Hyundai umožní odemknout a nastartovat své vozy prostřednictvím smartphonu

Jan Horčík - 06 Březen 2019

Tesla byla pionýrem a ostatní následují. Hyundai oznámil vývoj digitálního klíče, který uživatelům umožní odemknout a nastartovat jejich vozidlo prostřednictvím smartphonu.Digitální klíč identifikuje uživatele, automaticky nastaví vůz a usnadňuje sdílení vozidel. Technologie umožní odemknutí vozidla, jeho nastartování a jízdu bez klasického klíče.

Digitální klíč identifikuje uživatele, automaticky nastaví vůz a usnadňuje sdílení vozidel. Technologie umožní odemknutí vozidla, jeho nastartování a jízdu bez klasického klíče.
foto: Hyundai

Nový digitální klíč bude možné stáhnout prostřednictvím aplikace a použít jej až pro čtyři oprávněné osoby, přičemž zcela nahradí klasický klíč. Digitální klíč lze stáhnout pomocí aplikace pro mobilní telefon, a technologie Near Field Communication (NFC, komunikace v blízkém poli) následně detekuje přítomnost autorizovaného mobilního telefonu s digitálním klíčem v těsné blízkosti dveří vozidla.

Antény NFC pro identifikaci vstupu jsou umístěny v rukojetích dveří řidiče a spolujezdce. Anténa pro spuštění motoru je umístěna v bezdrátové nabíjecí podložce uvnitř vozu.

Po odemknutí vozidla může uživatel spustit motor tak, že umístí smartphone na bezdrátovou nabíjecí podložku ve středové konzoli a stiskne tlačítko Start/Stop motoru na palubní desce.

Uživatelské nastavení vozu je uloženo v paměti vozidla. Jakmile je klíč rozpoznán, nastavení se automaticky přizpůsobí – včetně polohy zrcátek, sedadel a volantu, jakož i ovládacích prvků pro systémy audio, video a navigace (AVN) či head-up displej.

Digitálním klíčem Hyundai lze pomocí vzdáleného ovládání prostřednictvím telefonu ovládat vybrané systémy vozu. Pomocí komunikace přes Bluetooth s nízkou spotřebou energie (Bluetooth Low Energy, BLE) mohou uživatelé uzamknout a odemknout vozidlo, aktivovat alarm nebo nastartovat motor. Navíc, jakmile se na trh dostanou vozidla s autonomními parkovacími funkcemi, očekává se, že bude možné tímto způsobem dálkově ovládat i je.

Úroveň přístupu k různým funkcím vozidla může být přizpůsobena každému uživateli na přesně stanovenou dobu. Majitel vozu může předem nastavit dobu užívání vozidla nebo při pronájmu omezit jeho používání pouze na určité funkce. Například může naprogramovat, aby automobil umožnil kurýrovi otevřít kufr a doručit zásilku.

S dalším rozšířením sdílení vozidel bude možné naprogramovat digitální klíč tak, aby co nejvíce usnadnil jejich pronájem. Majitel a řidič se nebudou muset vůbec potkat, ale k předání digitálního klíče k vozu bude stačit aplikace mobilního telefonu.

Kromě toho, že pro vozy Hyundai bude mnohem jednodušší zapojení do programu sdílení vozidel, plánuje automobilka v budoucnu další vylepšení, která například umožní spuštění alarmu při překročení definované rychlosti vozidla nebo při vyjetí z určené oblasti.

V případě návštěvy servisu, kde předání digitálního klíče není možné, je pro vozy samozřejmě k dispozici i klasický smart klíč, stejně jako klíč v podobě karty. Cílem společnosti Hyundai Motor Group je postupné zavádění technologie do nových výrobních vozů, které přijdou do výroby později v tomto roce.

NFC je forma radiofrekvenční identifikace (RFID), která se vyznačuje vysokou úrovní zabezpečení. Bezdrátová datová komunikace NFC probíhá pouze v případě, že je zařízení a čtečka umístěna několik centimetrů od sebe.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nakonec proč ne? Když se s mobilem dá i platit, tak proč ho nevyužít i jako náhradu za klíče k autu.

Obrázek uživatele Radovan

Trochu se děsím toho, že budu za chvíli muset mít mobil připevněný želízky k ruce, protože to bude klíč k autu, baráku, bankovnímu kontu, emailům...…. Prostě bez mobilu bude člověk v....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějaký přínos by tam mohl být co se týče komfortu pro řidiče. Hlavně aby to nebylo zneužitelné, protože zloději se nebojí ničeho, že?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jsem četl, že Sonata by touto technologií již měla disponovat. Jen jsem ještě zvědavej na cenu, ale designově to auto není k zahození.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to teda všechna elektroauta nemají. Kia ani Hyundai toto nenabízejí. Trojčata to také nemají.

Obrázek uživatele Radovan

Kia a Hyundai by to mít mohly, jsou to nová auta. U trojčat, vývojově 12 let starých vozidel, bych to fakt nehledal :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je super, hodně dobře korejci, už abych to měl

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai vede. Zatímco nadutí výrobci luxusních aut dokázali masově rozšířit jen dálkový pohodlný systém pro zloděje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je to opravdu vysoce zabezpečený, tak je to další usnadnění pro majitele aut. Mobil má každý u sebe, takže se nemusí starat o to, jeslti si náhodou zase nezapomněl klíčky od auta doma. Jen nevim co bude převládat, jeslti otevírání otiskem prstu nebo mobilem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím, určitě bych takovou inovace uvítal u svého Tucsona. Člověku odpadne plno starostí se ztrátou, či odcizením klíčů. A když člověk vytratí mobil? Určitě to půjde ihned z domova zablokovat, jako to má už většina mobilů, takže toho bych se nebál. Za mě určitě dobrá myšlenka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná by nebyla špatná kombinace otevírání otiskem i mobilem pro jistotu :)

Obrázek uživatele Kuk

Jo jo mobil má u sebe každý dokud mu ho neukradnou, neztratí ho, nerozfláká ho, nebo se mu nevybije což je u dneších mobilů hned.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Tenhle se hned tak nevybije :)

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

A ještě se s ním dá ubránit při přepadení, prostě útočníka praštit. Jen aby to pak soud nehodnotil jako nepřiměřenou sebeobranu, praštit někoho takovou cihlou :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ještě kdyby se podařilo nacpat do mobilu i občanku, řidičák a klíče od domu a pak už konečně s sebou kromě mobilu nebudu muset nic dalšího nosit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenom pak ten průser když ztratíš mobil :)

Obrázek uživatele M.Krupka

Řešení? Implantovaný čip pod kůží ruky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to podle mě v hyundai budou mít vychytaný nějak :D ale nápad dobrý

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klíče od domu už nějakou dobu můžete mít v mobilu. Pokud tedy máte jeden z mnoha chytrých zámků, který toto podporuje :-)

Obrázek uživatele kayaker

Hlavně aby se to naučilo topit nebo chladit na dálku, aniž by auto bylo na nabíječce.
Pro mě velmi důležitá věc!

Z mého pohledu zbytečnost, ale proč ne.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemyslím si. Bylo příjemné přijít v zimě do vyhřátého auta a hned odjet,zatím co ostatní motoristé škrábali skla svých aut.

Tak to snad mají všechna elektroauta, nemusí být otevírána mobilem. Také do svého vozu chodím do vyhřátého pokynem z mobilu nebo PC.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol