Hyundai vyváží systémy palivových článků do Evropy

redakce - 29 Září 2020

Hyundai Motor dodává svůj systém vodíkových palivových článků evropským společnostem mimo automobilový průmysl.Krok k diverzifikovanému využití systémů palivových článků společnosti Hyundai je klíčový pro realizaci její strategie chytré mobility.

Krok k diverzifikovanému využití systémů palivových článků společnosti Hyundai je klíčový pro realizaci její strategie chytré mobility.
foto: Hyundai

Hyundai zahájil vývoz svého patentovaného systému palivových článků do Evropy, kde ho budou využívat společnosti mimo automobilové odvětví včetně švýcarské firmy GRZ Technologies Ltd., využívající vodíková řešení.

Tento krok upevňuje vedoucí postavení společnosti Hyundai ve vývoji a velkosériové výrobě systémů palivových článků nejen pro vozidla, ale i pro ostatní oblasti využití.

Hyundai se tak stal výrobcem automobilů, který vyváží jak elektromobily s palivovými články, tak i samotné systémy palivových článků. Tím Hyundai dokládá mimořádnou vyspělost svých technologií.

Společnost je svými výrobními kapacitami současně schopna podporovat i podniky v oblasti energetiky. Hyundai tak činí další významný krok v rámci své strategie transformace na poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu, v níž hraje technologie palivových článků klíčovou roli.

Systém palivových článků společnosti Hyundai Motor využívá zkušenosti z několika desetiletí vývoje. Značka Hyundai představila svůj první elektromobil s palivovými články v roce 2000 – Santa Fe FCEV.

Po něm následoval v roce 2013 celosvětově první velkosériově vyráběný elektromobil s palivovými články na základě modelu ix35. V roce 2018 jej nahradila druhá generace SUV s palivovými články s označením NEXO.

Nedávno společnost také úspěšně nalodila prvních 10 vozidel XCIENT Fuel Cell a odeslala je do Švýcarska. Jedná se o první velkosériově vyráběná těžká nákladní vozidla s palivovými články na světě.

Společnosti Hyundai Motor a GRZ Technologies od konce loňského roku intenzivně spolupracují na technologii pro skladování vodíku. GRZ disponuje technologií, která dokáže uložit pět až desetkrát víc vodíku než dosud, a to při tlaku méně než 30 barů.

To je výrazně nižší tlak než v obvyklých palivových nádržích, v nichž je vodík uchováván pod tlakem 200 až 500 barů. Obě společnosti počítají do budoucna s nejrůznějšími dalšími možnostmi využití této technologie.

Společnost GRZ Technologies plánuje vyrábět na základě systému palivových článků Hyundai stacionární napájecí systém pro výrobu elektrické energie ve špičkách. Systém palivových článků přitom vychází z palivových článků používaných v modelu Hyundai NEXO.

Nad rámec této spolupráce Hyundai zahájil dodávky systému palivových článků také startupu, který se specializuje na řešení v odvětví energetiky a vyrábí elektrické generátory. Startup využije systém Hyundai k výrobě mobilních vodíkových generátorů.

„Systém palivových článků Hyundai nabízí díky své modulárnosti rozmanité možnosti využití i mimo sféru vozidel s nulovými emisemi,“ řekl Saehoon Kim, viceprezident a vedoucí centra palivových článků ve společnosti Hyundai Motor Group.

„Naši partneři v odvětvích mobility, infrastruktury a energetiky mohou díky našemu systému maximálně využívat jeho potenciál při budování komplexního vodíkového ekosystému.“

V červenci oznámila společnost Hyundai Motor plán vývozu systémů palivových článků na vodík v reakci na program jihokorejské vlády „Green New Deal“. Hyundai současně pokračuje v neúnavné diverzifikaci svého podnikání v oblasti vodíku pro zajištění svého vedoucího postavení na globálním trhu.

Hyundai prezentoval v prosinci 2018 dlouhodobý plán „Fuel Cell Vision 2030“, a znovu tak potvrdila své úsilí o urychlení vývoje vodíkové společnosti na základě svého globálního vůdčího postavení v oblasti technologie palivových článků.

Hyundai hodlá v rámci tohoto plánu vybudovat do roku 2030 výrobní kapacity pro 700 000 systémů palivových článků ročně pro automobily i neautomobilové produkty včetně plavidel, kolejových vozidel, dronů a generátorů elektrické energie.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Hyundai došlo, že s auty to žádné terno nebude, tak zkouší uplatnit FC i jinde.
Na tom není zase tak nic špatného. Jsou jednotky, které z přebytků energie vyrábí vodík a v případě nedostatku ho zase převádí zpět na elektrickou energii. P2G2P. Tam se to může uplatnit celkem dobře. Teď jde o to, jaký je zájem a jak to bude vycházet z hlediska životnosti, spolehlivosti a účinnosti. Možná že to má ekonomický smysl. V bateriích se dá skladovat elektřina jen krátkodobě (jinak to nemá ekonomický smysl), pokud H2 bude mít smysl i pro střednědobé skladování, může to být další krok na cestě k dlouhodobému skladování energie.

---

hariprasad

Obrázek uživatele 13G

Mne to pripada neuveritelne slozite a nachylne na chyby, navic vodik si doma nevyrobim a neuskladnim.. ze by? aha, tak proto petrolheadi tlaci vodik..

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Co stale vsetci blbnu s vodikom? Jasne EU dotacie.

Obrázek uživatele Kuk

Všichni ne, to jenom ropáci tlačej horem dolem a úplatný média to poslušně papouškujou. Zlobovaný byrokradi na to házej dotace z našich kapes. Je to fosilní strategie odvést pozornost veřejnosti od baterkáčů a zmást je slibama o kecama o vodě a elektrolýze, zatímco se zamlčí skutečná uhlíková stopa a budování další závislácký infrastruktury.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol