Japonská Acura NSX a krize amerických automobilek
Americké automobilky jsou i přes stoupající prodeje v krizi. Z důvodů úspor nákladů stále propouštějí zaměstnance a nic nenasvědčuje tomu, že se negativní trend v blízké budoucnosti změní. Propuštění lidé ale nacházejí místo u japonských automobilek, které se ve velkém uchycují ve Spojených státech (zejména na Středozápadě). Japonská Honda například v Ohiu staví nový výrobní závod a chystá se na výrobu supersportovního elektrického auta Acura NSX.
foto: Honda
Krize v amerických automobilkách začala již v roce 2008 a vedla k bankrotu dvou obřích automobilek – General Motors a Chrysler. Díky štědré státní pomoci automobilky unikly zániku, ale na oplátku americká vláda získala ve firmách 60% podíl.
Jednou z podmínek však bylo (a stále je), že automobilky budou snižovat provozní náklady (propouštět). V současné době pracuje v automobilovém průmyslu skoro milión Američanů, ale od roku 2008 jich už tisíce ztratily práci.
foto: EDTA
Nejkritičtější situace je na americkém středozápadě, kde je automobilový průmysl nejsilněji zastoupen. Citlivá situace je zejména Detroitu, kde sídlí velká americká automobilová trojka - General Motors, Chrysler a Ford.
Právě krize, dostupnost kvalitní pracovní síly, kvalitní podnikatelské prostředí a špičková infrastruktura je zajímavá pro zahraniční hráče – zejména japonské automobilky.
V Ohiu má například japonská Honda celkově již tři výrobní závody. Nově postavený Performance Manufacturing Center stojí na ploše 17 000 m2 a zaměstná sto lidí. Právě v tomto závodě se má od roku 2015 vyrábět elektromobil Acura NSX, představený na tradičním autosalonu v Detroitu na počátku minulého roku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Detroit 2012: Acura NSX - hybridní sportovec
Japoncům samozřejmě nejde o dobročinnost, za výstavou filiálek v USA jsou čistě pragmatické důvody. Díky poklesu prodeje amerických aut ve Spojených státech se zvedly prodeje japonských a evropských aut. Avšak doprava velkého počtu vozidel přes oceán není tak finančně atraktivní, jako výroba automobilů přímo ve Spojených státech.
Především výroba elektrických aut se jeví v USA, poněkud paradoxně, jako velmi atraktivní. Není to jen díky politice americké vlády, která se chce zbavit závislosti na ropě, ale také díky roli amerického výrobce elektromobilů Tesla. Ten v americké společnosti intenzivně lobuje za elektromobilový průmysl.
Poslední měsíce naopak prodeje japonských aut klesají a rostou americké automobilky.
co je na tomto navržení divného? 17 000 m2 je 170 arů, takže na každého zaměstnance připadá 170 m2 (obdélník třeba 17x10 m). Parkovací místo pro zaměstnance, záchod, kantýna, záchod,šatna....
17 000 m2 a zaměstná sto lidí - hezký to lidi vytrhne z bídy.
Mneli by sme se vzbourit proti robotum - vid Animatrix :-)
....no s touto gramatikou by Vás nevzali ani jako skladníka...
ipekra
Lidi,co žijí v bídě v Asii a Africe to opravdu nevytrhne, ani kdyby to zaměstnalo sto tisíc lidí.