Jihokorejské hlavní město Soul je s více než 26 miliony obyvatel po Tokiu největší metropolitní oblastí světa. Elektromobilita se tam ale teprve rodí. Do roku 2018 chce mít městská vláda na silnicích 50 000 vlastních elektrických aut.
foto: Seoul Korea
Rozvoj elektromobility v Soulu chce tamní vláda podpořit mimo jiné budováním dobíjecí infrastruktury a nákupem elektromobilů. V letech 2009 až 2014 nakoupil Soul celkem 1400 elektromobilů pro veřejné využití, například vozů taxi.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2015: elektrický sporťák Spirra Electric
Jihokorejský ostrov Jeju: ráj pro ty, kdo chtějí koupit elektromobil
V současné době je v Soulu pouze asi 50 dobíjecích míst. Do roku 2018 jich má přibýt alespoň 500. Město bude i nadále dotovat nákup elektromobilu místními obyvatel a poskytovat podporu firmám a developerům, kteří chtějí u parkovišť nebo kanceláří budovat dobíječky.
Elektromobily zatím nemají v Jižní Koreji na růžích ustláno. Například domácího elektromobilu Kia Soul EV se tam prodalo teprve pár stovek kusů. Aktuálně se tam také po čtyřech letech od uvedení na ostatní trhy začal prodávat Nissan Leaf.
No ja jsem za bezmala dva
No ja jsem za bezmala dva mesice tady v Koreji zatim nepotkal alektromobil ani jeden a to se pohybuji v prostredi, kde by se daly cekat. Neni tady poradne kde parkovat natoz dobijet.
Ale kde Korejci citi prilezitost, tam se jim dari.
Krapánek jim unikla drobná
Krapánek jim unikla drobná maličkost. Eště musej postavit elektrárnu.
Pokud vím, tak staví asi 3
Pokud vím, tak staví asi 3 nové jaderky.
50 000 elektromobilů, v
50 000 elektromobilů, v průměru 20 000 km/rok (lehce nadsazená hodnota pro pohodlnější počítání), 20 kWh/100 km, to je 200 GWh ročně. Temelín 14 000 GWh ročně, toť k vašemu plácnutí.
Jenom plánovaná-neplánovaná dostavba dvou dalších jaderných bloků by pokryla 100 % vozového parku ČR, kdyby se mávnutím kouzelného proutku všechny přeměnily na elektromobily.
Mnohokrát se tu objevilo, jak to nemůže vydržet rozvodná síť. Myslím, že ještě nejméně 20 let můžete být všichni klidní :).
Můžeme být klidní i bez
Můžeme být klidní i bez Temelína. Celková spotřeba by se zvedla asi o třetinu, pokud by se obměnil komplet celý vozový park včetně autobusů a nákladních vozidel. To lehce mohou zastat v dobrém mixu i OZE. Jako bonus je, že čím více baterek bude v síti, tím lepší jsou možnosti regulace odběru.
Zajímalo by mě, jestli
Zajímalo by mě, jestli začne o Korei taky uvažovat Tesla. Řekl bych, že by tam mohla mít úspěch.
Ta má zatím problém
Ta má zatím problém vyrábět, ne prodávat.
podle Autofóra spíš
podle Autofóra spíš prodávat
S Autoforem sem vůbec
S Autoforem sem vůbec nechodte…Ti 2 redaktorští hlupaci, co tam nepretrzite kydaji hnuj na Teslu vylhanymi, prekroucenymi a tendencimi ( spatne z aglictiny prelozenymi clanky )komentari jsou ostudou celého Autofora…
Krátká zpráva o tom, že
Krátká zpráva o tom, že prý Musk sámpřiznal, že Tesla Motoros nebude v zisku minimálně do roku 2020 byšla i ve světu motorů.
Nevíte někdo něco bližšího?
Jal jsem se to vyhledat.
Jal jsem se to vyhledat. Ano, skutečně to řekl na Automotive News World Congress
viz: http://eandt.theiet.org/news/2015/jan/tesla-sales.cfm
Zároveň ale taky řekl, že by mohli vydělávat už teď, kdyby neinvestovali do nových technologií a rozšiřování obchodní sítě.
A mimo jiné řekl, že je přesvědčený, že do 10 let Tesla bude vyrábět několik milionů aut ročně a že cíl Tesly je přinést první plně-autonomní (čti robotické) auto na trh.
Ano investuje a investuje,
Ano investuje a investuje, jinak by ziskoví už dávno byli. Do deseti let nás zaplaví levnými elektromobily a bateriemi za babku.
Ano, vzhledem k tragické
Ano, vzhledem k tragické znalosti ekonomie v ČR a vůbec finanční gramotnosti jsou tady lidmi schopni vykřikovat, že to musí do roka kleknout, když to nemá zisk a dokonce je to ztrátové. Vůbec nechápou pojmy jako investice, odpisy, návratnosti, o účetních věcech nemluvě. Je to ta proslulá ekonomická bajka o panu domácím, co mu je 60 a nikdy neplatil daně. Hned ho všichni studenti odsoudili. Pak jim profesor řekl, že ten pán jednoduše využil zákona a celý výdělek z nájmů z prvního domu, který postavil z úspor a půjček, investoval. Tím neplatil daně a postavil další dům. Za rok postavil domy dva a dnes po letech vlastní několik ulic nájemních domů. Tak se do města mohli přistěhovat lidi, hledající levné bydlení. Tak měli fabrikanti dělníky a mohli vyrábět. Tak mohli dělníci vydělávat a založit rodiny. Tak mohli řemeslníci a obchodníci vydělávat na vše, co ti lidé potřebovali a utráceli za to vydělané peníze. Z toho všeho mělo město daně a stavělo silnice, náměstí, chodníky a parky. A tomu se milé děti říká ekonomika. A na toho všeho začátku byla ta podle vás nenažraná svině, co neplatila nikdy daně a vy byste ji za to okamžitě zpranýřovaly a zavřely, až by zčernala :-).
Co dodat. Odvážným a
Co dodat. Odvážným a připraveným štěstí přeje.
to uz davno nie je mozne.
to uz davno nie je mozne. plati sa minimalna pausalna dan(ako keby licencia) a odvody bez ohladu na prijem a investicie. stat doslova hovori, ak nemas ani na to, nemas co podnikat. na SR, AT, ..je to minimalne tak.
potom su tu miestne dane, nehnutelnosti, sluzby, cesty, verejne pristupne herne pocitace (ano aj za tie!), kolko padne vody z oblohy, atd.
dalej tu mame statom schvaleny pausal za tv (zastrckovy zakon), autorstvo, spotrebu.
a nakoniec samozrejme dph.
odvod statu z bezbeho prijmu prekracuje za kazdych okolnosti 2/3 !!!
Máte bohužel pravdu. Ten
Máte bohužel pravdu. Ten příběh byl z raného anglického kapitalismu. Ne ze socialistické EU, které se politicky korektně říká po německu sociálně tržní ekonomika. Přitom není náhodou, že slovo sociální je v tom spojení na prvním místě, slovo tržní až druhé a ekonomika na ocasu.
.
.
Na cele video se muzete
Na cele video se muzete podivat treba zde a zasadit si jeho vyroky pak do kontextu 🙂
Zasazeni do kontextu na Autoforu rozhone necekejte. Jestlize prodeje rostou o 50% rocne, uz to vyzaduje nemale investice. A to pomijim narust o vice nez 4000% pri prechodu z Roadsteru na Model S. Tohle Vam na Autoforu nereknou.
Oni jsou tak sebestředně
Oni jsou tak sebestředně zahledění do čtyřtaktních pšukavek (asi je i podporují a platí tradiční výrobci), že si všimnou elektromobilů až když už nic jiného neseženou ani v bazaru. Díval jsem se na nějaké motoristické magazíny. Elektromobily kompletně ignorují, a pokud se tam něco mihne, tak je to velmi zkreslené a pojaté výrazně nepřátelsky. Asi bude muset vzniknout úplně jiný vysílací formát, Já nevím, třeba Svět elektromobilů. Je to až trapné.
Přesně tak. Např. ve
Přesně tak. Např. ve Světě motorů vychází články
o elektromobilech výhradně jen na černém podkladu.
a že v negativním pohledu, o tom se nemusím
ani zmiňovat.
Autoforum nevi ktera bije 😀
Autoforum nevi ktera bije 😀