Ionity, celoevropská nabíjecí síť evropských automobilek, kopíruje Superchargery

Jan Horčík - 08 Únor 2018

Evropa se začíná plnit nabíjecími stanicemi. Jednou z nově vznikajících sítí je i Ionity, projekt automobilek Volkswagen, Daimler, BMW a Ford.auto nabíjecí síť Ionity

Evropská síť nabíječek Ionity už nabývá konkrétních rozměrů.
foto: Audi

V rámci sítě rychlonabíjecích stanic Ionity má vzniknout podél evropských dálničních tahů celkem 400 stanic. Na každé z nich bude k dispozici šest nabíjecích bodů. Hotovo má být do konce roku 2019.

Výkon nabíječek by měl dosahovat k 350 kW, většina nabídne 150 kW. Na prvních 20 stanicích už se začalo pracovat minulý rok, celkově stovka jich má být hotova letos. Cílem je umožnit dálkové cestování elektromobily po Evropě.

Tedy to samé, co nabízí proprietární Tesla Supercharger. Mezi prvními evropskými elektromobily, pro které je síť Ionity budována, jsou Audi e-tron Quattro a Porsche Mission E. Brzy přibudou také nové elektromobily Volkswagen řady I.D.

V USA chce Volkswagen rozjet podobný projekt pod značkou "Electrify America". Celkem 290 nabíječek má být hotových do konce roku 2019, stavět se ale do roku 2026.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jak to tedy je::
... celkem 400 stanic ...t do konce roku 2019 Nebo ..Celkem 290 .. do konce roku 2019.
V podstatě tedy celkem 400 stanicdo konce roku 2026 a v roce 2019 jich možná bude 290. NE??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

První číslo je pro EU a druhé pro USA.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je v planu 400 stanic do roku 2020. Alespon tak to uvadeji na strankach Ionity.

Obrázek uživatele Hynek

Zajimalo by me jak bude vyresena platba a za kolik bude kWh. Ono i dnes kdyz si vezmete ze dost stanic je 10Kc/kWh a Leaf v zime zere v klidu 20/100km tak nez jezdit snecim tempem za 2Kc/km je proste smyslupnejsi vzit si na delsi cestu spalovak.

Obrázek uživatele Vasek ION

tak tak je tady doba že rychlonabijecich stanic je porad malo na zapade vůbec nic,maly auto mezi nimi nedojede a vetsi jen bez topeni,proto jsem prodal nyní malé EV koupil Kia Niro,jezdim pěkně v teple Exclusiv vybava, když chci zavzpomínat na dobu s IONem jedu mezi vesnicemi jen na elektriku, fakt jsem zatím moc spokojen,auto dělá vše samo a 7 letá záruka-balada

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak ho máte dlouho? mě po roce začaly na Niru brutálně reznout zadní kotouče a přední taky trochu. Moc se zatím k tomu nemají je vyměnit v záruce. Prej málo brzdím, což je hybridu logický.

Jinak Niro na dálky Super v zimě skoro levnější než EV a nečekám na rychlonabíjení. Ale po městě raději jezdím Mievem potřebujeme v rodině tak jako tak dvě auta a tato kombinace je super.

Miev ale najíždí tak 2x tolik co Niro,

Obrázek uživatele Vasek ION

dnes tyden tankuju V-power 100 musim si ho pekne vymazlit a spotřeba bude super, na to že je ted pořad mraz a používam vyhřívaní volantu,sedačky atd.tak myslim že v teplotách okolo 20st. to za tech 3.9 jezdit bude

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jezdím na obyč 95 od euro oilu a přidávám vif.
Asi máte taky tu verzi na 18 s normovanou spotřebou 4,4

teď v zime v kopcích a na sněhu jezdím na delší cety nad 90 Km
za cca 4,5.

V léte trasa Liberec Hradec Králové 3,6 tam a 4,1 zpět

Problém jsou jízdy v mzazech 4 Km tam 8 hodin chladne a 4 Km zpět (do práce) to pak bere 7 litrů, ale jiná 1,6 mi v tomhle režimu jezdila za 10 l.

přemýšlím o elektrickém nahřívání motoru na 230 V

old.defa.com/file/a41fd9464342/421882.pdf

Takže se musej spojit všichni chudý dinosauři aby vznikla aspoň nápodoba toho co do teď zbudovala garážofka Tezla. :))))
A ještě si to nechaj zaplatit vod EU. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

táto veta ma dosť zarazila:
...elektromobily, pro které je síť Ionity budována, jsou Audi e-tron Quattro a Porsche Mission E. Brzy přibudou také nové elektromobily Volkswagen řady I.D.
To znamená, že s mojím Ioniq-om nenabijem, aj keď má CCS?
Správne to chápem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Technicky není problém nabíjet 800V nabíječkou 400V auto. Problém by to mohl být obráceně: auto by muselo umět baterii "rozpůlit", nebo obsahovat silný booster napětí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud to buduji z penez danovych poplatniku a dotaci EU tak doufam, ze je tam i CHAdeMO a bude to verejne, jinak pravnici zalovat a dotace vratit i s uroky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ionity bude len s CCS...bez CHAdeMA..!!!

Ono i kdyby tam to CHAdeMO chtěli dát, tak myslím že dodnes nebyla oficiálně vypuštěna podpora pro 150kW CHAdeMO, ikdyž se o tom mluví snad or roku 2016. Tzn. by tam muselo být CHAdeMO omezeno jen na stávajících 50kW, nebo pak nějaká neoficiální/necertifikovaná podpora.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chademo je neuvolněný patent japonských korporací, takže naopak ten přestat v EU okamžitě dotovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CHAdeMO je globalni open standard a pouziva ho treba i Peugeot a Citroen, novy Peugeot Partner EV ma CHAdeMO, zadne patentovatelne technologie tam nejsou. Naopak ten nemecky pry evropsky CCS je uzavreny (nedohledatelna specifikace je pro par vyvolenych) tlaci to VW, Merc..

Tu "nedohledatelnou" specifikaci komunikačního protokolu CCS si normálně přečtete v DIN SPEC 70121:2014-12. Specifikaci CHAdeMO 0.9.1 pak v JIS TS D 0007 nebo počeštěné/harmonizované verzi ČSN EN 61851-24.

Správě kolega níže poznamenal že vyšší/novější specifikace CHAdeMO jsou přístupné pouze po zaplacení výpalného asociaci CHAdeMO.

Obrázek uživatele ozana

Open jen do verze 0.9, pak už za peníze.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Prave ked je to z dotacii EU, je velka sanca, ze chademo tam nebude, pretoze chademo nie je standard EU.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no.. hlavne ze mame euro, sme clenom a je tu zavod VW, ale europa nie sme. kokos... to je sila

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klid, Slovensko je v planu.

By joining forces with Shell, IONITY will be able to install its fast
charging infrastructure at sites throughout ten European countries:
Belgium, France, Great Britain, the Netherlands, Austria, Poland,
Slovakia, Slovenia, the Czech Republic and Hungary.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na jednu stranu to vychodoevropany potesi, ale rikam si jestli by nebylo alespon ze zacatku lepsi investovat do infrastruktury v zemich, kde je trosku vyssi kupni sila. Obzvlast, kdyz se planuje pomerne male mnostvi dobijecich stanic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tahle mapka vypada nadejne ne?

www_ionity_eu/ionity-en_html#whoweare

Slovensko je stejne jako CEZko, Madarsko i Polsko. Porad silhaji jednim okem na vychod. Takove partnery by kazdy kopnul do riti. Divim se zapadnim statum, ze maji takovou trpelivost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já se ani tak nedivím, Česko je nejziskovější dnešní kolonie Západu, z EU dostáváme tak 100 miliard ročně víc než jim musíme posílat z našich daní (úplně čistými plátci na jižní lenochy i v tomto se máme stát už za 6 let) a západní korporace od nás vysávají každoročně přez 400 miliard.
Dokonce kvůli tomu východnímu otroctví padl celý projekt Španělsko kam banky EU narvali obří půjčky na luxusní bydlení pro miliony, a chtěli lákat lidi z celé "chudé" Latinské Ameriky na přistěhování, ale padlo to na tom, že pro ně nebyla žádná výdělečná práce, protože veškeré nové továrny v EU je ziskovější stavět ve V4 s daleko odbornější a skromější pracovní silou.
Taky němečtí důchodci využívající bydlení v Itálii a Řecku vůči plánům j"elitních" plánovačů EU v realitě moc nejedou, protože Německo musízačalo důchody oddalovat a relativně i snižovat, aby tam měl kdo makat a platit na pozvané upředňostněné tmavé běhače za nejlepšími dávkami, plus mladí EU jižané studující čím dál zbytečnější univerzity jsou na tom s němčinou dokonce ještě hůř než jejich rodiče.

Nejak jste zapomel zohlednit stovky miliard prinosu pro CR ze zahranicnich investic. bez tech zahranicnich fabrik by to tady bylo asi jako v Rumunsku.
HDP a vyber dani roste diky zahranicnim firmam a ne diky Babisovi. jeho samochvala smrdi. Ceska vlada nema na ekonomiku skoro zadny vliv.
Cesi muzou take investovat v zahranici a odsavat miliardy. kdo jim brani?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uprimne ja trochu taky. I kdyz EU neni idealni. Nic neni. A pak taky kupni sila. Zatim tu EV jezdi proti zapadu malo. Ale urcite se i Slovensko docka. Mozna driv nez my az si lid pod vedenim velkeho Okamury odhlasuje vystoupeni z EU. To pak zase bude lid nadavat az zchudne. Omlouvam se za vejlet do politiky.

a nie je to ako keď nás do únie "pribrali" a zosilneli kontroly na hraniciach - či si k nim nejdeme zarobiť. a využili všetky možnosti ako PREDĹŽIŤ náš prístup. migrantom lezú do prdele, nás majú "v paži" (výraz r. fica).

Obrázek uživatele Radovan

S tou paží by to bylo ještě fajn. Je vidět, že pan Fico je politik a musí být trochu diplomat. Já si myslím, že nás mají daleko níže a hlouběji. :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

a najmä z opačnej strany, TAM, KDE CHRBÁT STRÁCA POCTIVÉ MENO!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trošku se bojím, že i když se jim to podaří postavit a něco se objeví i u nás, stejně Leafa nenabiju, protože tam bude záměrně jen CCS. Přece Němci nebudou stavět něco pro konkurenci.
Kdyby se spíš vzchopili naši energetičtí giganti a postavili nám funkční síť, jako mají na Slovensku. Je dost neuvěřitelné, že v roce 2018 není reálné přejet s Leafem 30 kWh z Rakouska do Prahy bez přestávky na několik hodin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě doplněk - z Rakouska to jde, ale ne přes České Budějovice. Nedávno jsem vezl Leafa z Prahy do ČB a musel jsem mít hodně lehkou nohu, chvílemi jsem měl dokonce pocit, že budu shánět tažné lano. EONe, začni na tom pracovat, máš zpoždění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den. Nemyslím si,že by zrovna na trase Praha-České Budějovice byl nějaký problém s dojezdem. Vždyť v Písku má e-On rychlonabíjecí stojan a zatím zdarma. Děkujeme e-One. Koukám do mapy a z Prahy do Písku je to něco málo přes 100km a to by neměl být vůbec problém dojet s 30kWh Leafem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S dobíjením v Písku počítám. 24 kWh Leaf při nabití na EONu v Čestlicích má dost co dělat, aby do Písku na další nabití vůbec dojel. 30tka by to dala vcelku v pohodě, s 24kou to chce jet jako andílek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha,já myslel,že se bavíme o 30kWh baterii. Tak u té 24kWhnovky je to opravdu na krev. Také jsem ji nějaký čas měl.Vyměnil jsem ji BMW i3 a i když je to 60Ah verze baterie,dojezd má lepší. Leaf 24kWh je dobré auto,ale Nissan to zabil nemožností upgradu na 30kWh baterii. Za x let,až bude potřeba baterie vyměnit,nebudu přece kupovat baterii novou s dojezdem 130km,když elektromobily budou mít standardně dojezdy už někde jinde. Proto jsem šel do ojeté BMW i3,kde mi nabízí BMW v budoucnu upgrade baterie na vyšší kapacitu,bez nutnosti výměny celeho auta. Jasně upgradem si možná pomůžu o 100km,ale i to mě stačí na cestování po krásách naší vlasti. K moři se raději nechám dovézt. To jen pro ty,co by chtěli hned říci,že do Chorvatska se stím nedá:-). Hezký den všem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebo tlacit no :-) Je to smutny, jizni Cechy jsou uplna nabijeci poust.

Obrázek uživatele Radovan

Jak to říci slušně - zapíchat špendlíky do mapky a vyfotit umí každý. K tmu napsat letopočet 2019 a píárko by bylo.
Možná by někdo měl dinosaury upozornit na to, že pokud na těch 400 stanicích bude 4-12 rychlonabíjecích stojanů, tak jako to má Tesla, tak se dostanou na situaci v Evropě dneška 8.2.2018 = 378 nabíjecích stanic hotových, 18 ve výstavbě, 8 v papírování.
Jo, jo, dohnat a předehnat, kde už jsme to jen slyšeli.....
P.S. Pokud by to čirou náhodou splnili, tak se hluboce ukloním.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja si myslim ze to splni. Budou muset. X firem na tu dobu pripravuje prodeje EV a bez nabijeci infrastruktury nebude zajem logicky velky. Teslu chvalim ale trochu predbehla dobu. Snad nezbankrotuje.

Pionýři většinou schytávaj šípy do zad.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na Slovensko sa pekne vysra....
Súhlasím s tým že toto je len povinná jazda na rozbeh elektromobility a projekt bude určite ďalej pokračovať.
Ale na to že máme eurokomisára pre dopravu tak je to riadny kopanec do vajec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fůůůj Volkswagen, Daimler, BMW, Ford... už jenom z pomyšlení na historii těchle slibotechn-natahovágn-pozlacený kohoutky se mi zvedá kufr :))))
- dízlblejt
- teslamindrák
- 40 let vývoje a neprodali
- ty první černobílý amerikánský mrdky sériovkablééééééé

pěkná skvadra to si germán tahá do evropy fakt príma kámoše ;)

AT ŽIJE (NAROZDÍL OD NICH) POCTIVÁ TESLA!!!

supercharge.info/

Jirko tobě v tom důchodu už úplně hrabe.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zlikvidovat germánokunde ;)

auto.idnes.cz/cina-automobilka-volvo-geely-daimler-mercedes-elektromobil-p4h-/automoto.aspx?c=A180206_152850_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na slovensku ani jedna. A vraj automobilova velmoc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete se roky litovat spolu s Estonskem a Finskem, že patříte do stejné kategorie chudáků jako Rumunsko a Bulharsko.
Ale třeba zase u vás po roce 2020 už budou pak stavět jen 350kW a ne ty nedomrlé 150kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na co Ti budou ty nedomrlé 150kW když auto stejně výkon omezí tak jako se to dnes děje v té zimě na 10kW? Trochu soudnosti milí mas turbátoři. Ty dnešní vojeté rychlonabíječky 50kW v budoucnu ráda koupí za pár šupů kdejaká restaurace, která vaří menu.

V CEZku budou jen kvuli prujezdum z DE do A. Ceska vlada hazi dlouhodobe bobek na elektromobilitu a tak neni se co divit, ze v CEZku chcipa pes.

Obrázek uživatele Jolinar

nestezujte si, Teslacke SuperChragery uz tam mate 2 (celkem 10 stojanu) :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter