innogy letos významně rozšíří síť CNG plniček a pokrytí ČR

Energetická skupina innogy jako jeden z lídrů na trhu se stlačeným zemním plynem (CNG) plánuje v letošním roce otevřít pro motoristy deset nových plnicích stanic CNG. Investice by měly v této souvislosti dosáhnout až 80 mil. Kč.

V Česku už jezdí přes 15 000 aut na stlačený zemní plyn
foto: Hybrid.cz

„Vloni jsme prodali 6,2 milionu metrů krychlových CNG, což je v porovnání s rokem 2015 21% nárůst. Naše postavení na trhu CNG si chceme udržet i do budoucna. Z toho důvodu budeme také letos masivně investovat desítky milionů korun do rozšiřování naší sítě plnicích stanic, kterých aktuálně provozujeme jednadvacet,“ uvedl Zdeněk Kaplan, jednatel innogy Energo.

O Vánocích innogy otevřela plničku ve Vrchlabí, v provozu je již také stanice ve Vsetíně. „V nejbližší době se řidiči mohou těšit na další v Havlíčkově Brodě, Kolíně, Klatovech, Znojmě nebo v Třeboni. Celkově chceme v letošním roce zprovoznit deset nových plniček a v takto nastaveném trendu hodláme pokračovat i v dalších letech. Chceme významně rozšířit naše portfolio a pokrytí ČR,“ doplnil Z. Kaplan.

Obliba CNG mezi motoristy průběžně narůstá. V roce 2016 přibylo na tuzemských silnicích více než 3500 vozidel a aktuálně jich v České republice jezdí přes 15 000. S tím souvisejí právě i zvyšující se počty plnicích stanic.

Výhodou CNG je jeho šetrnost k životnímu prostředí, daňové zvýhodnění a také stabilně nízká cena. Oproti benzinovému či dieselovému palivu jsou provozní náklady až o 40 % nižší.

Navíc pro vozidla pořízená z dotačního titulu Ministerstva životního prostředí ČR – podpora čisté mobility – nabízí innogy slevu korunu za kilogram CNG natankovaného u jejích plniček. Nelze ale srovnávat jen cenu paliva, ale také například zůstatkové hodnoty vozů.

Pro motoristy jezdící na plyn připravila innogy praktický platební systém prostřednictvím CNG karty. Karta platí pro všechny stanice v Česku zapojené do sítě. Vyúčtování probíhá jednou měsíčně za veškerý odebraný CNG na všech stanicích.

Novinku od innogy představuje navigace CNG stanic. „Tuto navigaci mohou používat jak uživatelé telefonů s operačním systémem Android, tak i iOS. Navigace je unikátní tím, že obsahuje službu v podobě informací o cenách CNG na všech tuzemských stanicích,“ vysvětlil Z. Kaplan.

tisková zpráva

36 Comments on “innogy letos významně rozšíří síť CNG plniček a pokrytí ČR”

    1. A jak my vysvětlíš ten zázrak, že na plynárenské v
      A jak my vysvětlíš ten zázrak, že na plynárenské v brně na innogy beru plyn?
      A další zázrak, že na innogy na hveizdoslavově v brně taky beru plyn?

      Co místo hledání v německé mapě kde vládne makrela si otevřít českoou mapu CNG, kde je realita a nedávat na net pohádky protože si něco myslíš…

      P.S. kdyby se zde na webu neřešil CNG a stanice několik let, nebyl byh tak sarkastickej, ale takto mám pocit, že jsem byl sarkastickej málo…

        1. Lidi co si prectou clanek o CNG a dole je nanynka co pise o
          Lidi co si prectou clanek o CNG a dole je nanynka co pise o elektrostojanu dostanou vzdy dojem jestli je lenosna pouzit mozek nebo je pouze bl…

          Co damo, je to nelogicke byt sarkastickej kdyz je clanek o CNG upozornit ze vase snaha psat o elektrine neni normalni?

          Chapu, vam vubec nedochazi co delate, preci hybrid je pouze a jenom o elektrine (i kdyz bylo majiteli nekolikrat receno neco jineho, ale jsou to jenom majitele, leonandule je bourak co ma pravdu vic) a kdyz clanek bude např. o močovině vy opět začnete psat, že nabijecka elektro neni na mapě…

          Vy ynteligentni zeno…

          1. Vy jste uplny genyus. Prectete si muj prispevek jeste jednou,
            Vy jste uplny genyus. Prectete si muj prispevek jeste jednou, dvakrat a pochopite, ze nejsem zenskeho rodu.
            Clanek neni jen o CNG, ale hlavni je Innogy, drive RWE. Jinak nepozaduji nabijecky na CNG stanicich, ale nabijecky od Innogy (RWE) vseobecne. Vite vubec co je RWE? Je to jedna z nejvetsich elektrarenskych spolecnosti v Evrope a v DE provozuji velky pocet nabijecich stanic. Proto vyzivam Innogy RWE k vystavbe nabijecek i v CR. RWE se dostala k plynu jaksi nahodou kdyz koupili Transgas.

    1. Nevím, zda a jaká jsou pravidla pro umístění elektrické
      Nevím, zda a jaká jsou pravidla pro umístění elektrické zásuvky vedle plničky CNG, ale určitě by se ke stojanu taky vešla. Ke každému. Na rozdíl od CNG stojanu s kompresorem a zásobníkem vedle, k nimž k oběma vede elektřina kabelem, potřebuje ta zásuvka jen cca 20×20 cm a kovovou trubku, na které bude trčet. Ale to se nesmí nikde říkat, veřejnost musí být přesvědčená, že stejně jako spalováci pumpy a plynaři plničky, musí mít elektromobily nabíjecí stojany. 🙁

      1. Tak na nějaké účtování odběru je potřeba
        Tak na nějaké účtování odběru je potřeba sofistikovanější řešení, než obyčejná zásuvka, ale nějaký wall-box s RFID čtečkou by to vyřešil. Problém je spíše s rychlodobíječkami, které rozhodně nelze udělat všude, ale 230 V nebo Mennekes můžou udělat u každé plničky.

        1. Prostě se inspirovat obchody Aldi v Německu, kde zavádějí
          Prostě se inspirovat obchody Aldi v Německu, kde zavádějí rychlonabíječky, ale jen 20 kW. Čili vlastně Mennekesy, jen pro auta s malou palubní nabíječkou, což jsou vyjma pár kusů všechna. Když tam dali jen zdarma zásuvky, nikdo nenabíjel a nejezdil a nenakupoval. Na půlhodinový nákup škoda vytahovat kabel a nyní tam mají zdarma nabíjející zákazníky skoro vždy. Za půl hodiny mají 10 kW a to už se jim vyplatí zastavit a vrazit do auta kabel.

          1. Tak proč tak píšeš výše, že ta zásuvka na 230 stačí?
            Tak proč tak píšeš výše, že ta zásuvka na 230 stačí? Kolik dobiješ za hodinu stání? Má pak smysl to instalovat? Když dělali tesláckou stanicu, tak nový svod VN, nová budova TS (na dnešní poměry hodně velká, což naznačuje plánovaný odběr…)

            Co místo výkřiků tu něco ondy něco jiného se zamyslet, že rozvoj nabíjecích stanic musí být ve stylu (technickém) jako je na tesle stanici a ne pohádky o zásuvkáých, které sám vyvracíš na Aldi příkladu…

            Jinak nastane činský skok kdy tam v 50sátkách každý tavil ocel a každý výsledek stál zahovno, ale když to začali dělat pořádně, tak se snich stala velmoc. Tedy je otázka čínská cesta let padesátek, jak píšeš o 230 zásuvce ty nebo pořádně?…

            1. Každá zásuvka dobrá. To poznáte, až budete mít malý
              Každá zásuvka dobrá. To poznáte, až budete mít malý městský elektromobil 🙂
              Netuším, jaký mají u CNG stojanů přívod ke stojanu a zda tam půjde 400V 16A nebo dokonce i 400V 32A. Aldi příklad reflektuje fakt, že palubní nabíječky většiny elektromobilů v SRN jsou mizerně slabé – 3,6, 6,6, 7 kW výkonu. Pokud by měly alespoň 11 (malý červený 5kolík) nebo lépe 22 kW a výše, pak by to byla jiná a Aldi mohl vystrčit ven jen ony 5kolíky, respektive standard Mennekes 22 kW. Jenže tomu tak není, takže musí montovat draze rychlonabíjecí stojany CHAdeMO / CCS Combo, byť jen s méně než polovičním výkonem na úrovni onoho Mennekesu.

              1. Aldi si za tento počin vážím, osobně jsem u nich
                Aldi si za tento počin vážím, osobně jsem u nich několikrát nabíjel a pokaždé za cca hodinu bylo auto nabité. Taky se mi líbí, že každý Aldi co má tuto nabíječku ( 10x v Mnichově ) má střechu plnou solárních panelů, u vchodu do prodejny mají bilboard plný displejů, které zobrazují toky energií a je krásně vidět, že motto Aldi ZDE TANKUJI SLUNCE je ůplná pravda. To že jsou ty nabíječky napájené solární energií je důvod proč mají jen 20kW aby žrali jen ze soláru a né ze sítě. Ty nabíječky spravuje německá RWE jako většinu v Německu a nikdy se mi nestalo, že by některá nefungovala.
                Je mi z too smutno, co jde všude jinde na svěě nejde u nás.

                1. Několikrát týdně stojí moje BEV hodinu před globusem a
                  Několikrát týdně stojí moje BEV hodinu před globusem a pokaždé lituji, že nemůže být zapojeno aspoň do běžné zásuvky. Za tu hodinu bych natankoval 3,6 kWh, to je energie, která mi často chybí a musím později ztrácet čas u nabíječky. Marné je žádat Globus o umožnění nabíjení, venkovních zásuvek mají desítky ale vstřícnost k zákazníkum žádnou.
                  Kaufland to samý, ale doma v Německu si kašlat na zákazníky nedovolí.

                2. V ceskych Kauflandech, Globusech atd. je cesky management a
                  V ceskych Kauflandech, Globusech atd. je cesky management a ten je absolutne arogantni. Oni jsou nabubreny az k prasknuti. nejaky zakaznik ktery chce zasuvku je jim ukradeny. Psal jsem ruznym retezcum kam jezdim, zda by to bylo mozne. Malokdo odpovedel a jeden tvrdil, ze to nedovolujou bezpecnostni predpisy. Takze se na ne z vysoka a nejezdim tam, protoze bych nedojel zpatky. Muj Ion je vdecny i za hodinu na 230V Schuko zasuvce. Ale v Cesku jako na dalnem vychode.

              2. Elektromobil pouzivam v praci (soukrome na to nemam, abych dal
                Elektromobil pouzivam v praci (soukrome na to nemam, abych dal za auto toli,,ze se mi zaplati 2x benzin na ujeti kolometru koli ma auto zivotnost, nejsme nadsenec, jsem bezny uzivatel)

                U CNG nepúujde elektrina, musi byt par metru od CNG, jinak bum…

                Ale ted technicky, je na to dimenzovana sit? Jasne, kdyz to udela jeden obchodak, tak se to da, sit je trochu naddimenzovana, ale kdyz toto udelaji behem 3-5let vsichni? Myslitze si, ze je to o trafacce jenom pro tento obchodak nebo i o privodu VN do cele oblasti? Je to na to dimenzovano, kdyz se v nekterych castech mesta a hlavne na venkove odmitaji pripojky 3x32A protoze vetsinou tam neni TS a obcas vedeni co to zvladne?
                Dejme tomu, ze to distributor zaplati a nezvedne cenu elektriny, myslite si ze to postavi za jeden rok? Za prvni nema tolik stavebnich papacit (eletrinu nemuze delat ukrajinec bez vzdelani), a za druhe postavit i blbou pripojku kdyz je vsechno idealni např. v Brně, je 9 měsíců jenom vyběhat papíry, ze se muze kopnout…

                Vy neustale pod kazdym clankem pisete tam to jde onde to jde, ale jaksi krome technickych zalezitosti na konci retezce zapominate na legislativu a i to co je pred tou zasuvkou co podle vas muze Lidl namontovat na kazde parkovaci stani a po nem vsechny retezce…

                Na jednu stranu beru, ze o provozu vaseho aelektroautazde pisete hodnoctne infomace, ale na druhou stranu jste nebezpecnej fanatik co si nevidi na spicku nosu…

                1. Za 5 let se toho dá na posílení vedení udělat hodně.
                  Za 5 let se toho dá na posílení vedení udělat hodně.

                2. Sleduji to uživatelsky, a protože to řeším i na vlastním
                  Sleduji to uživatelsky, a protože to řeším i na vlastním domě, tak mít v baráku chytrou krabičku, která sleduje spotřebu domu a případně omezí nabíjení elektromobilu, aby to celé nekleklo, už dávno není problém. Takže dimenzování sítě je v pohodě, prostě řídíme odběr.
                  Když si vezmete, co všechno je v tom jednom jediném baráku Lidlu na elektřinu a jaké to má odběry (pokladní systémy s pojízdnými pásy, mražáky, chlaďáky, klimatizace celého objektu, lis na odpad, límec s posuvnou výškou rampy, osvětlení, vstupní dveře a turnikety, kráječe na sýr a uzeniny, pece rozpékací pekárny atd. atd.), tak pár zásuvek s řízeným odběrem na fasádě nebo parkovišti fakt není problém.

          1. Tesla Model S těžce havarovala v Indianapolis, baterie
            Tesla Model S těžce havarovala v Indianapolis, baterie explodovaly Cituji: Byla napřed jedna velká exploze a pak několik dalších, menších, a kousky létaly vzduchem, jako nějaký ohňostroj. Konec citatu. Cng by vzplanulo vysumelo do vysky, pac je lehci nez vzduch, na rozdil od baterii, ze ano, a hasici by se niceho nemuseli bat. jak se pise treba hned zde abych nechodil daleko.

            1. Nehoda byla velmi vážná a stala se údajně ve vysoké, ač
              Nehoda byla velmi vážná a stala se údajně ve vysoké, ač blíže nespecifikované rychlosti. Kdyby takto havarovalo auto, které s sebou veze nádrž s hořlavinou + tlakovou láhev s hořlavinou, jistě by dvoučlenná posádka vyvázla lépe.

              1. Chudák vožralej pán (2x překročil limit) to musel
                Chudák vožralej pán (2x překročil limit) to musel rozkouřit s Teslou tak, až s ní válel sudy dolů cestou, narazil do překážky, roztrhat jí na cimpr campr a pak mu teprve milostivě blafla.
                „Two people died in a Tesla Model S in Indianapolis just after 1 a.m. on Thursday morning after the driver lost control at a curve, hit a tree, and crashed. A witness to the single car accident said the vehicle was barreling down the road before it collided with the obstacle and burst into flames.“
                Hlavně štigro že ten vožralej pitomec ještě nezabil nikoho dalšího na chodníku, když už zabil spolujezdce.

                Zatímco chudák plynopšoukovej VW Touran si najednou exploduje v nulové rychlosti v klídku při plnění na plničce… a kusem šrapnelu zraní obsluhu plničky na nohou….
                Hm hm mám se začít těch baterek bát?
                Čéče furt se asi radši posadím na tu baterku a vyhnu se CNG plničkám obloukem 😉
                Tak bacha ať ti to CNG neustřelí koule i s půlkou prdele. Bejt těma hasičema nechtěl bych to brát do rukou. O hlavu se bát nemusiš tu už dávno nemáš ;D

                Co tam máš dalšího Ofčáčku? 😀

                1. ePavel to jistě myslel ironicky.
                  ePavel to jistě myslel ironicky.

                2. Reagoval jsem na rs a nechtěl jsem odsouvat epavla, to je
                  Reagoval jsem na rs a nechtěl jsem odsouvat epavla, to je tady nevychytané.

      2. No já bych řekl, že předtím musí být buď NN dráty
        No já bych řekl, že předtím musí být buď NN dráty nebo TSka z VN co to zvládne, ale co jsem jenom prostý pobíječ much co má elektrovzdělání. Ono přeci jenom stačí dát na zeď onu zásuvku do které vede drát a permoníci tam tu elektriku nějak dostanou 😀

Napsat komentář