Jaguar I-Pace: dojezd 500 km, na trhu 2018

Auto, o kterém jsme informovali jako o konceptu Jaguar EV-Type, se aktuálně těsně před začátkem autosalonu v Los Angeles zhmotnilo do konceptu Jaguar I-Pace. Jde o první elektromobil britské značky a na trh má jít už za dva roky.

Koncept I-PACE je předvojem historicky prvního elektrického vozu značky Jaguar. Sériový model bude odhalen koncem roku 2017 a na silnicích se objeví v roce 2018.
foto: Jaguar

Konceptem Jaguar I-Pace jako kdyby britsko-indická značka říkala „Tohle je naše Tesla Model X.“ Auto má stejně jako Xko dva zavazadelníky, vpředu i vzadu. Výkon dvou elektromotorů dohromady (opět podobně jako v Xku) činí 294 kW (394 koní), toč. moment 700 Nm.

auto Jaguar I-Pace: dojezd 500 km, na trhu 2018

foto: Jaguar

Crossover je ale překvapivě malý: délka činí pouhých 4680 mm, šířka 1890 mm a výška 1560 mm. Z 0 na 100 km/h zvládne prý zrychlit za asi 4,2 sekundy. Li-ion baterie má kapacitu, opět podobně jako v případě Tesla Model X, 90 kWh. Stejnosměrné rychlonabíjení výkonem 50kW bude trvat při plném vybití dvě hodiny.

auto Jaguar I-Pace: dojezd 500 km, na trhu 2018

foto: Jaguar

Údaj o dojezdu zvící hodnoty 500 km je samozřejmě brán dle standardu NEDC. Realita bude tedy výrazně přízemnější, spíše někde kolem 350 km až 400 km. Aerodynamický koeficient činí 0.29.

auto Jaguar I-Pace: dojezd 500 km, na trhu 2018

foto: Jaguar

V interiéru jsou použity nejnovější technologie a prémiové materiály, které podtrhují představu elektrického luxusu v podání značky Jaguar. Přitom designéři, alespoň dle tiskové zprávy, „zachovali propracované detaily a výborné britské řemeslné zpracování“.

Nízko položené těžiště v kombinaci s propracovaným zavěšením s dvojitými rameny vpředu a víceprvkovým zavěšením Integral Link vzadu poskytuje výbornou ovladatelnost a přesnost Jaguaru. Kombinace dotykových obrazovek, kapacitních spínačů a analogových dotykových ovladačů nabízí řidiči intuitivnější ovládání. O vytápění kabiny se stará tepelné čerpadlo.

auto Jaguar I-Pace: dojezd 500 km, na trhu 2018

foto: Jaguar

„Není to jen pouhý koncept. Je to předobraz pětimístného sériového vozu, který uvedeme do prodeje v roce 2018. Bude to historicky první bateriemi poháněný elektromobil od Jaguaru a otevře novou kapitolu v historii naší legendární značky,“ řekl Ian Callum, šéf designu značky Jaguar.

auto Jaguar I-Pace: dojezd 500 km, na trhu 2018

foto: Jaguar

Jaguar I-Pace nemá být poslední elektromobil značky Jaguar. Na jeho podvozku mají být postaveny i další modely včetně menších sedanů a kupé, případně plnohodnotných SUV.

tisková zpríáva

102 Comments on “Jaguar I-Pace: dojezd 500 km, na trhu 2018”

  1. Když už se dizajnéři z
    Když už se dizajnéři z Jaguaru stydí za to že vyrobili elektroauto tak by měli kromě toho falešnýho chladiče vpředu taky dozadu plácnout atrapy výfuků ať to maj komplet. Myslím že by se jim inženýři starejch klasickejch kár akorát tak vysmáli, forma následuje funkci a ne naopak…
    Stejně tak ty obří díry v masce na chlazení brzd, který se díky rekuperaci skoro vůbec neopotřebují budou asi trochu zbytečný. Hodnota odporu vzduchu taky není nijak omračující u auta u kterého je dojezd kritická veličina.
    Odpor vzduchu
    Tesla model X 0,24
    budoucí elektrické Audi SUV 0,25
    Jaguar I-PACE 0,29

        1. Čoveče za 22let co jezdím
          Čoveče za 22let co jezdím mě za 150-180km nikdo nestavěl u nás na dálnicích. Chápu že někde je úsekovka a se svým nájezdem 40tis ročně nejsem přeborník a i do budoucna to bude v restrikcích jen horší. Přesto že by si mě vyhlédly zelený, to nechám spíše čobolákovy:).

          1. Gigatovárna se má pod
            Gigatovárna se má pod $100/kW dostat(nevzpomenu si jestli 2017 nebo až 2019) a $ bude od 2018 mezi 22-23Kč, tak si to přepočítej sám:). Prostě jsem progresivní a sázím na dané věci které mají být v 2018, stejně tak jako to dělají automobilky s odhalením světlých zítřků:). A také to že většina automobilek zachrápala ve výstavbě továrny na nádrž(Gigatovárna )a dala tak jiné jednu z dalších výhod je jejich věc. Jak říkám proč by automobilky měli měnit v dohledné době (1-3roky) něco co sype jako prase:).

                1. Tos dal blbej link, pač
                  Tos dal blbej link, pač deset let není 2018. Moje novější tvrzení ze solarních novinek je ke kalkulaci příznivější.

                  Optimistické „bateriové“ budoucnosti nahrává i cíl Tesly snížit během dekády cenu za 1 kWh na 100 dolarů (1970 Kč). Elon Musk dokonce v nedávnem rozhovoru řekl, že „by bylo zklamáním, kdyby trvalo 10 let, než se dostaneme na hranici 100 dolarů/kWh.

              1. Ambicí Tesly je srazit cenu
                Ambicí Tesly je srazit cenu baterií na 100 dolarů za 1 kWh do roku 2020, tedy zhruba na pětinu současné ceny. Plány americké automobilky Tesla na rozšíření Gigafactory na lithium-iontové baterie jsou podle expertů nadějí, že dojde k cenové revoluci v oblasti systémů pro skladování elektřiny. Snížení nákladů na výrobu autobaterii nesníží jen ceny elektromobilů, ale bude to mít i dalekosáhlý dopad i na další odvětví.
                solarninovinky.cz

                Každopádně 2018 120-140dolarů na 45kW je 130-140tisíc,tedy ne přes cenu te Ochcávky.

                1. No garantuju to ze octavia
                  No garantuju to ze octavia za tech 140 tisic bude (ve vyrobnich nakladecjh)

  2. ty jejich propocty na 50kW
    ty jejich propocty na 50kW nabijeni jsou celkem vtipne, no kolik zakazniku ohromi ze se to nabije za 2 hodky na „rychlonabijecce“ ? Kvalitou zpracovani a detailama bych se nebal ze to bude velice konkurencni stroj pro Tesly, ale bude tomu chazet to co Tesly dela Teslama, a to sit Superchargeru

    1. Na jednu je teď můžeme
      Na jednu je teď můžeme sjet že neohlásili 100-150kW CCS dobíjení (technologicky by tomu nic u 90kWh baterie nemělo vadit) a na druhou stranu bych je zas pochválil, že jako jedni z mála uvádějí reálně dosažitelnou rychlost dobíjení v roce 2018. Neb neočekávám, že 150kW CCS bude přiměřeně rozšířené dřív než 2020.

      1. asi jste panove nepochopili
        asi jste panove nepochopili co pisu, proste jestli to oslni pripadne zakazniky?

        vzij se do role zakaznika co ma v ruce rekneme 3 miliony a pred mim stoji na vyber 2 auta, tenhle Jaguara vedle nej Tesla, a ted ti prodejci shodne reknou, nase auta umej ujet na nabiti 500km, prodejce jaguaru a nabijete tohle auto na rychlonabijecce za 2 hodiny a prodejce Tesly a nabijete tohle auto za hodinu, jo a jen tak bokem aby toho nebylo malo tak mate jeste na nasi siti Superchargeru na rok 400kWh elektriny zdarma, tedy asi 4 plne „nadrze“

        jako ja nepochybuju ze toho Jaguar vpohode proda treba 50-100 tisic kusu rocne, zrejme bezproblemu proda, kor v roce 2018

        1. Tak přesně tohle jsem si
          Tak přesně tohle jsem si po přečtení také říkal.
          A ne jen to. Tyhle automobilky ani za 2 roky nebudou mít takovou síť nabíječek schopných v rozumných mezích to auto nabít.

          Prostě sice jsou schopni „okopírovat“ Teslu, ale jaksi pozapomněli na ten drobný detail s nabíjecí sítí. Ta se „nevykouzlí“ za pár dní. Tesle to ostatně už také trvá několik let a všichni víme kde je.

          Ti ostatní začnou za 2 roky, a ještě dalších 5 let jim bude trvat než Teslu dohoní.

          Já mít 3 miliony a před sebou tyhle 2 auta, tak opravdu není o čem přemýšlet. Snad jen kdybych měl 6 milionu, tak koupím obě dvě a Jaguára bych měl na ukazování kámošům: „Hele co mám, Jaguár :-))) a Teslu na ježdění.

          1. pritom Tesla je sama, nema
            pritom Tesla je sama, nema zadnou jinou spriznenou automobilku a uzivi ji to se dvema modely aut a prodeji necelich 100k kusu rocne, kdys kouknu na koncerny ktere spojuji dohromady nekolik automobilek a to kolik chystaj modelu EVcek tak je as s podivem ze treba VW jiz davni podobnou iniciativu nema, vpodstate jen basnej nad nejakyma 350kW u Porsche ktere si nekde zkousej v laborce a tim to asi tak cele konci 🙁 nesnazej se dokonce ani v domovskych krajinach s tim neco delat, cekal bych ze v UK bude mit nejvetsi snahy prave koncern Jaguar-LR a v Nemecku aspon tedy koncern VW

          2. Nabíjecí síť…..
            Jaguar

            Nabíjecí síť…..
            Jaguar asi byl konstruován na nabíjení v Britské nabíjecí síti, tam mají na každé ,,service,, na dálnici nabíječky 4 a používají se pramálo, ostatních nabíječek vždy multistandart ABB, Efaces, Evtec 50kW mají mraky každých 40km. O mennekesech 22kW je zbytečné mluvit, ty jsou všude a navíc na hlavní dálnici M1 mezi Londýnem a Glasgow se budují pruhy pro bezdrátové dobíjení zajízdy, nabíjení je všude zadarmo. Británie je v elektromobiltě tam co se NÁM jestě ani nezdá že je možné. A nejen Británie, ale Irsko,Francie, Švícarsko atd jsou rájem elektromobilistů.
            Jen na okraj léto 2016 najeto po Evropě 20tis km Nissanem eNV-200, platil jsem nekřesťaský prachy za dobíjení jen v ČR a Rakousku a na dálnicích ve francii v síti Corridor, jinak vsude zadarmo a nabíječky všude, ůplně všude a přál bych každému emobilistovy navštívit Milton Keynes.

      1. pockej az se zacne prodavat
        pockej az se zacne prodavat Tesla model 3 v Evrope a zacnou dodavky tech aut i pro Ceske zakazniky co si ho predplatili a objednaji, to bude na nabijeckach v CR panecku bzunda sledovat jak tam stoji nekolik aut a ceka na kabl 😀

        pokud se ma elektromobilita rozsirit, tak domaci zasuvky opravdu stacit nebudou 😉 kam nevedou koleje taky vlak nejede, a tam nevede elektrina tam zas nejede elektromobil, bezny clovek neni fanda ktery se smiri s tim ze ma elektromobil jista omezeni, bezny clovek je lenoch co chce jezdit a ne resit kde a jak bude moct nabijet 😉 Tesla to pochopila a tak to vzala do svejch ruk a zacala budovat sit Superchargeru, bez ni by zrejme velka spousta lidi v zapadnich zemich o Teslu nezavadila, zustalo by pouze a zas jen u tech fandu elektromobility 😉

        1. Ale to tak není.
          ČR je tak

          Ale to tak není.
          ČR je tak malá, že domácí zásuvky opravdu budou stačit. Nevím jak ostatní, ale já se svým elektrickým autem nabíjím doma a na cestách opravdu výjmečně, tak jednou za měsíc a to jen proto, že je to zadarmo. Jinak bych tam nenabíjel.
          Není to potřeba. Auto už má tak velký dojezd.
          A Tesla 3 bude mít dojezd kolem 300 km a na to fakt nebudeš stát frontu u nabíječek. Nevím proč by to měl člověk dělat :-).
          Navíc elektřinu máš v každém baráku. Nejsi omezen jen veřejnou nabíjecí stanicí.

          1. obcas chodim okolo
            obcas chodim okolo rychlo-nabijecky CEZ co je u jejich centraly na Praze 4, a pokazde tam stoji 2-3 elektromobily z toho alespon jedna je Tesla S, pokud maj bejt elektromobily pro bezne jezdeni a ne jen jezdeni okolo domaci zasuvky tak se to bez verejne site nabijecek proste neobejde, ostatne bez se nekdy podivat jak to vypada treba v Norsku na ulicich kde parkuji EV, maji tam normalne sloupky s nabijenim na ulici 😉 nikdo si kabel od auta do bytu opravdu netaha

            to ze ty s moznosti nabijeni doma co jezdi vesmes jen okolo sve zasuvky neznamena ze tak to budou a muzou delat vsichni co by EV chteli 😉

            ne akzdej je tak „drzej“ aby skemral o zasuvku, si vem ze by takhle skemralo treba milion lidi s EV, a ze jednou ten milion EV bude jezdit i v CR 😉

            neposuzuj situaci jinych podle sve situace, to by pak nekdo mohl tvrdit ze kdys on ma soukromeho ridice proc nemaj soukromeho ridice i ostatni?

            kolik domacnosti v CR ma moznost auto nabijet doma? odhadem ani ne 10% a cisla jsem tu jiz daval ve spojistosti se statistikama katastru nemovistosti, a co kdys ty lidi obcas pojedou dal nez jen na dosah sve zasuvky doma? a co kdys se jim auto prez noc nestihne nabit a budou potrebovat jet na delsi trasu? kde asi tak budou nabijet? no u verejne site nabijecich stanic

            statistiku ohledne infrastruktury jsem tu jiz na hybrid taky daval, ostatne udelat kalkulaci byla podminka pro to aby se dany projekt mohl podstoupit CEZu, a vyslo nam ze jen na Ceskou Republiku aby se dala pokrekt cela soucasna mobilita by muselo vzniknout na 280 tisic nabijecich mist, jen pro informaci jich ma CR v soucasnosti asi 250, ale bohuzel ne tisic, proste jen zhruba 250 😀 a jesi mas nejaky lepsi kalkulace na projekty elektromobility, tak sem s nima 🙂

              1. Jenže Saman má
                Jenže Saman má pravdu.

                Současný počet nabíječek je sotva dostačující pro současný počet eaut v ČR. JE jich tu kolem 1000-ce.

                Z toho 90% nabíjení probíhá doma. Ale. Je tu velké ALE a to je těch zbývajících 10%.

                S postupným nárůstem roste i těch 10% a v absolutních číslech to potom dává samozřejmě o dost víc než jednotky dneska.

                Navíc přibude lidí co nemají garaž a ti rozhodně budou potřebují nabíječky na ulici. Mám pocit, že v ČR (někdy jsem to už hledal) je cca 40% lidí bydlí v domě, zbytek v bytových domech, nebo panelácích. Tj. nemají garáž.

                Ti všichni budou potřebovat veřejné nabíječky. A že jich bude potřeba.

                Bez nich to rozhodně nepůjde.

                Čím víc eaut tím víc je potřeba nabíječek. Je to přímá úměra. Obojí je na sobě závislé, jedno bez druhého nejde.

                Ano bez nabíječek se jeden člověk (vy) obejdete, ale 10 ticís už ne. Protože i vy potřebujete nabíječku, když jedete na delší vzdálenost. A čím víc eaut, tím víc jich bude jezdit na ty delší vzdálenosti, tím víc je potřeba nabíječek.

                I u nabíječky na kterou koukám z okna stále stojí minimálně 1-2 auta. A to tam jsou jen 2 stojany. Na dnešní počet jen tak tak. V roce 2018 naprosto nedostačující.

                Jestli s tím něco nezačnou automobilky něco dělat, tak ty elektromobily jim majitelé omlátí o hlavu.

                1. „I u nabíječky na kterou
                  „I u nabíječky na kterou koukám z okna stále stojí minimálně 1-2 auta“…
                  tak tomuhle se panove rika „confirmation bias“ v praxi“. Doporucuji nastudovat a snazit se stim neco delat, jinak ti to bude v zivote problemy.

            1. Máš mylné představy.
              Máš mylné představy. Nejezdím kolem své zásuvky, ale po celé ČR a neškemrám o zásuvku. Jen to prostě není potřeba tak často jak si ostatní myslí.

              Vraťme se k faktu. To co říkám je, že na síti veřejných nabíječek nestojí a nepadá rozšiřování e-aut.

              Rozšiřování e-aut brání jediná věc a tou je cena.

              Rozšíření veřejných nabíjecích stanic pak přijde samo, protože je lidi budou žádat.
              Ale není to tak, že když stanice nebudou, tak se elektriky nerozšíří. To tak prostě není.

              1. vratme se k faktu, jsi fanda
                vratme se k faktu, jsi fanda do elektromobility a jsi kvuli tomu ochoten obetovat nektere veci ktere u dspalovaku nemusis resit, tedy delas vpodstate to co drtiva vetsina lidi neresi a proste jezdi 😉 to proto to maji EV v soucasnoti tak slozite, je spousta lidui co by si Ev mohli dnes vpohode poridit, ale prave tim ze nemaji kde nabijet tak si ho proste neporidi 😉

                kdyby nebyla benzinka co par km, tak by tu take nebylo tolik aut 😉

            2. jen upřesňuji: s populací
              jen upřesňuji: s populací v čr je to přesně obráceně: dle poslední statistiky co jsem viděl někdy na jaře, cca 25% obyvatel ČR bydlí v bytových domech a panelácích – tzn. většina lidí by svůj EV měla kde a jak doma nabíjet.
              Ale osobně si taky myslím – z vlastní zkušenosti – že největší brzdou elektromobility není ani tak cena auta jako chybějící funkční síť rychlonabíječek

                1. mluvím o rozvoji
                  mluvím o rozvoji elektromobility – ne o tom, co by kdo chtěl a určitě bych z lidí na vesnicích nedělal sociální případy. EV jsou prostě dražší, ale to je jako třeba s rozvojem prodeje aut typu SUV….

                2. Nerikam, ze na to nemaji.
                  Nerikam, ze na to nemaji. Ale spis, ze to proste za auto nedaji. Ona ani ta SUV na „normalni“ vesnici nijak zvlast nefrci.

                3. bydlím na malém městě,
                  bydlím na malém městě, na vesnicích jsem hodně často. Těch terénních aut tam vidím celkem dost, ale lidi to tam mají spíš, že takové auto potřebují.
                  Ve městě je to imageovka (osobně taková auta srovnávám s oblečením pro pejsky – nepotřebuju to, ale vypadám u toho dobře).
                  Když tam jezdím se svým EV, tak už jsem „motivoval“ několik lidí, kteří si EV šli následně objednat – aspoň teď v hospodě vyměňujeme zkušenosti a zážitky.

                4. Mam kamose na horske sluzbe,
                  Mam kamose na horske sluzbe, dalsi dela v v lese, dalsi ma ovce atd. Ti to potrebuji. Nerekl bych, ze to nikdo nepotrebuje, ale 99% asi fakt ne

                5. Nicmene u nich predpokladam,
                  Nicmene u nich predpokladam, ze vi, proc ho maji a tipnu si, ani jeden z nich nema SUV typu „nacancana predokolka“…

                6. Sranda je dojet do
                  Sranda je dojet do Jeseníků či Beskyd a koukat kolem sebe. Nejoblíbenější SUV je tam klasická Lada Niva, pak krátké verze Nissanu Patrol, malé terénní Suzuki a sem tam ještě starý dobrý Gazík. A místní se s nimi nemažou, prostě je berou jako spotřební pracovní stroje. Bývají otlučené, spartánsky vybavené. Pokud potkáte jakoukoliv načančanou SUV předokolku, na 99% je to pražák nebo obyvatel jiného velkoměsta v nížině u řeky.

              1. v tomhle je statistika
                v tomhle je statistika scitani lidu extremne zavadejici, nerozlisuje se tam bytovej dum pro 1 rodinu, bytovej dum pro 6-8 rodin a cinzak coz je 6-12 rodin a maximalne 3 patra, realita je takova ze vlastni rodinny dum kde bydli jedna rodina ma v CR jako bydleni jen zhruba 10% obyvatelstva, a to se bavime celkove, pritom nejvetsi koncentrace EV je dnes ve mestech, kde je to procento jeste mnohem nizsi, ono to ze ma nekdo rodinny dum neznamena ze ma na elektromobil

                1. no ta statistika by se asi
                  no ta statistika by se asi dala dohledat, ale dost pochybuju, že v RD by bylo jen 10% a ostatní jsou na bytovkách. To by znamenalo, že jen cca 1mil lidí (včetně dětí) žije v samostatném RD. Podle mě (když přihlédnu k tomu co píšete v příspěvku), tak to bude rozhodně víc jak půlka. Jinak jak píšete, že kdo má RD tak nemusí mít na EV samozřejmě platí i naopak. Já bych to zas tak neškatulkoval – kdo chce EV, tak si pořídí, kdo ne tak zůstane u páry nebo benzinu…

                2. zatim to vypada podle
                  zatim to vypada podle prodeju ze lidi EV nechtej, v CR rocni prodeje EV jsou na rekneme 0.1-0.2% prodeju, a nezmeni to ani tisicovka predobjednanych Tesle model coz bude cinit neco pod 0.5% prodeju

                3. No mezi lidma je taky plno
                  No mezi lidma je taky plno fam. Slysim porad, ze baterky nevydrzi 5let, auto nikam nedojede, rychlonabijeni trva 6h atd

                4. ano to je, ale ty nevymizej
                  ano to je, ale ty nevymizej nikdy, i dodnes od spousty lidi muzes sliset ze auta na LPG vybuchujou jak na bezicim pasu, a to tu je celkem hodne aut na LPG jiz desitky let

          2. treba ja bych elektromobil
            treba ja bych elektromobil bez verejne dobijeci infrastruktury mit nemohl, v Praze bydlim ve 3 patre cinzaku (nemoznost nabijeni z vlastniho), prvni trasa je smer Trutnov cca 160km kde to mame 2 patro cinzaku (moznost natazeni kablu, asi by sousedi dost namitali) a 2 patro panelaku (nemoznost nabijeni z vlastniho), a druha trasa smer Novy Jicin cca 350km kde je to 8 patro panelaku (nemoznost nabijeni z vlastniho), pokud si EV koupim budu vpodstate odkazany jen na verejnou nabijeci ifrastrukturu, i presto bych Ev chtel a do budoucna ho planuju poridit

            1. Tak to je opravdu blbá
              Tak to je opravdu blbá situace, ale veřejné nabíjecí stanice vám to nevyřeší. Nečekejte, že vám pomůžou.

              Váš problém není, to že neexistují veřejné nabíjecí stanice, ale to, že nemáte kde parkovat auto.
              Až naleznete stabilní místo nebo místa, kde budete moci parkovat tak si tam nechte zřídit elektrickou zásuvku a máte po problému (není to drahé a je to běžná věc i s elektrickýma hodinama a zámkem).
              Ale opět, je to veřejný prostor a nečekjte, že to vše bude zadarmo. Ani stání na nabíjecích stanicích ani stání na silnici a zřízení elektrické zásuvky.

              Třeba za pronájem parkovacího stání na silnici před panelákem v Praze chtějí asi 6 000 až 30 000 na měsíc :-).

              1. a proc by to nevyresili?
                a proc by to nevyresili? kolega v Nemecku si poridil Teslu S a vyuziva jen verejnych dobijecich stanic, proste jich maj dostatek po celem Nemecku a tak nema problem kamkoliv jezdit ikdys doma nemuze vubec nabijet 😉 dobudoucna se ale obava ze az prijde model 3 tak se verejne dobijecky zaplni a budou fronty

                parkovat auto mam kde, na dvou tech mistech je parkovaci misto dokonce v nasem vlastnictvi, jen tam proste neni privedena elektrina 😉 jedine misto kde nemam vpodstate jiste parkovaci misto je v Praze, ale je to zaroven i misto kde bych mel s nabitim elektromobilu nejmensi problem, na nabijecky na Pankraci to mam minutu a na nabijecky u centraly CEZ to mam 2 minuty

                a o tom ze by to bylo zadarmo jsem nepsal vubec nic, ja bych byl klidne ochotnej platit treba i 7-8 korun za dodanou kWh 😉 coz je cena ktera nam vysla v projektu jako cena ktera by zaplatila a vydelavala v dane siti instalaci

                1. Jestli to je vaše místo
                  Jestli to je vaše místo tak si tam nechte zřídit elektrickou zásuvku. Dodavatel elektřiny vám udělá sloupek jako se dělá kdekoli u baráku a nebude to tak drahé. Cena je standardní.
                  Myslím si, že s nabíjením nebudete pak mít problém.

                  Co se týká hobita, tak ano, hodně lidí bydlí a nemají parkovací stání, ale jak jsem říkal není problém v nabíjecích stanicích ale v tom, že nemají kde parkovat. I kdyby byly nabíjecí stojany u každého parkovacího stání v panelákových sidlištích máte problém s místem ne s nabíjením.

                2. problem s parkovanim maji
                  problem s parkovanim maji jen vetsi mesta, na mensich je parkovicach mist celkem dost, ale neni tam ta infrastruktura na nabijeni 😉

                  mimochodem nejuspesnejsi staty v EU co se elektromobility tyce davaji rocne nejen ulevy na danich a podobne „dotace“ na EV, ale hlavne davaji velice vyznamnou castku do budovani nabijeci infrastruktury aby meli ty lidi i kde nabijet 😉

                3. v Německu i Rakousku a
                  v Německu i Rakousku a vlastně v celé kulturní Evropě je to jinak než u nás. Většina parkovišť má vyhrazená místa pro ev s mennekesy, ne jedna zásuvka ale běžně 2-4, garáže supermarketů, firemní parkoviště, sportovní centra, parkovací domy atd. Někde už i na ulicích jsou sloupky s mennekesy a stále přibívají další. Tam není problém jít nakupovat a nabíjet nebo po práci sednout do auta co se celou pracovní dobu nabíjelo. Jen u nás prdlačka, obchodňáky na nás zvysoka ser_o a stát ještě víc.

                4. a prave o tom pisu, je
                  a prave o tom pisu, je proste potreba tu infrastrukturu budovat celkove, par rychlonabijecek to nespasi a cim vic bude mezi lidma EV, tim vic bude u tech nabijecek front na nabijeni

                5. Infrastrktura je slabá,
                  Infrastrktura je slabá, nabíječek je málo
                  a bude hůř. Osobně jsem to nepříjemně pocítil letos v září. Spěchal jsem s EV na trajekt do Rosslare Harbour v Irsku. Byla krásná slunečná neděle ten den všichni emobilisté vyrazili s rodinama a elektromobilama ven. Přijel jsem téměř bez energie do Dublinu, v Dublinu je cca 20 nabíječek a já je na trase postupně objížděl ve snaze nabít, ale všude fronta, i několik aut v pořadí. To byla patová situace a uvědomil jsem si že to brzy přijde i k nám a nešťastní budou všichni kdo mají slabé palubní nabíječky. Krom Chademo mám 3,6kw a je to žalostně málo.
                  Moje pedstava je, že bude potřeba skončit všechny Chadema a CCSy a podobný nesmysle protože nabíječe jsou neskutečně drahý a nabíječky v autech sjednotit tak aby měli všichni 3 fázové AC palubní nabíječky 22kW a nabíječkou by byl obyčejný červený 32A pětikolík nebo Mennekes což je levné a můžou jich být desítky na jednom místě nebo sloupky v ulicich tak jako ve Francii.

                6. proto je pro me v soucasnem
                  proto je pro me v soucasnem svete EV nejzajimavejsim elektroautem Renault Zoe, s jeho velikosti ale bohuzel jen jako Xte auto v rodine, ovsem v CR se zatim nema nikdo ani na budovani tech obyc nabijecich mist, budem holt v CR krapet pozadu za ostatnima no

                  nejvetsi navaly na nabijeckach v CR ocekavam nekdy po 2018 kdy se sem mozna jiz zacnou dostavat auta jako model3 e-Ampera a dalsi auta s vetsi kapacidou baterii

                7. To já zase nečekám –
                  To já zase nečekám – každý bude točit nabíjení na 4 místech tj. doma(práce) 90 procent, 4 procenta chalupa a 4 u známých a 2 procenta placené nabíječky.V panelácách si to sice většinou hoděj, ale kdo bydlí v králíkárně má napřed opatřit dům a ž pak se starat o zbytečné ev.

                8. jasne takze dobudoucna bude
                  jasne takze dobudoucna bude tedy asi muset mit v CR kazdy dum, no to se mame na co tesit, a kde budeme pestovat jidlo a chovat dobitek na jidlo? no nastesti tohle se nestane nikdy

                9. Jenze 22kW nabijecka zase
                  Jenze 22kW nabijecka zase docela pohne s cenou auta – kdyz extrapolujeme rozdil mezi slabou a silnou u Leafa na rozdil 3.6->22, tak skoro o nejakych 100 tisic.

            2. Nechapu, kde je problem?
              Sam

              Nechapu, kde je problem?
              Sam bydlim v 8. patre 16ti patrove kralikarny (takze to mam podstatne vys) a kupodivu prodluzku z okna nehazim, ale nabijim na verejnych dobijecich stanicich a tech je mraky vsude kolem nas (jakakoliv zasuvka, nejen ta s nalepkou „CEZ“) – a to podotykam, ze nejsem z Prahy (kde jich je suverene nejvic), ale z Ovy

              jinymi slovy – nekdo hleda problemy, nekdo hleda reseni 🙂

              Ale dokud Ty jezdis spalovakem, tak ja jezdim se svym EV v podstate zadarmo, nebot Ty mi zaplatis naklady a za to Ti vlastne muzu podekovat 🙂

              1. tak prijed k nam do
                tak prijed k nam do Trutnova, schvalne jestli dobijes a dojedes zase zpet do Ostravy, mimochodem jednu CEZ pomalou tu mame, ale asi budes sklamanej, je u prodejny Peugeot a pokud u ni zaparkujes tak budes hrdina 😀

                jinymi slovy ja jsem bezne linej obcan co potrebuje vozit svoji rodinu at je zima nebo teplo, a ne nekde na ceste cekat nez se me za nekolik hodin nabije auto a ja tak mohl ujet dalsich treba 120-150km 😉 ne opravdu nemam cas na to travit hodiny nekde dobijenim kdys nekam potrebuju dojet a spolehat ze ta nabijecka kdesi na trase zaprve bude fungovat a zadruhe bude zrovna volna, pokud ty mas spoustu casu tak ho mas, ja ho holt nemam

                mimochodem podobne EV jakej ja mam hybrid by prisel na 3-5 milionu korun a dela ho jen Tesla, takze to auto je o 2-4 miliony drazsi nez co mam, takze mam na to palivo celkem slesnej balik, pravdepodobne mam to palivo do konce zivota zadara oproti tomu co bych dal za Teslu, nehlede na fakt ze navzdycky tak nizke naklady na provoz mit nebudes

                jestli mas Ion tak s nim bys k nam dojel jen s velkym vypetim sil, mel jsem ho pujceny na vyken prave od toho Peugeotu a cesta do Prahy me zabrala o 2 hodiny vice nez mim autem, cesta zpet o stejne 2 hodiny dele a dojel jsem k Peugeotu jen tak tak, jeste ze je pred Trutnovem dlouhej kopec dolu 😀

                1. OT: V tom pripade jsem
                  OT: V tom pripade jsem hrdina. Ale dalo docela praci z toho auta pak vylezt 🙂

      1. a to vis jak? pracujes v
        a to vis jak? pracujes v jaguaru a mas jejich interni informace? a jestli predpokladas ze v Tesle 3 bude plna autonomie za zakladni cenu 35 tisic dolaru, tak se podle me sakra mejlis, ostatne ten HW i pro Teslu S stoji v EU spolecne se SW krasnych 11 tisic eur 😉 6600 eur HW a 4400 eur SW cast, maj to jako priplatkovou vybavu

        1. To prostě vím, klidně
          To prostě vím, klidně virtuální velká sázka o malé pivo:) . Ale lvl5 i kdyby nakrásně nějak fungoval lépe než většina řidičů,tak než by u nás prošel legislativou tak pude na recyklaci. Btw on by si někdo v Jaguaru odpustil PRko o lvl5, kdyby plánoval že to tam bude?:)).

  3. To už je skoro na
    To už je skoro na samostatný článek se seznamem ohlášených aut na rok 2018 s dojezdem 300+. Nepočítal jsem to, ale mám pocit, že po tom co se přidala i Toyota, tak snad už není jediná automobilka, co by neslibovala na rok 2018 nějaké e-auto. Docela by mě zajímalo kolik z nich slib dodrží. S takovou dnes nemá smysl kupovat žádné auto (osobně si kupuju auto na 5 a více let), takhle abych to za 2 roky měnil.

    Snad to nebude jako u telefonů, změní standard dobíjení, nutné koupit nové auto. Změní Operační systém a starý přestanou podporovat (přestane to jezdit) a je nutné koupit nové… 🙂

      1. Když už jsme u dalších
        Když už jsme u dalších tipů. Mě by třeba osobně hrozně zajímalo kolik lidí tu vlastní e-auto nebo třeba i plug-in hybrid. A buď jen anketu – a) mám elektrincké auto a jiné už nechci, B) mám elektrické auto, pořád to není ono, ale je to krok správným směrem, C) mám elektrické auto ale nejraději bych ho prodal.
        Případně přidat d) nemám el. auto, ale další už bude, e) nemám a nechci (i když takových na hybrid.cz asi moc nebude 🙂

        Nebo pokud máte dostatek kontaktů na majitele (případně by mohli napsat sami), tak do 5ti vět shrnou, proč si to koupit, počkat nebo proč nekoupit. Myslím, že spousta lidí pořád neví co od toho vlastně čekat. Jestli když mají ty svoje škodovky, Toyoty, Golfy a pasáty a jsou zvyklí s mina jezdit 140km/h po dálnici, tak tohle pro ně pořád ještě není…

        1. s EV jezdím do
          s EV jezdím do tachometrových 160km/h, po dálnici 140 na tempomat, tak jako všechny ostatní auta kolem mě. Omezuji se pouze pokud jedu dál jak cca 100km po dálnici, ale ok, tak dám tempomat na 110. Se 40kWh baterií a silnější už žádné omezení nikdo řešit nebude.
          Jinak EV mám a jiné jak EV bych už nikdy nechtěl. Teď si udělal řidičák i nejstarší syn a jiné jak EV už taky nechce – a to ještě před cca měsícem se EV smál a říkal, že auto má mít šajtrpáku a pořádnej zvuk… 🙂

        2. Musím se přidat.
          měl jsem

          Musím se přidat.
          měl jsem EV a najezdil jsem s ním asi 30 000 km. Bohužel to byla předělávka a blbě udělaná, takže odešli baterie.
          Takže jiné než NOVÉ ev už nechci. Bohužel kvůli ceně stále jezdím ve spalováku.

          Není to proto, že bych neměl kde nabíjet a to bydlím v paneláku, ale je to proto, že nové ev nebo ev, které vydrží alespoň 5 let jsou dvakrát dražší. Pro mě je to jen o ceně.
          Ano jde sehnat levnější starší ev, ale tam není záruka, že vám udělají předělávku správně. A ojeté nové ev jsou stále moc drahé.

          Jinak přidávám stejný pocit. Jakmile jezdíte v ev delší dobu, tak už jiné nechcete a klidně si můžete říkat, že správné auto má smrdět a hlučet.

                1. Nešlo o články, ale o
                  Nešlo o články, ale o řidiči elektroniku baterie. Nechrání proti vybití ani proti prebiti.

                  Takže ano po výměně pár článků se to po půl roce stalo znova.

                2. 🙂 už bylo po záruce jak
                  🙂 už bylo po záruce jak baterii tak elektroniky 🙂

                3. No jo jenže ona ta bms
                  No jo jenže ona ta bms fungovala. Problém nebyl v tom že by to nefungovalo, ale že to nebylo dobře navrhnute.
                  Prostě ještě nevěděli co všechno se musí chránit aby to vydrželo déle.

                  Ev je hrozně jednoduché, ale problém je v tom navrhnout správně řidiči jednotku aby chránila vše co se má. A dále aby to odpovídalo výkonově.
                  Chápu že se jich zastávám, ale bohužel vím jak to funguje.

    1. Zas můžete být v klidu, v
      Zas můžete být v klidu, v roce 2018 (spíše k jeho konci, na podzim) možná nějaká auta dorazí, ale pořád to bude drahé a i když dojezd bude vypadat dobře, bude to srovnatelné s dneškem. Proč BMW nevrhlo na trh i5? Vždyť to auto je dávno hotové. A nevrhlo ji na trh, protože nikam nespěchá. Ostatně i3 taky nemá 120 A baterku protože bagr. Oni nemají zájem někam se honit. Potřebují nejdříve prodat to, co je.

      1. Souhlas. Mimochodem to
        Souhlas. Mimochodem to zmíněné BMW začíná být technologicky(jmenovitě baterie) co se týče ohlášených novinek strašně pozadu. Ano ty 120Ah články jsou už na světě, ale i tak to dává jen 43,2kWh. Ta bateriová krabice u i3 je přitom schopna pojmout 70kWh (Tesla 18650) nebo 55kWh (LG pouch), kde obě technologie baterií jsou již v sériové produkci.

          1. Smutné na tom je že ne
            Smutné na tom je že ne nezbytně. Jednou jsem to počítal a i3 s 60kWh baterií postavené na technologii Tesla 18650 (jiná technologie by se tam v této kapacitě nevešla) by vážila přesně tolik jako současná verze s REx. Ty BMW baterie od Samsungu jsou extrémně odolné ovšem za cenu na dnešní dobu mizerné specifické hustoty energie.

              1. Ona ta myšlenka přepočtu
                Ona ta myšlenka přepočtu je celkem prostá, stačí když máte k dispozici objem, případně hmotnost porovnávaných krabic, znáte jejich tvar a udávanou kapacitu. Pak už to je jen trojčlenka.

                Tesla pokud vím nikdy neuvedla přesný objem své krabice, ale viděl jsem poměrně odpovídající 3D model a tam to vyšlo na cca 365l, což by od oka odpovídalo. (přibližné hodnoty: rozvor 2900mm x šířka vozu 1400mm x výška krabice 100mm). Stejným způsobem jsem se dostal na objem ca 261l u BMW i3.

                Tj. pro novou 100kWh Tesla baterii vychází energetická hustota celé baterie (tj. vč. krabice, BMS a teplotního managementu) na cca 274Wh/l.

                Pokud to přepočítáte na objem i3, tak to vychází na cca 70kWh. Zde si je to možné dovolit, protože obě krabice mají rozumný tvar a článek 18650 je dostatečně malý na přizpůsobení. U nepravidelných krabic do samonosných karoserií už to chce do výpočtu vložit něco jako koeficient nevyužitelného tvaru/objemu a tím to pokrátit.

                Možná ještě zajímavější je opačný přepočet, tedy jakou kapacitu by pojmula Tesla krabice, pokud by do ní šly dát články od Samsungu (jako že nešly kvůli jejich velikosti by se jich tam vešlo jen pár a zbyla spousta nevyužitého prostoru) ale i v ideálním případě zaplnění to vychází na nějakých 45kWh pro ty nové 94Ah články.

                1. Díky za vysvětlení, je to
                  Díky za vysvětlení, je to zajímavé.
                  Tady je vidět důsledek výběru mezi cylindrickými 18650 a prismatickými accu. Každé řešení má své výhody a nevýhody.
                  18650 mají vyšší energetickou hustotu, prismatické články jsou zase odolnější při dlouhodobé zátěži a méně trpí ztrátou kapacity.
                  Každý výrobce jde na to jinak. Uživatel ať si vybere.
                  EDIT: Teď jsem našel v jedné knížce zajímavou tabulku. U i3 94 Ah (33,2 kWh) uvádí objem baterií 191 l a váhu 276 kg a u Tesly S 90D objem neuvádí, ale uvádí aspoň váhu 544 kg.

                2. Nebyl by odkaz na tu
                  Nebyl by odkaz na tu knížku/tabulku s daty o i3? V každém případě 191l je strašně málo (Resp. by to mohl být souhrnný objem samotných článků, nikoliv celé krabice). On i takový e-Up! má 211l krabici (oficiální údaj přímo od VW). Ta hmotnost 276kg pro 33,4kWh by naopak mohla sedět, původní baterie 21,6kWh vážila tuším 233kg.

                3. Jedná se o knihu „Electric
                  Jedná se o knihu „Electric Vehicles and the BMW i3 (60Ah and 94Ah)“ a je zadarmo ke stažení v Apple iBooks Store.
                  Výborné čtení.

        1. Tak i3 je hlavně city-car.
          Tak i3 je hlavně city-car. A otázkou je, zda těch současných 200 km reálného dojezdu na city-car není tak akorát. Já denně najedu 40-80 km, takže teoreticky bych mohl nabíjet 2-3 týdně, ale stejně budu na noc dávat auto do nabíječky každý den kvůli rannímu předehřevu/chlazení interiéru ze zásuvky. Takže moc neocením, že místo 200 km budu mít třeba 250 km dojezdu.
          U mě jediný důvod, proč časem upgradovat bateriový modul z 94 Ah na 120 Ah je ten, že BMW už má plány starší baterky dávat na zeď jako úložiště pro FVE. Takže koupím nový baterky (drahé, ale stále levnější než nové auto) a ty staré zapojím do FVE.

                1. No mne to prijde akorat,
                  No mne to prijde akorat, auto do mesta nemusi byt nepohodlnny mikrokrap (ja bych takovym nejezdil)

                2. Asi máme jiná měřítka
                  Asi máme jiná měřítka pro velké. i3 je stejně dlouhý jako Fabia a Fabia mi nepřijde zrovna velké auto, které by se nehodilo do města.
                  Co se týče komfortu, je to o tom, na co je člověk zvyklý. Těžko BMW nabídne BMW i3 Junior či Classic, protože to jednoduše není jeho cílová skupina. A auto do města nemusí být nutně holoverze typu „4 kola a volant“. I městské auto si může majitele hýčkat.

                3. Tím komfortní jsem myslel
                  Tím komfortní jsem myslel právě to že to je BMW. Navíc i3 asi teď je vlastně daleko nejmenší auto od BMW? Já bych to viděl obráceně a to že i velikostí BMW zákazníka marketingově tlačí do města, kvůli tomu že mu odmítá nabídnout dojezd. Jinými slovy kdyby do i3 nebo i5 dalo odpovídající baterii, tak není důvod se omezovat pouze na město.

                4. Ale je. Třeba ty jeho
                  Ale je. Třeba ty jeho uzoučké pneu se na dálnici hodí méně, než kdyby měl klasické rozměry.
                  Ale shodneme se, že BMW tohle auto tlačí do města. A proto nemá důvod nabídnout větší dojezd. Musel by zvětšit platformu, zvýšit váhu a to se pro city-car nehodí.
                  Připravovaná i5 už by měla být klasická koncepce auta střední třídy pro rodinu a dálkové jízdy. Takže tam bude i prostor pro větší objem baterií.

    2. Tak že by se změnil
      Tak že by se změnil standard CCS2 v nějaké blízké budoucnosti je velmi nepravděpodobné. CCS2 je zatím standardizován na 100 kW a to bude ještě dlouho trvat, než 100 kW příkonu nebude stačit. Sice Tesla nabízí víc, ale je zajímavé, že to protlačí přes menší průřez pinů Typ 2 konektoru. Takže DC piny v CCS2 protlačí zákonitě více než je dneska max. 125 A, co je definováno. Nebo se zvedne napětí. Těžko předjímat.
      Ale rozhodně se o CCS2 nebojím, že by jen tak zmizelo do propadliště dějin.

Napsat komentář