Japonsko má víc dobíjecích stanic pro elektromobily než benzinek

Jan Horčík - 17 Únor 2015

Automobilka Nissan ohlásila, že v domácím Japonsku je dnes asi 40 000 dobíjecích stanic. To je o 6000 víc než kolik je tam čerpacích stanic na běžná fosilní paliva.auto dobíjecí stanice Nissan Leaf elektromobil dobíjení auto

Dobíjení elektromobilu Nissan Leaf u dobíjecí stanice
foto: Nissan

Nissan do celkového počtu 40 000 dobíjecích stanic ovšem počítá také domácí dobíječky. Japonsko je i tak jednoznačným lídrem v oblasti dobíjecí infrastruktury. Má to několik důvodů.

Jednak silná urbanizace, za druhé významná snaha o snížení závislosti na dovozu fosilních paliv. Za třetí je to i fakt, že právě japonské automobilky Nissan, Mitsubishi a další dnes vedle americké patří mezi lídry v oblasti elektromobility.

I v západních zemích přitom počet dobíjecích stanic pro elektroauta už několik let průběžně roste, zatímco počet čerpacích stanic klesá. Zároveň o desítky procent ročně vytrvale stoupají .

Zpět na HybridPřidat komentář

Už chápu, jak se pozná ekonomika sužovaná hospodářskou krizí. Investuje do nových ekologických technologií. :-)

---

hariprasad

ted bude nasledovat dalsi logicky krok:instalace FVE a akumulace do akumulatoru ci jinych "nadrzi".
Pro Japonsko je samozrejme lepsi zaplatit za japonskou energii z japonskych zdroju treba i trojnasobnou cenu, nez dovazet ze zahranici. Vsechny ty penize ktere putuji ven ze zeme jsou pro jejich ekonomiku ztracene. Kdyz budou mit vlastni vnitrni dodavatele energie, tak na tom jenom vydelaji.
Podobne to plati pro vsechny ostatni staty sveta. Akorat ty staty, co zadne komponenty nevyrabeji je to o trochu mene vyhodne.
Proc mame krmit OPEC, Rusko a jine darmozrouty, kdyz si to muzeme vyrobit sami?

protože stát na prodeji PHM vydělá více, jak ten kdo ropu těží nebo zpracovává...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

samozrejme to je danova politika. Kdyz v ekonomice zustane vic penez, tak se ty penize vicekrat protoci a stat dostane stejne, nebo dokonce vice dani.

Obrázek uživatele Hyperloop

Samozřejmě, jenže to by museli stát řídit lidé, kteří té ekonomice skutečně rozumí. A největší problém je ten, že ekonomice kolikrát pořádně nerozumí ani sami ekonomové ;)

pokud politici nebudou usmernovat podnikani FVE jako v CR, tak na tom neni co zkazit. Domnivam se, ze Mladek z MPO je celosvetovy unikat :-((

Obrázek uživatele Hyperloop

"významná snaha o snížení závislosti na dovozu fosilních paliv. "

Díky jejich ukvapenému zavírání jaderek stejně tu elektřinu musí vyrábět z dovezených fosilních paliv.

a vam prijde rozumne stavet jaderne elektrarny v zemi, kde je kazdy druhy rok zemetreseni a kazde desetileti silne zemetreseni? je zrejme ze postavit ji na pobrezi kde jeste k tomu hrozi tsunami je uplny nesmysl, ktery mimochodem doklada jak nezodpovedni lide se v teto oblasti pohybuji, ale silne zemetreseni proste clovek nenaplanuje

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta elektrárna byla sice na pobřeží, ale hodně vysoko nad hladinou moře a větší problém, než tsunami způsobil výpadek energie, takže po vybití záložních akumulátorů nebylo čím pohánět chladící okruh. Přes to všechno počet obětí v souvislosti se tou ošklivou nebezpečnou jadernou elektrárnou je 0, kdežto lidí zabitých super přírodní a ekologickou tsunami je skoro 20 000.

Obrázek uživatele Hyperloop

Ne, mně akorát přijde nerozumné je ukvapeně všechny zavírat v momentě, kdy za ně nemám dostatečnou náhradu a musím draze dovážet fosilní paliva ;)
Jinak s vámi souhlasím, že není rozumné stavět jadernou elektrárnu tak, že může být snadno zalita tsunami. S tím zemětřesením s vámi už tak nesouhlasím, protože jak je vidět, tak ačkoliv jsou v Japonsku opravdu častá, tak dodnes žádná havárie se kvůli nim nekonala, jelikož jsou JE stavěny tak, aby odolaly i silným zemětřesením.
Fukušima byla zničena až následnou tsunami.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, máte pravdu, nynější situace je díky nehodě ve Fukušimě spíše opačná, ale před ní bylo Japonsko jednoznačným lídrem v oblasti snižování emisí a závislosti na fosilních palivech.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAmper 2019Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?