Situace v globalizovaném světě se může změnit ze dne na den. Jsme toho všichni svědky v posledních turbulentních dnech.
foto: KB
Dokumentární akreditivy jsou obvyklé v obchodním styku s mimoevropskými státy, nikoli v rámci Evropy. Z pohledu evropského obchodu a potřeb malých a středních firem jsou však akreditivy náročné na administrativu. Závazky a pohledávky se proto v evropském regionu vypořádávají tradičními hladkými platbami, přestože míra pohledávek po splatnosti je v rámci Evropy poměrně vysoká.
Ve snaze nabídnout svým klientům nové zajišťovací produkty právě pro oblast evropského prostoru se Komerční banka rozhodla ke spolupráci s on-line portálem we.trade.
Spojením s we.trade plánuje Komerční banka v polovině letošního roku rozšířit své portfolio o nové produkty, které zvýší jistotu v obchodním styku, minimalizují riziko v oblasti obchodů s neznámými subjekty a zajistí včasnou a bezpečnější realizaci plateb jak v rámci ČR, tak i Evropy.
We.trade je elektronický portál pro sjednávání a vypořádávání přímých obchodů mezi firmami. Formou joint-venture na we.trade participuje 14 velkých bankovních skupin. Přístup na portál je firmám udělován výhradně přes jejich banku. Tato skutečnost spolu s možnostmi we.trade významně zvyšuje bezpečnost obchodování se subjekty pohybujícími se na portálu.
Na we.trade dochází k přímému sjednání podmínek obchodu a uzavření závazné obchodní smlouvy, takzvaného smart kontraktu mezi odběratelem a dodavatelem. Odběratel a dodavatel si rovněž určí podmínky zaplacení (např. dodání zboží potvrzeno dopravní společností).
Zároveň mohou účastníci obchodu požádat banku odběratele, aby zaplacení zboží dodavateli zaručila formou poskytnutí tzv. garantované platby. Dodavatel má takto platbu garantovanou bankou, která ji provede, jakmile budou splněny protistranami určené podmínky transakce. Portál využívá moderní technologii blockchain.
Protistrany samozřejmě mohou u obchodu uzavřeného prostřednictvím we.trade podrobně sledovat celý průběh zakázky, včetně dopravy a logistiky zboží (např. zajištění platby bankou odběratele, zboží je předáno k transportu, zaplaceno bankou odběratele apod.).
Hlavní výhody, které klienti díky využití we.trade získají:
- snížení rizika v obchodních vztazích díky nově nabízeným produktům a prověření
- obchodních partnerů ze strany bank;
- usnadnění práce a úsporu času jak při sjednávání nových obchodních případů (administrativa s tím spojená), tak při sledování rozjednaných obchodních případů – zasílání notifikací, upomínek a alertů;
- využití platformy především u partnerů, kteří mají špatné zkušenosti s platební morálkou;
- platbu vždy realizovanou automaticky až po splnění všech dohodnutých podmínek;
- nástroj pro sledování průběhu zakázky;
- významné zlepšení predikce cash-flow.
We.trade:
- vytvoření obchodního kontraktu on-line;
- možnost výběru bankovních produktů, podmínek vypořádání a zaplacení obchodu;
- nástroj pro sledování celého průběhu zakázky od jejího zadání a schválení až po podmínky splatnosti;
- garance zaplacení, pokud jsou splněny podmínky vypořádání.
Off: To je rychlost pane. Uz pul mega.
Off: To je rychlost pane. Uz pul mega. https://www.autorevue.cz/skoda-citigoe-iv-do-zasuvky-uz-stoji-pul-milionu-behem-chvile-dvakrat-zdrazila
Je to nejprodávanější BEV v ČR, všechny ostatní modely
Je to nejprodávanější BEV v ČR, všechny ostatní modely jsou mu na míle vzdáleny, tak proč ne.
přesunuto…
přesunuto…
Skodoffka zdrazila skoro vsechny modely.
Skodoffka zdrazila skoro vsechny modely.
Jak už zaznělo, Škoda „upravuje ceny“ (zdražuje) i Scalu,
Jak už zaznělo, Škoda „upravuje ceny“ (zdražuje) i Scalu, Kamiq, atd… a jak napsal Josef, prostor tam pořád je. Jen připomenu, pořád je tam ten ekobonus 30.000 KČ.
Já myslím, že ceníkové ceny jsou vycucané z prstu a
Já myslím, že ceníkové ceny jsou vycucané z prstu a nikdo je stejně nedodržuje.
A pro nedočkavce je už teď spousta předváděček od 400
A pro nedočkavce je už teď spousta předváděček od 400 do 450.
Přesně tak. A i tak si myslím,že spousta lidí, firem dnes
Přesně tak. A i tak si myslím,že spousta lidí, firem dnes přehodnotí, zda koupit nový vůz, nebo rok udržovat při životě starý.
Na druhou stranu měnit co tři roky auto s nájezdem 60-90
Na druhou stranu měnit co tři roky auto s nájezdem 60-90 tis km je poněkud zbytečné plýtvání.
Jistě. Ale kdo na to má a chce si dopřát každých pár
Jistě. Ale kdo na to má a chce si dopřát každých pár let nové auto, tak proč ne? Ono ta ojetina bude ještě léta sloužit někomu jinému a „dožije“ se třeba 15 let a 300 tisíc klidně. A je úplně jedno jestli u toho prvního kupce nebo postupně u několika majitelů. Takže plýtvání to rozhodně není, resp. je to plýtvání penězi a díky tomu si někdo jiný může koupit ojetinu, kdo si nové nemůže dovolit.