Jaguar chystá elektromobil s dojezdem 480 km

Elektromobil s dojezdem 300 km až 500 km dnes slibuje kde kdo. Všichni by ho chtěli, ale jedinou automobilkou, je . Do hry chce nově vstoupit také Jaguar.

Britská automobilka představila už čtyři verze konceptu luxusního crossoveru Jaguar C-X17
foto: Jaguar

Podle magazínu Autocar chce Jaguar v roce 2016 začít prodávat své první CUV, model F-PACE. Ten bude založen na už několikrát prezentovaném konceptu C-X17. Redaktoři Autocaru se odkazují na „dobře informované zdroje“ s tím, že nejdříve v roce 2018 půjde na trh také elektrická verze.

Elektromobil Jaguar F-PACE by měl nabídnout „typický dojezd“ kolem 480 km. Stačí jediný pohled na koncept Jaguar C-X17 a hned vám bude jasné, že má jít o konkurenci pro chystané elektrické SUV .

Jaguar ale zdaleka nebude elektrickému SUV od Tesly jediným konkurentem. Svá elektrická želízka v ohni chtějí mít během následujících několika let prakticky všichni výrobci luxusních vozů, včetně Porsche (Porsche 717) či Infiniti.

28 Comments on “Jaguar chystá elektromobil s dojezdem 480 km”

  1. Zchjo, mně přijdou tyhle
    Zchjo, mně přijdou tyhle zprávy směšný, vždycky si přečtu a jásám, ale pak si přěčtu rok, třeba tady je „rok 2018“ a přemýšlím jestli je to vtip nebo překlep nebo co. Vývoj normalního auta trvá 2 roky, kolik elektrickýho? Začli na tom už vůbec dělat, kdyz nam to už cpou i s tím užasným dojezdem? To je vsechno jen PR ke zviditelnění…

    1. Nesouhlasim, ze vyvoj auta
      Nesouhlasim, ze vyvoj auta trva dva roky. Ano, u nekterych se to da stihnout za rok nebo dva, ale u jinych to muze byt az 5 let…

      Vemte si jen Model S, ten vyvijeli prakticky 4 roky (a to uz meli nejake zkusenosti z Roadsteru) a pak jeste dalsi rok dotahovali a opravovali spoustu veci co se jim nepodarila na prvni pokus.

      Jestli Jaguar 2014 spustil vyvoj sveho prvniho EV, tak drive jak 2017 neni sance aby ho dostali na trh, 2018 je opravdu realnejsi datum.

  2. Konkurence to bude, pokud
    Konkurence to bude, pokud podstřelí cenu. Jinak auto primárně navržené pro ‚bateriový‘ pohon musí mít zákonitě jízdní a užitné vlastnosti v jiném levelu.

    Na to, jak se s tím dlouho pytlíkujou, mi to přijde dost slabé. Je to prostě bída a tímto náskok Tesly nesmažou. A konkurence je potřeba jak soli…

    1. plne suhlasim a este dodam,
      plne suhlasim a este dodam, ze okrem nizsej ci porovnatelnej ceny budu musiet budovat siet rychlodobijaciek, podobne ako to ma Tesla so svojimi SC. Alebo to spravia kompatibilne a elektromobil Jaguar bude moct „ukradnut“ elektrinu zo SC Tesly? Osobne si myslim, ze velku cast uspechu Tesly maju na svedomi aj tie SC. Urcite by sa predalo o dost menej S-iek, pokial by ich majitelia museli cakat niekolko hodin na dobitie takmer 100kWh baterie. Takze prajem uspech aj Jaguaru, ale pokial nevyriesia rychlodobijanie za rozumny cas (co bola jedna z podmienok pre Teslu, ktoru Musk zadal), tak to bude len vykrik do tmy a nie plnohodnotna konkurencia.

        1. Na mieste Elona by som sa do
          Na mieste Elona by som sa do takej spoluprace nehrnul, alebo si ju nechal riadne mastne zaplatit. SC su jednym z klucovych uspechov Tesiel, takze prepustit tuto klucovu vyhodu inemu vyrobcovi elektromobilov by dost vyrazne znizilo exkluzivitu a hodnotu Tesiel ako takych. Aj ked na druhej strane by to bolo super, pokial by za par rokov neboli na kazdom rohu rychlonabijacky, kazda pre iny elektromobil, ale navzajom kompatibilne a majitelia by nemuseli riesit ci ist k tejto nabijacke, alebo inej. Proste zaparkuju k hocijakej najblizsej a stojan si nabijacie napatie a prud uz podla typu elektromobilu nastavi sam.

      1. Hlavne si treba vsimnut ze
        Hlavne si treba vsimnut ze ludia nedostali rozum a nezacali jazdit lahsimi, uspornejsimi autami, ani sa nezlepsila celozivotna efektivita celeho auta ci uz energeticky alebo ekonomicky, neznizila sa spotreba energie, neznizilo sa plytvanie, nezlepsila sa technologia, nezmenil sa pohon (elektromotor), to co sa naozaj stalo,
        su stale tie iste tazke a velke auta, a vymena olovenych alebo experimentalnych (rozne chemie a teploty specialnych baterii) za dlhe roky, davno zname Litiove len tym, ze ich prvy krat pouzil Musk vo velkom mnozstve, tym ze rozobral notebookove. Nikel sa nakoniec neujal v mobiloch, ani v naradi, ako skutocne konecne riesenie.

        Mame tu tie iste auta ktore maju davno zname technologie este z ciaz Brezneva, namiesto spalovacieho motora, tomu, hovorim pokrok 😀

          1. Takze sa ciastocne opticky
            Takze sa ciastocne opticky zlepsilo ulozisko energie a zvysila sa vyroba aby sa znizili naklady a konecna cena spotrebitelovi.

            Stale mam pocit nespokojnosti. Je to malo.

            Vyroba elektrickej energie sa zrejme uz vyrazne menit nebude, jedine az s nastupom fuzie, ktora je realne, v nedohladne. Alebo nieco ine.. nepoznane.

            Distribucia energie v akejkolvek forme je tiez iba otazka vole a casu.

            Mobilne ulozenie energie v podobe opakovanej chemickej premene aspon 2000x za vysoku cenu je ten hlavny problem.
            Rychlost toho procesu, stabilita a trvacnost, baterky boli vzdy ten najmanej vdacny prvok, ktory sa prvy krat dostal do ako tak pouzitelnej formy az z prichodom prvych iPadov.

            Ale to je zatial asi tak, vsetko.

        1. Vzhledem k tomu, že lidé
          Vzhledem k tomu, že lidé chtějí jezdit rychle, velice komfortně a zároveň je kladen veliký důraz na bezpečnost, tak automobily jsou těžká monstra bez ohledu na pohon. Kdyby se nemusela řešit pasivní bezpečnost a omezila rychlost, tak by mohla jít kila rapidně dolů. Osobně mi cestování vysokýma rychlostma připadá postavené na hlavu. Kam vlastně všichni spěcháme??? …

              1. Ale to já vím, že jste to
                Ale to já vím, že jste to myslel filosoficky. Jenže já jsem spíš založením pragmatik a prostě vím, že lidé spěchat někdy potřebují. A řekl bych, že osobně mi ten spěch kolikrát přinesl pozitivní věci, např. jsem stihl rande, začátek představení nebo důležitou schůzku.
                A dokud se obyvatelstvo nebude skládat ze samých zenových mistrů, tak stále bude spěch tu a tam potřeba 😉

                1. Nikdo neví jaké napětí
                  Nikdo neví jaké napětí akumulátorů budou mít druhé a další generace EV a jak se bude výkon dobíječek navyšovat. Supercharger podle mě už prostor pro další navyšování výkonu s použitím stávajícího konektoru nemá.

                2. SC je konstruovan minimalne
                  SC je konstruovan minimalne do 400A a 450V. Takze jediny zpusob jak by mohly ty nove EV dobijet rychleji je, ze by sly na vetsi napeti, protoze ani nove zamyslene Combo neda vice jak 400A.

                3. Vždyť já neříkám, že
                  Vždyť já neříkám, že explicitně Combo2 bude rychlejší. Jenom že nevíme co bude za 5 nebo dokonce 10 let.

Napsat komentář