Infiniti se osamostatňuje, buduje globální značku, elektromobil bude!

Jan Horčík - 02 Září 2012

Johan de Nysschen je dnes šéfem značky Infiniti, přitom ještě před pár měsíci to byl nejvyšší pohlavár amerického Audi. V roce 2009 řekl, že Chevrolet Volt je “auto pro idioty”. V aktuálním osmiminutovém video-rozhovoru nabízí velmi zajímavý pohled na budoucnost značky Infiniti.auto infiniti elektromobil johan de nysschen rozhovor

Infiniti je dnes především americká značka. Nově má ale globální ambice.
foto: Infiniti

Infiniti se chce od mateřského koncernu Nissan co nejvíc osamostatnit a stát se silnější, globální protiváhou konkurenční značky Lexus, která spadá pod automobilku Toyota. Jedním z hlavních trhů budoucnosti je pro Infiniti Čína, čemuž odpovídá i fakt, že nové hlavní sídlo značky je nyní v jednom z mrakodrapů Hong Kongu.

Rozhovor s Johanem de Nysschen, novým šéfem Infiniti, proběhl na 62. ročníku luxusní akce Pebble Beach Concours d’Elegance. Jeho vlastní PR oddělení se ho ptalo na tak ožehavá témata jako jsou např. elektrické pohony (“velice důležité pro značku Infiniti”).

Podle de Nysschena je především třeba věnovat se novým trhům. Až dosud byla Infiniti velmi americko-centrickou značkou. Tím hlavním novým trhem bude samozřejmě Čína, kde začne automobilka i vyrábět.

“Chceme se dostat do klubu světových prémiových značek,” řekl také de Nysschen. Na otázku zda automobilka představí “halo car”, tedy jakýsi unikátní model určený k tomu, aby ke značce přitáhl pozornost, odpověděl bez váhání “samozřejmě”.

Pravděpodobně jím bude už několikrát prezentovaný elektromobil Infiniti LE, který byl nedávno definitivně potvrzen a který v rozhovoru znovu potvrzuje i samotný boss. Launch se nejspíš skutečně odehraje už příští nebo přespříští rok a auto má nabídnout veškerý luxus a pohodlí na který jsou zákazníci zvyklí, ale zároveň jistou úroveň společenské zodpovědnosti.

Jak se ale podle něj dnes zákazník bažící po luxusních autech vlastně dívá na elektromobily? “Není snadné proklestit se těžkým terénem, to je cena za to, že jste první. Někdo to udělat musí,” odpověděl de Nysschen. “Umožňuje nám to zároveň představit nové technologie značky Infiniti v celé jejich šíři,” dodal.

Naznačil dále, že u nových modelů bude třeba se zaměřit na menší benzinové motory než ty, které jsou dnes dostupné v . Nevyloučil ani diesely, a opět zmínil jako “velmi důležitou” součást také elektrický pohon.

Nakonec neopomněl nový šéf Infiniti dodat, že s globálním zásahem nutně musí Infiniti vstoupit i do nových tržních segmentů. Především se mu líbí prémiové kompakty – tedy oblast, kde si dnes libuje např. vynikající Lexus CT 200h. To znamené nižší spotřebu, nižší emise. Zároveň ale nesmí podle něj značka opomenout ani opačný konec spektra.

Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma