Hyundai zahajuje testy závodního elektromobilu Veloster N ETCR

redakce - 25 Září 2019

Hyundai Motorsport uskutečnil první testovací jízdy s vozem Hyundai Veloster N ETCR, který je prvním projektem závodního elektromobilu značky Hyundai.
Dvoudenní testovací jízdy na závodním okruhu Hungaroring nedaleko Budapešti zahájily rozsáhlý program vývoje před závodním debutem v roce 2020

Dvoudenní testovací jízdy na závodním okruhu Hungaroring nedaleko Budapešti zahájily rozsáhlý program vývoje před závodním debutem v roce 2020
foto: Hyundai

Divize Hyundai Motorsport dokončila první testovací jízdy na závodním okruhu s novým závodním elektromobilem Veloster N ETCR, který je prvním projektem elektricky poháněného závodního vozu značky Hyundai.

Zcela nový závodní vůz během uplynulého víkendu bez problémů absolvoval dvoudenní testovací program na závodním okruhu Hungaroring nedaleko Budapešti, jenž je tradiční součástí kalendáře mistrovství cestovních vozů FIA WTCR a TCR Europe.

Inženýři získali v průběhu testovacího víkendu cenné poznatky o vyváženém nastavení podvozku pro technické závodní okruhy a o možnostech, jak využívat výkon elektromotoru, uloženého uprostřed, pro maximalizaci provozních vlastností a hospodárnosti.

Hyundai Motorsport využívá bohatých zkušeností ze závodů cestovních vozů s modely i30 N TCR a Veloster N TCR, ověnčenými řadou mistrovských titulů. Cílem je mít příští rok, pro první ročník mistrovství ETCR, k dispozici závodní elektromobil, který bude po všech stránkách velmi konkurenceschopný, podobně jako jeho předchůdci se spalovacím motorem.

Veloster N ETCR, představený začátkem září na IAA ve Frankfurtu, je prvním závodním elektromobilem, vyrobeným divizí Hyundai Motorsport se sídlem v německém městě Alzenau.

Jedná se také o první vůz z dílen Hyundai Motorsport, který má motor uložený uprostřed a pohon zadních kol.

Rovněž podvozek se radikálně liší od všech dosavadních projektů divize Hyundai Motorsport, mimo jiné díky uložení akumulátorů pod podlahou a zavěšení zadních kol na dvojicích příčných lichoběžníkových ramen. O to důležitější jsou nyní všechny testovací jízdy.

Nový projekt pokládá základy nového pilíře společnosti, která přichází s novými technologiemi, jejichž význam roste i v produktové řadě sériově vyráběných vozů Hyundai. Vývoj závodního elektromobilu Veloster N ETCR také urychlí vývoj budoucích vysokovýkonných elektromobilů.

Testovací dny v Maďarsku jsou pouhým začátkem rozsáhlého testovacího programu pro nadcházející měsíce. Každý systém vozu bude v průběhu vývojového programu důkladně zkoumán a optimalizován, aby se na start prvního závodu ETCR v roce 2020 postavil závodní automobil v nejlepší možné formě.

Ředitel týmu Hyundai Motorsport Andrea Adamo k tomu řekl: „První test jakéhokoli nového projektu je vždy velmi důležitým okamžikem, ale v případě vozu Hyundai Veloster N ETCR je jeho význam ještě větší. Jedná se o náš první závodní elektromobil a náš první podvozek s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Se závodními vozy i30 N TCR a Veloster N TCR jsme dokázali, že umíme vyrobit velmi konkurenceschopné cestovní vozy, ale nyní musíme do zahájení závodní sezony v roce 2020 získat ještě mnoho důležitých poznatků a zkušeností s tímto novým automobilem. Několik nadcházejících měsíců bude velmi náročných – v zásadě před námi stojí dvě výzvy: musíme vyvinout podvozek, ale také se naučit efektivně využívat výkon akumulátorů a elektromotorů. Jsem však přesvědčen, že se našim inženýrům podaří během plánovaného testovacího programu připravit další vítězný závodní automobil.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Lífáček

-

---

Stanley

Obrázek uživatele Lífáček

-

---

Stanley

Obrázek uživatele Kuk

Má to pěknej zvuk.
https://www.youtube.com/watch?v=b_zbXktBYgw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nechapu kde ten motor je: pise se uprostred; ale ceho? Auta ci zadni (polo)napravy. Som z teho volako zmateny.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Lífáček

Ahoj,
co je na tom zmatečného?
Píše se jasně: "podvozek s motorem uprostřed".
U dobrých závoďáků je plusem motor před zadní nápravou.

---

Stanley

Rozumim. Tedy motor je uprostred auta mysleno z pohledu 2D. Takze je asi tam, co ma driver jednu pulku zadele a tak asi sedi o tricet cisel vyse; k diferaku v zadni naprave vede kardan; prostor pro baterie je mozna timto resenim "malinko" zmensen, pokud motor neni nad nimi (tedy temer v kabine).

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Lífáček

V závoďácích nejsou vzadu sedačky a motor tam bude na ležačku, takže to moc vysoké nebude.
Motor, diferák, popřípadě převodovka budou sestavené do jednoho bloku.
Těmi baterkami to obestaví a těžiště bude dobré.
Mám Leaf 2 a tam je to také, dá se říci vše v jednom bloku ale na stojačku a zase tak vysoké to není.

---

Stanley

Asi jsem to jiz pochopil, diky. Takze né uprostred auta, ale uprostred zadni (polo)napravy, ale pred diferakem, ktery tak muze mit primo pastorek osy motoru. Semsi rikal, ze mit motor jako podrucku v aute.. :-)

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil