Jak si vedlo vodíkové auto Hyundai Nexo v crash testech? Výsledky vás překvapí

Model Hyundai Nexo je prvním sériově vyráběným autem na vodík s palivovými články, který absolvoval nárazové zkoušky IIHS v USA.

Auto na vodík Hyundai Nexo v nárazovém testu
foto: Hyundai

Hyundai Nexo 2019, elektricky poháněné SUV s palivovými články na vodík, získal od nezávislé americké organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) vynikající ocenění TOP SAFETY PICK+, které platí pro vozidla, vyrobená po červnu 2019. Nexo, nabízené v USA pouze v Kalifornii, je prvním vozem s palivovými články na vodík, který organizace IIHS testovala.

Vozidlo, jako je Nexo, by normálně nebylo do rutinních testů organizace IIHS zahrnuto, ale Hyundai z vlastní iniciativy poskytl vozy Nexo, aby mohly absolvovat první testování. Hodnocení modelu Nexo bylo přínosem i pro organizaci IIHS, která tak získala první příležitost ke zkouškám vozidla s elektrickým pohonem, napájeným z vodíkových palivových článků.

Ocenění TOP SAFETY PICK+ 2019 může obdržet vozidlo, které dosáhne vynikajících výsledků v čelních nárazových testech s malým přesazením na straně řidiče a na straně spolujezdce vpředu, v čelních nárazových testech se středním přesazením, v bočních nárazových testech, v testech odolnosti střechy a opěrek hlavy, jakož i nejlepšího hodnocení prevence čelních kolizí a dobrého hodnocení světlometů. Nexo, středně velké prémiové SUV, si vedlo výborně ve všech šesti druzích testů pasivní bezpečnosti.

Standardní systém modelu Nexo, zaměřený na prevenci čelních kolizí, obdržel vynikající hodnocení. Vozidlo dokázalo zabránit kolizím v testech při rychlostech jízdy 19, resp. 40 km/h, a je vybaveno systémem pro upozorňování na hrozící kolizi s překážkou vpředu, který splňuje požadavky americké vládní agentury pro bezpečnost silničního provozu .

Nexo je navíc standardně vybaveno asistentem pro dálková světla, který automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly v závislosti na přítomnosti ostatních vozidel.

„Naše konstrukční týmy pokračují ve zvyšování úrovně bezpečnosti vozidel Hyundai rozšiřováním jejich standardní výbavy o nové prvky aktivní bezpečnosti, včetně nejmodernějších bezpečnostních a komfortních systémů, které usnadňují řízení,“ řekl Scott Margason, ředitel produktového plánování ve společnosti Hyundai Motor America.

„Pro naše Nexo je bezpečnost ještě větší prioritou. Díky tomu nabízíme vozidlo s palivovými články na vodík, které poskytuje řidiči velkorysou podporu při řízení a cestujícím současně i vynikající ochranu.“

tisková zpráva

35 Comments on “Jak si vedlo vodíkové auto Hyundai Nexo v crash testech? Výsledky vás překvapí”

  1. Ono je to sice pekne, ze dostal najvyssie hodnotenia, lenze
    Ono je to sice pekne, ze dostal najvyssie hodnotenia, lenze realita havarii v plnej premavke a pri daleko vyssich rychlostiach je trochu inde nez to, co nasimuluju v laboratoriu pri max 40km/h.
    Az bude Nexo robit kotrmelce v stokilometrovej rychlosti a naberie nejake ine auto, zvodidlo alebo stlp, nechcel by som byt v okruhu sto metrov. Mozno ani dvesto.
    A mimo to, ani ekonomicky tento typ pohonu osobnych aut nema buducnost.

            1. no jasně a proto provoz všech zas obnovili a chtějí i
              no jasně a proto provoz všech zas obnovili a chtějí i nový jasnýýý, 15ct metrů protitsunamová rozhodně na tisíc let stačí tak ji postavíme napláži větší nemůže přijít :)))))))))) ani generátory neměli hemetikos nicvole zato přímý přenosy vodíkových výbuchů střech reaktorů lajf i přez satelit to jooo :))))) kamikadze??? s džakuzou amerikáncem v zádech a 270% natriku?? NENÍ MOŽNÁÁÁ :)))))))))))))

              PS: volejte kolisaře Fjorentini 15ctého pařížského vokrsku :)))

              https://www.csfd.cz/film/21010-wasabi

    1. mě se nejvíc líbila ta scéna s točícím se policajtem v
      mě se nejvíc líbila ta scéna s točícím se policajtem v máloblikající šádepopelnici kerá vědouce absence kvalitních amerikánských blikaček se neohroženě hrdinně tak debilně naivně postavila do cesty naštorc 160kmh letícím projektilopopelnicím na kolečkách tak šikovně, že centrifuga rotace i tesla akcelerace je hadr :)))))))) režije rýdl ;))

      1. Tu scénu jsem viděl až dnes. Hele nevidět majáky v noci
        Tu scénu jsem viděl až dnes. Hele nevidět majáky v noci dá docela makačku. Leckdy jsou vidět na 2km daleko. Já jel ve čtvrtek v noci po D1 a měl jsem pocit, že reflexní prvky by mělo mít z boku i na zadku každé auto. Evidentně i policie jich má málo, když se najde magor co přehlédne policejní vůz a narve to přímo do nich.

        1. ano samozřejmě primární chyba je na straně toho debila
          ano samozřejmě primární chyba je na straně toho debila řidiče co místo šoférování nejspíš brousil 16cku spolujezdce v režimu autopilot s nějakou dízlpoleplnicí určo bez DPF ;))) ale s takovýmahle magorama má policije po 20tiletým odchovou socek tou demogracijí se zemákem fčele právěže obzvlášt fčezku počítat!! aneboooo… potřebovali nový auto… ;)ú)ú)
          … ale jinak nenarval to do nich, éé, ten to rovnou na plnej knedlik nastřelil :))) a myslím že to vejde do historije jako rotační rekord

          https://www.youtube.com/watch?v=E6sS3VPMrkU

          1. Marně přemýšlím, zda aplikace Waze vyvinutá izraelskou
            Marně přemýšlím, zda aplikace Waze vyvinutá izraelskou skupinou Waze Mobile by neměla mít povinně vliv na plynový pedál každého nového automobilu uváděného na trh v EU. Míru předpověditelnosti určuje míra nelinearity systému.

    2. Scéna s vodíkem vypadá následovně. Toto se stalo v USA
      Scéna s vodíkem vypadá následovně. Toto se stalo v USA kde cisterna s lahvema vodíku začala hořet. Nastala evakuace obyvatel z domů, evakuace 500 lidí z nśkupáku, odklonění dopravy a vyklizení okruhu 1 míle. Pak dálkové ochlazovaní tlakových lahví proudy vody. Široko daleko není nikdo vidět. Operace trvala 19 hodin.
      https://youtu.be/amzs_xdiinM

      Následky exploze vodíku po selhání pojistného ventilu – elektrárna Ohio
      http://www.powermag.com/lessons-learned-from-a-hydrogen-explosion/

      Připomenutí události kolem exploze výrobny vodíku v Kalifornii a čerpačky v Norsku
      https://youtu.be/6fF2F4zFt_A

  2. „Vozidlo, jako je Nexo, by normálně nebylo do rutinních
    „Vozidlo, jako je Nexo, by normálně nebylo do rutinních testů organizace IIHS zahrnuto, ale Hyundai z vlastní iniciativy poskytl vozy Nexo, aby mohly absolvovat první testování.“

    A já si naivně myslel že takovéto testy se konají na autech která byla anononymně zakoupena v distribuci, aby se předešlo ovlivňování vysledků výrobci. A zde je to rovnou naopak.

    1. Ze stránek IIHS
      „The Insurance Institute for Highway Safety

      Ze stránek IIHS

      „The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) is an independent, nonprofit scientific and educational organization dedicated to reducing the losses — deaths, injuries and property damage — from motor vehicle crashes.“

      Tímto testem tedy IIHS popřelo svůj nezávislý status a dovolilo možnost ovlivňování svých testů výrobcem.

      1. Ano, IIHS už léta kupuje auta anonymně přímo od dealerů,
        Ano, IIHS už léta kupuje auta anonymně přímo od dealerů, takže automobilky nemají možnost „vylepšit“ auta. Toto byla vyjimka, protože jde o novou technologii, tak proč to neudělat. Jistě časem toto auto koupí znovu a vyzkouší ho (až se bude reálně prodávat ve větším množství). To ovšem neznamená, že se tím IIHS nějak poskvrnilo. Dělají skvělou práci již přes 20 let. Dobře vím, jak špatné byly před lety první nezávislé crash testy a jak se nové modely fantasticky během pár let zlepšily. Krásným příkladem byla Honda Civic, která měla naprosto ubohý výsledek a během jedné generace velmi pokročila a během dvou generací byla již na špičce.

        1. IIHS se tímto krokem rozhodně poskvrnilo neboť vystavilo
          IIHS se tímto krokem rozhodně poskvrnilo neboť vystavilo Hjůndaji ocenění „Top Safety Pick+“ a tím postavilo výrobcem ovlivnitelné nárazový testy na úroveň svých nezávislých anonymních testů a mate tak spotřebitele. Hjůndaj se samozřejmě tímto oceněním okamžitě chlubí. To je závažné porušení statusu nezávislosti, který výrobce vzápětí komerčně využívá a snaží se tím ovlivnit veřejné mínění ve svůj prospěch. Celé toto je mířeno na veřejnost k posílení důvěry v bezpečnost vodíku. Důvěryhodnost v neovlivnitelnost a hodnověrnost testů organizace IIHS tímto u mě okažitě padá.

          Navíc nikde jsem nenašel čelní test. Proč?

          ad progres v bezpečnosti aut
          Čest vyjímkám, ale ne u všech značek a modelů jde o pokrok. Některé modely stále stojí za pendrek co se týče bezpečnosti. Třeba Ford Mustang propadl v evropských nárazových testech pouze se 2 hvězdama.

Napsat komentář