Jak se vyrábí plug-in hybrid BMW i8

Bavorská automobilka BMW se ráda chlubí tím, jak vyrábí své nejmodernější skvosty. Už dřív se podělila o videa z výroby elektromobilu BMW i3. Teď se můžeme podívat i na výrobu plug-in hybridu BMW i8.

Výroba plug-in hybridu BMW i8 je promyšlena do posledního detailu
foto: BMW

Stejně jako městský elektromobil BMW i3, také sportovní plug-in hybrid BMW i8 se vyrábí v továrně v Lipsku. Pětapůlminutové video vás snadno přesvědčí o tom, že BMW má celou koncepci výroby svých elektrických aut do puntíku promyšlenou.

Celý výrobní řetezec začíná už u vodních elektráren, které pohánějí výrobu v továrně na uhlíková vlákna () ze kterých se pak vyrábí kastle BMW i8. Větrné elektrárny přímo u továrny BMW v Lipsku zase pohánějí výrobu samotného auta.

BMW

6 Comments on “Jak se vyrábí plug-in hybrid BMW i8”

  1. mňa by hlavne zaujímalo o
    mňa by hlavne zaujímalo o koľko je drahšie CFRP ako oceľ, prípadne hliník. A aký je pomer hmotnosti a pevnosti CFRP oproti oceli a hliníku. Tesla používa hliník, ale na svete nie je dosť hliníku na to, aby sa všetky autá mohli vyrábať z hliníka. CFRP je podľa mňa najzaujímavejšia technológia použitá v I3 a I8.

    1. Hmm tak to si teda na omyle
      Hmm tak to si teda na omyle kamos. Hlinnika je v zemskej kore dostatok a prave na ten by sme sa mali zamerat (odolnost voci korozii, lahkost, pevnost). CFRP je skvely material na vyrobu elektromobilu ale nieje recyklovatelny. Hlinnik sa moze reciklovat dokolecka nespocetne vela krat. Som zvedavy co chcu robit s tymi CFRP na konci zivotnosti.

  2. Doufám, že těmahle
    Doufám, že těmahle modelama si jen připravujou živnou půdo pro auta, který budou plně elektrická a určená širším masám lidí (tím nemyslím konkurenta pro P i-on). Něco praktičtějšího pro denní použití a s příznivější cenou. Tyhle vozítka, který dneska vyráběj jsou podle mýho spíš eko-stylový hračky.

Napsat komentář