Jihoamerické pokračování seriálu Formule E ovládl Buemi

redakce - 23 Únor 2017

V sobotu 18. února se po tříměsíční pauze jel třetí závod seriálu Formule E. Na městském okruhu Puerto Madero v Buenos Aires zvítězil Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams.Závody elektrických formulí v Puerto Madero, Buenos Aires

Nově se na závody elektrických formulí FIA Formula E zaměřuje také Audi, které odešlo z Le Mans.
foto: FIA Formula E

Slavný argentinský závodník José María López z týmu DS Virgin Racing si na domácí půdě vybojoval 10. místo. Závody elektrických formulí FIA Formula E se již potřetí vrátily do argentinského Buenos Aires, kde se motorsport těší velké oblibě fanoušků. Bezemisní závody ve třicetistupňovém horku sledovaly tisíce fanoušků.

Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams opět triumfoval a zatím je ve třetím ročníku Formule E neporazitelný. Nejrychlejší kolo okruhu klikatícího se 2,48 km ulicemi Buenos Aires zajel Felix Rosenqvist z týmu Mahindra Racing v čase 1:09.467.

Piloti elektrických monopostů a především monoposty samotné se museli popasovat s horkým podnebím, které celý závod zpomaluje. Vítěz prvního seriálu Formule E Antonio Felix da Costa uvedl, že jezdci v takových teplotních podmínkách musejí zvolit jinou závodní strategii, tak aby eliminovali jezdecké chyby, které se pod rozžhaveným sluncem projeví dvakrát tolik.

Závod FIA Formula E Championship je světově první série závodů elektrických formulí. Prvotní koncept těchto závodů vymyslel prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt, aby na něm ukázal potenciál elektřinou poháněných vozidel a udržitelné mobility.

Počáteční pochyby některých skeptiků rozptýlil závod v roce 2014 v Pekingu, kdy se na startovním roštu sešlo 20 elektromobilů, závodníci jako Bruno Senna či Nicolas Prost či majitel jednoho z týmů Formule E – Venturi – herec Leonardo DiCaprio.

Elektrické formule nabízejí nejen zábavu, ale hlavně nový pohled na čistou energii a některá originální řešení. Například aby se formule nabíjely z ekologicky udržitelných zdrojů, bylo vyvinuto několik unikátních generátorů.

Ty k výrobě bezemisní elektřiny využívají zbytkový glycerin z výroby biopaliv. Samotné dobíjení také probíhá před závodem, v průběhu závodu v depu závodníci pouze jednou přesednou z jedné formule do druhé a pokračují v jízdě.

Podpory se elektromobilitě dostává i v České republice. Již od roku 2009 ji rozvíjí mimo jiné i největší výrobce elektřiny, Skupina . Ve svém projektu /E/Mobilita ČEZ podporuje aktivní využívání elektromobilů především v městské dopravě.

Hlavním cílem projektu je . Spolu s rozšiřováním počtu dobíjecích stanic zažívá v těchto týdnech elektromobilita v České republice první historický milník – registraci tisícího elektromobilu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Z reakcí našich elektromobilistů zde na Hybridu mi jednoznačně vychází, že podpora elektromobility ČEZem je spíše útrpná než jednoznačná a místo rozvíjení zůstává jen rozjívení nad těmadle píár kecama ...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel ano.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

E-Formule jsou super, občas to sleduju.
Vím, že se jedná o tiskovou zprávu, ale zase ta věta
"Již od roku 2009 ji rozvíjí mimo jiné i největší výrobce elektřiny,Skupina ČEZ. Ve svém projektu /E/Mobilita ČEZ podporuje aktivní využívání elektromobilů především v městské dopravě. "

tak ta mě opět dostává.... :) ale chápu, taková PR tisková zpráva je především pro lidi, kteří elektromobilitu moc nesledují, takže je předpoklad, že tomu i věří...

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion