Fabia ujela 2006 km na jednu nádržREKORD
Fabia ujela 2006 km na jednu nádrž
Škoda Auto strmě roste, nová strategieČESKO
Škoda Auto strmě roste, nová strategie
Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století
Američané chtějí hybridní tankARMÁDA
Američané chtějí hybridní tank

Kanadská kráska: elektromotorka Lito Sora

Jan Grohmann - 27 Červen 2014

Kanadská firma Lito Green Motion představila novou elektrickou motorku Lito Sora. Elegantní a technikou prošpikovaný stroj však není pro každého. Základní verze stojí 45 000 dolarů, tedy přibližně 880 000 Kč.Kanadská elektrická kráska Lito Soro

Elektromotorky Lito Sora, původem z Kanady
foto: Lito Green Motion

Vývoj motorky trval dva a půl roku. Sériová podoba motorky sice svými parametry za prototypy poněkud zaostává, ale přesto se pyšní skvělými jízdními výkony.

Rám motorky Lito Sora je vyroben z uhlíkových vláken s některými komponenty z hliníku. Tato kombinace zajišťuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost rámu. Hmotnost motorky je 260 kg.

Přitom Lito Sora se pyšní takovými vymoženostmi, jako je elektricky výškově nastavitelné sedlo. Sedadlo dokáže změnit světlou výšku od 750 do 850 mm. Úpravu pozice sedla lze provádět i během jízdy.

Lito Soro

Digitální mapa na palivové nádrži je opravdu high-tech záležitost.
foto: Lito Green Motion

To, co nás zajímá, je ale baterie, resp. dojezd. Pod karbonovou kapotáží se ukrývá „inteligentně řízená“ lithium-polymer 12 kWh baterie. Nabíjecí doba je však dlouhých 9 hodin.

Ve městě se dojezd elektromotorky pohybuje na hranici 200 km, na dálnici při plné rychlosti pak „více než“ 100 kilometrů. Maximální rychlost stroje je 190 km/h.

Točivý moment elektrického motoru je 90 Nm a je dostupný od 0 – 6000 otáček za minutu. Přenos síly z motoru na zadní kolo se děje pomoci CVT variátoru - převodovky se spojitě (plynule) proměnným převodovým poměrem.

Lito Soro v akci
video: YouTube

U prototypů se hovořilo o dojezdu dokonce až 300 km a o osmi hodinách na dobití z klasické zásuvky, pomocí rychlodobíječky pak pouze o 90 minutách. Jen tvůrci ví, proč se jim nepodařilo výkony prototypu přenést do sériové podoby.

Rozvor kol je necelých 150 centimetrů. Dvojici hliníkových 17“ kol brzdí dvojice předních kotoučů s průměrem 310 mm a jeden zadní s průměrem 250 mm.

Na nádrži je umístěn dotykový LCD panel, který slouží jak pro zobrazování informací o provozu motocyklu, tak i pro GPS navigaci. Potěší i možnost dobít si mobilní telefon.

Oficiální představení motorky se zanedlouho uskuteční na výstavě Montreal Motorcycle show.

Lito Green Motion
 
Obrázek uživatele honza.t

Robusní konstrukce . Umístění navigace je neergonomické a určitě ještě jedny stupačky pro nohy by zvýšily komfort .Váha 260kg to už musí být znát na ovladatelnosti . 190km/h na naháči k ničemu.
http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/ostatni/lito-sora-e-streetfighter-z-kanady-28686.html

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.
Ekologický oskar - hlasování
EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články