K síti evropských nabíječek Ionity se chtějí připojit Volvo, Jaguar i Tesla

Na dálnici A61 v obci Brohltal Ost byla spuštěna první ultra-rychlonabíječka sítě Ionity. O vstupu do ní nyní jedná řada dalších automobilek.

První funkční stanice nabíjení elektromobilů sítě Ionity.
foto: Ionity

Síť ultra-rychlonabíjecích stanic Ionity je společným podnikem automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen (vč. Audi a Porsche. Cílem je vybudovat celoevropskou, primárně dálniční síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily s výkonem až 350 kW. Do konce roku 2019 má být aktivních 400 stanic.

První stanice již stojí, a to v západoněmeckém Brohltal Ost na dálnici A61 z Koblenze do Bonnu. Prozatím je max. výkon 150 kW a nabíjení je zdarma. Elektromobil musí být vybaven zásuvkou typu CSS.

V průměru by na každé ze 400 stanic mělo být asi šest stojanů. Ty dodává australská společnost Tritium. Podle magazínu Süddeutsche Zeitung aktuálně o vstupu do Ionity jednají také Volvo, Fiat Chrysler (FCA), PSA (Peugeot, Citroen, Opel), Jaguar Land Rover a v neposlední řadě dokonce i Tesla.

Zdá se, že Tesla pomalu směřuje k tomu, že bude do evropské verze svých elektromobilů montovat CCS konektor. Spekuluje se o tom už delší dobu, zejména poté, co se Tesla stala součástí skupiny CharIN, která standard CCS spravuje.

Zhruba pět stanic sítě Ionity by údajně mělo být vybudováno také v České republice. Podrobnosti snad již brzy.

33 Comments on “K síti evropských nabíječek Ionity se chtějí připojit Volvo, Jaguar i Tesla”

        1. Vyzkouším, jakmile budu mít cestu kolem Hotel Park-Inn
          Vyzkouším, jakmile budu mít cestu kolem Hotel Park-Inn Orchard, Hornopolní, Ostrava – https://www.evmapa.cz/ostrava-park-inn. Paradoxně jsem tam byl několikrát o víkendu, ale měl jsem k dispozici čip ČEZ a CHAdeMO https://www.evmapa.cz/cez-orchard-ostrava, takže jsem vedle k hotelu nejel. Je tam dnes už DCH červený pro Tesly a stříbrný pro ostatní vozidla. Plus sloupek se všemi zásuvkami.

        2. Skracovanie type2 konektora sice funguje, ale nepaci sa
          Skracovanie type2 konektora sice funguje, ale nepaci sa mi.
          Radsej som si vyrobil Type2/Type2 redukciu z dvoch Type2 zasuviek (jedna (female) co sa pouziva na type2 stojane, druha (male) co sa pouziva v elektromobile) tu su dve verzie type2/type2 redukcie
          http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/nab%C3%ADjacie-stanice/1569-aupark-ba/page3

          Je tam spomenute aj nabijanie EV s type1 cez Type2/Type2 redukciu z Tesla Destination chargera.

            1. Zasuvky som kupil na jpson.com, verzie bez zamkov, odmontoval
              Zasuvky som kupil na jpson.com, verzie bez zamkov, odmontoval co sa dalo, osustruzil co sa dalo na priblizne rovnaky priemer a po spojeni (ja som ich cinoval, no standardne sa maju lisovat) vsetkych 7 kontaktov 1ku1 kablami 5x6mm2 a 2×0,75mm2 vlozil do pozdlzne narezanej kanalizacnej ruky, s tym, ze rurka sa trosku roztiahla a otvor som zakryl druhym kusom rovnakej rurky. Tvary som prisposobil teplom. Da sa to spolu zlepit, alebo zoskrutkovat – ja som to zoskrutkoval, aby to bolo rozoberatelne.

      1. Tesla Destination chargers su 22kW wallboxy – tesla ich nazyva
        Tesla Destination chargers su 22kW wallboxy – tesla ich nazyva HPWC. Daju sa nakonfigurovat pre vsetky EV alebo len pre tesly. Pre Tesly je nad wallboxom cervena tabulka s napisom Tesla vehicles, pre vsetky auta s Type2 je nad wallboxom biela tabulka s napisom Electric vehicles. Na tesla wallboxoch s bielou tabulkou sme nabijali aj EV s type1 – skusali sme LEAF a FIAT500e. kedze sa sem nedaju dat fotky, tu je link na fotky:
        http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/nab%C3%ADjacie-stanice/1569-aupark-ba/page2

  1. Tohle fakt není první Ionity 350 kW charger a nabíječky na
    Tohle fakt není první Ionity 350 kW charger a nabíječky na přiložených odkazech nejsou Tritium. Zdroj článku tak trochu neříká pravdu:
    https://www.electrive.com/2017/12/20/ionitys-first-hpc-facility-installed-denmark/
    https://www.electrive.net/2017/07/14/weltpremiere-800-volt-ladepark-von-porsche-in-berlin/

    Pane Hořčíku, v tomhle odkazu píšou, že se jedná o první Ionity v Německu, nikoliv v EU:
    https://www.electrive.com/2018/04/18/ionity-opens-first-hpc-station-in-germany/

  2. Nevidim CHAdeMO
    Pokud je to placene z EU doraci cili nasich

    Nevidim CHAdeMO

    Pokud je to placene z EU doraci cili nasich penez, tak at to proveri…, jak k tomu prijde Nissan, Peugeot, Citroen a Mitsu. Neni mozne, aby si z evropskych penez financovala nejaka “zajmova skupina” svuj standard na ukor konkurence.

    1. z evropskych penez financuje kde kdo kde co. uz nam ani
      z evropskych penez financuje kde kdo kde co. uz nam ani neprijde, ze je to na cele hlavu postavene. kdybychom zasli o neco hloubeji, tak nevidim duvod aby se financovali nabijecky a dalnice vubec, kdyz tady mame zeleznice, ktere jsou na delsi trasy jednoznacne efektivnejsi. navic, jak k tomu prijde ten, co nevlastni auto. pripadne ten, co dalnicni dopravu nevyuziva. ale unaveny danovy poplatnik uz ani nema silu nad tim premyslet.

      1. Je to divne, evidentne se vytvari jakasi skupina kolem CCS,
        Je to divne, evidentne se vytvari jakasi skupina kolem CCS, ktera ma platne cleny. Toto je jasne v rozporu s nejakym otevrenym EU standardem pro vsechny, ktery by zastitovala nezavisla EU organizace. Treba ceske automobilky Tatra, Avia nebo SOR v teto skupine nejsou..

      1. Bych se vsadil, ze tyhle dobijecky si CCS „klub“ pohlida a
        Bych se vsadil, ze tyhle dobijecky si CCS „klub“ pohlida a pokud auto neodpovi spravnym kodem (nebude Porsche Audi VW..) tak proud nepusti. Tesla uz to praktikuje i na tom jejich Type2 u destination chargeru, kde si charger nejprve overi, ze na druhe strane kabelu je to „spravne“ auto. Otazka, jestli to buduji z EU penez je urcite na miste. Platime jim to?

        1. Co přesně nechápeš na tom, že to je volná norma, kterou
          Co přesně nechápeš na tom, že to je volná norma, kterou můžou využívat všichni?
          Oni takové věci jako Tesla dělat nemusí, protože ani neposkytují nabíjení „zdarma“ k prodanému autu, ani nechtějí budovat částečný monopolo jako byl záměr Tesly minimálně v USA.

          1. CCS neni ani nahodou volna. Existuje placeny spec. (DIN/ISO),
            CCS neni ani nahodou volna. Existuje placeny spec. (DIN/ISO), ale ten bez referencni implementace a softwarovych knihoven normalni clovek nezbastli. CHAdeMO 1.0 je pouzitelne uz tekda komplet dostupne i se softwarem, montuji to i do veteranu, taky vic jak 50kW nikdy potrebovat nebudu, spis opacne, prechod z 400V na bezpecnejsich 100V by mel byt novy trend. 800V at si nechaj autobusy..

            1. CCS je volná. Specifikace jsou sice placené, ale ve smyslu
              CCS je volná. Specifikace jsou sice placené, ale ve smyslu poskytnutí, stejně jako všechny ostatní specifikace čehokoliv (snad mimo stavebních norem, ty už zdarma prosadili tuším Piráti). To je spíše o přístupu státu, že veškeré normy by měl zpřístupnit zdarma bez poplatků. Za to nemůže CCS.
              A přechod na 100V? No to je pěkný nesmysl. To bych po měsíci nabíjení měl ruce jako Schwarzenegger od manipulace s tlustými kabely, pokud budeme chtít nabíjet většími a většími výkony.

  3. čím větším výkonem se pumpují baterky, tím dřív
    čím větším výkonem se pumpují baterky, tím dřív vodejdou 😉 a autodebilky to moc dobře vědí… 😉 vod nich nic dobrýho nečekejte, jinak by neměli na milojónový platy manenažerstva přeci :)))))))))))
    At žije jediná poctivá TESLA co donutila zbytek světa dělat elektromobily DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    supercharge.info/

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

    1. …australská společnost Tritium … úžasný takže
      …australská společnost Tritium … úžasný takže švýcaři jsou nejspíš žabaři a Australané mistři světa v elektrotechnice nejlepší na světě a vyplatí se ten jejich krám tahat přes celý svět… :))))))))))))))))))))))) proč to dělat jednoduše když to jde korupčně DDDDD

    1. Presne tak, len zdoraznim a upresnim, ze prechodom tesly na
      Presne tak, len zdoraznim a upresnim, ze prechodom tesly na CCS by vobec nemusela EU tesla stratit povodne nabijanie na terajsich europskych tesla superchargeroch. Kludne moze aj nadalej pouzivat „type2“ konektory z „tesla CCS“ nielen na AC ale aj na DC z tesla superchargerov.
      Tak by tesly mohlli byt univerzalne, teda mohli by nabijat na teslackych superchargeroch aj CCS DC nabijackach a teda DC nabijanie na CCS by bolo len navyse od sucasneho stavu.

Napsat komentář