toyoty — toto je už zajímavější řešení: „solární elektromobil“, který se občas dobije z elektrické sítě.
            /viz. závody těchto vozidel World Solar Challenge, kategorie Cruiser/ Mezi širší veřejností je to skoro neznámé, ale například takováto vozidla, která ujedou 3.000 km na cca 64 kWh odebrané z elektrorozvodné sítě, ty už existují. Jasně – jsou to jen experimentální vozidla technologických nadšenců, ale tady bych spíše viděl směr vývoje a né „ropné hybridy“ se dvěma systémy pohonu.
            https://en.wikipedia.org/wiki/World_Solar_Challenge#/media/File:Sunswift_Team_1.jpg

          2. hybridy budou nejspíš jen nutný zlo – přechodový stádium
            hybridy budou nejspíš jen nutný zlo – přechodový stádium zkorumpovaných automobilek jak přežít období dohánění zpoždění. A to pouze u socky, vrchnost si vozí a bude vozit prdel rovnou elektomobily. Nějaký hybrid jim je v roce 2017 se sítí TESLA Supercharger už pod úroveň :))))

          3. Ten článek o skodlivinách z brzd jsem četl. Za prvé se
            Ten článek o skodlivinách z brzd jsem četl. Za prvé se už používá bezazbestové obložení a za druhé EV zdaleka neopotřebovává brzdové obložení tak jako klasický vůz. Prostě rekuperuje a brzdy používá pouze při nouzovém brzdění nebo dobrždění z minimální rychlosti. Což je zhruba 5 krát delší výdrž než na spalovacím voze. Hybridy samozřejmě mají taky velmi nízkou spotřebu brzdového obložení.

      1. :)))))) na kravál Alfy Romeo 164, 6 válců, 3L objem, 200HP
        :)))))) na kravál Alfy Romeo 164, 6 válců, 3L objem, 200HP není nikdo normální zvědavý, přirozený pro člověka je klid, trpět hluk je oběť nebo nemoc :))) sešteluj si ventily!! :)))
        PS: čet sem jen první řádek žvástů :))))

    2. v 2018tom by sa malo predať cca 1,5 miliona zástrčkových
      v 2018tom by sa malo predať cca 1,5 miliona zástrčkových aut, takže mňa by naopak silno prekvapilo, keby model 3 tvoril 50% z toho.

      ako, ono dopyt by možno aj bol, ale silno pochybujem, že Tesla stihne nastaviť výrobné kapacity tak, aby v 2018tom mohli vyrobiť 800k aut.

      Myslím, že milion majú ako cieľ v 2020

    3. Je neuveritelne, kolik lidi ani nevi ze EV jezdi. Kdyz nekomu
      Je neuveritelne, kolik lidi ani nevi ze EV jezdi. Kdyz nekomu reknu ze muj Leaf jezdi na elektrinu, tak se nekolikrat ptaji, zda to ma jeste nejaky motor a vubec nic o tom nevedi. A nevericne cumi a nevedi co na to rict. je to asi podobna situace jako kdybych pred 500-ti lety nekomu rikal, ze zeme je kulata a toci se.

      1. Nikomu se auto střední třídy ani vyrábět zatím nechce.
        Nikomu se auto střední třídy ani vyrábět zatím nechce. Výrobci potřebují vydělávat na tom, co vyvinuli před X lety a nejsou schopni ani ochotni reagovat na poptávku EV aut pro zatím stále malý trh. U nás je možnost koupit spoustu EV, ale městských aut s omezeným dojezdem. Ceny jsou pro běžné lidi vysoké a firmy, které kupují 75% nových aut v ČR to nechtějí ani náhodou, dokud to nebude mít parametry standardního firemního auta. Tesla 3 je fotka na internetu, Tesla S je cenový nesmysl pro 97% lidí a firmy s miliardovými obraty si to kupují jako maskota. Pokud udělá VW EV Passat s dojezdem 500km a to samé Škoda Octávku v cenách dieslových verzí, pak uvidíte, tu změnu.

        Když mi někdo řekne, že je výhodné si vzít Teslu S 90D na operák za 60 tis. měsíčně, oproti Mercedesu E za 22 tis. při nákladech na palivo 5 tis. měsíčně na celkovou dobu 36 měsíců, tak se musím pousmát, jak se mluví o výhodnosti EV. Ano můžu si vzít na operák Nissan Leaf za 12 tis., pak to bude výhodné, ovšem neporovnatelné.

        1. EV nejsou draha kvuli tomu ze to jsou EV, ale ze se vyrabi v
          EV nejsou draha kvuli tomu ze to jsou EV, ale ze se vyrabi v malych seriich. Nejlepe se to da posoudit u nahradnich dilu. Ty jsou pro EV 3-5x tak drahe jako pro porovnatelna auta stejneho vyrobce, ovsem s milionovou vyrobou. Neochota vyrobcu aut delat plnohodnotna EV ve velkych seriich jsou duvodem, proc se ten trh nevyviji. Mozna ted kdyz prijde Nissan 2 a TM3 a Ioniq s vice kusy, tak se ten trh pohne. Pak uz budou muset nasledovat i ostatni a to prinese vyrazny posun s vyssim dojezdem a nizsi cenou.

          1. Řekl bych, že to je dáno cenou baterií, krásně je to
            Řekl bych, že to je dáno cenou baterií, krásně je to vidět na eGolf versus Golf. Kdyby tam dali 70 kWh baterie, tak to auto bude mít dojezd 600 km, ale bude stát 1,5 mil. S vysokou poptávkou po Lithiu roste jeho cena a zvláště Bolívie chce na tom trhnout co nejvíce.

            1. Oficialni cena baterie pro Bolta 60kWh stoji 15.734 USD. Jedna
              Oficialni cena baterie pro Bolta 60kWh stoji 15.734 USD. Jedna se o cenu pro koncoveho zakaznika pri vymene po zarucni dobe.
              S dnesnim kurzem 346.000 Kc. Motor, prevodovka, vyfuk a jiny sajrat ze spalovaka stoji minimalne to same. Vysoka cena baterky je fake news sireny zabijaky EV aby se to nemuselo vyrabet.
              Ostatne i vyrobci priznavaji, ze se vyroby EV boji a neni to jejich priorita.

          2. Tak nevím, když jsem se díval do ETK mýho báwa, tak CELÝ
            Tak nevím, když jsem se díval do ETK mýho báwa, tak CELÝ motor sakumprdum se vším všudy stojí okolo 1500€ bez DPH. U BMW 320i jsem tam našel motor, za 10400€ bez DPH.
            A když jsem se díval na další díly BMW i3, tak cenově mi to přišlo stejný nebo i levnější.

            1. Ja jsem vychazel z cen Peugeot Iona, brachy Mitsubishi iMIEV.
              Ja jsem vychazel z cen Peugeot Iona, brachy Mitsubishi iMIEV. Mlhovka kolem 350 € a podobne. Neporovnaval jsem motory, jen takove ND, ktere se skoro vubec nelisi. V posledni dobe ty ceny klesly, protoze uz existuji i druhovyrobci. Presto jsou ale drazsi nez u spalovaku. je to maloseriova vyroba a ta stoji priplatek.

              1. Doba už pokročila. Aspoň teda u BMW.
                Komplet LED světlomet

                Doba už pokročila. Aspoň teda u BMW.
                Komplet LED světlomet BMW i3 – 947€, komplet LED světlomet BMW 3 – 1147€.
                A těch příkladů najdu určitě víc.
                Nevím samozřejmě, jak je to u Peugeota, ale BMW má cenovou politiku dílů u BMW i3 nastavenu velmi rozumně.

                1. No relativne to je vyvazene. Ale cena za ledky, ktere jsou v
                  No relativne to je vyvazene. Ale cena za ledky, ktere jsou v podstate za par haleru stoji 30.000 kc. To je echt BMW. Ja bych BMW nechtel ani zadara. Pred hodne dlouhou dobou jsem mel BMW 316. Bylo to nejhorsi auto vsech dob.

                2. LEDkový světla jsou drahý všude, to není jen problém
                  LEDkový světla jsou drahý všude, to není jen problém BMW. Se zeptej v Audi či MB, kolik stojí LEDkový světlomet komplet jako náhradní díl. Do manželky Q7 Matrix LED světlomet stojí sto tisíc. To je holt daň za „pokrok“.
                  Pokud si vystačíš s halogenem, tak komplet světlo stojí 284€.

                1. Mrknu na to, ale v solidní verzi se obávám se že při
                  Mrknu na to, ale v solidní verzi se obávám se že při nájezdu 30 tis. km to bude paleta.

                2. Samozřejmě pořád vyjde nejlíp mírně jetá TMS a po 5-ti
                  Samozřejmě pořád vyjde nejlíp mírně jetá TMS a po 5-ti letech prodat. Ale jaká bude zůstatková cena nikdo neví. Proto je operák tak drahý, nevědí jakou bude mít hodnotu až jim to vrátíš.

                3. Za pár let může být úplně jiná situace v tomhle
                  Za pár let může být úplně jiná situace v tomhle segmentu, těžko něco kalkulovat.

      2. tak to potvrzuju, lidi jsou doslova dobilové. Před pár roky
        tak to potvrzuju, lidi jsou doslova dobilové. Před pár roky mě celkem vzdělaný blízký známí ani nevyslechli a v roce 2017 se diví že LEAF jezdí za 60kč/100km :))) Lidi jsou v týdle zemi jsou stále převážně zamindrákovaný zdrogovaný fosilní egoisti ne-li narcis 😉

        1. S Leafem jezdim dlouhodobe za 15,5kWh/100km a pred par dny
          S Leafem jezdim dlouhodobe za 15,5kWh/100km a pred par dny cesta 300 km se spotrebou 12,2kWh/100km. Doma nabijim za 2,20 Kc/kWh. Takze se da jezdit za 0,30 Kc/km. Mam take chip od CEZ a ta cesta 300 km me stala 0,00 Kc, nebo jen pausal. jak se to vezme. Ten pausal platim spis jako pojistku, nez jako nutnost.
          Souhlas, ze lide jsou uplny blbci. Nic nevi, nikde nebyli, ale kazdy ma kecu jako blech.

            1. Jeste jednou jsem to pocital a nocni proud stoji vcetne vsech
              Jeste jednou jsem to pocital a nocni proud stoji vcetne vsech vedlejsich poplatku bez platby za jistic. 2,35 Kc/kWh. Kdyz pocitam prumernou cenu se vsemi poplatky i stalou platbou, tak mix nocni/denni stoji 2,877 Kc/kWh. Vypocitano z posledni faktury. Platba za rok/rocni spotreba. Je to obycejny tarif CEZu.
              cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2017/web_cez_cz_ele_cenikmoo_2017-1-1_comfort-distribuce.pdf

              Kdybych presek k nejvyhodnejsimu, tak muzu usetrit kolem 6000 rocne. Jsem ale liny …

                1. Změní dodavatele silové elektřiny. Cena 2.35 Kč za kWh je
                  Změní dodavatele silové elektřiny. Cena 2.35 Kč za kWh je při tarifu TČ poměrně dost. Jde to udělat online, je to cca půl hodiny práce. Každý si může spočítat podle faktury, zda se mu to vyplatí nebo ne. viz http://kalkulator.eru.cz/

                2. Online kalkulacka bez zadavani osobnich udaju:
                  Online kalkulacka bez zadavani osobnich udaju: kalkulator.tzb-info.cz/

                1. To je fakt divne ty jo, ja si tedka delal nejake porovnani pro
                  To je fakt divne ty jo, ja si tedka delal nejake porovnani pro domek, pocital jsem spotřebu na 11 000 kWh (1000 VT, 10 000 NT), a dostal jsem se na rocni platbu uy od 25 000, nejhorsi varianta (drazsi dodavatel, vysokz jistic) vyzsla asi na 30 000 rocne (tj nejakzch 2,7 prumer u spatne varianty, 2,25 u nejlevnejsi).

                2. Nojo, ale k tomu pocitas i hodiny (platba za jistic). To
                  Nojo, ale k tomu pocitas i hodiny (platba za jistic). To platis stejne i kdyz nenabijis. Psal jsem holou cenu za kWh a ta je 2,2 resp 1,8Kc s dani.
                  epet.cz

                3. No to ti nijak nerozporuju, ja jsem psal cipiskovi, ze jeho
                  No to ti nijak nerozporuju, ja jsem psal cipiskovi, ze jeho prumerna cena pres 3 kc je dost divna, kdyz mi to pri stejnem tarifu vychazi se vsichm vsudy vyrazne mene…

            2. Asi podle mě myslel cenu elektřiny podle elektroměru,
              Asi podle mě myslel cenu elektřiny podle elektroměru, nezapočítává do toho paušál, protože ten platí tak jako tak kvůli domu.

              Jen jsem zvědavej kdy na to přijdou úřednící že se toto děje,
              člověk má dům speciální „dotovaný tarif -od ostatních uživatelů sítě“ na tepelný čerpadlo,nebo přímotop a v klidu
              si tím nabíjí elektromobil ročně třeba 4-5 MWh za tuto cenu.

              dávám tomu tak 2-3 roky než se to bude danit jako CNG když má někdo doma kompresor.

              1. ani nápad je to správná skrytá podpora elektromobilismu,
                ani nápad je to správná skrytá podpora elektromobilismu, at platí dan jen ty smrdutý popelnice 😉 Každopádně ted jsou teprv na řadě auto podnikatelé co kradou bez daní z lízingovek, pak hned pochčijovny a pakáž jejich ražení aaaaaaž pak správný lidi jako elektromobilisté 😉

              2. No nevim, ten tarif není „dotovany“, je to proste klasicky
                No nevim, ten tarif není „dotovany“, je to proste klasicky tarif na topeni eletrinou… to ze je levnejsi za kWh není důsledek nejakeho dotovani, ale toho, ze diky prepinani VT/NT je mozne efektivne ridit a stabilizovat sit, tzn je to pro lidi zohlednene i financne (a jestli pak mají na ten NT jen topeni/bojler, nebo i auto je celkem jedno, spise cim vice spotrebicu tim lepe0

              3. Dotovaný to fakt není. Jednak se tam platí víc měsíčně
                Dotovaný to fakt není. Jednak se tam platí víc měsíčně za jistič a je to v podstatě množstevní sleva a sleva za to, že má člověk doma dálkově řízené spotřebiče (přes HDO.), které se ve špičkách vypínají. Opět je to pouze o tom, že lidi neví, netuší. Existuje totiž i přímo tarif pro elektromobily, kdy kWh vyjde ještě levněji. A zase to není o dotování, ale o tom, že za tu cenu je to pouze v době, kdy je elektřiny obrovský přebytek, naopak přes den je to o trochu dražší, než u jednotarifu.

            3. Není to zas tak těžký. Usmlouval jsem kdysi (doma mám
              Není to zas tak těžký. Usmlouval jsem kdysi (doma mám D56d) cenu 749,- Kč bez DPH za silovou elektřinu v NT i VT. Když nebudu počítat paušály, které platím tak jako tak, tak mám celkovou cenu za 1 kWh 1,96 Kč s DPH ve VT (2 hodiny denně) a 1,70 Kč s DPH v NT (22 hodin). Paušály s tím samozřejmě zahýbají, mám roční spotřebu okolo 12 MWh a ročně mě paušály stojí 5,5 tisíce, takže se cena 1 kW zvedne cca o 0,45 Kč s DPH.

            1. Samozrejme ze 500 + dph je dost kdyz se nabiji tu a tam. Ale
              Samozrejme ze 500 + dph je dost kdyz se nabiji tu a tam. Ale na druhou stranu uz nechci zazit situaci, ze prijedu nekam k nabijecce ktera je zrovna nefunkcni. Pak je dobre mit moznost nabit u CEZu. Presne tak jsem si ten chip musel poridit, jinak bych uviznul bez stavy.
              Nastesti ted po prazdninach bude CEZ nabizet placeni dle spotreby. To by byl vyznamny krok spravnym smerem.

        2. Lidi nejsou zdrogovaní ani narcis… jen se prostě chovají
          Lidi nejsou zdrogovaní ani narcis… jen se prostě chovají ekonomicky a kupují si vůz, který splňuje jejich požadavky. A pro drtivou většinu lidí je to pořád klasické auto a ne EV 🙂

          Doba EV přijde, to jsem si jistý… ale, jestli už moje příští auto bude na baterky (počítám za 3-4 roky), to si netroufám pdhadnout.

                1. V čem je můj názor zkreslený?
                  Cílem diskuse je diskutovat

                  V čem je můj názor zkreslený?
                  Cílem diskuse je diskutovat smysluplně, ne osobně napadat. A taky je smyslem nehájit fanaticky jenom ten svůj názor (a ještě tak hrubiánským způsobem), ale vyslechnout a protinázor a argumentovat. Vidím ale, že toto zjevně není vaše silná stránka. No jo, no… každý jsme nějaký 🙂

                2. jsi moc náročný žák, diskuze s tebou je nekonečná ;))
                  jsi moc náročný žák, diskuze s tebou je nekonečná ;))

        3. 60kč/100km ? apríl už byl ne? problém je že 99% procent
          60kč/100km ? apríl už byl ne? problém je že 99% procent lidí neumí spočítat náklady na 1km (pořízení auta, pojištění, servis, pohonné hmoty),
          jo vlastně Tesla S/Xx má náklady 0Kč/100km když dobijí na superchargeru :-)) cena pořízení se přece nepočítá

    4. Ono asi nebude tak úplně jednoduché vyvinout to
      Ono asi nebude tak úplně jednoduché vyvinout to „plnohodnotné rodinné EV za přiměřenou cenu“. A otázka je, jestli trh opravdu takové auto tak hrozně moc chce. Trh a zákazník chce auto, které bude cenově přístupné, spolehlivé a bude se s ním dát jezdit i dál od domova, příp. od nabiječek.

      Mě je třeba úplně jedno, jestli mám auto spalovací nebo na baterky, auto potřebuji na přepravu. Mám klasické auto, protože smysluplné EV srovnatelné s tím spalovákem prostě není.

      EV dnes mají hodně moc omezení, pro která se nehodí jako náhrada za spalovák. Jistě, nějaké malé skupině uživatelů EV vyhovuje a ti si jej koupí. My ostatní si počkáme, až vývoj dospěje do smysluplného EV.

      1. To auto už samozřejmě dávno vyvinuto je. Přiměřenost
        To auto už samozřejmě dávno vyvinuto je. Přiměřenost ceny se musí hodnotit celkovými náklady provozu a samozřejmě tím, že se EV ještě nevyrábějí a neprodávají masově, jako už 100 let spalovači. Pokud trh a zákazník chce auto spolehlivé a cenově přístupné, bere EV. Pokud s ním chce jezdit dál od domova, je to jen otázka času, než bude hustota rychlonabíječek nebo naopak výkon palubních nabíječek pro vysátí každého červeného pětikolíku na úrovni hustotě benzínek. Ostatně kdyby se prodávala auta se silným výkonem palubních nabíječek a povinnost poskytnout za úplatu červený pětikolík nařídila do 2 let všem stávajícím benzínkám, je vymalováno. Ten červený pětikolík mají v baráku všechny a stačí jen provrtat zeď a pověsit ho ven. Někdy tam dokonce už je a je i pod proudem.

        A pak už v podstatě padají všechny Vaše námitky. tedy s výjimkou obrovské neochoty automobilek EV vyrábět.

        1. Pokud by to auto bylo vyvinuto a splňovalo nároky
          Pokud by to auto bylo vyvinuto a splňovalo nároky uživatelů, tak jich dnes jezdí mnohem víc… ale nejezdí, lidi pořád kupují ty Passaty, Mazdy 6, ti bohatší pak BMW 3, Mercedes C a podobně… a nikoliv „smysluplný EV střední třídy“. Pokud by takový existoval, taky bych v něm jezdil. Protože jezdit za polovinu oproti benzínu, platit méně za servis, to bych bral. Bohužel, jsou tady negativa, které mi zatím /a nejenom mě) brání přesednout na EV. Ale časem možná, uvidíme 🙂

        2. Jo a stěma benzinkama máte recht. Na každé z nich by mohlo
          Jo a stěma benzinkama máte recht. Na každé z nich by mohlo být nabíjecí místo pro EV, ale není možné to nikomu nařídit. Když se to provozovatelům vyplatí, určitě rádi takové místo u své benzinky zřídí. To by byl první krok – hustota. Pak další krok – nabíjení za 10 minut a to už bych pak nazval svítáním v elektromobilitě.

Napsat komentář