innogy dál investuje do rozvoje CNG infrastruktury

redakce - 30 Říjen 2018

Celorepubliková síť CNG plniček innogy překročila počet 30 kusů a dál roste.auto CNG plnící stanice plnička innogy

innogy patří mezi velké hráče na trhu s CNG plničkami. Největším hráčem je ale Bonett, který má přes 30 stanic a je největším prodejcem CNG v ČR.
foto: innogy

Společnost innogy v letošním roce společnost otevřela pět plnicích stanic v Chebu, Ústí nad Orlicí, Jihlavě, Kralupech a Novém Jičíně.

„S innogy si nyní řidiči mohou doplnit CNG už na třiceti místech po celé republice. Další stojany brzy zprovozníme v Klatovech, Dubí u Teplic, Litvínově a Českých Budějovicích. Celkem letos investice do nových plniček přesáhne 70 milionů korun. Naší dlouhodobou strategií je patřit k lídrům na trhu CNG, přičemž vedle budování vlastní veřejné sítě dnes nabízíme zákazníkům i dodávku našich vlastních technologií CNG stanic spolu se službami zahrnujícími dispečink, zajištění provozu a údržby,“ uvedl Zdeněk Kaplan, jednatel innogy Energo.

Při hledání nových vhodných lokalit innogy spolupracuje s provozovateli čerpacích stanic. Největším partnerem je Unipetrol. V jeho síti Benzina innogy postavila už šestnáct CNG stanic.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CNG je jen německá tlačenka ruskýho zemáku jak zbrzdit elektromobily

CNG produkuje na jednu míli o 20% víc skleníkových plynů než diesel

nazblytí

CNG řeže evropě klimatickou změnou větev podpldelí ;)

CNG je pokus jak zabránit elektromobilní revoluci

AT ŽIJE TESLA, a chcípne starý německý pes ;))))))))))

Garážový test v praxi

VIDEO: Muž zapomněl v garáži nastartované auto, zplodiny zamořily panelák: https://plzen.idnes.cz/redir.aspx?c=A181030_105007_plzen-zpravy_jzk&x=socialky_android_z

Obrázek uživatele Radovan

Sem netušil, že garážový test je tak rozšířená disciplína.
Frajer, dal pokouřit celému paneláku.
A to se vyplatí :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to velmi oblúbená disciplína. Bolo by ale dobré ju trochu spropagovať na autoidnes, autoforum, atď. Nech sa to v tých šajze diskusiách trošku preriedi. Je tam dosť hustý výskyt "odborníkov" :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezodpovědný debil :((( Měl by se dát vyšetřit!!!

Ridic mozna debil, ale pokud nefungovalo nouzove odvetravani, tak prusvih je jinde. At uz v tom, ze SVJ/BD to ma na haku, nebo ze se nepodarilo prohlasovat investici na uvedeni do funkcniho stavu a veri se, ze se nic nestane.

EDIT: i kdyz cert vi, jak to u tohohle stylu garazi je, mozna je vetrani dirou na chodbu (nejaky privod cerstveho vzduchu a odvod spalin tam byt musi, kdyz auto spalilo pul nadrze benzinu a neudusilo se).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj je to úžas vyhazovat prachy do zemáku z dovozu s 200 bar podpldelí

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-zemni-plyn/

když se v pohodě jezdí český LPG s 10 bar podpldelí a 1000ks plniček po celý ČR ;)

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

seznamlpg.cz/

Ono jak se to vezme "české LPG", LPG se vyrábí jednak z ropy, kterou na našem území nemáme tolik, aby pokryla spotřebu, takže se dováží, nebo ze zemního plynu, který se taky dováží.

Modelů sériových vozů na LPG je řádově méně, než těch na CNG a proto jde člověk tam, kde má větší výběr a nemusí dělat tolik kompromisů. Přestavba je nevýhodná ve obou případech, je tam vyžší administrativní zátěž (častější kontroly palivové soustavy), trvalá zátěž na nápravě, která na to nebyla dimenzována, takže se rychleji opotřebovává.

Navíc je to o ekonomice provozu, kdy LPG má dvojnásobnou spotřebu proti CNG, které má jen jeden a půl násobek ceny LPG za jednotku, to znamená o čtvrtinu je výhodnější CNG. Pokud budete chtít, podložím své tvrzení konkrétními čísly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

většina co píšeš jsou lži. lpg žádnou zatěži napravy netrpí a už vůůůůbec nemá 2jnásobnou spotřebu ty pako :))) proč by na to jinak 700.000 aut v čr jezdilo :))))

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

a teď druhá část s počtem vozidel
CNG je podstatně mladší technologie (první CNG vozidlo v ČR 2004 [zdroj Google]) a to o více než 10 let (LPG před rokem 1994 [opět zdroj Google])

po dobu min. 10-ti let nebyla jiná alternativa ke konvenčním palivům než LPG a vzhledem ke stáří vozového parku v ČR je spousta vozidel z tohoto období stále v provozu

dobře je tedy požadavek podložit tvrzení konkrétními čísly, šlo by to i slušněji, ale budiž

pracuji s daty z reálného provozu:
Známý vlastní pět let přestavbu na LPG (koupeno jako nové), roční nájezd ~30 tis. tkm, s dlouhodobou průměrnou spotřebou 9.5l/100km (zhruba 2 měsíce stará informace).
Já mám již tři roky sériovku CNG (r. v. 2009), roční nájezd 15-20 tis. tkm, dlouhodobá průměrná spotřeba 4.5kg/100km.
Obě auta jsou srovnatelné velikosti i hmotnosti.

Průměrná cena:
LPG: 17Kč/l
CNG: 25.6Kč/kg

Výpočet:
9.5 / 4.5 = 2.1
vzhledem k tomu, že cena LPG je v Kč/l a cena CNG v Kč/kg zde jednotky nehrají roli

9.5 * 17 = 161.5Kč/100km
4.5 * 25.6 = 115.2Kč/100km
115.2 / 161.5 = 0.71
odtud mé tvrzení, že je CNG o čtvrtinu výhodnější

K té nápravě, po dvou letech měl, již zmíněný známý, problémy s tlumičema na zadní nápravě a podle slov mechanika takový stav vídá u o dva roky starších vozů, proto přestavbu nedoporučuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no právěže nedováží. lpg je odpadní produkt v rafinerii při zpracování ropy na benzín a plast. ropa se nadále dovážet bude tak i tak a plast bude a letecky benzin taky takže i odpad český lpg bude, jako sraček jako posledních 30 let ;))

máš snad někde odkaz na studie o tvý teorii lpg?? ;)

Dobře nakoupím vajíčka v polsku, udělám z nich pomazánku, pomazánka je česká?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přestavba lpg 25 tis versus cng 40 tis
tlak bar : 10 ku 200
počet aut čr 2017: 700.000 ku 19.000 :))))))
čerpaček čr 2017: 1000 ku 117 :)))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

tak co to meleš za voloviny o ruským cng :))))))

Proč dělat přestavbu, když cena nových sériových vozů (CNG i LPG) je srovnatelná s dieslem.

jinak bych poupravil počty stanic, Vaše údaje jsou zhruba rok a půl staré:
LPG: 900 (k 09.03.2018)
CNG: 181 (k 01.11.2018)

a o rusku se zde nikdo nezmiňoval, zemní plyn do EU dodává také Norsko, nově prostřednictvím TANAP Ázerbájdžán nebo LNG USA

Obrázek uživatele Joe

Asi bych moc nejásal. Myslím, že se tady na Hybridu o tom už diskutovalo, jenom jsem to nenašel: Tady je jeden citát:

" Měřením hodnot emisí prachových částic (PM), bylo zjištěno, že CNG autobusy oproti naftovým produkují při rozjezdu částice o menší hmotnosti a téměř žádné viditelné prachové částice, které opticky dokazují přítomnost velkých částic, a též neprodukují dým. Studiemi bylo potvrzeno, že CNG autobusy emitují však velké množství lehkých prachových částic. Z faktu, že CNG autobusy produkují velké množství částic a hmotnost těchto částic je nízká, bylo usouzeno, že se jedná o produkci částic velikosti nanometrů. Dále bylo zjištěno, že emise z CNG autobusů jsou oproti emisím z naftyvýrazně více nestabilní (82%) a právě tyto nestabilní těkavé látky představují potencionální zdravotní riziko pro člověka."

Zdroj:http://www.ns-krkonose.xf.cz/img/cng_vs_nafta.pdf

Na str.8 se ještě píše: citace: "Ovšem již tato studie připouští fakt, že autobus poháněný CNG produkuje vyšší koncentraci počtu částic v oblasti velikostí okolo 20 nm..."

***
Takže CNG motory produkují nestabilní nanočástice velikosti 20 nm
a ty se usazují v dolní části plic v plicních sklípcích...
Myslím, že onkologie budou mít o práci na léta dopředu postaráno ...:-(((

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Nedělám si iluze, že by v motoru probíhalo dokonalé hoření bez sazí, ale je jich objemově výrazně méně, než právě ze zníněného naftového motoru a jak už tu bylo zmíněno, je řádově méně emisí CO, CO2 a NOx.

Nehledě na to, většina lidí pořizující si CNG nekouká až tolik na ekologii, ale spíše na nižší cenu a spotřebu paliva.

Obrázek uživatele Joe

Projel jsem pár zahraničních studií....

Podíl CO je u CNG vyšší než u dieselu. U CO2 opačně

CNG má omnoho vyšší mutagenní potenciál i produkci benzénových emisí.

Zdroj:

https://www.arb.ca.gov/carbis/research/seminars/kado/kado.pdf

CNG produkuje na jednu míli o 20% víc skleníkových plynů než diesel
(Safra to jsem ani netušil)

Zdroj:
https://www.ndtv.com/india-news/cng-more-harmful-for-environment-than-diesel-government-to-gujarat-high-court-1398513

a taky tady:

https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2014/02/13/natural-gas-leaks-methane-beyond-epa-estimates/5452829/

***

Nemám čas to studovat týden. Nejsem ani odborník v anorganické chemii . Ale faktem je že i v CNG se najde dost bordelu o kterém radši nikdo nemluví.

Pro INNOGY je to jenom byznys.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak!! Navíc kdo podporuje spalování CNG podporuje zvětšování životního prostoru na Sibiři a polopoušť evropy ;)

tn.nova.cz/clanek/12-let-do-katastrofy-zemi-hrozi-zkaza-varuji-vedci-z-celeho-sveta.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Účelová a jednostranně podaná práce. Kde navíc byl jasně dokázán reálný pokles CO,CO2 a PM. Navíc založená na měření s dieslem E2 a výsledky kolem r.2000 a další na "reprezentativním" vzorku 3 autobusů z někde r.2008. Jediným "šokujícím" výsledkem je, že autor přišel na to, že z CNG motorů lezou nestabilní, těkavé- tedy snadno odpařitelné zbytky z hoření molekul plynů tedy PN částice.

A bude to dnes lepší nebo horší?

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 16 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud myslíte PM částice, tak jednoznačně lepší pro CNG. Ono vlastně už při Euro 2 dokázali v těch starých měřeních, jasný pokles prachových částic. A to bylo u Euro 2, co ani tolik neprášilo-nižší vstřikovací tlaky. Pokud by změřili dnešní E5-6 a porovnali s CNG, vyjde ještě propastnější rozdíl. Dnešní vstřikovací tlaky jsou cca na 10x(?) násobku a sebe lepší DPF filtr ty mikrosaze nikdy nezachytí úplně všechny. Třeba ty CNG motory prostě nemají z čeho tvořit PM částice-prach, bo spalují jen plynnou směs. Maximálně při rychlosti spalování z výfuku vyleze "jen" nedokonale spálený plyn-to budou asi ty těkavé částice. A nejaké drobné mikrozbytky oleje, co nesetřely pístní kroužky ze stěn válců. Ale to je u normálních motorů tak 1-2 deci na 1000km.

bohužel i při spalování plynu lze docílit sazí
Citace z Wikipedie ze stránky o metanu:
"V chemickém průmyslu se používá především k výrobě oxidu uhličitého dokonalým spalováním se vzduchem a při nedokonalém spalování k výrobě sazí používaných jako plnidlo a barvivo v gumárenském průmyslu."
ale i přes to je jich objemově diametrálně méně než u konvenčních motorů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže objem je už zastaralé měření, nejdůležitější se ukazuje počet částic, protože menší jsou nesrovnatelně nebezpečnější než staré velké saze, které se zastavovali v nose.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter