Hyundai vyvíjí nositelné a servisní roboty

redakce - 01 Listopad 2018

Hyundai upevňuje investicemi do společností Perceptive Automata a DeepGlint své zaměření na robotovou techniku a umělou inteligenci. Vyvíjí také vyspělé technologie ve třech oblastech nositelných robotů, servisních robotů a mikromobility. Průmysloví roboti Hyundai Vest Exoskeleton (H-VEX) a Chairless Exoskeleton (H-CEX) zvyšují efektivitu a zabraňují pracovním úrazům

Průmysloví roboti Hyundai Vest Exoskeleton (H-VEX) a Chairless Exoskeleton (H-CEX) zvyšují efektivitu a zabraňují pracovním úrazům
foto: Hyundai

Hyundai vstupuje do odvětví velmi kvalitní robotiky budoucnosti zahájením vývoje nositelných průmyslových robotů Hyundai Vest Exoskeleton (H-VEX). Po praktických ukázkách robota Hyundai Chairless Exoskeleton (H-CEX), které se uskutečnily v srpnu v severoamerickém výrobním závodě Hyundai-KIA, plánuje společnost ověření využitelnosti robota H-VEX intenzivními testy už na konci roku 2018.

Hyundai zvolil na začátku roku 2018 robotickou techniku a umělou inteligenci jako jednu z pěti oblastí růstu na základě inovací. Společnost sestavila ve svém strategickém technologickém centru tým odborníků na robotiku, který se zaměřuje na vývoj související techniky, a rozšiřuje svou spolupráci s příslušnými odvětvími.

Dr. Youngcho Chi, výkonný viceprezident pro strategii a technologie a ředitel pro inovace ve společnosti Hyundai Motor Group, k tomu řekl: „Obor robotiky nejenže nabízí řešení pro budoucí mobilitu, ale také prezentuje alternativní řešení, která umožní zabránit snižování produktivity zaměstnanců. Hyundai plánuje pro úspěšné působení v oboru robotiky využívat svou rozsáhlou technologickou databázi sestavenou na základě zkušeností z vývoje autonomních vozidel.“

Hyundai vyvíjí vyspělé technologie ve třech oblastech robotiky: nositelných robotů, servisních robotů a mikromobility. Společnost také strategicky spolupracuje s nadějnými korejskými a mezinárodními společnostmi, které disponují vyspělými technologiemi v oblastech robotiky a umělé inteligence.

První z robotů, H-CEX, vyvinutý pro průmyslové využití, je zařízení pro ochranu kolenních kloubů, které podporuje tělo pracovníka při sezení. S hmotností 1,6 kg je lehké, zároveň však velmi robustní, protože dokáže odolávat zatížení, odpovídající hmotnosti až 150 kg. Uživatel si zařízení snadno připevní k tělu a přizpůsobí své tělesné výšce pomocí popruhů v oblasti pasu, stehen a kolen. K dispozici jsou tři různá nastavení funkčních úhlů (85/70/55).

Hyundai kromě zařízení H-CEX plánuje koncem roku testovat a využívat ve svých severoamerických výrobních závodech také verzi H-VEX. Toto zařízení usnadňuje práci s rukama nad hlavou zvýšením síly o cca 588 N, čímž zmírňuje tlak na krk a záda pracovníka. Hyundai očekává, že zařízení H-VEX velmi účinně zabrání pracovní úrazům a zvýší efektivitu práce.

Existuje mnoho různých možností a oblastí využití, pro které lze vyvíjet roboty, například nositelné a servisní verze robotů, zařízení podporující mikromobilitu, atd. Hyundai představil na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES 2017 (Consumer Electronics Show) zařízení Hyundai Medical Exoskeleton (H-MEX), které podporuje paraplegiky a starší osoby při chůzi a zdolávání schodů.

Zařízení je v současnosti v procesu schvalování Ministerstvem pro bezpečnost potravin a léčiv v Koreji a také americkým Úřadem pro kontrolu potravin a léčiv, aby mohlo být uvedeno na trh jako podpůrná zdravotní pomůcka.

Dalším plodem vývoje společnosti Hyundai Motor Group v oblasti robotiky je Hyundai Universal Medical Assist (HUMA). Toto zařízení se připevní k pasu a nohám, přičemž při chůzi posiluje svaly a umožňuje uživatelům dosáhnout rychlosti běhu až 12 km/h. Jedná se o jeden z nejrychlejších nositelných robotů na světě.

Kromě nositelných robotů budou rovněž představeny různé další verze robotů, které umožňují zlepšovat kvalitu života uživatelů. Mezi ně patří „Hotel Service Robot“, který se kromě jiných funkcí postará o pokojové služby a provede hosta po hotelu. „Sales Service Robot“ dokáže zákazníkovi u prodejce vysvětlit detaily automobilu.

„Electric Vehicle Charge Manipulator“ automaticky nabije elektromobil, který před ním zastaví. Nová generace řešení pro „robotickou osobní mobilitu“ umožňuje pomalou jízdu po dvou kolech a díky své variabilní konstrukci se snadno přemění na tříkolový dopravní prostředek s vyšší úrovní stability.

Hyundai Motor Group odvážně investuje v oblasti robotiky. Ve spolupráci se společnostmi SK Telecom a Hanwha Asset Management Co. Ltd založil fond „AI Alliance Fund“ s hodnotou 4,5 milionu USD, který investuje do slibných startupů s rozsáhlým know-how v oborech umělé inteligence a chytré mobility.

Hyundai inicioval strategické investice do amerického technologického startupu Perceptive Automata se specializací na umělou inteligenci, aby si zajistil technologii pro předvídání pohybu chodců. Hyundai kromě toho také spolupracuje s čínským startupem DeepGlint, který se specializuje na umělou inteligenci a počítačové zpracování obrazu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen tak dal, alespon investujou do technologii a ne jak ve mladoboleslavske skodovce kde je mnohem vetsi podil lidske prace nez v hyundai nosovicich, treba usazovani oken atd atd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai dbá o své zaměstnance a usnadňuje jim budoucí práci v těžkém automobilovém průmyslu. Je to od nich hezké, že se zajímají o nejnižší pilíř ve výrobě, který stojí jako základ pyramidy a tím jsou jejich zaměstnanci ve výrobě. To zahřálo na srdci :)

Obrázek uživatele Radovan

Do Hyundai Nošovice u Frýdku-Místku to jaksi ne a ne dorazit. Zato cizinců tam již na linku dorazilo dost a kvůli fluktuaci další a další. Že by těžká práce v ubíjejícím rychlém rytmu?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

tak hlavně že se pořád líbíš starý i s těm vočima převoperovanýma na šikmo. :)))
Ještě si nech taky zmenšit přirození ať tam nevyčuhuješ :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možno to s tým prirodzením ani nemusí riešiť a ušetrí za operáciu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ty koky. Ten nový robot na obrázku od Hyundai vypadá ako naozajstný človek, ty korejcania sú od nás popredu aspoň o 100 rokov :-)

takú konštrukciu nosí jeden známy. nemá k tomu pohon, ale bez nej neurobí krok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale má štyri nohy :)))

Hyundai jedeee.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter