UNO III elektroskůtr jako transformerMOBILITA
UNO III elektroskůtr jako transformer
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročněBYZNYS
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročně
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem
Mercedes-Benz třídy B na plynTEST
Mercedes-Benz třídy B na plyn

Japonsko buduje nové rychlotratě Maglev s rychlostí 500 km/h

Jan Horčík - 30 Červen 2011

Nová propojí japonské metropole Tokyo, Nagoya a Osaka. tam budou svištět až rychlostí 500 km/h. vláda do projektu investuje 9 bilion jenů, tedy asi 112,44 mld. dolarů.   
Maglev Japonsko Tokyo Nagoya Osaka vysokorychlostní trať rychlovlak
foto: Junko Kimura/Getty Images AsiaPac

Až bude projekt nové dokončen, bude možné cestovat z do Nagoyi během 40 minut a z Tokya do Osaky (514 km) během 67 minut. První část linky do Nagoyi ale má být hotova teprve v roce 2027, do Osaky až v roce 2045.

Projekt nové rychlotrati se plánuje už od 70. let minulého století. Teprve letos v květnu jej ale posvětil japonský ministr opravy Akihir Ohata. Zodpovědnost za vývoj stavbu ponese firma JR Tokai.

Technologie maglev představuje nejrychlejší na světě. Na krátké trati už jezdí v - v , a v . Jde ale pouze o několikamálokilometrové trati. Nová trať v bude prvním využitím technologie maglev na tak obrovskou vzdálenost.

Princip maglevu je založen na supravodivých magnetech v samotném vlaku a cívkách v kolejišti. Obojí ve vzájemné interakci vytváří magnetický polštář na kterém se vlak vznáší.

Už v současné době probíhá zkušební provoz Maglevů na trati v Yamanashi. Trať dlouhá 18,4 km je aktuálně prodlužována na 42,8 km a v budoucnu se stane součástí rychlotrati propojují Tokyo a Osaku. Výstavba dalších částí má začít v roce 2014.

Většina výdajů z těžko představitelných 9 bilionů jenů půjde na stavbu tunelů ve kterých vlaky stráví údajně až 60 % cesty. mají být vybudovány hluboko v zemi na celkem 100 km (což se poněkud rozchází s těmi 60 %).

Rychlovlaky Maglev mají ale namířeno i za hranice Japonska. Ray LaHood, současný ministr dopravy Spojených států, se prvními maglevy byl v Japonsku nedávno svézt a byl jimi unešený. Prezident už delší dobu mluví o vybudování vysokorychlostních tratí v celých . A snad už se dokonce začalo.

Společnost Central Japan Railway, která bude novou vysokorychlostní linku mezi Tokyem a Osakou provozovat, nedávno založila ve Washingtonu společnost U.S.-Japan Maglev (USJMAGLEV), který má za cíl prosadit tuto technologii také v USAs.

Vaše hodnocení: Není Průměrně: 4.5 (17 hlasů)
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak je to s energetickou náročností ve srovnání se současnou dopravou? Odporu roste s druhou mocninou rychlosti. Cestování bude drahé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nie je francuzke TGV na kolesach rovnako efektivne, rychlejsie a lacnejsie postavitelne a podobne rychle 300-400km/h ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlaky na magnetickych poduskach maju urcite velmi drahu prevadzku uz len z toho dovodu, ze ako magnety sa pouzivaju supravodice, ktore navyse treba chladit. Odhliadnuc od spominaneho odporu vzduchu. Zaujimalo by ma, ci sa Japonci, alebo niekto iny nepokusali o vytvorenie vlaku na vzduchovej poduske. Teda nieco take, ako vznasadlo. Tam by prevadzka mohla byt dokonca este lacnejsia, ako u vlakov na kolajniciach a vlak by sa dal v pripade bliziacej zrazky strhnut niekam do pola s kukuricou, alebo ineho neupraveneho terenu. Otazka je, co by ta vzduchova poduska robila pri vysokych rychlostiach.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaujimalo by ma, ci sa Japonci, alebo niekto iny nepokusali o vytvorenie vlaku na vzduchovej poduske.

mas na mysli nieco taketo?
VIDEO: Aero Train - levitující vlak-auto-letadlo z Japonska
URL:
hybrid.cz/video-aero-train-levitujici-vlak-auto-letadlo-z-japonska

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, niećo podobné, ale nie až také SCI-FI, ako je v tom článku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V podstatě se stale jedna o konkurenčni narodni"koncepty" rychlovlaku,a je lhostejne zda se jedna o francouzsky,německy,japonsky nebo činsky rychlovlak.ProČR uplně postači Pendolino,diky hustotě a kratkosti doby mezihraničim.Rychlovlak z Děčina do Prahy připadně do Brna by se nevyplatil protože by se ekonomicky neobsadil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

podle mně by se rychlovak Ostrava Brno Praha Plzeň co by jel 300 až 350 km za hodinu vyplatil při této rychlosti by většina lidí přestala cestovat autem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik řidiču na teto trase kromě profesionalu jezdi,a kolikrat v tydnu.Rychlodoprava musi byt efektivni,to vi i v Studentagenci,kde určitě "levna"doprava cestujicich je dotovana z jinych zdroju,a je vedena pouze v ramci konkurenčniho boje nikoli z ekonomickeho přinosu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články