innogy a Dopravní podnik v Hradci Králové společně testují elektromobily

redakce - 09 Říjen 2018

Dopravní podnik města Hradce Králové převzal od innogy dva elektromobily na půlroční testování. Chce ověřit možnosti a využitelnost elektromobilů v každodenním městském provozu. Dopravní podnik si vyzkouší dva elektromobily. Testování potrvá po dobu šesti měsíců.

Dopravní podnik si vyzkouší dva elektromobily. Testování potrvá po dobu šesti měsíců.
foto: DpHK

Elektromobily Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf doplní jednu z největších flotil elektrobusů v Česku a přispějí k rozvoji čisté mobility v Hradci Králové. Oba vozy byly slavnostně předány v rámci Dne otevřených dveří dopravního podniku.

„Hradecký dopravní podnik považujeme za lídra a průkopníka čisté mobility v Česku a proto jsme jej oslovili ke spolupráci. Půl roku je dostatečná doba na to, abychom společně otestovali různé značky elektromobilů, kapacitu baterií, dojezd vozidel v reálném provozu, ale také potřeby dopravního podniku a různé provozní režimy elektromobilů,“ vysvětlil Thomas Merker, místopředseda innogy Česká republika.

Dopravní podnik si elektromobily od innogy pronajme na vyzkoušení a bude je využívat jako servisní vozidla. „Na krátké obslužné pojížďky po městě je elektromobil ideálním dopravním prostředkem. Po šesti měsících testování pilot společně vyhodnotíme a budeme diskutovat o další spolupráci na rozvoji čisté mobility v Hradci Králové."

Vozový park hradecké městské hromadné dopravy se letos rozroste o dvacet elektrobusů a děvět trolejbusů. Díky tomu bude už polovina přepravní flotily hradeckého dopravního podniku bezemisní. „Co se týká elektromobility dopravních podniků u nás budeme ve své kategorii na špici,“ řekl Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Aktualizace Polyfazer_Direct (8.10.2018) - ze 107 ubyla jedna stanice, hádejte která...
...ta o které jsme tu hodně diskutovali - ČEZ Plzeň.

Když už jsme o5 u toho Polyfazeru, tak včera dopoledne nešla data v síti O2. Výpadek jsem poprvé zaznamenal kolem 7:00, konec byl někdy před polednem. To bych chtěl vidět, jak by si uživatel za takové situace zapnul nabíjení přes Polyfazer, zvlášť když má v baterce tak málo, že k další nabíječce nedojede.

Já jsem potřeboval nabít u stojanu ovládaného přes EVmapu, kde není problém spustit nabíjení přes telefon. Jinak bych tam strávil celé dopoledne. Na komfort EVmapy prostě nikdo nemá.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když nepůjdou data, nebudete mít ani čip a málo proudu na cestu domů,nebo k jiné nabíječce, není přece problém zavolat kamárádovi, aby Vám tu nabíječku pustil není přece nutnost být s mobilem u té nabíječky.

Obrázek uživatele spetak

Myslím, že to nutné je. Zažil jsem situaci v německu, kdy jsem stál u nabíječky s připojeným autem, ale dle mapy byla nabíječka na druhé straně dálnice (zřejmě někdo špatně zadal souřadnice).
Nabíječku jsem mobilem nespustil - při každém pokusu dávala zprávu, že nelze spustit, protože jsem daleko od nabíjecího stojanu !!! Naštěstí jsem dojel k další.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zákon požaduje umožnění jednorázového nabíjení bez předchozí registrace.
Standardní systém EVmapy toto neumožňuje. A ČEZ nemá důvod zařazovat své nabíječky do jiného systému s registrací a předplaceným kreditem, když samo takový systém provozuje, i když nabízí jen paušál.
Řešení aktivace přes internetovou platební bránu je tak nejlevnější a nejjednodušší. Mohl to dodat kdokoliv, ČEZ si vybral Polyfazer. PRE používá QR kód, který vás přesměruje na platební bránu v internetovém prohlížeči a to je podle mě ještě universalnejsi řešení než aplikace Polyfazer Direct.
V Německu to řeší roamingem mezi různými sítěmi nabíječek, ale protože roaming není universální (nefunguje každý čip na každé nabíječe) mají v tom spíš guláš.

Obrázek uživatele ozana

To je lež:
https://www.evmapa.cz/napoveda
Co je to přímá platba a tlačítko "zaplatit nyní ?" - novinka

Náš systém nově umožňuje jednorázově zaplatit za nabíjení i bez registrace. Pro nepřihlášené uživatele, použitím tlačítka "přímá platba" můžete po online zaplacení ihned nabíjet. Naše platby jsou jako vždy férové. Protože nevíme, za kolik přesně budete nabíjet, zaplatíte nám před zahájením nabíjení, nejlépe kartou, jakousi zálohu na nabíjení ve vámi zvolené výši a pak hned můžete nabíjet. Po ukončení nabíjení Vám bude nevyčerpaný zbytek zálohy vrácen zpět. Z technických důvodů to může trvat i několik dnů, ale v drtivé většině případů je vyúčtování provedeno do 24 hod.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Super, už víme proč NE EVMapa. Takto jsem neuvažoval a asi i většina pisatelů o EVMapě.
Jinak Polyfazer také umožnuje více způsobů včetně QR kódu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U evmapy je možná jednorázová platba už asi rok!
stačí taky načíst QR kod. Nebo najít stanici na mapě a pokud nejste přihlášen (nemáte ůčet u evmapy) vidíte možnost jednorázové platby uplně stejně. Zvolená částka je maximální která nelze přečerpat v případě nevyčerpání celé částky je účtovaná pouze skutečně vyčerpaná částka.

Není to moc dobré zaplatit předem a pak sledovat i několik dnů, zda Vám to vrátili (pokud použiji kartu, která nemá spravovaný účet v bance, tak budu čekat na kontrolu až příští měsíc ve výpisu).
Nemám ale problém s předplaceným kreditem, který používám.
To jednorázové placení by chtělo vylepšit a strhávat pouze to co je třeba bez pozdějšího vracení. Šlo by možná, aby zvolená částka byla EVMapou jen na kartě blokována a pak uhrazena skutečná částka.

Tak to spíš ať zavedou předplacení nižší částky, pak tam budeme u stojanu stát a po každém kW mávat kartičkou že chceme ještě jeden :-D

Ano, je to drbání se pravou rukou na levém uchu ale 100 (pokud to je 100) není zase tak horentní suma aby mi vadilo si počkat na vrácení 70,- i týden.

Vidíme to asi každý jinak, mě taky vraceli jízdné v Londýně pár dnů a z nabíječky si zase strhli své dvě-tři libry asi až po půl roce ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele spetak

Zkoušel jsem QR kód a ten poze najede na app Polyfazeru, takže myslím, že přes něj se platit nedá.

Asi bude třeba opačný postup a nezačínat QR kódem.
Pustit APP, přihlásit se, volba Nabíjet, a zde pak vybrat jednu z možností QR, NSF, ID stanice (předpokládám, že každá stanice má svůj QR kód).

Obrázek uživatele spetak

Dnes to zkusím a dám vědět. Guldenerova v Plzní nemá ani samolepku PF ani QR kód. Používám tam čip.

Tato stanice má samolepku PlugShare...

Tato stanice má samolepku PlugShare...

Obrázek uživatele spetak

Už nemá. Monitorujou nás čezáci a tak ji sloupli !!!

Guldenerova Plzeň zmizela po aplikaci 8.10. z PF (asi má opravdu problémy nabíjet plným výkonem...).

Obrázek uživatele spetak

Pokud vím, tak samolepky PlugSharu tam zřejmě lepí jedna nebo více elektroduší, která i mne před dvěma lety k PlugSheru přivedla. Myslím, že to není aktivita Čezu.

Takže:
- přijdu ke stojanu ovládanému přes Polyfazer
- spustím si na mobilu čtečku QR kódu a načtu kód
- objeví se mi odkaz a na ten kliknu
Pokud nejedou mobilní nebo jakákoli jiná data v místě stojanu nebo jeho okolí, tak jsem skončil, je to tak?

U EVmapy mám vždy v záloze ten wi-fi hotspot. A nabiju pomocí přímé platby i jako neregistovaný, jak už jsem uvedl níže.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Nezkoušel jsem, ale postup bude podobný:
- přijedu ke stojanu ovládaném přes Polyfazer
- spustí si na mobilu aplikaci a tím končím pokud nemám funkční WiFi nebo data (hláška - nelze se připojit j serveru).
Bohužel nelze pokračovat ani jako host bez přihlášení!!!

Pokud mám funkční WiFi nebo data, tak i jako host se mi spusí aplikace a mohu dát Nabíjet, kde si vyberu QR, NCF nebo ID stojanu a zadám kartu a měl bych nabíjet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když mi nepůjdou data v mobilu, tak je jasný že to memůže fungovat jak by se dostalo číslo platební karty do polyfazeru a jak by nabíječka dostala příkaz nabíjet.

Jen nechápu proč v dnešní době není ta aplikace nainstalovaná v nabíječce má dotykovku. Tam bych dal jen nabíjet, opsal číslo karty a hotovo, není důvod to tahat přes mobil.

A když by ta nabíječka ještě měla čtečku karet abych nemusel opisovat číslo karty tak je vymalováno.

Fungovalo by to stejně jak v MC donaldu.

To by do toho musel ČEZ ještě investovat...

Až na to, že EVmapa umožňuje i přímou platbu bez předchozí registrace. Jasně, spuštění nabíjení přes přímou platbu prostřednictvím platební brány vyžaduje fungující data v místě. K tomuto účelu má EVmapa u každé své stanice wi-fi hotspot, takže i když nejdou mobilní data, tak se zákazník může připojit, zaplatit a spustit nabíjení. Naproti tomu je Polyfazer odkázán na mobilní data.

Ano, mohl to dodat kdokoli - třeba i ten, kdo má ve svém systému mnohem víc stanic, tedy i lepší reference, a zároveň lepší uživatelský komfort. Nepochopitelné, opravdu nepochopitelné.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Máte pravdu.

Také bych byl všemi deseti pro EVMapu. Bohužel to někdo vidí jinak. Ale chápu to, jelikož s EVMapou by se nám to líbilo, ale jim jde právě o opak - co nejvíce to znepříjemnit, odradit a oddálit, neb zastavit jak řekl jeden z mocných se to už nedá...
Jinak výpadek O2 by mi vůbec nevadil, mám jiného operátora.
Je to ale stejné, jako když nepůjde elektřina, tak nenabijete a ani nenetankujete benzín ani naftu.

Jasně, když vypadne napájení, tak jsme my i spalováci nahraní, s tím nic nenaděláme. Ovšem fungující napájení není podmínka jediná ani postačující. Právě EVmapa ukázala, že je třeba mít několik možností spouštění nabíjení. Jednak si každý může vybrat podle svého uvážení - já třeba přednostně používám RFID kartu (tam, kde to jde - Vystrkov, Efacec), nebo web.prohlížeč. Ovšem když už by nic z toho nefungovalo, tak je tu alespoň telefon a ten funguje téměř vždy. Také mám s sebou druhý telefon se SIM Vodafone, ale to nemusí mít každý. EVmapa je co se týká (nejen) spouštění prostě jednička.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Doufám že jim aspoň půjčili e-Golfa současného. Ten vyráběný do roku 2017 byl spíše k přesvědčení veřejnosti, že elektromobilita je nešikovná věc. A ty "staré e-Golfy" jsou teď skladem, asi za 800.000 Kč. To je "tedy sleva" :-)

Obrázek uživatele Radovan

Starý eGolf s malou baterkou by měl být za 500 a méně, aby se udal. Protože nejstarší Leaf s baterkou 24 kWh byl za 700, když to byla novinka a jediné větší eauto na trhu. Dnes by si malobaterkáč eGolf koupil za 800 jen blázen, když je na trhu daleko větší výběr.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

No vidíte. A Fau-Vé je za těch 800 tisíc v ČR nabízí, třeba je to časem přejde, ale tento rok to bylo takto.

Obrázek uživatele Radovan

To já dobře vím. byl jsem u toho, když tu navezli začátkem jara 150 neprodejných předváděček z Německa. Neprodejných proto, že je chtěli udat prakticky za plnou cenu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 500 tis. Jsou na mobile de bazarove kusy z roku 2014. EV klesaji na cene bohuzel pomaleji nez bychom si prali. Zase na druhou stranu pro msjitele tech aut to je dobre ze jim drzi cena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plynovým bufíkem např. Trumatic

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prašivci Innogy, jsou stejní jako všichni ostatní carsharingy a půjčovny Tesel a podobní. Podnikat a vydělávat a okrádat to jim jde. Nejsou si schopni ani zaplatit čip od ČEZu a tak budou drancovat Lidl a okrádat ho.
Lidl s dobrým ůmyslem staví pro svoje zákazníky nabíječky, tito vyčůránci nepostaví nikde nic a jen hledají kde komu olupovat nabíječku a bezplatně odebírat elektřinu.
Styďte se Innogy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy jste odkud ? Ani nevite co je innogy ? To co popisujete innogy urcite nedelaji..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ehm, nemá Innogy v Praze otevřenou (zdarma) rychlonabíječku? Dokonce jedinou, která do mapy hlásí obsazenost?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik ????? Jednu ? a zasa v Praze ! Všechno v Praze. Dyť v tý Praze nejezdí tolik EV co tam už mají nabíječek. V Mikulově, Břeclavi, Mor. Krumlově nepostaví nikdo nic, ale jejich auta nás tu okupují.

Obrázek uživatele Radovan

To budou asi auta těch lidí, co si je z půjčovny Innogy zapůjčili. V Ostravě taky Kia Soul EV jejich půjčovny Flexi auto radostně zamířila k Lidlu, nabíjela hned po mém návratu s nákupem k nabíjenému Pežíku.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, je to tak. Inogy má půjčovnu aut Flexi auto, půjčuje Souli a eGolfy. Ptal jsem těch lidí co si to půjčili a Inogy jim k autu nedalo žádný čip a řekli jim, že můžou bezplatně nabíjet na Lídlu.
Tohle jednání všech půjčoven aut mne opravdu se_e !! Na pořízení Tesel a jiných aut za milony mají, ale zaplatit si palivo je jim zatěžko a ještě se budou rozčilovat jak je nabíjení drahý a že jim nikdo před domem nepostaví nabíječku zdarma.
Nabíjet zdarma, můžeme tomu říkat u půjčoven maximalizace zisku, ale z mého pohledu je to obyčejná vychcanost.
Taky nechodím k majiteli půjčovny po večerech mu šoustat manželku a přes den mu ji nechat ať ji živí a šatí...

V Brně taky tak dlouho drancovali nabíječku na Spielbergu a až byla spotřeba elektřiny za 100 měsíčně tak majitel řekl dost a přes EVmapu dal nabíjení za 10 Kč/min a to samý u BVV -taky se to pro majitele stalo neůnosný sponzorovat někomu nabíjení.
Innogy fuj humus kentus brutus, postaví jednu nabíječku v Praze před svou centrálou a konec.
Hova_a Innogy, proč nepostavíte nabíječku před každou Vaší centrálou, aspoň v krajských městech. No jistě, nejste charita, umíte jen brát a okrádat................

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Ma nekdo blizsi info, jak se resi topeni v elektrobusech? Naftovy bufik, nebo tepelne cerpadlo, nebo odporove topeni?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třením ocasů na tyče :)

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Dobrý den,

výrobci dnes spoléhají buďto na naftový bufík, anebo tepelné čerpadlo. První používá např. v midibusech firma Rošero P/EVC First, SOR najisto ve starších vozidlech řady EBN (u nových ENS si nejsem jistý), ŠKODA ELECTRIC používá v 26BB HE/HP klimatizace s tepelným čerpadlem (např. projekty ZeEUS v Plzni) nebo odporové (používá se i i nouzově pro případ brzdy, kdy již není možné rekuperovat do baterie, neboť je plně nabitá).

Z ekologického hlediska se tvrdí, že hodinová spotřeba bufíku je blízká spotřebě vozidla s 1,9 TDi, pokud tedy takový 12m vůz projíždí centrem města, je zde teoreticky 10-20x násobně nižší emise škodlivin na převážené pasažéry, než u osobáku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen bych doplnil ze ten naftovy bufik ma jine emise nema tak jemne castice a nmohem nene nox protoze nespaluje tak chudou dmes. Kdyz je nahraty tak vubec neni citit po nafte neco jako letecky petrolej.
Da se dat i do osobnich aut .Idealne kdyz maji teplovodni topeni jako trojcata starsi leaf.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter