Jak se vyrábí plug-in hybrid BMW i8

Jan Horčík - 07 Říjen 2014

Bavorská automobilka BMW se ráda chlubí tím, jak vyrábí své nejmodernější skvosty. Už dřív se podělila o videa z výroby elektromobilu BMW i3. Teď se můžeme podívat i na výrobu plug-in hybridu BMW i8.auto výroba plug-in hybridu BMW i8

Výroba plug-in hybridu BMW i8 je promyšlena do posledního detailu
foto: BMW

Stejně jako městský elektromobil BMW i3, také sportovní plug-in hybrid BMW i8 se vyrábí v továrně v Lipsku. Pětapůlminutové video vás snadno přesvědčí o tom, že BMW má celou koncepci výroby svých elektrických aut do puntíku promyšlenou.

Celý výrobní řetezec začíná už u vodních elektráren, které pohánějí výrobu v továrně na uhlíková vlákna () ze kterých se pak vyrábí kastle BMW i8. Větrné elektrárny přímo u továrny BMW v Lipsku zase pohánějí výrobu samotného auta.

BMW
Zpět na HybridPřidat komentář

mňa by hlavne zaujímalo o koľko je drahšie CFRP ako oceľ, prípadne hliník. A aký je pomer hmotnosti a pevnosti CFRP oproti oceli a hliníku. Tesla používa hliník, ale na svete nie je dosť hliníku na to, aby sa všetky autá mohli vyrábať z hliníka. CFRP je podľa mňa najzaujímavejšia technológia použitá v I3 a I8.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm tak to si teda na omyle kamos. Hlinnika je v zemskej kore dostatok a prave na ten by sme sa mali zamerat (odolnost voci korozii, lahkost, pevnost). CFRP je skvely material na vyrobu elektromobilu ale nieje recyklovatelny. Hlinnik sa moze reciklovat dokolecka nespocetne vela krat. Som zvedavy co chcu robit s tymi CFRP na konci zivotnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufám, že těmahle modelama si jen připravujou živnou půdo pro auta, který budou plně elektrická a určená širším masám lidí (tím nemyslím konkurenta pro P i-on). Něco praktičtějšího pro denní použití a s příznivější cenou. Tyhle vozítka, který dneska vyráběj jsou podle mýho spíš eko-stylový hračky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to BMW, to nikdy nebude vyrábět levná auta, ať budou mít pohon jakýkoliv.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Bezesporu. Úspěch Tesla Motors a blížící se další konkurence v podobě Tesla Model III totiž nevěstí pro "klasické" automobilky nic dobrého.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Už aby to bylo. Svoje oba spalováky pak radostně odevzdám historii. Ostatně už dnes většinu času stojí v garáži a elektrický Peugeot Ion brázdí ulice místo nich.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil