Výroba Chevroletu Volt přerušenaAUTO
Výroba Chevroletu Volt přerušena
Fabia ujela 2006 km na jednu nádržREKORD
Fabia ujela 2006 km na jednu nádrž
Mercedes-Benz třídy B na plynTEST
Mercedes-Benz třídy B na plyn
Ženeva: Prius+ a Yaris HybridAUTO
Ženeva: Prius+ a Yaris Hybrid

Karviná má nabíječku pro elektromobily

redakce - 25 Červen 2015

V centru Karviné byla v rámci aktivit projektu Elektromobilita ČEZ zprovozněna šestá veřejná dobíjecí stanice v Moravskoslezském kraji - v pořadí již 45. v Česku (v rámci sítě nabíječek ČEZ).auto nabíjecí stanice ČEZ Karviná

Nová nabíjecí stanice sítě ČEZ v Karviné
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Karviná se loni na podzim zařadila mezi partnery projektu Elektromobilita ČEZ, jehož cílem je podpora rozvoje tohoto způsobu dopravy v ČR. Města na severu Moravy totiž sází na elektromobilitu především s cílem eliminovat zdroje znečištění ovzduší.

Na parkovišti u budovy C karvinského magistrátu v centru Fryštátu (rekonstruovaná budova bývalé banky) umožní nové zařízení Elektromobility ČEZ dobíjení dvou vozů současně, je vybaveno dvěma nezávislými zásuvkami – se standardem Mennekes s parametry dobíjení 32 A/400 V a běžnou "domácí" zásuvkou s parametry 16 A/230 V.

V Moravskoslezském kraji dnes funguje celkem 7 veřejných dobíjecích stanic Elektromobility ČEZ – jedna rychlodobíjecí v Ostravě a 6 klasických. Kromě ostravských stanic jsou „dobíječky“ k dispozici ještě v Havířově, Třinci a právě v Karviné.

Další stanice jsou připravovány. V kraji také jezdí zhruba desítka elektromobilů v barvách projektu Elektromobilita ČEZ. Využívají je města Ostrava a Havířov a dále Krajský úřad Moravskoslezského kraje a společnost ČEZ Distribuční služby. Jednání o partnerství s dalšími městy v regionu jsou v pokročilém stadiu.

Jeden z elektromobilů používají také úředníci z Karviné. „Ekologická a levná doprava znamená nejen úsporu peněz, ale šetří i ovzduší. Proto jsme si pořídili elektromobil od ČEZu a nyní rádi poskytujeme zázemí pro veřejnou dobíjecí stanici pro elektromobily. Naši zaměstnanci už si elektromobil oblíbili natolik, že se na něj doslova stojí fronty a preferují jej před služebními auty na klasický pohon. Pořizovací náklady vozu byly pro nás nulové, ČEZ nám dal vozidlo do pronájmu. Jeho samotný provoz pak vyjde na pouhé desítky korun za měsíc,“ shrnuje dosavadní zkušenosti primátor města Tomáš Hanzel.

Podobně jako další velké sídelní celky v Moravskoslezském kraji sází i Karviná na rozvoj elektromobility a její popularizaci mezi domácnostmi i firmami. V budoucnu totiž může jít o jednu z cest, jak výrazně zlepšit stav ovzduší v regionu.

„Jsme rádi, že Karviná už nechybí na mapě tuzemské elektromobility. S 57 tisíci obyvateli se jedná o 15. největší město v ČR, které se navíc velmi angažuje v aktivitách směřujících ke zlepšení kvality ovzduší. Aktuálně máme v přípravě další kroky, které výrazně přispějí k rozšiřování elektromobility v regionu,“ dodává Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mincovní dobíjecí automat je třeba v Německém Wasserburgu.Můžeš nabíjet a ukazuje to kolik jsi odebral a kolik máš naházet mincí.Když nezaplatíš ,tak ti to nepustí kabel ze stojanu.Jinak jsou bezplatné dobíjecí stanice v západní Evropě i v malých obcích u jejich nákupních středisek.Klíč půjčují za vratnou kauci.Mám to vyzkoušeno. U nás v ČR je pořád ještě jiné myšlení a malá osvěta.Mě se jeden kolemjdoucí u nás ptal , kolik se musí spálit uhlí , abych si mohl elektrikou nabít svůj elektromobil. Co k tomu dodat ?

Obrázek uživatele ePavel

Co ktomu dodat? Asi to, že hold někdo má a někdo nemá... Typický čecháček totižto nepřemýšlí, ale dokáže jen papouškovat co někde slyšel...

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Obrázek uživatele honza.t

Karviná je příhraniční město. Práv-je tam a na dálnicích, by měly byt rychlo-nabíjecí stanice osazovány, i když tato má sloužit převážně pro potřeby městských úředníků, stejně jako v nedalekém Havířově , Třinci a Ostravě u MU .Zástupce ČEZu přislíbil, že další budované budou převážně rychlo-nabíjecí. Doufejme, že konečně postaví rychlo-nabíjecí stanice na hlavních tazích. Kde jsou potřeba nejvíce .
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/rychlonabijeci-stanice-v-ostrave

Obrázek uživatele Radovan

Sdělím Vám sladké tajemství, které od včerejšího odpoledne znají jen někteří vybraní elektromobilisté - v Třinci u městského úřadu už je pomalá nabíječka vyměněna za rychlonabíječku CHAdeMO / Combo / Mennekes. Včera v neděli jsem ji otestoval, když se paní starostka chlubila v tisku, že co nevidět tam bude. A je.
Takže pro přejezdy mezi severní Moravou a Slezskem k nejbližší rychlonabíječce sítě Greenway v Žilině naprosto ideální. Už můžete jet Žilina - Třinec - Ostrava, jen dál jsou lvi. Respektive nejbližší ČEZu v Brně nebo Hradci Králové. Naštěstí to trochu zachraňují soukromníci s CHAdeMO a Mennekesy ve Valašském Meziříčí, Vyškově, Brně a okolí. Zakletý je střed Moravy a Vysočina všeobecně.
Jediná výtka ze včerejška z Třince - stanice dávala na CHAdeMO jen 391V a 47A, takže rychlost nabíjení mizerná, jen 18 kWh místo inzerovaných 50. a to jsem měl jen 54% baterie, takže do 80% by měla jet naplno. Ani ostravská u Orchardu moc netěší, opakovaně tam je třeba jen 347V a 63A, jako třeba tuto sobotu. Pro porovnání Mennekes zásuvka zvládá nabíjet 11 kW a obyčejná domácí zásuvka 230V 16A 3,6 kW.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Obrázek uživatele honza.t

Dnes jsem jel kolem.Třinec pomalá nabíječka je zpátky ? Koukal jsem na mapu a tam je také jen zásuvka

http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

Obrázek uživatele Radovan

Je to docela možné, podle ČEZu tam byla jen jejich přenosná s betonovým podstavcem (měli ji třeba na Karlovarském filmovém festivalu a vozí ji na výstavy) a měla být snad jen do půlky srpna. Velká škoda, byť nabíjela jen 20 kW místo 40-50.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Obrázek uživatele honza.t

Tak to je super . Hned mě napadlo Jestli tu Třineckou nenamontovali do Karviné ? Taková putovní zkušební VNS stanice pro průzkum využití zajmu . Určitě ty demontované instalují jinam na Zkoušku. Také by mohli výhledově vyměnit tu jedinou na D1 http://www.hybrid.cz/tagy/dalnice-d1

To jsou zase marketingový kecy. Obyčejné zásuvce říkat nabíječka.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, tohle tvrdím dlouhodobě jako majitel Peugeotu Ion. Kvůli své palubní nabíječky auta 3,6 kW zde dokážu využít jen pomalé nabíjení 230V 16A s rychlostí nabíjení 3,6 kWh. Tedy za hodinu necelou čtvrtinu kapacity 16 kWh baterie. A to jsem si ještě musel dokoupit silnější kabel 230V 16A a nepoužívat na cestách od výrobce standardní 230V 10A, který mi tam cpe jen 2,2 kWh.
Ovšem s tímto stojanem se zásuvkou Mennekes s rychlostí nabíjení 11 kWh zaplesá srdce majitele Nissanu Leaf s příplatkovou palubní nabíječkou 6,6 kW, rovněž dodávky eNV200, zaplesá srdce majitelů BMW i3, eGolfů, eUPů, Tesel, Renaultů Zoe atd., které mají slušnou palubní dobíječku a Mennekes. Třeba BMW i3 při AC nabíjení Typem 2 Mennekes má palubní nabíječku 7,4 kW a s 32 A zásuvkou je na 80% kapacity z 0 za necelé 3 hodiny.
Ovšem nesmí ten Mennekes zlobit, jak se stalo mně na Herálci a kolegovi ve Zlíně. To jste pak nahraní.
Osobně bych byl rád, kdyby ČEZ pokračoval v osazení alespoň pomalými nabíječkami měst jako Bohumín, Český Těšín, Frýdek Místek, Nový Jičín, Hranice na Moravě, Hlučín, Opava a vytvořil tím pavoučí síť nabíjecích stojanů v MS kraji podél hlavních tahů, což by napomohlo rozvoji elektromobility a čisté dopravy.
A ještě maličkost - v tiskové zprávě ČEZ pominul svou pomalou nabíječku v Klimkovicích, lázeňském městě na trase D1 za Ostravou směr Olomouc. Je sice pravda, že je to jen 11 km od nejbližší ostravské v Avion Shopping Parku u Kauflandu, ale oněch 11 km je díky dojezdu elektromobilů ještě pořád dost.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Je to teda opravdu tak, ze je toto opravdu jen "zasuvka" a ne "nabijecka"?

Tenhle stojan je jen drzatkona zasuvku do elektricke site, ne?
Nebo to ma v sobe nejakou inteligenci, jako napr. obvody pro nabijeni, hlidani nabijeciho proudu, komunikaci s autem o stavu nabiti jeho baterie a tim padem snizeni proudu pri konci dobiti?

Obrázek uživatele Radovan

Možná najdete odpověď tady http://www.elektromobilita.cz/edee/content/file-other/elektromobilita/partneri/tk_dobijeci_stanice.pdf

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Děkuji za odkaz.
Takže je to opravdu tak jak jsem psal. Akorát navíc je tam "robustní" konstrukce proti vandalům, identifikaci uživatele a komunikace přes GSM s centrálou. Tj. taková domácí zásuvka zabaléná v lesklém plátýnku, aby to vypadalo, že je to něco víc.

Na jednu stranu, lepší něco nežli nic, ale jinak je to k pláči. :-(

Obrázek uživatele Radovan

Náhodou, fajn se u toho politikům z radnic fotí :-). I televize se ráda staví a natočí zelené monstrum. Nejlépe ještě když politik na kameru ukáže, že do toho umí strčit kabel :-)). Se zásuvkou na fasádě takovou slávu neuděláte :-))))

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ved toto

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auto a používání opravdu dobré, velmi přínosné, ale ta zásuvka je výsměch všem elektro-mobilům, to už stačily 2 prodlužky za zlomek ceny

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

naprostý souhlas, a za ty ušetřené peníze to mohli mít všichni "předplacené" a tedy používání zdarma... to by byla od ČEZu podpora.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nakonec každá obec by mohla poskytnout zásuvku i bez ČEZu. Vždyť by je to nezrujnovalo!?

Obrázek uživatele Radovan

Ono kdyby se chtělo, tak by to šlo. Za malé peníze a rychle. V západní Evropě třeba narazíte i na vcelku jednoduché řešení mincovním automatem. Kolik naházíte mincí, tak dlouho Vám do venkovní zásuvky na fasádě u parkoviště jde proud. A hotovo, nezrujnuje je to.
Žádné čipy, karty, stojany, prostě jen domácí zásuvka nebo červený pětikolík, čtyřkolík nebo karavanové přípojky jako v autokempu. Pak si musíte jen obstarat za pár peněz redukci. Třeba já vozím sebou za 500,- malou originál redukci z pětikolíku 16A 400V na běžnou domácí zásuvku Schuco 230V 16A.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

To je dobrý nápad. Jednoduchý automat na mince, ke kazde zasuvce. To je vlastně něco podobného jako je v kempech na sprchy, to by bohatě stačilo.

presne tak

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články