Itálie, domov nejznámějších supersportů a značek jako Lamborghini nebo Ferrari, si konečně začíná všímat co se děje ve zbytku světa. Tamní start-up s trochu podezřelým jménem Tecnicar pracuje na plně elektrickém supersportu Lavinia.
foto: Tecnicar
Elektrický supersport Lavinia mladé italské společnosti Tecnicar je prozatím pouhým nápadem prezentujícím se skrze oku lahodící rendery (nejde o fotky). Cílové specifikace jsou: výkon 800 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,5 vteřiny a dojezd 288 km.
Trochu problém je, že už dnes je k dispozici elektromobil/supersport, který nabízí stejné nebo lepší parametry – je jím nová Tesla Model S P85D (zrychlení 0-100 km/h za 3,2 s, dojezd 440 km, výkon 691 koní).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Superhybridní sporťáky nyní jako LEGO stavebnice!
Autosalon Paříž 2014: Lamborghini Asterion – nový plug-in hybrid!
Volkswagen šokuje: představil šetrné sportovní auto XL1 Sport
Snad jediný parametr, kde by Lavinia měla současný nejvýkonnější Model S P85D překonávat je max. rychlost. Tu Technicar udává na hodnotě 300 km/h, zatímco Model S zvládne „pouze“ 250 km/h. Což nicméně dle našeho názoru bohatě stačí.
Spíš než cokoliv jiného tedy Lavinia vypadá na další z nekonečné řady vaporware. Aut, která se sice možn virtuálně zhmotní nejprve v hlavě a pak i na monitoru odvážných návrhářů, ale jen v opravdu výjimečných případech se zhmotní také ve skutečném světě.
Protože na jejich místě už dávno trůní jiní: BMW i8, McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder nebo třeba Mercedes-Benz SLS ED s cenou 10 milionů korun.
BMW i8, McLaren P1, Ferrari
BMW i8, McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder to su vsetko hybridy. Cize ina kategoria ako ciste elektro. A koli nim ste opomenuli Rimac Concept One. To je neodpustitelne! 🙂
A co ten Yugoslavsky
A co ten Yugoslavsky Supersport podpořeny grantem EU?
Zanikl snad?
Tesla není Ferrari nebo Lamborghini, tak tu nezavádějte takové přirovnání!..
Start-Up ? Odvaha 🙂
Ani po designové stránce
Ani po designové stránce nic moc. Trochu mi to připomíná skoro 30 let staré Ferrari F40.
A propos – Co je na názvu Tecnicar podezřelého?
Čistě osobní dojem.
Čistě osobní dojem. Přijde mi, že kdyby tvůrci měli se svým projektem reálné záměry, dali by si s názvem více práce.