Je to motorka nebo kolo? Ukrajinská bestie ujela 367 km na jedno nabití

Jan Horčík - 23 Srpen 2018

Příběh ukrajinského výrobce elektrokol Delfast Bikes začal na Kickstarteru. Nyní jdou stroje konečně do sériové výroby a první kusy už dorazily zákazníkům.elektrokolo Delfast Bikes Prime

Model Prime od Delfast Bikes má dojezd srovnatelný s elektromobilem Tesla Model 3.
foto: Delfast Bikes

Dne 12. října 2017 padl na Kyjevském velodromu rekord v ujeté vzdálenosti na jedno nabití na elektrokole. Jezdec Vitalii Arhipkin ujel a elektrokole Delfast Prime přesně 367,037 km.

Rekord trval 17 hodin, kdy jezdec najel 1317 kol. Samozřejmě po celou dobu bez šlapání! Průměrná rychlost byla kolem 21 km/h.

Teď jde elektrokolo konečně do výroby a první backeři z Kickstarteru již údajně své kusy obdrželi. Jak vám při pohledu na fotky nejspíš dochází, jde víc než o elektrokolo spíš o hybrid mezi kolem a motorkou.

Model Prime vážící 44 kg je vybaven 48V 64Ah baterií s kapacitou 3 kWh. Jeho maximální rychlost je 55 km/h, ale s takovou nepočítejte, že vám někdo uvěří, že jezdíte na kole. Oficiální dojezd je 380 km.

Kdo má zájem o ještě ostřejší jízdu, může sáhnout po verzi Top. Maximálka je 80 km/h, hmotnost 62 kg a kapacita baterie 3,5 kWh. Tady už vám ale opravdu nikdo neuvěří, že je to kolo.

Ostatně, Top je proto vybaven předními blinkry i brzdovým světlem. U obou modelů je pak k dispozici řada různých módů jízdy, abyste se mohli vozit legálně ve všech zemích. Dojezd je 278 km.

Elektrokolo Delfast Bikes Prime

Elektrokolo Delfast Bikes Prime
foto: Delfast Bikes

Delfast staví elektrokola pro výkon a dojezd a rozhodně nedělají kompromisy. Jako jedny z mála elektrokol mají údajně stroje Delfast také rekuperaci. Zábava to samozřejmě není levná. Prime vyjde na v přečtu asi na 130 000 Kč, Top dokonce na 145 000 Kč.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak vysoký dojezd se mi nějak nezdá. Můj skůtr Akumoto má baterku 48V 50Ah, tedy 2,4KWh. Výkon motoru má 1,5KW. S dojezdem se nedostanu přes 55km. Jezdím většinou naplno, tedy rychlostí kolem 40km/h.
Když to vezmu prostrou přímou úměrou, tak při 3KWh bych najel 88Km, ale přes stovku bych se určitě nedostal. Tak nevím, kde vzali těch dalších skoro 300Km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On zkušební jezdec na okruhu najel rekordních 367km, ale jako oficiální dojezd udávají 380km.
V těch parametrech je ještě větší bordel a vetší ojebávky než u aut.
Jinak dojezd 380km bez šlapání u elektrokola je zbytečnost. To na tom někdo bude jezdit z Ostravy do Prahy do práce?.
Mě by bohatě stačil dojezd 100km se šlapáním a s čtvrtinovou cenou. Ovšem zhomologované, aby se s tím dalo do provozu, což zatím nic není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý deň.
Takýto stroj zaradiť medzi motocykle do 11kw a už viete,ktoré predpisy môžete použiť.
Lebo ak tomu necháte voľný priebeh,jedinci v vypnutým mozgom budú robiť problémy.
Mám doma článok,kde firma specialized oficiálne zverejnila,čo všetko je potrebné,ak chcete legálne používať ich speed pedelec.A to sa mipáči.
Ak táto ukrajinská firma svoj stroj legálne schváli,potom nevidím problém.

To toho se nejspis nikdo nepozene, protoze homologace je draha sranda a pocet prodanych kusu bude takovy, ze se to v tom tezko rozpusti.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pravda.Ale čo im iné zostáva?A náklady na propagáciu výrobku?Ale to oni sa musia rozhodnúť,či to chcú skúsiť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako je možné, že chorvatský Greyp od Rimac s podobnými parametrami má 3x menší dojazd? Aký zázrak používajú Ukrajinci z Delfast?

Greyp G12S:
Max rýchlosť 70 km/h
Dojazd 130 km
Váha 45,5 kg
Kapacita batérie 3 kWh
Chémia LITHIUM-ION
Cena 7200 EUR

Delfast Prime:
Top speed 55 km/h
Dojazd 380 km
Váha 44 kg
Kapacita batérie 3 kWh
Chémia LiPo
Cena 5000 EUR

Jen tak pro upřesnění Delfast nepoužívá LiPol články, pravděpodobně mate to, že ve specifikacích někdo debilně pojmenoval nabíječku "Lipo 54".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu. Čerpal som z popisu nabíjačky. Dík za upresnenie. Či LiIon, či LiPo vo výsledku sú to ale stále 3kWh. Vychádza mi to, že asi musia mať nejaký zázračný motor!
S 3-násobne menšou spotrebou pri rovnakom výkone a záťaži.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, v jednom jízdním pruhu může jedním směrem jet pouze jeden účastník silničního provozu protože je povinen jezdit vpravo s výjimkou objíždění, otáčení nebo odbočování.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pardón, to patří jinam

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skvely vehikl pro dobrovolne darce organu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cyklisti jsou kvalitnejsi darci nez motorkari

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mozem potvrdit, ze ten dojazd je pri tej rychlosti realny.
Na mojom 1000W e-biku pri rychlosti 33-35km/h so slapanim mam spotrebu asi 1.0kWh/100km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimave. Ale zajimalo by me jak to bude posuzovat legislativa jednotlivych zemi. Elektropohon koukam uplne rozmeta i soucasne zakony ktery na to nestaci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednoduše, zavedou na elektrokola řidičáky, měření (kusovou zkoušku výkonu, než to pustí na silnici) a povinné ručení (povinné ručení už je docela téma, protože se nehody množí a škody jsou nemalé). Výsledek bude, že to bude jako dřív, že cokoli s motorkem to na řidičák. Už dneska je tuším limit pro kolo 25km/h a 250W za předpokladu, že je to pomocný pohon - tedy pracuji při šlapání, cokoli víc by mělo být motorové vozidlo se všemi důsledky...(realita je však diametrálně jinde a elektrokolo řítící se na stezce pro cyklisty a chodce 50 km/h není výjimkou....) - v tomhle elektromobilita velmi rychle ukazuje svoji odvrácenou tvář, nehledě na nárůst elektristů (elektrocyklisté) na horách a v národních parcích = opět větší zátěž přírody => dojde určitě v horizontu pár let k dalším omezením pro návštěvníky - např žádná kola ani šlapací ani elektro...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebo se pro jednou konečně vykašleme na nějaké zakazování, regulace a podobně a necháme lidi si dělat co chtějí, ono to bude chvíli bolet, budou nehody, ale pak se to ustálí. Ono totiž když je všechno regulováno, tak jeden člověk nedodržující regulaci napáchá více škody než když se to regulovat nebude a lidi to budou dělat bez regulace.

Bohužel regulace tak nějak vedou jenom k produkci nepotřebných lejster, a následně pocitu přecenění vlastních schopností a v jiných případech zase slepému spoléhání se na nějaké regulace v obou případech pak mohou být následky mnohem horší než pokud by se daná oblast neregulovala a nechalo se to na lidech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ideální a nejjednodušší by bylo zhomologovat to jako motocykl kategorie A1. Problém je v tomhle státě s RZ. Na motocykl je stejně velká jako na ostatní auta.
Určitě je nemožné nechat v silničním provozu prohánět stroje s maximálkou 80kmh a výkonem 3kw na 120kg bez řidičáku a bez RZ.
Obávám se, ovšem, že se na to kompetenti vyfláknou a bude to jednoduše zakázaný a bude se to provozovat nelegálně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neustálí se nic. Stačí 1 sobec užívající si svobodu a klidně svou činností rozbije celou cizí rodinu. A pokud ho nestihne citelný trest - vyvolá to řetězovou reakci odmítání ohleduplnosti, dalšího učení skrze bolesti, atd pořád dokolečka...

Proto jsou tu zákony, ne že lidi sami pochopí, že nemají krást, zabíjet druhé kvůli nicotnostem, otravovat druhé lidi svou "zábavou".

Jak funguje svět bez lejster a "regulačních" kodexů:
Lidi, kteří pochopí, jak stabilně přežívat, brzo umřou a své vědomosti si odnášejí ze světa, zatímco pozůstalí opakují chyby předků, dokud nepřijdou k vědomostem.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže vy, když teď by zmizel trest za zabíjení, se seberete a jdete zabíjet?

Sobec? Úžasný pojem vymyšlený k nálepkování lidí, pokud nechce člověk dělat to co po něm někdo jiný chce, nebo se odmítá podřídit nějaké společenské konvenci, kterou dodržují ostatní a ani o tom nepřemýšlejí. Nic víc to není, jen slovo říkající "Tento člověk odmítá žít podle toho jak si představuji že by měli lidé žít" Nic víc.

"Otravovat zábavou?" A co když se podíváme na to jinak, tu stejnou situaci, změníme úhel kamery, to ten co je "otravován" otravuje ostatním zábavu. V mezilidských vztazích neexistuje objektivita, to že by nějaký zájem byl nadřazený, nemůže ani. Proč má být zájem Franty Vomáčky aby mu před barákem nejezdily kamiony nadřazený zájmu Pepka Vyskoče na tom mít louku a tomuto má být sebrána a zde postaven obchvat?

Ono i to "sobectví" má nějakou příčinu, například je to neustálý a dlouhodobý předpoklad že jsou lidé hříšné nádoby, špatní a musí se tedy regulovat zákony, odčinit dědičný hřích a pod. stejně tak k sobectví a pod. vedou snahy o regulace mezilidských vztahů a svobod, zejména těch spojených s majetkem. To co obecně se bere za sobecké jednání, které podle Vás má být regulováno je jen dlouhodobá adaptační strategie na přeregulovaný systém, který se snaží lidi držet +- na stejné úrovni a pro dosažení nějakého posunu se musí jít tak říkajíc přes mrtvoly. Proč třeba? Protože to někde píše bible? A nesmějete se, ta bible je v nás i po generacích nechození do kostela.

Proč třeba řidiči silných mercedesů riskují a myslí si že mohou všechno? Protože k dosažení cíle mít nějaký majetek, museli přijmout adaptační strategii všemožných podvodů, obcházení pravidel a pod. protože díky regulacím se pořádně majetek nedá získat, protože stát jde po výdělku jal slepice po flusu a přerozděluje velké objemy peněz mezi lidmi, bez viditelného přínosu. Tím přímo regulace vytváří podmínky pro vznik chování, které pak zase chce jinak regulovat. Tím zase vytvoříte něco a tím zase něco... Celou společnost takto vedete jenom do smrti byrokratismu, zabijete inovace a zabijete v lidech potenciál, lidé nakonec rezignují, emigrují na chaty a do zahrádek.

Člověk, i ten pitomý pes, potřebují mít první pocit zajištění a vlastnictví, dítě jej potřebuje než se o hračku podělí, pes si hlídá hadru z pelechu a pod. pokud ale díky regulacím nemohou dosáhnout alespoň nějaké základní úrovně a pocitu že něco mají a musí se při tom ještě dělit skrze daně, tak se část začne chovat, jak vy říkáte "sobecky", protože to je jediný způsob jak uspokojit danou potřebu. A pokud se jednou naučí toto chování, pak je aplikuje všude.

Pokud nebudete regulacemi házet lidem klacky pod nohy a tito budou moci zcela svobodně vstupovat do vztahů s ostatními účastníky trhu, stejně tak pokud nebudete jim odnímat a přerozdělovat jejich výdělky na transferové platby a kupování hlasů před volbami, ale budete z nich platit služby, jako policii, soudy etc., tak bude mnohem snadnější se dostat do stavu kdy budu cítit zajištění a nebude je to nutit k podvodům a "sobeckému" jednání.

Obrázek uživatele PaRi

Jo, ne se vším souhlasím, ale to, že byrokracie a nepřehledné zákony berou iniciativu, pod to bych se podepsal.

Tak se mi zdá, že to máte v té Vaší hlavě pěkně pomatené. Právě kvůli lidem jako jste Vy potřebujeme ty regulace a zákony, aby to vaše sobectví bylo včas utlumeno.

Sobec není žádný vymyšlený pojem, to je typicky ten řidič mercedesu (asi jste popisoval sebe?), který kvůli honbě za mamonem ohrožuje na zdraví a životě ostatní účastníky provozu. Sobec je samozřejmě také uživatel výše uvedeného motokola, který jezdí po cyklostezkách v CHKO jako po uzavřené motokrosové trati. Pro mě osobně je typickým sobcem téměř každý motorkář s vykuchaným výfukem, který se na běžné komunikaci chová jako na závodním okruhu - to je typický příklad sobectví, kdy jednotlivec pro svojí zábavu otravuje a ohrožuje hlukem, smradem a riskantní jízdou ostatní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak mi řekněte kolik lidí jsem chtěl okrást, zabít, zničit jim život, co jsem chtěl kde čmajznout, asi toho víte o mne mnohem více než toho vím sám. Netvrdím že vím co se se mnou děje když spím, ale protože své tělo nalézám tam kde jsem je před spánkem nechal, tak předpokládám že po nocích nedělám piráta silnic v mém neexistujícím mercedesu a ani neřídím větové spiknutí, nebo neobchoduji s drogami.

Moje sobectví? Jaké? To že lidi se svými problémy neobtěžuji? Nebo to že jsem se sobecky vzdal vlastnictví auta a místo toho jezdím MHD protože se mi sobecky nechce stát v koloně, platit povinné, pojistku a být kvůli regulacím imrvére jednou nohou v kriminále? Nebo je sobecké to že si zjednodušuji život tím že se lidem nemontuji do života pokud mne o to nepožádají? Co je sobeckého na tom že chci aby se lidem nezasahovalo do života milionem regulací? Je snad sobecké že chci aby se lidem nezasahovalo do majetku? Je sobecké že považuji lidi za bytosti obdařené úsudkem a schopností autonomie a schopností se rozhodovat?

Berete extrémní případ zabíjení. Což takhle například recidiva ?

Nejde jen o nové případy, i když ty také budou - někdo prostě nemá záklopku a obávám se že by se pak jednalo o velmi divokou spirálu která vtáhne i ty se záklopkou.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro takové Carlose je to jedno, regulace je prostě z principu špatně, i když je to regulace zabíjení. Jak se jednou začne regulovat, tak to vždycky skončí regulací majetku a porodnosti.
:-D

Úplně někde na začátku (viz ústava) byla snaha kodifikovat pravidla slušného chování, obecně chápáného (protože to bylo potřeba, zjevně).
To, že to jako soubor chování nevypadá je dáno jen použitím cizího jazyka (právničina) aby nedocházelo k nedorozuměním při výkladu. Že tomu pak nikdo nerozumí je věc druhá :-D

Jak to probíhá dnes... nekomentuji :)
Nebo ano - někdo ukáže prstem "toto je dobré" (zacinkají mu zlaťáky v kapse) a prolobuje se až k textu který projde uzákoněním.

... koutek filosofie a zákonodárství ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi tak nějak, ten cizí jazyk není až takový problém dá se na něj zvyknout celkem snadno.

Ale nedoporučuji vyhlášky číst před spaním, neb lidem se srdečními problémy.

S tim zabijenim je to tezke. Udajne existuje nejaky armadni vyzkum, ze 10% lidi je schopne zabijet bez vycitek ("psychopati", material pro armadu), 80%, kdyz si to dokazou zduvodnit/obhajit (napr. sebeobrana) a 10% neni schopno zabit vubec ani kdyz by jim to zachranilo zivot.

A zrusenim zakonu te prostredni skupine zmizi duvod, proc problem zabijenim neresit - zmizi trest ktery dela protivahu (casto zajimavemu) prinosu. My mame uz "naucene", ze je to spatne, ale u nove generace bez tohohle "omezeni" by to uz mohl byt problem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čísla jsou zajímavá, nicméně 2. skupina by musela mít velmi závažný důvod k tomu aby zabíjela, když se podíváme na statistiky, tak počet zabitých lidí a násilných činů vůbec klesá i přes měkčí zákony než v minulosti, kdyby platilo že když není zákon, tak se rychle lidé chovají jako hovada a dělají co zakazoval, tak by nejméně kriminality muselo být dokud byl trest smrti a pod. musí tu být jiné faktory, které jsou podle mne ty, které zmiňuji na konci dlouhého komentu.

Roli v tom má podle mne, celkem dost velkou, pocit osobní svobody a možnost se ekonomicky nějak etablovat, vůbec taková case-study by se dala udělat na transformaci naší ekonomiky a společnosti v 90. letech. Nebo ostatně kdekoliv jinde, kde je chudoba poměrně běžná záležitost. Podle mne existuje ekonomický threshold kolem kterého se musí vyskytovat větší část společnosti aby došlo k růstu kriminality. Přece jenom jiná bude situace v místech kde bude luxusním zbožím favorit a oktávka nedosažitelnou a kde bude oktávka běžná a luxusem mustang, či Tesla S. Problém je že mnoho regulací může způsobit změnu situace 2 v situaci 1. Řešením těchto problémů nemůže být regulace, ale umožnění toho aby značná část společnosti si mohla poměrně snadno dovolit pořídit příslovečnou oktávku.

Mimochodem je zajímavé jak kdykoliv kdokoliv při návrhu na rušení předpis hned tahá zabíjení, možná by to chtělo už přidat do seznamu argumentačních faulů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj, zaregulujte si a vy svobodně smýšlející si přidejte argument do seznamu faulů
:-D

"počet zabitých lidí a násilných činů vůbec klesá i přes měkčí zákony než v minulosti"
Změkčení není odstranění regulace, nebo jo?

"Řešením těchto problémů nemůže být regulace, ale umožnění toho aby značná část společnosti si mohla poměrně snadno dovolit pořídit příslovečnou oktávku."
A nejlépe se to udělá pomocí zaručeného státního přijmu, ne?
:-D
Aneb, jak jsme se dostali od elementární slušnosti neriskovat nehodu tím, že jezdím s ohledem na pohyb okolí.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slyšel jste někdy o trendech? Pokud by to jediné co lidi drží od zabíjení měl být strach z trestu, pak by jeho změkčení mělo způsobit růst počtu vraždy, protože pár let, je přece menší cena než poprava a tedy by ji mělo být ochotných zaplatit více lidí a ono ne.

Kupodivu ne, ale pokud omezíte daňovou zátěž lidí a podniků, zbude jim více peněz na utrácení, čímž bude ekonomika stimulována lépe než pokud tu stejnou sumu přerozdělíte. Problém je na takový systém přejít, protože by to znamenalo změnu v průběhu minimálně 25 let během kterých přerozdělováním nikdy totiž žádné hodnoty nevznikly, na druhou stranu pokud vytvoříte stimulující podmínky, dostaví se to samo. Schválně se podívejte co všechno se musí splnit za nesmysly a co se musí platit jenom na pitomý prodej ponožek ve stánku.

A ne, nedostali jsme se sem od elementární slušnosti, ale od nápadu že by se měla regulovat elektrokola.

Obrázek uživatele PaRi

Tady je pěkný příklad toho, co to znamená si otevřít ve městě cukrárnu:

ZDE

Je mi z toho nablití...

Ovsem paradoxem je, ze ti sami lide, co rvou dneska proti regulacim/pravidlum, budou zitra rvat, ze hygiena dost nekontroluje, az zas kvuli nedodrzeni tech samych pravidel nekde vypukne salmoneloza, listerie nebo nejaka podobna mnamka.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a kvůli čemu se tady teď uvažuje o regulaci elektrokol? Kvůli tomu, že lidi sami od sebe nejsou ochotní se ohlížet na své okolí. Nejsou ochotní jezdit za sebou, když mají na stezce místo na jízdu vedle sebe. Nejsou ochotní zpomalit, když jedou okolo pěších. Tohle platí pro kola obecně. Elektrokola jezdí rychleji, takže riziko nehody je vyšší.

Trend (vycházející ze zkušenosti z minulosti) ukazuje jasně na to, že lidi si ZASE nebudou ochotní připustit, že je nutné se ohlížet na okolí. ZASE budou otravovat okolí, až se napíše vymahatelný zákon, který se bude snažit kodifikovat základní slušnost. Jako vždy v historii.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, řeší se to protože se to někomu nelíbí a někdo si myslí že má patent na rozum a lidé se musí chovat podle toho jak chce on. Kupodivu se nepostaví k cyklostezce s letáčky ve kterých by popisoval proč si myslí že je lepší aby lidé jezdili za sebou, aby zpomalili u chodců a pod., ale chce to regulovat zákonem, zase jen a pouze z pozice síly. Ani na to neudělá nějaký dopravní den ve škole, ani přednášku pro veřejnost, ale chce to vymáhat pendrekem, pokutami a tedy násilím. Nevykoná elementární pokus o dialog a vysvětlení, nezkusí lidi přesvědčit, ale chce jen hned nařizovat a trestat. Zřejmě má takový člověk chtějící svůj názor prosadit silou strach že není schopný ostatní přesvědčit aby přistoupili na jeho návrh, tak chce využít lobbing a prosadit svou vizi reality na úkor ostatních.

Snaha o kodifikaci "elementární slušnosti" je pitomost a bude selhávat pokaždé, vydržíte pět, deset let, než budete beznadějně zastaralý .Takové kodexy tu byly a pokaždé v jistý moment jejich existence přinesla po nějaké době problémy větší než řešila, ona třeba Bible, Korán, Tóra... jsou také taková "kodifikovaná elementární slušnost", přitom z dnešního pohledu jsou to pravidla extrémní s neslučitelná z velké části s dnešní "elementární slušností".

Víte proč lidi mimochodem na "elementární slušnost" rezignují? Protože těch kodifikací je tolik že dodržovat je všechny se nedá, nedá se pak existovat, takže se stejně začne část porušovat s tím že se občas někomu dá pokuta, ale v 99% případů se nic nestane. Čím je těch pravidel více, tím více a přísnějších se dostává do šedé zóny. Pro člověka není pomalu možné vést v patrnosti pro počet vyhlášek města kde žije a co zhruba (ne jak přesně) regulují, natož regulace státu, takže na ně i na další a další pravidla prostě rezignuje a existuje v šedé oblasti.

Nu ale to jsme už v rozjetém vlaku a vy chcete vyhodit jednu sedačku a myslet si že vlak proto zastaví ?
Co taková buzerace policie s kaucí, která měla být mířena na cizince (ó jak se dušovali... :-D) ?

Vyhazovat sedačku z vlaku nebo na ní dát cedulku že je mimo provoz prostě nestačí.
Buď ten vlak zastavte celý, nebo si sedněte a užívejte si jízdu ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No spíš to vidím jako nepřivázání další na konec za poslední vagon, kde je jich už tak dost.

Kdyby to bylo na mě, tak ten vlak rozeberu do posledního šroubku, klidně za jízdy, jenže zjevně příliš mnoho lidí se raději veze, než aby muselo jít pěšky.

Bohužel je to neblahé dědictví etatismu, církevních doktrín a hrůzy jiných věcí, jako třeba totalit. Nejsem nějaký velký odborník na mytologii ani filosofii, ale přijde mi že krok Yahweho a jeho náboženství v jiných není na člověka pohlíženo jako na bytost zatíženou hříchem a takovou, která se musí očistit, když jsem si četl nějaké staroseverské, trochu převyprávěné, legendy, nějaký dědičný hřích tam nebyl, stejně tak si na to že by lidé byli špatní judeokřesťanským způsobem nevzpomínám z jiných okruhů. Dokonce ani, přestože se o Tolkienově mythosu často říká že je kopii křesťanského dle katolické doktríny, v Tolkienově obrovském díle nic takového není.

Přístup k lidem že jsou od základu špatní a je třeba je regulovat zákony, protože jinak bude Sodoma-Gomora, že je třeba se starat o jejich nejmenší kousek života, organizovat, upravovat, nařizovat, zakazovat... je, jednak podle mne špatný, nicméně to je subjektivní, ale základem velmi mnoha filosofických směrů, které ovlivňují dodnes chod společnosti a používá se v zásadě pro ospravedlnění jakéhokoliv zákazu či nařízení byť jakkoliv nesmyslného.

Celkem by mne zajímalo jak by vypadala společnost, kde není základem právního řádu "lidé jsou špatní."

Člověk je od přírody líný tvor, pokud mu zrovna nevisí před nosem nějaká mrkvička na špagátu... toliko asi k tomu proč to nejde nebo proč je člověk "špatný".

Zákony jako takové nejsou per-se špatné. Chci v ních (alespoň v počátcích) vidět úmysl lepit zneužívané excesy jako "lidé se vraždí pro zlaťák, postavíme naplánovanou vraždu výš než jinou, s polehčující okolností".

Co je špatné je výkonná složka - úředníci, policajti... i občané zneužívající nedokonalost zákonů (s právníkem za zadkem). Pendrek je snazší, pendrek je univerzální... na co se snažit vychovávat, vysvětlovat a domlouvat ?

To znáte o tom "Čím déle máte v ruce kladivo, tím více věcí vám připadá jako hřebík." ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No kéž by se vycházelo jen lenosti, to by byla, pane jo, krásná filosofie a krásné zlo... Jenže ono mi to spíš přijde že se vychází z té tradice že je člověk plémě ďáblovo a prokleté, které bude smilnit, krást a vraždit a třeba i vše zároveň, jenom co se na něj nebude dívat dráb. V systémech založených na takovémto přístupu se bude pokaždé, i přes všechnu snahu, více dařit různým křivákům a podvodníkům, než lidem, kteří chtějí žít jak nejlépe umí, protože ti to omezení dodrží, zatímco podvodníci ne.

Jo kdybychom tady řešili zákon o vraždění pro zlaťáky, to by bylo ještě v pohodě, vlastně ty podstatné paragrafy opravdu něco řešící se dají sepsat na pár A4, což se dá klidně naučit jak básnička, ale většinu právního řádu tvoří záměrně špatné napsané a ještě hůře vykonávané zákony regulující naprosto nepodstatné oblasti života.

Já vím že se v dědickém právu třeba vychází asi z mnohem starších záležitostí (nevím jestli je dědictví řešeno v Bibli, v Koránu je), ale proč by při změněných společenských poměrech pořád měl zákon diktovat kdo kolik dostane? Jestli se člověk rozhodne celý majetek určit ke spálení, nebo třeba věnovat kočce, je to jeho věc a určovat že musí nechat minimálně tolik tomu a tomu je přílišný zásah do vlastnických práv k majetku.

Když se vrátím k vraždě a těmto "starým" zákonům, tedy těch co tu jsou od nějakých prvních polis, tak u vražd má snad cenu trestat jedině vraždu úkladnou, trochu méně zabití při přepadení, vraždy v příbuzenstvu, pokud nejsou plánované, tam je společenské odsouzení snad horší trest než jaký může uložit soud. Posílat někoho do vězení za nedbalostní čin je pak už snad spíš projevem hypertrofovaného aparátu a snaha uspokojit touhu po pomstě, což je možná nejsilnější motiv (viz kauza Studénka-most, nedá se zjistit, kdo či vůbec co přesně za pád může, ale lidi volají po zavření naprosto všech).

Znám to trochu jinak, "Když máte v ruce kladivo, všechno vypadá jako hřebík."

No... :-D ... ono jít a někoho okrást/zabít pro zisk je daleko snazší než jít pracovat => lenost }:-]

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vražda pro peníze je také práce, musíte to připravit a tak. Ono když hrozí že se Vám ten druhý postaví, tak je to zase o něčem jiném.

Vše záleží na úhlu pohledu - sice musíte mít zbraně, pár krycích aut, falešné doklady a únikový plán pro vyloupení banky.

Ale i kdyby příprava vyžadovala rok tak je to stále výsledek lidské lenosti, protože jít si vydělat 10 milionů je přecijen krapítko zdlouhavější a namáhavější.

Jistě, je to zaplaceno i nemožností se pohybovat ve státech s vydáváním zločinců a vším s tím spojené, stres, nutnost být ve střehu před svými "parťáky", znalost jazyků... ale to některé lidi netrápí.

Takže ano, ten lupič si ty peníze "zasloužil".
Jak se říká "risk je zisk" a on riskoval kriminál.
Měli bychom to tedy uznávat jako legitimní způsob obživy?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy tedy nejste troškař :-) Já jsem přemýšlel o mnohem nižších sumách a situacích typu "zbavím se majetné tetičky kyanidem. Jáááj, já to vypil místo ní..."

Spíš se ptejme proč je tu nemožnost vydělat 10 mega, podle mne je to jeden z příznaků velmi regulovaných systémů, ve kterých se stává podnikání peklem a záležitostí jen pro otrlé. Navíc díky regulacím je potřeba pro vstup do podnikání poměrně značný kapitál a neúspěch, který je potřeba k úspěchu, je pak příliš nákladný. V IT je asi nejsnadnější začít, ale i tak potřebujete pár lidí, potřebujete uživit sebe, a jenom na personálních nákladech to jde do milionů korun na rok. Takže to lepíte nadšenecky s kamarády po nocích, což sice náklady snižuje, ale pořád musíte mít k tomu ještě práci, což zase protáhne vývoj. Navíc skrz regulace a odvody získání počátečního kapitálu trvá.

Známý se pár let živil jako živnostník v jiném oboru, trochu programoval, řekl si že to zkusí, jenže potřeboval by rok na to aby se to pořádně naučil, respektive si na to chtěl vzít volno, jenže ta suma, kterou si od něho stát vzal na všemožných odvodech, která byla dost slušná, mu na ten rok chyběla a eventuálně by musel žádat o nějakou podporu a pod., takže aby nějak mohl fungovat než se to pořádně naučí a půjde se tím živit, si musel najít práci.A tato situace je jen důsledkem regulací.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou zase kecy!
Ještě že o ničem nerozhodujete - to by vypadalo!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, zákoník na pár A4, nepletení se lidem o života, výrazná redukce stavů úřednictva, to by byla opravdu hrůza. :-D. Chápu že radikální myšlenky se vždy setkávají s odmítnutím, zejména pokud jsou přímo v rozporu se zaběhnutým řádem světa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dodržování zákonů je nutnost, jinak se společnost rozpadne. Nicméně elektrokola máme upravená již dnes - jako normální kola a pokud člověk něco způsobí, tak si to i zaplatí stejně jako když někoho srazí na normálním kole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dneska si to zaplatí jenom ti pojištění. Jinak těžko, stačí ze sebe nechat úředně udělat nemajetného. Pak ani exekutor nemá šanci. Případně nechat ze sebe udělat "nemocného", pak ani to vězení nehrozí...
:-)

Každopádně zákony i soudy se musejí vyvíjet, nestačí napsat, že regulace a lejstra jsou všechny blbost a otravují nás. Fakt je ten, že otravují jenom lidé sami sebe, nikoliv písmenka regulací či kodexů
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Jinak těžko, stačí ze sebe nechat úředně udělat nemajetného. Pak ani exekutor nemá šanci. Případně nechat ze sebe udělat "nemocného", pak ani to vězení nehrozí..."

-to čo tu píšete za hlúposti?!?

Ak ste nemajetný tak jednoducho nemáte vo vlastníctve majetok. Nechať zo seba úradne spraviť nemajetného... no toto môže napísať fakt len nedouk. A to isté sa týka "nechat ze sebe udělat "nemocného"" - to si myslíte, že prídete na sociálku a za 50 korunový kolok budete "nemocný"??? Preboha, veď tieto postupy sú tak predpismi zregulované, že snáď ani viacej to regulovať nejde a vy to tu spochybňujete?

Tak načo sa dovolávate regulácií, keď si tu zároveň myslíte, že regulovanie takto dôležitých vecí aj tak nefunguje...

Podľa mňa buď ste úplne sprostý alebo sám ste si nejako pokútne vybavil papier na "nemajetnosť" a na "nemoc". Ale to nám potom vysvetlite ako na to...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí sledovat zprávy, jak jistý Janoušek náhodou onemocněl zrovna v termínu, kdy měl nastoupit do vězení... Pro tebe asi náhoda, já jsem nedouk, tak na náhodu nevěřím.
:-)

A "nemajetným" se staneš tak, že nemáš oficiální příjem, nejsi zaměstnaný, ale brigáda na černo se vždycky najde. Nemáš vlastní byt, ale jaksi se ti vždycky povede zaplatit nájem. Nemáš zaregistrované auto na sebe, ale na stařé rodiče nebo naopak na děti.
Jsi asi ještě dost mladý, žes na tohle nenarazil.
:-)

Já jsem měl práci s takovýmhle "nemajetným" dlužníkem, který ze zahraničí štědře dotoval život rodiny a ještě si přivezl výslužku zcela mimo dosah státního aparátu.
:-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Práve opačne. Mám 20 ročnú skúsenosť so súdnym vymáhaním pohľadávok. Viem veľmi dobre čo sa dá a čo už nie... Preto aj viem, že takmer všetko, čo tu píšete nemá hlavu ani pätu.

Takto tárajú ľudia bez vzdelania, čo len niekde niečo počuli alebo im to niekde niekto povedal. No o zákonoch a ich uplatňovaní nevedia nič. Len si myslia, že vedia.

Typické pre hlupákov je to, že jednoducho ani len netušia ako sú blbí, pretože nemajú vedomosti, aby to vôbec vedeli správne vyhodnotiť...

Viete si vôbec domyslieť, čo by spôsobilo zavedenie povinného poistenia? Plno ľudí by pri prípadnej kolízii z miesta nehody ušlo aby sa vyhli ďalším problémom. Taktiež tí, voči ktorým by poistenie malo zaviesť (t.j. nemajetní) by jednoducho poistenie neplatili. No a budete viazať množstvo kapacít represívnych zložiek na vymáhanie zákona, ktorý má riešiť občasné kolízie bicyklistov.

To skutočne si naštudujte súčasný zákon a radšej dodržiavajte pravidlá pre cyklistov, ktoré sú už dnes platné a zistíte, že je to dostatočná regulácia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak určitě... Já si vymažu vzpomínky a budu ignorovat skutečné události, jak se dlužník vysmívá exekutorům, a budu se řídit radou nějakého anonyma
:-D
Poradíš mi, jak dostat z dlužníka keš ze zahraniční brigády, který má schovaný jinde než v místě bydliště, u svých dětí? Já jsem nedouk, potřebuju kvalifikovanou radu od majstra, který 20 let vymáhá pohledávky. :-D Mimochodem, naše rodinná pohledávka je z r. 1997.
:-)

"Plno ľudí by pri prípadnej kolízii z miesta nehody ušlo aby sa vyhli ďalším problémom."
Kdežto dneska se každý s povinným ručením snaží ujet z místa, co?
:-D
To jsou perly...
:-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty perla... No comment... Keď niekto nemá právne znalosti tak si požiada o právnu radu. Tá je samozrejme platená. Vedomosti, informácie a know how sú tiež tovar.

Ja tu zrovna vám rady poskytovať nebudem. Len toľko, že tá situácia je pomerne ľahko riešiteľná.

Späť k regulácii a prípadnému poisteniu elektrických bicyklov. Preboha to ste fakt taký zadubený? Tu píšeme o bicykloch!!! Nie o zrážke automobilov s PZP. Zrážka na cyklistickej ceste pri zavedení poistenia prebehne tak, že vinník čo najskôr z miesta nehody odíde. Ja osobne by som dedulovi ako vy ešte riadne naložil, pretože som si istý, že nehoda by bola dôsledkom nejakého nezmyselného manévru zaprdeného dedka, ktorý by už na bicykel radšej sadať ani nemal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takové právnické eso, jako ty, by mělo radit v případě H-Systému, nebo jiných firem, které zkrachovaly a pohledávky pro ostatní trouby nedobytné.
Škoda, že tě nikdo nezná, noviny by neměly o čem psát... Všechno by se lehce vyřešilo.
:-D

Ale jinak, určitě budeš mít i pravdu v případě regulací, jednoduše vyřešíš problém tím, že zmlátíš oponenta. Stačí se na tebe obrátit.
:-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-D
Jo, lehko řešitelná! Tak to asi by potřebovali tvou odbornou radu ti 3 exekutoři, kteří se na případu vystřídali a nezvládli to lehce za více než 20 let vyřešit, ty odborníku!
:-D

A jasně, že ty jsi zvyklý všechno, co nejde vyřešit podle tvého názoru, řešit násilím... Hele, ty právníku, víš ty vůbec, že exekuce nelze řešit násilím? To, že tobě spoustu chudáků uhne, neznamená, že umíš řešit situace a že znáš právo.
:-D

Ale jinak:
2x jsi mě nazval blbcem, teďka mi vyhrožuješ násilím. Víš co mi můžeš, žejo, ty tupče?
Odepsat ještě nějakou výhrůžku mi můžeš
;-)

Obrázek uživatele Radovan

Je to tvrďák a dlužníci ho nemají rádi, politici si s ním vytřeli víme co, dokonce kvůli němu měnili zákon o exekucích (lex Vrána), exekutorská komora mu závidí úspěch, takže ho nepodržela a nikdy nenavrhla do vedení, ale Vrána z Přerova je holt Vrána z Přerova (i když to teď vede Jícha, musel nuceně po státním nátlaku firmu předat). Máme ho 28 let a plná spokojenost. To je jinej sekáč, ten se nezakecá.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dědci na arabech a ještě babky s kabelama na řidítkách jsou asi jedni z nejnebezpečnějších cyklistů (pak asi už jenom děcka z kopce), nedívá se to, neukazuje seskakuje kdy je to napadne, objet se to nedá protože to jezdí zásadně při levém okraji cyklopruhu a ještě nepředvídatelně, předjíždí se dost blbě. O stavu těch kol raději pomlčím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně... Všechny rozjezdit náklaďákem, a je od nich pokoj! Otravní dědci a báby! A jejich čím dál víc!

Vy dva jste se našli s tím anonymním "odborníkem"... Škoda slov, mějte se, vydva!
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vám to asi fakt nedochází, dneska se tak možná pohádáte, ponadáváte si a jedete dál/do servisu, po zavedení povinností jako pojistky a pod. se z toho stane špinavá byznys a zbytečné tahání lidí po soudech, aby se na tom ta drzejší strana napakovala. A to jenom protože zavedete další nesmyslnou regulaci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže regulace v tento moment přebírají podobu jejich vymahatelů, kteří by jen těžko normálně přišli pokutovat za to že pálíte listí ve čtvrtek místo středy, protože musí vykazovat činnost, tak otravují a neotravovali by pokud by neexistovalo lejstro, tedy problém je v tom lejstru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne. Problém je v těch lidech, kteří si myslí, že pokud není napsaný zákaz, tak otravovat ostatní je jejich právo.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a budou to dělat tak dlouho dokud si ti co jsou otravovaní nevymůžou to lejstro. A jelikož jim lejstro zabránilo v jediném smyslu jejich života otravovat ostatní tak si všemožně stěžujou na to že vzniklo a usilují aby bylo zrušeno aby zase mohli otravovat ostatní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že můžu souhlasit. Otravovaní druhých lidí je hluboko v lidských genech a předávané kultuře
:-)

50km/h je este slusne, posledne ma prenasledoval jeden "elektrocyklista" az do rychlosti 110km/h.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to ste už boli na diaľnici alebo ste niekde porušovali predpisy? Čo tu hádžete vinu na cyklistu, keď sam sa preháňate po ceste neprimeranou rýchlosťou....

K tým vašim reguláciám - pokiaľ sa niekto "hodí na nemajetného", tak je jedno či tu regulácie máte alebo nie. Takýto si budú robiť vždy čo ich napadne. Budete buzerovať len bežných ľudí.

Keď už regulácie tak potom hlavne uplatňovať tie už existujúce ako napríklad, že dvaja idioti nemajú bicyklovať vedľa seba, že sa nemá cyklista motať po strede cyklistickej cesty, že má sledovať, čo sa deje na okolí... toto robí plno tých chudákov čo tu vykrikujú aby sa elektrobicykle regulovali!

Isiel som motorovym rogalom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak bys je chtěl postihovat? Podle jakého pravidla? Ono je někde v zákoně napsané, že dva cyklisté nesmí jet vedle sebe?

Nebo si myslíš, že policejní hlídka zastaví cyklistu a udělí pokutu za oficiálně neexistující přestupek? A ten bezohledný cyklista najednou uvědomněle sklkopí uši a nechá si napařit pokutu, když má dneska zároveň právo hádat se ve správním řízení na úřadě a soudu?
Viz parkování Mike je pán, snahy typu rokbezpokut.cz...
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, v zákoně č. 361/2000 Sb. V jednom jízdním pruhu může jet pouze jeden účastník silničního provozu protože je povinen jezdit vpravo s výjimkou objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

Takové banality lidé nevědí?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, pro hnidopychy, tohle platí na silnici. Anonym předemnou, ale zmínil cyklostezku, takže moje otázka se vztahovala na jízdu vedle sebe na cyklostezce. Případně na jízdu uprostřed. Jak takovou bezohlednou jízdu může řešit policie? Co o tomhle říká 361/2000 Sb.?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K pojmu cyklistická cesta

Skutočne nerozumiem, prečo odmietate študovať oblasť, ku ktorej sa máte záujem vyjadrovať. Urobte si vlastný prieskum a nenechávajte sa poučovať inými.

Východiská a definície pojmov pre oblasť cyklistických ciest v právnych normách na Slovensku nájdete v:
1) Uznesenie Európskeho parlamentu zo dňa 27.septembra 2011 o európskej bezpečnosti cestnej dopravy v rokoch 2011-2020 (2010/2235(INI)),
2) Biela kniha a Zelená kniha Európskej komisie
3)uznesením vlády schválenej Národnej stratégii rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v SR do roku 2020
4) technické podmienky TP 07/2014 – Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
5) STN 01 8028 „Cykloturistické značenie“
6) STN 73 6100
7) 5) Vyhláška MV SR č. 9/2002 Z.z.
8) Zákon č. 8/2009 Z.z.
9) Zákon č. 50/1976 Zb.
10) Zákon č. 326/2005 Z.z. O LESOCH (LESNÝ ZÁKON), ZÁKON Č. 360/2007 Zb. – aktualizované úplné znenie Prichádza sa sním do styku predovšetkým pri legalizácii cykloturistických trás, najmä v lesnom a horskom prostredí (či už trás pre cestné alebo horské MTB bicykle)
11) Zákon č. 543/2002 Z.z. a ďalšie zákony, ktoré priamo alebo nepriamo definujú oprávnenia využívať cyklistické trasy (pre tento účel snáď kompletné vymenovanie dotknutých zákonov netreba uvádzať).

Som presvedčený, že v ČR máte príslušné úpravy jednotlivých pojmov taktiež k dispozícii.

Obrázek uživatele Radovan

Je šílené, a pro běžného člověka zcela nepoužitelné, že cyklostezka je upravena v 11 předpisech. To naplňuje pojem byrokratismus jednoznačně. To není demokracie, démos kraté, vláda lidu. To je úřednicko-politická lobby.
Zákon má být jednoduchý, jednoznačný, vymahatelný se sankcí. Vše ostatní jsou proklamace a kecy v kleci (99% procent Sbírky zákonů ČR).
A pak nastupuje samodomo a lidová tvořivost politiků a úředníků, nedodržujících ani to základní při tvorbě. Takže máme jakž takž jednoduchou úpravu, jak se má chodec chovat na silnici, ale klidně vyrábíme s dotacemi EU cyklostezky o106, které jsou společné pro chodce i cyklisty. Ne v oddělených pruzích, což občas trochu funguje, ale dohromady.
Tedy tu máme dohromady penzistu s +-2 km/h, podobně pejskaře, který nejčastěji jen postává, mamku s kočárkem kolem 3 km/h, chodce běžného kolem 4 km/h, chodce spěchajícího 5 km/h, děti na koloběžkách od 2 do 15 km/h, cyklisty běžné 10-20 km/h (ale pokud zamakají, tak 30 a více dají) a elektrocyklisty 20-25 km/h (ty legální, jinak musí zamakat, ti ilegální prostě jen dají vyšší výkon elektromotoru). A teď k tomu připočtěme skupinky chodců a cyklistů, mamku s kočárkem ve dvojici s kámoškou nebo staršími dětmi. Prostě systémově to nemůže a nebude fungovat a bude zákonitě plodit problémy, nehody, úrazy, smrťáky. Počínaje zvířaty a lidmi konče.
Policie je bohužel zcela k ničemu, ta nepostihuje ani nepoužívání souběžné cyklostezky cyklistou, natožpak používání vyhrazené cyklostezky chodcem, obvykle pejskařem nebo maminou s kočárkem. Přestože souběžně (ale až na druhé straně silnice) vede chodník jako kráva.
Řešení je tedy jednoduché - nevyrábět kočkopsy a důsledně vymáhat dodržování pravidel. Tak se jednak všichni ukázní, druhák bude tlak na zrušení vyložených hovadin a paskvilů. Legislativně v parlamentu nebo soudně judikaturou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zákon asi pojem cyklostezka nezná, nicméně mpkrnov. cz/clanky/jak-se-chovat-na-cyklostezce. html par. 57 ods. 3

Když tu tak horujete pro regulace, tak co kdybyste se na to první podíval. Pojem cyklostezka bude tak možná ve stavebním zákoně, v zákoně provozu na pozemních komunikacích se krom dálnic snad ani cesty nějak nerozlišují

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu faktů pro ujasnění:
Já netvrdím, že regulace vše spasí. Tvrdím, že lidé potřebují regulace, aby se chovali ohleduplně. A dokládám např. pomocí historických paralel.

Nadruhou stranu, vy tady zatím tvrdíte, že všechny regulace jsou špatně a lidé je dostali jaksi přidělené ad hoc. Prostě se asi někdo zrovna špatně vyspal a zlomyslně zavedl regulaci.
:-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinými slovy tvrdíte že lidé se bez zákonů neumí chovat, dobře a kdo tedy ty zákony píše? Zase jenom lidé, ne nějaká božská inteligence, takže někdo, kdo se podle Vás neumí chovat, vymýšlí pravidlo jak se chovat...

Valná většina zákonů vzniká z takových důvodů jako že se někdo špatně vyspal, nebo že má nějaká skupina zájem na nějakém omezení, které jim dá nějakou moc, přihraje peníze a pod. a různými manipulacemi je nechá projít. Vy jste si opravdu nevšiml kolik nařízení vzniklo jenom jako přehnaná reakce na něco, aby se pak vesele po opadnutí mediální kampaně neřešila, ale zcela zbytečně existovala a kriminalizovala chování velké části společnosti? Asi jste ještě nikdy neslyšel "odborníka" prosazujícího prosazujícího zákaz, ze kterého nakonec vznikne jenom kšeft pro malou skupinu lidí s razítkem. Kdyby se první nechala vždy voda uklidnit, tak těch nařízení tak 80% skončí pod stolem, stejně jako nápady vzniklé v reakci na nějakou emotivní událost a to ještě před tím než je celá událost došetřena jak se stala.

Všemožné snahy o regulace chovu psů, zbraní a pod. se vždy objeví jen v reakci na nějakou single-event jedou za deset let. S dovolením regulovat single event jednou za deset let v desetimilionové zemi, je zcela zbytečné. To jsou prostě pravděpodobnosti lepší než u JE a dalších kritických systémů. Přesto se to snaží někdo regulovat po takové. Proč? Protože většinou se takovou událost snaží použít k prosazení svého názoru na svět a vnucení ostatním toho, jak mají žít.

Mimochodem regulace velmi často vedou k větším problémům než jaké řeší, kupříkladu válka s drogami, na začátku byla dobře míněn regulace, která ale vytvořila multimiliardový byznys s obrovskými následky v podobě kriminality a dalších dopadů. Až se zpožděním mnoha desítek let se pak hledá způsob jak to zkusit jinak, protože kupodivu zákazy to nevyřeší. Jindy podobné zákazy vznikly z naprosto jiných a pochybných, dnes bychom řekli na HOAXech, založených povídačkách.

V některých zemích zase bylo před pár lety nelegální pálit CDčka, jakákoliv, takže ne, legálně nešlo si třeba vypálit fotky z dovolené, nebo instalačku kompletně free Debianu. Protože co kdyby někdo pálil filmy.

Když mluvím o filmech, tak presumpce viny a výpalné co chce OSA, je další taková regulace, která vznikla jenom protože si ji nějaká zájmová skupina vyřvala. A mimochodem právě takové regulace v očích mnoha lidí legitimizují nedodržování další sady pravidel.

A seznam regulací působících škody, zavedených bez nějakého důvodu jen protože se někdo blbě vyspal a zpovykal politiky by mohl být setakra dlouhý.

Mam dotaz, pomuze obycejnemu cloveku za zivot vice tech spravnych reguli, nebo zneprijemni jeho dny ty spatne?
Ja osobne jsme rad, ze me okradlo za zivot jen 20 lidi a ne vic, z eme jeste nikdo nezabil, ze kdyz jdu s nejakym urazem k lekari, tak me bez problemu osetri, i kdyz musim kazdy rok platit dane a pojisteni.
V nedeli mi v zakazu vjezdu jeden clovek najel autem na nohu a zastavil na ni, kdyz jsem k nemu sel, abych se ho zeptal, zda zna bilou znacku s vnejsim cervenym kruhem. A kdyz jsme jej na to upozornil, tak mi rekl "no a co?" Pri takovem zazitku se nedivte lidem, ze jsou zastanci reguli. To bych si jinak nedovolil vypustit deti ven a na prochjazce bych je musel mit na metrovem voditku a navic chodit 2 km od komunikace. To mi pripomina dalsi reguli, ze myslivci nesmi na hon ci cekanou pod vlivem, protoze 1 nekoho zastrelil. Je to spatny zakaz?

prevediem to na ad absurdum
- mal ste niečo, čo tých 20 ľudí nemalo a tým ste im privodzoval (minimálne psychické) problémy, nevedeli sa s tým vyrovnať;
- žijete nie preto, že ste nikdy nebol v nesprávnom čase na nesprávnom mieste, ale preto, že napriek faktu, že česko je najbezbožnejšia krajina, ľudia v nej žijú podľa židovského desatora;
- montoval ste sa do veci, ktorá sa vás netýkala - žiadna dopravná značka nie je ABSOLÚTNA, každá má výnimku. paradoxne - v jednosmerke nesmiete ísť opačným smerom, ale smiete ju celú cúvať!
- deti nesmiete pustiť von, pretože ste za ne zodpovedný - čo ak by niečo vyviedli! za môjho rodičovského života bol vek, kedy smeli samotné stanovený na 12 rokov života!
- a príklad za všetky - v česku zomrie na otravu "alkoholom" pravidelne cca 60 ľudí. v tej SLÁVNEJ AFÉRE zomrelo akurát toľko. aké rôzne závery sa z toho dajú vyONÉ?

dane, poistné, zákaz sebaobrany, ... to je všetko z čias, keď hlúpi ľudia previedli na štát svoje základné práva (život), potom trvalo stáročia, kým si SLOBOMYSELNÍ amíci nespísali listinu!

:-)
Ano, mel jsem penize a neustale mam snahu lidem pomahat. Tim asi cizim lidem privadim hodne traumat :-)
Ja spis doufam, ze ziji proto, ze je i uzakoneno, ze se nesmi vrazdit a obcas i zajizdet lidi autem. :-)
Jako zastupitel (tim padem predstavitel obce), se staram o obecni silnici. Ale jinak jste me odhadl dobre, casto se montuju do veci, do kterych mi nic neni, abych druhym pomohl. Tato taky nebyla absolutni, mohli projet lidi s povolenim stavby :-) Zvlastni,z e ani jednou tam nejela sanitka nebo policajti.
Ja ven poustim deti od ctyr let a i nadale to budu delat. Kdyz pracuji, tak je nechci omezovat na televizi, tablet, protoze samotne u deskovych her ci prohlizeni knizek nevydrzi. Bydlim na vesnici s 51 obyvateli s vlastnim obchvatem silnice, ktere temer nikam nevede, takze prejeti se rozhodne nebojim. Tady deletm hrozi akorat drobny uraz, ale to se muze stat i tehdy, kdyz se zakecam s kamoskama pri hlidani.
Chcete rici, ze kdyz by v te dobe bylo jasne, ze za pancovani alkoholu metylem a nedejboze otrava lidi, kdyz to prezenou, padnou tvrde tresty, z eby to ti lidi i tak udelali? Nedali by si vetsi pozor?

Nevim jak na Slovensku, ale u nas se jen tak z pleziru celou jdnosmerkou couvat nemuze. Doporucuju venovat pozornost zejmena vyrazu NEZBYTNE NUTNE.

§24 odst (4) Řidič nesmí otáčet a couvat
g) na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

a sme u výkladu slov NEZBYTNE a NUTNÉ. pre každého súdruha to bude iné(ad absurdum nepoužijem).
oproti tomu slová DOPRAVNÁ OBSLUHA má v slovenskom zákone presné pravidlá, nie ako si (skoro všetci) vodiči myslia - "mám vážny dôvod".
:-)

Zrovna u tech drog neverim, ze by to bez regulace miliardovy byznys nebyl (stejne jak jine "legalni" drogy/zavislosti). Jen by byl pod kridly Novartisu a ne albantisu. Jen by se mozna prodejci nestrileli mezi sebou.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná by byl, ale v korunách, ne v dolarech. (Traduje se že Escobar utratil, za měsíc (nebo možná i za týden) asi 25k USD jen na gumičky na svazky bankovek) A přece jenom výrobek Novartisu bude kvalitnější, bezpečnější a nebude s tím spojeno tolik problematických jevů, jako bylo vytvořeno v průběhu posledních snad 50 let. Vůbec by celá ta drogová oblast zasloužila zgruntu předělat, ale daleko větší slovo by v tom měli tentokrát mít psychologové, lékaři, chemici a možná bych pozval nějakého filosofa, než policejní šarže a lidé, kteří si udělali kariéru na boji s drogami.

Ono v první řadě je nutné vědět co jsou spouštěče drogové závislosti, co způsobí ten vstup do toho, proč to lidé dělají a pod., proč lidé toto řešení zvolí... Nikdo se ráno nevzbudí a neřekne si "ode dneška beru perník. Woo Hooo!" Snad ani to že to někdo zkusí nemůže být samo o sobě dost k vyvolání závislosti. (Některá látky ji prý umí vyvolat, ale tam asi toto nepatří) Musí tam být ještě něco. To jednak a jednak kriminalizace a vytlačení lidí na kraj společnosti díky celkem složité soustavě důvodů, právě vede k těm problémům a i třeba tomu že pak lidé v počínající závislosti, kdy si to ještě uvědomují, nejsou s to ze strachu z postihu, vyhledat pomoc.

Asi Vam nepujdu na ruku, ale ja slysel o vice zavislych lidech na drogach z vyssi spolecnosti nez ze stredni vrstvy ci spodiny. Mam dojem, ze kazda druha "celebrita" minimalne na chvili propadla drogam ci aspon alkoholu. Zato v mem okoli (cca 200 lidi) vim snad jen o dvouch, co uzivali drogy (kolega sem tam da travu) a nevim, zda by se o nekom dalo rict, ze je alkoholik.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celebrity jsou a byli vždy svět pro sebe a je to dost známé, nicméně je ve společnosti nic a většinu taková závislost u nich nevede k extra společenským problémům. Ale i tam musí být nějaký spouštěč té závislosti.

ad absurdum (2) - ak pominiem že by "dotyčný" mal problém (alkohol ho pomáha odsunúť, skúsil som) tak je ťažké posúdiť kto ZÁVISLÝM je - ak to nie je hoax, čerčil roky pil fľašu alkoholu denne. bol alkoholikom s dôsledkami ktoré o alkoholikoch považujeme ako pre spoločnosť neprijateľné?

ps - pred viac desaťročiami som pravidelne chodieval do maďarska. tam nejaké regulácie o premávke mali, aj rendeg... tam zastavovali a pokutovali, ale každý tam jazdil ako vedel. v protismere, po chodníku, ... ALE rešpektovali sa. ak sa niekto naozaj ponáhľal, zapol svetlá a jazdil stredom. ostatní mu uhli, pretože vedeli, že keď budú oni v tiesni, ostatní uhnú.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě závislost atd. je těžké přesně definovat, tím méně má smysl kolem toho dělat uměle další problémy.

Právě na to jsem kdesi na začátku vlákna mířil, na to že je možná lepší, byť z toho bude jakýsi chaos, bude to vypadat neuspořádaně a jen bůh ví co to má za pravidla, nechat ať si to sedne, tím spíše ta nepsaná pravidla lidé budou dodržovat, navíc nikdo asi nebude spoléhat na to že něco platí absolutně, k čemuž bohužel nevyhnutelně jakákoliv kodifikace vede.

U nás na zelenou do přechodu vletí kde kdo bez dívání, viděl jsem záběry z Teheránu před nějakou dobou, na hlavní ulici na naše poměry chaos, přechody semafory nic, ale lidi asi šestiproudou cestu mezi auty, jak bylo místo, zase niko nikoho nepřejel.

Říkám si že je asi opravdu, jako je to napsáno v Hagakure, hodně věcí z pohledu státu a úřadů prostě ignorovat, protože v zásadě nic neznamenají a jejich regulace lidem jenom bude komplikovat život. Bohužel lidé odkojení všemi na evropském modelu založenými systémy takový přístup považují za nemožný ba přímo škodlivý a na všechno musí být pravidla, regule lejstra, štemply, školení, postupy.

Většina evropských zemí má nějaký předpis o povinnosti poskytnout první pomoc. Jsou k tomu tresty a kdesi cosi, před lety nějaký bláznivý Maďar proskočil sklem zastávky a prořízl si tepnu, nikdo z okolostojících Maďarů nic neudělal, ignorovali to. Jakýsi pubertální ilegál z Afghánistánu se tam dá do první pomoci, čistě protože v tom Afghánistánu to jinak nejde, není tam milion regulací, sanitek... když někoho zkusíte oživovat, tak jenom těžko vás tahá po soudech za zlámaná žebra jako v některých jiných zemích. Kde na to mají lejstra, regulace a dokonce kurzy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Drtivá většina lidí jsou alkoholici. Obvykle si připijí na nový rok a to plně splňuje definici pravidelného pití.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě, souhlasím s výčtem přehnané regulace.
:-)

Původní příspěvek ale mluvil o regulaci v podobě řidičáku na elektrokolo.
:-)

A určitě se najde způsob, jak každou regulaci zneužít a přehnat. Stejně tak se nachází způsob, jak zneužívat neexistenci regulace, tj. beztrestně otravovat okolí svou rychlou jízdou kdekoli. A to je trend dnešní doby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha, pro hnidopichy samozřejmě za sebou jet mohou, neboť oba jedou vpravo jízdního pruhu. Takže v obci můžou jet souběžně, ale každý ve svém jízdním pruhu a levý nesmí použít vyjma viz. minule.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter